Η 2K Sports και η Visual Concepts μάς προσφέρουν το «Pro Evolution Soccer» των παιχνιδιών καλαθοσφαίρισης
Slam Dunk!!
H κατηγορία των αθλητικών τίτλων παρουσιάζει αρκετές ιδιομορφίες. Από την μία πλευρά έχουμε τους τίτλους που θεωρούνται κορυφή στην κατηγορία τους κι από την άλλη τις ελάχιστες διαφοροποιήσεις που εντοπίζονται από κάθε έκδοση μέχρι την επόμενη. Σε μία αγορά όπως αυτή των τίτλων μπάσκετ και ποδοσφαίρου, οι εταιρίες οφείλουν να βάζουν ολοένα και περισσότερο τα δυνατά τους έτσι ώστε να καταφέρνουν να προσφέρουν στον παίκτη την ποιότητα και τις έξτρα δυνατότητες που θα τον οδηγήσουν στην αγορά του προϊόντος. Τι έρχεται λοιπόν να προσφέρει το NBA 2K6;
Οι μεγάλες διαφοροποιήσεις του νέου τίτλου μπάσκετ των 2K Sports και Visual Concepts έρχονται να σταθούν κυρίως στον τομέα του gameplay με την προσθήκη του isomotion, ενώ δεν θα πρέπει να αγνοηθεί και το γεγονός ότι, πλέον, ο τίτλος δεν κυκλοφορεί υπό την ομπρέλα του ESPN, ενός από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα παγκοσμίως, που εξειδικεύεται στον αθλητισμό. Πολύ καλή δουλειά εξακολουθεί να γίνεται και στον τομέα της απεικόνισης των μοντέλων, αφού για άλλη μια φορά η λεπτομέρεια φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα ακόμα και στην έκδοση του PlayStation2. Τα τρισδιάστατα μοντέλα των παικτών είναι εντυπωσιακά καλοσχεδιασμένα, ενώ και το animation έχει εμπλουτιστεί, προσφέροντας μια ποικιλία κινήσεων μέσα στον αγωνιστικό χώρο.
Σε αυτό, οφείλεται και το γεγονός ότι η κίνηση είναι ομαλότατη και σε πολλές περιπτώσεις πλησιάζει την πραγματικότητα. Η λεπτομέρεια στον σχεδιασμό των γηπέδων κινείται σε άκρως ικανοποιητικό επίπεδο, την ώρα που ακόμα και η εξέδρα απεικονίζεται καλύτερα από τις προηγούμενες εκδόσεις. Το μοναδικό πρόβλημα που ίσως εντοπίζεται στον οπτικό τομέα είναι η κατακόρυφη πτώση ρυθμού ανανέωσης καρέ κατά την διάρκεια των replays.
Το δυνατό σημείο της σειράς NBA 2K επανέρχεται ακόμα καλύτερο για άλλη μια χρονιά. Ο λόγος για τον τομέα του gameplay, όπου το σύστημα isomotion θα αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Ο παίκτης δεν έχει πλέον στην διάθεσή του το λεγόμενο turbo, όπου επέτρεπε στα μέλη μιας ομάδας να κινηθούν ταχύτερα. Άλλωστε κάτι τέτοιο κατέστρεφε αρκετά την simulation όψη που πάντοτε είχε η σειρά. Στο NBA 2K6, τα δύο shoulder buttons αποτελούν το κλειδί για πιο «επιθετικό παιχνίδι» από την κάθε μονάδα μέσα στο γήπεδο, κάτι που επηρεάζει τόσο τον τρόπο με τον οποίο σουτάρει, όσο και τον τρόπο με τον οποίο ο κάθε αθλητής αναζητεί τους συμπαίκτες του στο παρκέ. Στον παίκτη δίνεται πλέον η δυνατότητα συνδυασμών ανάμεσα στα πλήκτρα, τα shoulder buttons και τον δεξί αναλογικό μοχλό, στον οποίο έχουν αντιστοιχηθεί πολλές από τις εντολές των πλήκτρων.
