Όλες οι νέες κυκλοφορίες της τρέχουσας εβδομάδας, αλλά και ένα πικρό αντίο στo Clover Studio {nomultithumb}
Όλες οι νέες κυκλοφορίες της τρέχουσας εβδομάδας, αλλά και ένα πικρό αντίο στo Clover Studio
Αυτό ήταν λοιπόν. Ένα στούντιο που συστάθηκε πριν από λίγα μόλις χρόνια, ένα στούντιο που δημιουργήθηκε με απώτερο σκοπό την προσπάθεια εξέλιξης των videogames και ανάδειξής τους σε κάτι περισσότερο από αυτό που πρέσβευαν μέχρι προσφάτως, έκλεισε τις πύλες του. Για την ακρίβεια, το Clover Studio δεν έκλεισε τις πύλες του από μόνο του, καθώς τον πρώτο και τελευταίο λόγο για τη λειτουργία του τον είχε η «μαμά» Capcom, η οποία έκρινε ότι η ομάδα που συνέστησε την τόσο ελπιδοφόρα αυτή προσπάθεια δεν κατάφερε να «αποδώσει τα αναμενόμενα». Και ποια είναι τα «αναμενόμενα» για τη βιομηχανία των videogames εν έτει 2006; Κατά την Capcom το μόνο που μετρά τελικά είναι το ταμείο που θα κάνει στο τέλος της ημέρας και το πόσα τεμάχια πούλησε ένα παιχνίδι στην Χ και στην Ψ αγορά. Προσέξτε, και αυτό από μια εταιρεία που το λιγότερο που θα μπορούσε να της προσάψει κανείς είναι ότι πρόκειται για έναν αδηφάγο οργανισμό, ο οποίος κυνηγά ανηλεώς το λογιστικό κέρδος και τα θετικά πρόσημα στο κλείσιμο του οικονομικού του έτους. Αντιθέτως, η Capcom είναι μια εταιρεία που εδώ και χρόνια κυνηγά την εξέλιξη στα videogames και τολμά να διαθέσει στην αγορά προϊόντα, τα οποία μόνο ως «mainstream» δεν μπορούν να χαρακτηριστούν.
Ωστόσο, η απόφαση της Capcom να διακόψει τη λειτουργία της ομάδας που μας έδωσε τα τόσο όμορφα και διαφορετικά Viewtifull Joe και Okami, είναι ένα σαφές δείγμα του πού βαδίζει η βιομηχανία και, εν τέλει, της φιλοσοφίας που διέπει τους μεγάλους publishers. Τα τελευταία χρόνια μιλάμε συνεχώς για «ανάπτυξη» της αγοράς, «διείσδυση» της interactive entertainment σε όλο και περισσότερα σπίτια ανθρώπων που δεν έχουν καμία πρότερη εμπειρία με το αντικείμενο και πωλήσεων hardware και software που, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ούτε να φανταστούν δεν μπορούσαν οι εταιρείες που βρίσκονταν στο χώρο. Όμως, όταν ένα παιχνίδι σαν το Okami, ένα πόνημα κορυφαίας αισθητικής που έχει μαγέψει οποιονδήποτε το έχει δοκιμάσει, δεν καταφέρνει να (συγχωρήστε μας για την πεζή έκφραση) πουλήσει ούτε καν έναν ικανοποιητικό αριθμό τεμαχίων, πόσο μεγάλη μπορεί να είναι τελικά αυτή η περιβόητη βιομηχανία των videogames;
Ας κάνουμε μια σύγκριση με τον κινηματογράφο, μια βιομηχανία παραπλήσια, η οποία, ωστόσο, είναι πραγματικά μεγάλη. Ένα στούντιο δημιουργεί δύο με τρία blockbusters το χρόνο και το 1+ δισεκατομμύριο δολάρια που του αποφέρουν αυτά, του δίνει τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσει πιο…Art καλλιτέχνες, ούτως ώστε να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε κάτι πειραματικό (ακόμα και το πρώτο The Matrix δεν ήταν mainstream αλλά indy project και είδαμε πού κατέληξε, ενώ -συμπτωματικά- από εχθές προβάλλεται το A Scanner Darkly, ένα ακόμα πρωτότυπο project). Βλέπετε να πράττεται κάτι παρόμοιο από τις μεγάλες εταιρείες videogames; Σαφώς και όχι. Κάποιες προσπάθειες έχουν γίνει από εταιρίες κολοσσούς (βλ. Sony και Nintendo), με τα LocoRoco, ICO και Brain Training, όμως μόνο αυτοί οι κολοσσοί έχουν τη δυνατότητα να αντέξουν μια ενδεχόμενη παταγώδη αποτυχία, οι υπόλοιποι σπάνια τολμούν. Και για να αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι ξέρετε γιατί δεν το κάνουν; Γιατί το αγοραστικό κοινό δεν τα αγοράζει! Ναι, το πρόβλημα εντοπίζεται εκεί, διότι προσπάθειες έχουν γίνει πολλές, όμως όταν το 80% του αγοραστικού κοινού σπεύδει ταχέως προς τη νιοστή έκδοση του Χ franchise και αγνοεί επιδεικτικά μια διαφορετική, ελπιδοφόρα προσπάθεια, η οποία θα του προσφέρει κάτι πραγματικά διαφορετικό, αυτομάτως οι εταιρείες (ως τέτοιες που είναι και -λογικότατα- αναζητούν το κέρδος) «βγάζουν από την πρίζα» κάθε τέτοιο project. Αναζητούμε ευθύνες για τη διακοπή λειτουργίας του Clover Studio; Ας κοιτάξουμε στον καθρέπτη και θα τις βρούμε.
Και, κατά τη γνώμη μας, χειρότερο όλων δεν είναι η ενέργεια διάλυσης του Clover Studio αυτή καθ΄αυτή, αλλά πολύ περισσότερο το κακό ιστορικό που δημιουργήθηκε, ένα ιστορικό που, αν μη τι άλλο, θα κάνει κάθε εταιρεία του χώρου να αποφεύγει όπως «ο διάβολος το λιβάνι» κάθε τι που είναι διαφορετικό από αυτά που συνήθως αγοράζει το κοινό. Νομίζουμε ότι μπορείτε να φανταστείτε πού θα μας οδηγήσει αυτό…
Όλες οι νέες κυκλοφορίες videogames
Mage Knight Apocalypse PC
Asterix & Obelix XXL 2: Mission Wifix DS
Rebel Star Tactical Command GBA
Safecracker PC
Dungeon Lord: Collector’s Edition PC
Egypt: Collector’s Edition PC
Atlantis: Collector’s Edition PC
MYST PSP
Painkiller Xbox
Nightwatch PC
Scarface: The World is Yours PC, Xbox, PS2
Flight Simulator X PC
Όλες οι νέες κινηματογραφικές προβολές
A Scanner Darkly
Άλεξ Ράιντερ Μυστική Αποστολή
Ο Διάβολος φοράει Prada
World Trade Center
Οι σημαντικότερες πιο πρόσφατες κυκλοφορίες σε DVD
Match Point
Η Προφητεία
Τρέξε Γρήγορα
Καλό Σαββατοκύριακο!
Γιώργος Καλλίφας
gkallifas@atcom.gr