Tο πρώτο (και μάλλον τελευταίο) πακέτο επέκτασης του Age of Empires III
Tο πρώτο (και μάλλον τελευταίο) πακέτο επέκτασης του Age of Empires III
Σηματοδοτώντας -και επίσημα πλέον- την έναρξη της «εορταστικής περιόδου», μιας περιόδου ιδιαίτερα δραστήριας για τα videogames που ξεκινά στα τέλη Οκτώβρη και ολοκληρώνεται τα Χριστούγεννα, η Microsoft προσφέρει στους θιασώτες των παιχνιδιών RTS το πρώτο πακέτο επέκτασης για το περυσινό Age of Empires III. Δεδομένου ότι τα Ensemble Studios είναι πλέον «ψυχή τε και σώματι» αφοσιωμένα στην ανάπτυξη του Halo Wars, μπορούμε με ευκολία να υποθέσουμε ότι το Age of Empires III: The WarChiefs θα είναι και το τελευταίο προϊόν που θα δούμε για τα επόμενα χρόνια με τον θρυλικό τίτλο «Age of Empires» να αναγράφεται στη συσκευασία του. Ως παρουσίαση πακέτου επέκτασης, το συγκεκριμένο κείμενο δεν θα μπορούσε φυσικά να έχει την έκταση ενός πλήρους review και για αυτό παραπέμπουμε τους αναγνώστες μας στην παρουσίαση του Age of Empires III που έγινε πριν από ένα χρόνο ακριβώς (δείτε το σχετικό link στο τέλος του κειμένου), όπου και θα βρουν όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τη δημιουργία των Ensemble Studios. Εδώ, με αυτό που θα ασχοληθούμε κυρίως είναι τα έξτρα στοιχεία που προσθέτει το The WarChiefs στη συνολική εμπειρία του, πακέτου πλέον, Age of Empires III και στο πώς αυτά αξιολογούνται σε σχέση με το πρωτότυπο παιχνίδι και τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.
Όπως προδίδεται από τον τίτλο του, το expansion The WarChiefs προσθέτει στο παιχνίδι έναν αριθμό από στοιχεία που, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, έχουν να κάνουν με τους ιθαγενείς της Αμερικανικής ηπείρου. Πιο συγκεκριμένα, το πακέτο επέκτασης (το οποίο φυσικά απαιτεί την ύπαρξη του Age of Empires III για να τρέξει) προσθέτει στα οκτώ έθνη του αρχικού τίτλου τρεις φυλές Ινδιάνων της Αμερικής: Τους Iroquois, τους Sioux και τους θρυλικούς ιθαγενείς της Κεντρικής Αμερικής, τους Αζτέκους. Εκτός από την εμφάνιση αυτών των τριών νέων πρωταγωνιστών στην ιστορία του Age of Empires III, το πακέτο επέκτασης περιλαμβάνει ένα νέο σενάριο που απαρτίζεται από 15 single player αποστολές, καθώς επίσης και την προσθήκη αρκετών νέων χαρακτήρων-κλειδιών (όπως οι George Washington και Nathaniel Black), οι οποίοι -με τον έναν ή άλλο τρόπο- σημάδεψαν με τη ζωή και τη δράση τους την ιστορία του Νέου Κόσμου.
Τα Ensemble Studios φρόντισαν ώστε να εξισορροπήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις τρεις νέες δυνάμεις που κάνουν την εμφάνισή τους, στο παιχνίδι όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και σε σχέση με τα ήδη υπάρχοντα έθνη της Ευρώπης. Έτσι θα διαπιστώσετε ότι οι Sioux, οι πλέον θρυλικοί από τους Ινδιάνους της Αμερικής, στο The WarChiefs διαπρέπουν σε ό,τι έχει να κάνει με τη χρήση του ιππικού, αλλά και την ταχύτητα στο πεδίο της μάχης, οι πιο «φιλικοί» προς τους ευρωπαίους Iroquois είναι μια συνομοσπονδία ινδιάνικων φυλών που μπορεί με ευκολία να αναπτύξει τεχνολογία και χρησιμοποιεί κανόνια με εξαιρετική αποτελεσματικότητα, ενώ τέλος, οι Αζτέκοι, μια φυλή εντελώς ξεχωριστή και σαφώς πιο ανεπτυγμένη από τους νομάδες της Βορείου Αμερικής, έχει τη δυνατότητα δημιουργίας εκπληκτικών κτιρίων και τη σύσταση τεράστιων στρατών. Η εμφάνιση αυτών των νέων φυλών στο Age of Empires III δημιουργεί και ορισμένες νέες συνθήκες και αλλαγές στην ανάπτυξη του gameplay. Για παράδειγμα, τη θέση των γνωστών «Ηρώων» του πρωτότυπου παιχνιδιού εδώ παίρνουν οι WarChiefs, οι οποίοι μάλιστα αυξάνουν σημαντικά τη δύναμή τους κατά τη διάρκεια των εξερευνήσεων, στοιχείο που τους καθιστά ιδιαιτέρως χρήσιμους στην περαιτέρω εξέλιξη του παιχνιδιού.
