Επιστροφή του διασημότερου videogame χαρακτήρα, μέσα από ένα παιχνίδι που βαδίζει στα…σίγουρα
Mario is back!
Αν και η σημερινή εποχή επιτάσσει τα παιχνίδια να παρουσιάζουν εντυπωσιακά γραφικά, εξαιρετικό animation, φοβερό σχεδιασμό και -το κυριότερο- νέες ιδέες, η Nintendo καταφέρνει να προσφέρει μέσω μίας μέσης λύσης ένα πολύ καλό και αξιόλογο Mario προϊόν. Ο λόγος για το New Super Mario Bros., το οποίο αποτελεί το remake του κλασικού NES τίτλου που είχε αποφέρει μεγάλα κέρδη στο παρελθόν στην ιαπωνική εταιρία και καθιέρωσε το γνωστό Ιταλό υδραυλικό ακόμα περισσότερο στη συνείδηση των gamers. Η κλασική 2D side-scrolling συνταγή επιστρέφει εμπλουτισμένη με τόσα στοιχεία ώστε να μπορεί να προσφερθεί στο νεανικό κοινό του Nintendo DS ως κάτι φρέσκο. Απορίας άξιο, η εταιρία του Κιότο δεν έδωσε στην κυκλοφορία τίτλο της σειράς στο Game Boy Advance (σε οποιαδήποτε μορφή του) και φαίνεται ότι κράτησε τα καλύτερα για το τελευταίο της φορητό σύστημα…
Αν κάθε φορά που πιάνουμε έναν τίτλο της σειράς Mario στα χέρια μας απογοητευόμαστε για κάποιο λόγο, αυτό οφείλεται στο ότι το σενάριο δε λέει να διαφοροποιηθεί. Είναι δε απορίας άξιο πως ένας τόσο ταλαντούχος δημιουργός όπως ο Shigeru Miyamoto δεν προσπαθεί -έστω για να σώσει τα προσχήματα- να διαφοροποιήσει το story. Τα δείγματα δουλειάς του υψηλόβαθμου στελέχους της Nintendo είναι η απόδειξη του ταλέντου του και ίσως κάποια στιγμή ο πρόεδρος της εταιρίας θα πρέπει να αποφασίσει αν ο Miyamoto θα εμπλέκεται τόσο πολύ με τα διοικητικά της εταιρίας ή θα απασχολείται στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του πιο δημιουργικά. Δεν νοείται διαφορετικά να παραδέχεται από μόνη της η ομάδα προγραμματισμού άμεσα (με ένα εισαγωγικό video 15 δευτερολέπτων) την πλήρη ανυπαρξία και απίστευτου βαθμού επανάληψη του σεναρίου. Όπως και να ‘ναι τα πράγματα στην άλλη άκρη του πλανήτη, το New Super Mario Bros. παρουσιάζει για άλλη μια φορά την Princess Peach στο ρόλο θύματος και τον Bowser Jr. ως αντίπαλο του πρωταγωνιστή. Ο παίκτης καλείται να ταξιδέψει μέσα σε 8 διαφορετικού σκηνικού κόσμους και να αντιμετωπίσει όλους τους κλασικούς εχθρούς για να φτάσει στο τέλος στην απελευθέρωση της αγαπημένης του Peach. Με τα πρώτα λεπτά που θα έρθει ο παίκτης σε επαφή με το παιχνίδι θα εντοπίσει για πρώτη φορά και τα τρισδιάστατα μοντέλα που κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση.