Με αυτή την μέθοδο μπορεί να επιτευχθεί ένας πιο ομαλός συνδυασμός κινήσεων και να φτάσει ο τίτλος σε ένα πιο πιστευτό αποτέλεσμα. Εδώ είναι και το σημείο που η 2K φαίνεται να κερδίζει κατά κράτος το αντίπαλον δέος που ακούει στο όνομα NBA Live. Η τελευταία έκδοση του τίτλου της ΕΑ παρουσίαζε έντονα προβλήματα στον τομέα του συνδυασμού των κινήσεων, με αποκορύφωμα την πάσα τη στιγμή που ο παίκτης βρισκόταν στον αέρα για προσποίηση σουτ. Ουσιαστικά, το NBA 2K6 ωθεί τον παίκτη που έχει στα χέρια του το χειριστήριο να δημιουργήσει μία αλυσίδα εντολών με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε ο ψηφιακός μπασκετμπολίστας να κινηθεί όσο πιο φυσικά γίνεται…
Το δεύτερο δυνατό σημείο στον τομέα του χειρισμού είναι ο μηχανισμός σουτ. Ο δεξιός αναλογικός μοχλός χρησιμοποιείται πλέον και για το σουτ, προσθέτοντας πάρα πολλά στοιχεία στον τομέα του ρεαλισμού. Στοχεύοντας προς τα πάνω με τον δεξί μοχλό, ο παίκτης στο γήπεδο θα σηκωθεί με άλμα, ενώ αφήνοντας τον μοχλό, θα προχωρήσει στη διαδικασία του σουτ. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με μία μεταφορά των εντολών, που παλιότερα γίνονταν μέσω των πλήκτρων, σε ένα πλήρως αναλογικό πλαίσιο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στο Fight Night: Round 3, ο αναλογικός έλεγχος χρειάζεται αρκετή προπόνηση για να γίνει κτήμα του παίκτη, αλλά από την στιγμή που ο νέος τρόπος χειρισμού γίνει κατανοητός, οδηγούμαστε στην πλήρη εξομοίωση.
Μάλιστα δεν θα είναι παράλογο να παραδεχτούμε, ότι από την στιγμή που εξοικειωθήκαμε με αυτό τον τρόπο παιχνιδιού, ξεχάσαμε για αρκετές ώρες τα κουμπιά του χειριστηρίου! Κλείνοντας με τα του χειρισμού, δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε την αναφορά στα δύο διαφορετικά είδη πάσας (κανονικό και επιθετικό), που δίνουν την δυνατότητα στον παίκτη να δώσει την μπάλα ανάλογα με το αν βρίσκεται η ομάδα του απέναντι σε ανοργάνωτη ή οργανωμένη άμυνα.
Ο τομέας της ΑΙ είναι κι αυτός από τους πλέον προσεγμένους από την Visual Concepts. Χρησιμοποιώντας πολλούς από τους ανθρώπους του αμερικάνικου πρωταθλήματος μπάσκετ (ΝΒΑ), το παιχνίδι καταφέρνει να αποδώσει ψηφιακά όλα τα συστήματα που ακολουθούν οι ομάδες που συμμετέχουν. Ο τρόπος με τον οποίο αμύνεται ή επιτίθεται μία ομάδα στο NBA 2K6 πλησιάζει απίστευτα στην πραγματικότητα, ενώ ακόμα και η διάταξη των παικτών σε συνθήκες άμυνας κι επίθεσης έχει αποδοθεί άψογα. Όσο κι αν οι αθλητικοί τίτλοι προσπαθούν να εισάγουν τον παίκτη ομαλά στο παιχνίδι, το NBA 2K6 παρουσιάζει σχετικά αυξημένο επίπεδο δυσκολίας, κάτι που σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας έγινε για να αποδειχτεί με ακόμα έναν τρόπο το πόσο simulation μπορεί να γίνει ο τίτλος.