Επίσης, ένα στοιχείο που διέπρεψε στο Age of Empires III, αυτό της ύπαρξης των Πρωτευουσών, οι οποίες εφοδιάζουν συνεχώς τις αποικίες με στρατό και ανθρώπινο δυναμικό, στο πακέτο επέκτασης έχει υποστεί μια μικρή αλλαγή. Οι Ινδιάνοι δεν έχουν την υποστήριξη «Πρωτευουσών» αλλά αντίστοιχων πόλεων με την ονομασία Tribal Councils, τα οποία ωστόσο, μέχρι ενός βαθμού εκπληρώνουν τις ίδιες ανάγκες που κάνουν και οι πόλεις των Ευρωπαίων, όπως τον εφοδιασμό με στρατιωτικές μονάδες και παροχή οικονομικής βοήθειας. Η ειδοποιός διαφορά των Tribal Councils με τις ανεπτυγμένες πόλεις των Ευρωπαίων είναι περισσότερο αισθητική παρά ουσιαστική, καθώς σε κάθε Tribal Council τις ανάγκες για δημιουργία στρατού, αποστολή οικονομικής βοήθειας και των υπολοίπων resources την έχουν αναλάβει πρόσωπα με τις ονομασίες War Leader, Shaman, Messenger κ.λπ.
Ρίχνοντας μια ματιά στις ουσιαστικές προσθήκες που έχει να προσφέρει αυτό το expansion του Age of Empires III βρεθήκαμε μπροστά σε κάτι πολύ παράξενο. Ως ιδιόμορφες φυλές που είναι οι Ινδιάνοι της Αμερικής, κατά συνέπεια έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας των αποκαλούμενων ως Fire Pits. Πρακτικά, δεν έχουμε να κάνουμε με τίποτα περισσότερο από τη δημιουργία μιας μεγάλης φωτιάς στο κέντρο της πόλης μας, γύρω από την οποία οι πολίτες θα μπορούν να αρχίσουν χορούς. Με τη χρήση των χορών, οι οποίοι στην πορεία του παιχνιδιού γίνονται όλο και περισσότεροι, ο παίκτης αποκτά πρόσβαση σε νέες δυνάμεις και τεχνικές. Ουσιαστικά, αυτή η προσθήκη δεν είναι τίποτα περισσότερο από τον τρόπο ανάπτυξης τεχνολογίας της εκάστοτε φυλής των Ινδιάνων. Ωστόσο, το σίγουρο είναι πως είναι όμορφη στην εκτέλεση και σαφώς εντελώς διαφορετική από τα συνηθισμένα. Επίσης, αυτοί οι χοροί γύρω από τις φωτιές, έχουν τη δυνατότητα να χαρίζουν πολύ χρήσιμα bonus στις στρατιωτικές μονάδες της εκάστοτε φυλής, όπως αύξηση βαθμών υγείας, επιτάχυνση παραγωγής, δημιουργία ισχυρότερων μονάδων κ.ο.κ.
