Η EA μεταφέρει το αριστούργημα του Coppola στα videgames. Καταφέρνει να αγγίξει το μεγαλείο της ταινίας;
“An offer you can’t refuse…”
Το Godfather (ελληνιστί «Ο Νονός») αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της βιομηχανίας του κινηματογράφου με μερικές από τις πλέον κορυφαίες ερμηνείες που έχουν καταγραφεί από ηθοποιούς τεράστιου βεληνεκούς όπως οι: Marlon Brando, Al Pacino, James Caan και Diane Keaton. Είναι λογικό λοιπόν να προκάλεσε αναστάτωση στην βιομηχανία του gaming η ανακοίνωση της μεταφοράς του Godfather σε videogame. Ο βασικότερος λόγος κρυβόταν πίσω από την ΕΑ, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του κοινού δεν πίστευε ότι ο αμερικάνικος κολοσσός θα κατάφερνε να μεταδώσει την μαγεία του κινηματογραφικού αριστουργήματος στην ψηφιακή videogame μορφή. Η διάψευση δεν αργεί να έρθει, αφού το Godfather όχι μόνο είναι ένα καλό παιχνίδι, αλλά καταφέρνει να εκμεταλλευτεί με άριστο τρόπο το όνομά του.
Έχοντας όλα τα παραπάνω υπόψιν, η EA αποφάσισε κάτι, που χωρίς να την απομακρύνει από την ατμόσφαιρα του όλου σχεδίου, την βγάζει από οποιοδήποτε ρίσκο μπορούσε να πάρει. Ο λόγος για τον ορισμό στην θέση του πρωταγωνιστή ενός ήρωα που δεν υπήρχε στην ταινία, αλλά συμμετέχει σε γεγονότα που διεξάγονται παράλληλα με όσα γνωρίζουν οι φίλοι που την έχουν απολαύσει. Έτσι, ο παίκτης ξεκινώντας το παιχνίδι οδηγείται σε μία οθόνη, όπου κάνοντας μία σειρά επιλογών σε πάρα πολλούς τομείς (σε ύφος που θα σας φέρει στο μυαλό πολλά παιχνίδια της κατηγορίας RPG), δημιουργεί τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, τον έλεγχο του οποίου θα πρέπει στη συνέχεια να πάρει και να καταφέρει να τον οδηγήσει στην κορυφή της μαφίας.
Ακολουθώντας ένα σχετικά προβλέψιμο σενάριο, η ΕΑ παρουσιάζει στην αρχή της ιστορίας τον πατέρα του πρωταγωνιστή να σκοτώνεται σε μία μάχη συμμοριών, ενώ αυτόματα η ιστορία μεταφέρεται μερικά χρόνια μετά. Κατά την διάρκεια ενός γάμου, ο Don δέχεται την πρόταση της μητέρας του πρωταγωνιστή για να τον πάρει υπό την προστασία του και να τον εκπαιδεύσει, έτσι ώστε μεγαλώνοντας να μπει για τα καλά στους κόλπους της ομάδας του. Τον ρόλο του εκπαιδευτή αναλαμβάνει ο Luca Brasi, «τσιράκι» του Don, ο οποίος και αποκαλύπτει στον παίκτη τον μηχανισμό του gameplay. Η αρχή του Godfather οδηγεί τον πρωταγωνιστή σε απλές ληστείες και εκβιασμούς, αφού χρειάζεται, απλά, χρήματα για να «πληρώνει» την προστασία που του παρέχει η… οικογένεια.
Τα χρήματα μπορούν να αποκτηθούν με πολύ εύκολο τρόπο, αφού αρκεί μία επίσκεψη στο μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων που απλώνονται στην αρκετά μεγάλη πόλη του παιχνιδιού. Εκεί, μετά από μία… ήσυχη συζήτηση με τον ιδιοκτήτη, ο παίκτης μπορεί να αποσπάσει αρκετά μεγάλα χρηματικά ποσά, ενώ στην όλη διαδικασία θα βοηθήσει και αρκετά το αμαρτωλό παρελθόν των ανθρώπων που διαχειρίζονται τα καταστήματα. Προχωρώντας στον τίτλο, ο παίκτης αναλαμβάνει αποστολές διαφόρων ειδών, από μεταφορές ατόμων από τη μία περιοχή σε μία άλλη, έως και δολοφονίες μελών αντίπαλων συμμοριών.