Αυτά, δεν συμμετέχουν σε μία μεταφορά του τίτλου στις τρεις διαστάσεις, απλά συμβάλουν στον εμπλουτισμό του gameplay. Ο Mario και οι αντίπαλοι χαρακτήρες φαίνονται πλέον τρισδιάστατοι με αρκετά καλοδουλεμένο animation, χωρίς ωστόσο να καταφέρνει ο τίτλος με αυτό τον τρόπο να διαφοροποιείται ακραία από τους προηγούμενους της σειράς. Ο ήρωας πλέον μπορεί να πέφτει με δύναμη πάνω στα ειδικά κουτιά και να τα καταστρέφει ακόμα κι αν βρίσκονται από κάτω του, κάτι που θα φανεί ιδιαίτερα βοηθητικό σε περιπτώσεις που θέλετε, για παράδειγμα, να διαλύσετε το πλαίσιο που βρίσκεται στο έδαφος και σας φράζει την είσοδο σε ένα μυστικό δωμάτιο.
Ακόμα, μία πολύ ενδιαφέρουσα νέα κίνηση που μπορεί ο Mario να κάνει είναι το άλμα ενώ είναι στον αέρα. Αυτό επιτυγχάνεται μετά την πραγματοποίηση ενός άλματος και με την προϋπόθεση ότι κάποιο αντικείμενο (ειδικό κιβώτιο ή τοίχος) βρίσκεται μπροστά από τον ήρωα. Με την επαφή μαζί του, αν ο παίκτης πατήσει το πλήκτρο του άλματος για δεύτερη φορά, ο ήρωας μπορεί να εκτοξευτεί διαγώνια προς την αντίθετη πλευρά, αποκτώντας έτσι την δυνατότητα να πραγματοποιήσει μεγαλύτερο άλμα και να φτάσει στα υψηλότερα σημεία κάθε επιπέδου. Ο τίτλος διατηρεί την κλασική χρήση δύο μόλις πλήκτρων στο σύστημα χειρισμού, ένα για το τρέξιμο και ένα για τα άλματα. Ο σχεδιασμός των επιπέδων διατηρείται από την αρχή ως το τέλος σε πολύ υψηλά επίπεδα με ποικιλία που θα θυμίσει στους φίλους της σειράς το Super Mario 64, ενώ και το μεγαλύτερο μέρος των αντιπάλων δεν είναι ιδιαίτερα… πρωτόγνωρο. Τρία νέα power-ups έρχονται να κάνουν το κομμάτι του gameplay στο New Super Mario Bros. να αποκτάει λίγο μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ο λόγος για τα δύο νέα μανιτάρια και το ειδικό καβούκι. Αρχικά, το γιγαντιαίο μανιτάρι επιτρέπει στον πρωταγωνιστή να γιγαντώνεται, να αποκτάει μέγεθος που ίσα-ίσα χωράει στην επάνω οθόνη του συστήματος και με αυτό να μπορεί να καταστρέφει τα πάντα στο διάβα του, ενώ εξοντώνει και τους αντιπάλους που έχουν την κακή τύχη να βρίσκονται μπροστά του.
Παράλληλα ο Mario μπορεί να καταστρέφει το περιβάλλον (πχ. σωλήνες) και γι’ αυτό το λόγο ο παίκτης πρέπει να είναι προσεκτικός στο κομμάτι των αντικειμένων με τα οποία έρχεται σε επαφή. Το δεύτερο μανιτάρι (ένα μικρό μπλε) επιτρέπει στον Mario να γίνεται μικροσκοπικός. Με αυτό τον τρόπο ο ήρωας μπορεί να μπει σε μικρότερες εισόδους καθώς και να πραγματοποιεί μεγαλύτερα άλματα. Τέλος, το καβούκι επιτρέπει στον Mario να κρύβεται μέσα του όσο είναι ακίνητος και να γίνεται ανθεκτικός στα χτυπήματα από τους αντιπάλους. Αν και τα τρία νέα power-ups είναι ενδιαφέροντα, δεν εμφανίζονται τόσο συχνά όσο τα κλασικά και αυτό ίσως απογοητεύσει τους παλαιότερους φίλους της σειράς.
