Ένα παιχνίδι τόσο ξεχωριστό, που μόνο σε πλατφόρμα της Nintendo θα μπορούσαμε να δούμε.
Ώρα για δουλειά
Κάθε τόσο την εμφάνισή του κάνει ένα παιχνίδι που καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τη σωρεία των τίτλων που κυκλοφορεί στην αγορά. Αυτές οι διαφοροποιήσεις μπορεί να οφείλονται στην κορυφαία του ποιότητα, σε καινοτόμες μηχανικές του gameplay ή ακόμη και σε μια ιδιόμορφη ιδέα που είναι ικανή να προσφέρει κάτι εντελώς διαφορετικό. Το νέο δημιούργημα της Nintendo ανήκει στην τρίτη περίπτωση ξεχωριστών παιχνιδιών και αυτό δεν οφείλεται απλά και μόνο στο γεγονός πως πρωταγωνιστής αυτής της περιπέτειας είναι ένα λιλιπούτειο ρομπότ, αλλά και στον τρόπο που θα κληθούμε να ζήσουμε τις περιπέτειές του. Αν και αναφέραμε πως το Chibi-Robo είναι δημιούργημα της Nintendo, για να είμαστε πιο ακριβείς πρέπει να τονίσουμε πως το παιχνίδι αναπτύχθηκε από τη Bandai, αλλά όταν κανένας εκδότης δεν πίστεψε σε αυτό το παράξενο παιχνίδι, εμφανίστηκε η Nintendo, αγόρασε τα δικαιώματα και -προς τιμήν της- το διαθέτει σε όλες τις αγορές του πλανήτη.
Το Chibi-Robo είναι ένα από εκείνα τα παιχνίδια που σου μεταδίδουν παράξενα συναισθήματα καθώς το βλέπεις για πρώτη φορά. «Παιδικό», «ανόητο», ή ακόμη και «ανούσιο» θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει όποιος έκρινε το παιχνίδι της Nintendo όχι εκ του αποτελέσματος, αλλά απλά παρακολουθώντας τη δράση να εξελίσσεται στην οθόνη.
Εντούτοις και όπως πολλές φορές έχει αποδείξει η Nintendo, ένα παιχνίδι δεν χρειάζεται να διαθέτει μυδράλια, φανταχτερά 3D γραφικά και τόνους αίματος για να μας συναρπάσει. Άρτιο gameplay, σωστά υλοποιημένες μηχανικές και σωστά διαμορφωμένες ιδέες είναι τα συστατικά της επιτυχίας και από αυτά το Chibi-Robo έχει περισσεύματα. Η περιπέτειά μας λοιπόν ξεκινά στο σπίτι των Sandersons, μιας τυπικής οικογένειας, με… όχι και τόσο τυπική ζωή, μιας και ο πατέρας είναι άνεργος, η μικρή κόρη περνά μια κρίση ταυτότητας, αφού νομίζει πως είναι βάτραχος (!) και η μητέρα έχει κυριευτεί από μια μανία τακτοποίησης των οικογενειακών οικονομικών. Εκτός αυτών των τριών μελών, οι Sandersons έχουν και ένα σκύλο, που το μόνο που καταφέρνει να κάνει είναι να λερώνει το σπίτι. Και κάπου εδώ μπαίνει στο παιχνίδι ο Chibi-Robo.
Ως δώρο γενεθλίων για τη μικρή Jenny, ο δραστήριος Chibi είναι αυτό που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε ως ο «υπηρέτης του μέλλοντος». O Chibi ζει μέσα σε ένα φουτουριστικό σπίτι, από όπου και ξεκινά τις αποστολές του. Ποιες είναι αυτές οι αποστολές; Συνήθως το μικροσκοπικό ρομπότ θα απασχολείται με το καθάρισμα του σπιτιού και την τακτοποίηση διαφόρων εκκρεμοτήτων.