Οι φίλοι των ταινιών θα έχουν την μεγάλη χαρά και τιμή να ζήσουν από κοντά ορισμένες από τις χαρακτηριστικότερες σκηνές που διαδραματίστηκαν στο έργο του Coppola με αρκετά προσεγμένο τρόπο, αποτίοντας έτσι έναν φόρο τιμής σε όλα τα μεγάλα στελέχη της βιομηχανίας του Hollywood. Αξίζει να αναφερθεί πως όλοι οι χαρακτήρες έχουν μεταφερθεί με απόλυτη πιστότητα στο παιχνίδι, πλην όμως του Michael Corleone. Ο βασικός χαρακτήρας της ιστορίας μεταφέρθηκε στον τίτλο της ΕΑ χωρίς τη φυσιογνωμία του Al Pacino, αφού ο τελευταίος δεν επέτρεψε στην εκδότρια εταιρία να χρησιμοποιήσει οτιδήποτε τον θύμιζε. Η δουλειά που έχει γίνει ωστόσο στους υπόλοιπους χαρακτήρες αφήνει αρκετά καλές εντυπώσεις, ενώ και η μουσική (από τις χαρακτηριστικότερες που έχουν συνοδεύσει κινηματογραφική ταινία) θα μαγέψει τους παίκτες που θα προτιμήσουν το νέο τίτλο της Electronic Arts.
Ο σχεδιασμός των επιπέδων κυμαίνεται κι αυτός σε πολύ καλό επίπεδο, αφού η πόλη της Νέας Υόρκης έχει αποδοθεί πολύ πειστικά. Οι βασικές περιοχές που διεξάγεται η δράση είναι οι ίδιες με της ταινίας, ενώ και οι χρόνοι φορτώματος είναι ελάχιστοι κατά την μετάβαση από την μία στην άλλη. Το βασικό μέρος στο κομμάτι του gameplay που χρησιμοποιήθηκε στο Godfather θα θυμίσει στους φίλους αυτού του είδους -και σε πολύ μεγάλο βαθμό θα προσθέταμε- τη σειρά παιχνιδιών Grand Theft Auto.
Αυτό θα συμβεί γιατί η EA κατάφερε να μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος των μηχανισμών του τίτλου της Rockstar στο περιβάλλον του «Νονού», κάτι που έγινε με αρκετά μεγάλη επιτυχία. Χαρακτηριστικά, ο παίκτης μπορεί να κλέψει αυτοκίνητα, να χτυπήσει οποιονδήποτε χαρακτήρα κινείται στους τρισδιάστατους χάρτες, να σπάσει στοιχεία του περιβάλλοντος (όπως βιτρίνες καταστημάτων), να αντιμετωπίσει την αστυνομία και πολλά άλλα. Ειδικότερα, στον τομέα της εγκληματικότητας του παίκτη και των αντιδράσεων της αστυνομίας προς αυτόν, η ΕΑ κατάφερε να δανειστεί ακόμα περισσότερα στοιχεία από τη σειρά GTA, καθώς όσο περισσότερα εγκλήματα και παρανομίες διαπράττει ο χαρακτήρας, τόσο περισσότερο θα ανεβαίνει η ειδική μπάρα καταζήτησης που απεικονίζεται μέσω 5 ειδικών σημάτων.
Εκεί που το Godfather παίρνει μία πρωτοβουλία έναντι της σειράς GTA είναι στις μάχες σώμα με σώμα, αφού ο παίκτης μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει καλύτερα το περιβάλλον για κάλυψη και στρατηγική. Όπως συμβαίνει σε άλλα παιχνίδια του είδους, ο πρωταγωνιστής μπορεί να «κλειδώσει» τον στόχο του και να ασχοληθεί μόνο μαζί του μέχρι να τον εξοντώσει. Για αυτού του είδους τις μάχες, ο δίνεται η δυνατότητα χρήσης μίας μεγάλης γκάμας όπλων, την οποία θα μπορεί να ενισχύσει ακόμα περισσότερο αν αναβαθμίζει τα όπλα του σε έναν από τους πολλούς εμπόρους που βρίσκονται στην πόλη και στα ανάλογα «καταστήματα».