Στα περαιτέρω modes, ο παίκτης μπορεί να στείλει για άλλη μια φορά scouters για να εντοπίσουν ταλέντα και να τακτοποιήσουν τις λεπτομέρειες των μεταγραφών, ενώ δίνεται και η δυνατότητα δοκιμής των υποψηφίων παικτών. Πολύ χρήσιμη εδώ αποδεικνύεται και η προσθήκη ειδικών mini-games που δίνει την δυνατότητα ανάπτυξης των υπαρχόντων δυνατοτήτων για τους παίκτες της ομάδας. Σύμφωνα με αυτό τον μηχανισμό gameplay, ο παίκτης μπορεί να «ξοδεύει» training points έτσι ώστε να βάζει τους παίκτες του να συμμετέχουν σε ειδικές δοκιμασίες.
Σε περίπτωση επιτυχίας, μπορεί να ενισχύσει τις ικανότητες των μονάδων της ομάδας του, κάτι που θα βοηθήσει τον μέσο παίκτη να ενισχύσει ουσιαστικά τα επίπεδα ευστοχίας, τρίπλας κοκ. Επειδή όμως έχουμε να κάνουμε με έναν simulation τίτλο, όσο περισσότερο μπαίνουν οι παίκτες σε τέτοιες δοκιμασίες, τόσο περισσότερο κουράζονται και έχουν μειωμένη απόδοση στους μετέπειτα αγώνες. Όλα πλέον είναι θέμα επιλογών… Σε αυτό τον τομέα κινείται και το νέο EBC mode. Πρόκειται για ένα ειδικό τμήμα του παιχνιδιού (Entertainer’s Basketball Challenge) που χρησιμοποιεί αρκετά “RPG” στοιχεία, καθώς δίνει στον παίκτη την ευκαιρία να φτιάξει τον δικό του παίκτη και να του αναπτύξει τις δυνατότητες μέσα από συμμετοχές σε ειδικά events, αντιμετωπίζοντας ακόμα και μεγάλους αστέρες του αθλήματος. Τέλος, τα πολλά διαφορετικά gaming modes (street, crib, one-on-one κτλ) θα κρατήσουν τον καταναλωτή που θα προτιμήσει το NBA 2K6 για πολλές ώρες κολλημένο στην οθόνη του. Αναφορά δεν θα πρέπει να ξεχαστεί να γίνει και στο online μέρος του τίτλου όπου δίνεται η δυνατότητα ταυτόχρονης συμμετοχής έως και 10 παικτών σε αγώνες κάθε είδους. Τόσο ο ρυθμός ανανέωσης των καρέ, όσο και η συνολική online εμπειρία μπορούν να χαρακτηριστούν άρτια.
Το ΝΒΑ 2Κ6 δεν προσπαθεί σε καμία περίπτωση να αντιμετωπίσει άμεσα το NBA Live 2006. Θα πρέπει να θεωρηθεί εξ’ αρχής ότι επειδή ο τίτλος βρίσκεται στο άλλο άκρο (simulation), απευθύνεται και σε διαφορετικό κοινό. Ο μέσος gamer ίσως δυσκολευτεί στον τομέα του χειρισμού, αλλά μετά από λίγο θα αντιληφθεί ότι έχει να κάνει με ένα απίστευτα καλοσχεδιασμένο παιχνίδι. Αν το Pro Evolution Soccer έχει καταφέρει να αποτελεί το μεγάλο πονοκέφαλο των στελεχών της EA, η σειρά NBA 2K τείνει να κάνει κάτι ανάλογο στον τομέα των basket τίτλων.
Widescreen Όχι
Progressive Scan Όχι
PAL 60 Hz Ναι (μόνο στην έκδοση Xbox)
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II/ Dolby Digital 5.1 (μόνο στην έκδοση Xbox)