Το παιχνίδι χαρακτηρίζεται από τους δύο τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να το προσεγγίσει. Οι παίκτες που επιθυμούν απλά να φτάσουν στο τέλος της πίστα θα το καταφέρουν άμεσα, σε ελάχιστες ώρες. Αντίθετα, οι παίκτες που θέλουν να συλλέξουν όλα τα power-ups και να αποκαλύψουν όλες τις μυστικές πίστες θα χρειαστεί να ασχοληθούν με τον τίτλο για αρκετές ώρες. Ο χάρτης κάθε κόσμου αποτελείται από μία σειρά σημείων σε μία σταθερή διαδρομή, στα οποία ο παίκτης πρέπει να σταματήσει (η διάταξη ίσως θυμίσει σε ορισμένους κάτι από Mario Party παιχνίδια). Σε κάθε επίπεδο δίνουν το «παρών» τρία μεγάλα Star Coins, τα οποία ο παίκτης πρέπει να μαζέψει αν θέλει να αποκαλύψει πολλά μυστικά επίπεδα, τα οποία βρίσκονται διασκορπισμένα στον κόσμο. Για να αποκτήσει ο Mario πρόσβαση σε αυτά θα χρειαστεί να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερα Star Coins, τα οποία μπορεί να ξοδέψει για να ανοίξει τον αντίστοιχο δρόμο προς τα «κλειδωμένα» σημεία. Στο τέλος των επιπέδων που απεικονίζονται μέσα από τα κλασικά κάστρα (όπου και ο Bowser Jr. κρύβεται με την Peach) ο παίκτης έρχεται μπροστά στα κλασικά boss fights, τα οποία αν και διατηρούν την αίγλη των τίτλων της σειράς φαντάζουν πολύ φτωχά για τίτλο που κυκλοφόρησε το 2006.
Πέραν του κλασικού single player mode, ο τίτλος προσφέρει και κάποια extra, τα οποία μεγαλώνουν κάπως την διάρκεια «ζωής» του. Στο New Super Mario Bros. προσφέρεται η δυνατότητα για ταυτόχρονη συμμετοχή δύο παικτών (Mario Vs. Luigi), όπου κάθε ένας από τους παίκτης πρέπει να φτάσει στο συντομότερο χρονικό διάστημα στο τέλος του επιπέδου. Ακόμα, από το βασικό menu ο παίκτης μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε μια πληθώρα mini-games, τα οποία για κάποιον εξοργιστικά αρνητικό λόγο είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους ίδια με τα αντίστοιχα του Super Mario 64 DS. Αναφορά στον τίτλο και τα εφέ δεν χρειάζεται να γίνει εκτεταμένα, το νέο παιχνίδι της Nintendo προσφέρει μια αρκετά μεγάλη πληθώρα εφέ και μουσικών κομματιών που ως συνήθως σε τίτλο της σειράς παίζουν απλά τον ρόλο της «γαρνιτούρας».
Οι νέοι παίκτες θα λατρέψουν τη νέα περιπέτεια του Mario και μετά από χρόνια θα μπορούν κι εκείνοι να διηγούνται ότι έχουν απολαύσει έναν από τους καλύτερους τίτλους που εμφανίστηκαν στο Nintendo DS. Οι παλαιότεροι θα μείνουν με ανάμεικτα συναισθήματα, αφού την πολύ καλή εικόνα του τίτλου αμαυρώνουν ορισμένα συνεχώς επαναλαμβανόμενα για τη σειρά στοιχεία. Όπως και να ‘χει πάντως, το παιχνίδι κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας, αξιοποιεί το σύστημα και προσφέρει αυτά που περιμένει ο καταναλωτής που θα ξοδέψει χρήματα για να προχωρήσει στην αγορά του. Ο γράφων ελπίζει να καταφέρει στο μέλλον να δει ένα τίτλο της σειράς στα φορητά συστήματα να προσφέρει κάτι ριζοσπαστικά πρωτοποριακό.
PEGI 3+