Οι ανανεώσεις που υπάρχουν στο The WarChiefs δεν περιορίζονται στους πρωταγωνιστές του (βλ. Ινδιάνοι), καθώς υπάρχουν και αρκετές βελτιώσεις σε ό,τι έχει να κάνει με τους Ευρωπαίους αποικιστές. Για παράδειγμα, οι άποικοι μπορούν πλέον, αντί να περάσουν σε νέα εποχή, να κηρύξουν επανάσταση, σε μια προσπάθεια απόσχισης από τη μητρόπολή τους. Μια τέτοια κίνηση έχει ως αποτέλεσμα την μετάλλαξη κάθε μονάδας που έχει ο παίκτης υπό την κατοχή του σε στρατιώτη, ωστόσο, εδώ υπάρχει ένα ρίσκο καθώς, μόλις κηρυχτεί η επανάσταση, παύει αυτομάτως η συγκομιδή resources δεδομένου ότι όλοι οι πολίτες ετοιμάζονται για σκληρές μάχες. Νέων προσθηκών για τους Ευρωπαίους συνέχεια, με τρία είδη μονάδων: Τις Horse Artillery, Spy και Petard. Η πρώτη από αυτές απεικονίζει ένα άλογο που μεταφέρει έναν κιλλίβαντα πυροβόλου και χαρακτηρίζεται από ικανοποιητική δύναμη πυρός σε συνάρτηση με υψηλή ταχύτητα, η δεύτερη (όπως προδίδεται από την ονομασία) είναι μια μονάδα που λειτουργεί υπογείως, προσπαθώντας να ανατρέψει την εξέλιξη της μάχης στις campaigns, ενώ είναι η μοναδική μονάδα που μπορεί να δει έναν άλλο Spy. Τέλος, έχουμε τους Petard, οι οποίοι είναι στρατιώτες που μεταφέρουν βαρέλια με εκρηκτικά και έχουν ως απώτερο σκοπό τους την ανατίναξη οχυρών.
Ολοκληρώνοντας με τις ενδιαφέρουσες προσθήκες που εντοπίσαμε στο The WarChiefs, αξίζει να αναφέρουμε και την ύπαρξη των Saloons, δηλαδή των χαρακτηριστικών μπαρ της Δύσης, τα οποία, εκτός από το ιστορικό του πράγματος, προσφέρουν στους παίκτες τη δυνατότητα τεσσάρων νέων μονάδων (Fusilier, Elmeti, Ninja και Li’ l Bombard). Σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνολογία και τις απαιτήσεις του Age of Empires III: The WarChiefs, αυτές είναι ακριβώς οι ίδιες με του πρωτότυπου Age of Empires III. Αν και πέρυσι το παιχνίδι φάνταζε εξαιρετικά «βαρύ» για τα PC του 2005, όσοι έχουν προχωρήσει στις έστω βασικές -και καθιερωμένες πλέον- αναβαθμίσεις των υπολογιστών τους, θα διαπιστώσουν ότι το πακέτο επέκτασης τρέχει με σαφώς περισσότερη ευκολία. Αν πάλι το σύστημά σας έχει αρχίσει να δείχνει την…ηλικία του, μην περιμένετε να απολαύσετε το πακέτο επέκτασης όπως το φαντάστηκαν οι δημιουργοί του. Πολύ απλά, με όλα τα graphical modes στο full και σε ανάλυση 1280×1024 το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό, με εξαιρετικά textures, εξόχως ρεαλιστικές αντανακλάσεις και φωτισμούς, ενώ, όπως και στο πρώτο παιχνίδι, η μηχανή φυσικής Havoc ανάγει τον ρεαλισμό στο animation και στην παρεμβατικότητα των μονάδων με το περιβάλλον σε κορυφαία επίπεδα.
Σε γενικές γραμμές, το πακέτο επέκτασης The WarChiefs είναι ένας άξιος συνεχιστής του Age of Empires III και μια δημιουργία που δικαιώνει τη φήμη των Ensemble Studios. Mε πολλά νέα στοιχεία σε ό,τι έχει να κάνει με τους Ινδιάνους, ένα μακροσκελές νέο σενάριο που φτάνει στις 15 αποστολές, αλλά και αρκετές νέες προσθήκες για τα ευρωπαϊκά έθνη, η άποψη του GameOver είναι ότι το The WarChiefs θα αφήσει απόλυτα ευχαριστημένους όσους αγάπησαν το περυσινό Age of Empires III.
Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος
Λειτουργικό Windows XP
Επεξεργαστής Pentium III 1.4 GHz
Μνήμη 256 MB
Κάρτα γραφικών 64 MB
Σκληρός δίσκος 1GB
PEGI 12+