Πέραν των όπλων, ο πρωταγωνιστής που θα δημιουργήσουμε θα μπορεί να πιάσει στα χέρια του οποιονδήποτε χαρακτήρα και να τον περιποιηθεί με γροθιές και χτυπήματα στο πρόσωπο, που πραγματοποιούνται μέσω των κατευθύνσεων στον δεξί αναλογικό μοχλό (μια τάση που όλο και περισσότερο συναντάμε τα τελευταία χρόνια στα παιχνίδια της Electronic Arts). Εξοντώνοντας τους στόχους, ο παίκτης κερδίζει respect points, τους οποίους αργότερα μπορεί να ξοδέψει για να «αγοράσει» νέες ικανότητες. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο που εντοπίσαμε κατά τη δοκιμή μας ήταν αυτό της εξελιγμένης τεχνητής νοημοσύνης που έχει αποδοθεί στους NPCs. Αν και δεν έχουμε να κάνουμε με αντιπάλους που καταφέρνουν να μας κάνουν τη ζωή ιδιαιτέρως δύσκολη, σίγουρα η πρόκληση βρίσκεται ψηλά, καταφέρνοντας να κρατήσει τον πήχη του ρεαλισμού ψηλά και τη γενικότερη ατμόσφαιρα της ταινίας σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Οι εκδόσεις του Godfather στα διαθέσιμα formats δεν διαφέρουν μεταξύ τους σε μεγάλο βαθμό καθώς περιορίζονται στους βασικούς τομείς απεικόνισης και ήχου, κάτι που οφείλεται στις διαφορετικές δυνατότητες και στις ιδιομορφίες της εκάστοτε πλατφόρμας. Η ΕΑ κατάφερε να δημιουργήσει -με αρκετά μεγάλες δόσεις ρεαλισμού- μια ψηφιακή Νέα Υόρκη του 1950, η οποία χαρακτηρίζεται από την αισθητική της εποχής, μια αισθητική που πηγάζει από το ρουχισμό των χαρακτήρων, τα οχήματα και τη γενικότερη ατμόσφαιρα που κυριαρχεί. Το μοναδικό μειονέκτημα που εντοπίζεται στο Godfather είναι η έλλειψη ποικιλίας στον τομέα των μοντέλων χαρακτήρων και οχημάτων ενώ σε πάρα πολλά σημεία παρουσιάζονται φαινόμενα προβλήματος ροής λόγω αστάθειας στο ρυθμό ανανέωσης των καρέ, ένα πρόβλημα, που μετά από την καθυστέρηση στην κυκλοφορία του (αρχικά το παιχνίδι είχε προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το Δεκέμβριο του 2005), εκτιμούμε πως θα έπρεπε να μην είχε κάνει την εμφάνισή του.
Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφερθεί στα αρνητικά η πλήρης οικειοποίηση του Godfather στους gameplay μηχανισμούς του Grand Theft Auto χωρίς την παραμικρή απόκλιση από τα πονήματα της Rockstar, κάτι που αποδεικνύει σαφώς ότι οι καλές ιδέες όχι απλά αντιγράφονται, αλλά αντιγράφονται στο μέγιστο θεμιτό βαθμό. Αν είστε φίλοι της σειράς ταινιών «Ο Νονός» δεν τίθεται καν το ερώτημα του αν πρέπει να αγοράσετε ή όχι τον τίτλο. Το παιχνίδι της ΕΑ διαθέτει μια πρωτοφανή κινηματογραφική προσέγγιση, η οποία καταφέρνει να βυθίσει τον παίκτη με απόλυτη επιτυχία στον κόσμο του «Νονού». Αν δεν είσαστε φίλοι της σειράς, δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε το Godfather ως μία retro προσέγγιση του Grand Theft Auto σε ένα περιβάλλον όπου η μαφία και οι δολοφονίες παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Είμαστε βέβαιοι πως, η σχετικά μεγάλη διάρκεια του τίτλου θα κρατήσει όσους ασχοληθούν μαζί του, κολλημένους για ώρες…
Widescreen Ναι
Progressive Scan 480p (μόνο στην έκδοση Xbox)
PAL 60 Hz Ναι (μόνο στην έκδοση Xbox)
Ήχος Stereo/Dolby Surround/ Dolby Digital 5.1 (μόνο στην έκδοση Xbox)
PEGI 18+
Απαιτήσεις PC
Λειτουργικό Windows 2000/ XP
Επεξεργαστής 1.4 GHz
Μνήμη 256MB
Κάρτα γραφικών 64MB
Σκληρός δίσκος 5 GB