Λόγω του μικρού του μεγέθους, ο παράξενος αυτός «ήρωας» μπορεί να χώνεται κάτω από τους καναπέδες και να συλλέγει τρόφιμα που έχουν πέσει, να συγυρίζει το σπίτι μαζεύοντας κομμάτια από χαρτιά ή συσκευασίες προϊόντων, να σκουπίζει και να σφουγγαρίζει τις πατημασιές του σκύλου, ενώ αργότερα θα έρθει η στιγμή που θα βρεθεί αντιμέτωπος με ορισμένα….θανατηφόρα παιχνίδια. Είναι προφανές πως το παιχνίδι της Nintendo έχει επιρροές από τρία franchises, με πρώτο και καλύτερο αυτό της κινηματογραφικής σειράς Toy Story, στη συνέχεια τα παιχνίδια Micro Machines και, τέλος, ένα παιχνίδι που μικρή αίσθηση έκανε στην Ευρώπη όταν κυκλοφόρησε, το Mister Mosquito της Eidos Interactive.
Επίσης, πρέπει εδώ να ξεκαθαρίσουμε προς τους αναγνώστες μας το ύφος που χαρακτηρίζει το παιχνίδι της Nintendo. Αν και αρχικά φαντάζει παράδοξο, το Chibi-Robo είναι ένα παιχνίδι περιπέτειας, χτισμένο με αρκετά «υλικά» πλατφόρμας και λιγότερα δράσης. Μιας και σκοπός του παιχνιδιού είναι η περιήγηση στα δωμάτια μιας ολόκληρης οικίας (συμπεριλαμβανομένης της αυλής και της αποθήκης), κυρίαρχο στοιχείο είναι η εξερεύνηση του χώρου, η επίλυση γρίφων και η αναβάθμιση του ρομπότ μας μέσα από Happy Points.
Ο Chibi πιάνει δουλειά δύο φορές την ημέρα (νωρίς το πρωί και αργά τη νύχτα με κάθε φάση της ημέρας να διαρκεί πέντε λεπτά) προσπαθώντας να καθαρίσει το σπίτι και να κρατήσει την οικογένεια χαρούμενη. Συγχρόνως, πρέπει να προσέχει το απόθεμα ενέργειάς του και αν χρειάζεται να πηγαίνει προς την πλησιέστερη πρίζα προς επαναφόρτιση. Επίσης, σταδιακά και όσο καλύτερα εκτελούνται οι αποστολές και συλλέγονται Happy Points, ο Chibi αποκτά πρόσβαση σε εξειδικευμένα gadgets και στολές. Χρησιμοποιώντας αυτά τα περιφερειακά σε συνδυασμό με γερές δόσεις φαντασίας, ο παίκτης θα κληθεί να βρει λύσεις σε προβλήματα, όπως η πρόσβαση σε κομοδίνα, ντουλάπια, νεροχύτες ή η αντιμετώπιση αυγών που δεν του επιτρέπουν να εισχωρήσει σε ένα δωμάτιο και να καθαρίσει.
Η πεμπτουσία του σουρεαλισμού; Η απάντηση είναι καταφατική, μιας και στο Chibi-Robo ο παίκτης θα βρεθεί μπροστά σε καταστάσεις και συνθήκες που δεν συναντάμε συχνά στα παιχνίδια, συνθήκες τόσο ιδιόμορφες και συνάμα ευχάριστες, που συνήθως μόνο στα καλά ιαπωνικά παιχνίδια μπορούμε να δούμε.
Η πρώτη μας δοκιμή με το Chibi-Robo της Nintendo μόνο θετικά συναισθήματα μας προξένησε. Αν και είμαστε σίγουροι πως, όταν κυκλοφορήσει, πολλοί θα το κατακρίνουν, αρχικά για το παράξενο «παιδικό» του ύφος και στη συνέχεια για τα μέτρια -εποχής 2002- γραφικά του, έχουμε την πεποίθηση πως το Chibi-Robo είναι ένα από εκείνα τα παιχνίδια που απλά πρέπει να τους δώσεις μια ευκαιρία και να μην τα κατακρίνεις από την πρώτη ματιά, μιας και έχουν να σου προσφέρουν κάτι το εντελώς ξεχωριστό. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που η Nintendo έχει αποδείξει πως, μέσα στις παράξενες και ιδιόμορφες ιδέες, κρύβεται η πραγματική απόλαυση των παιχνιδιών. Περισσότερα για το πόνημα της Nintendo θα διαβάσετε στο GameOver προς τα τέλη του επόμενου μήνα.
Κυκλοφορία Τέλος Μαΐου
{nomultithumb}