Κάποιος θα πρέπει να πει στην Koei ότι μια αλλαγή στις σειρές «Warriors» είναι πλέον επιβεβλημένη
Κάποιος θα πρέπει να πει στην Koei ότι μια αλλαγή στις σειρές «Warriors» είναι πλέον επιβεβλημένη
Όταν πριν από μερικές εβδομάδες το GameOver είχε παρουσιάσει το παιχνίδι Ninety Nine Nights, τη δημιουργία των Phantagram και Q? Entertainment για το Xbox 360, είχαμε εκφράσει τα παράπονά μας για την έλλειψη εξέλιξης και πρωτοτυπίας που παρουσίαζε το πόνημα του Tetsuya Mitzuguchi, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να το χαρακτηρίσουμε ως έναν κλώνο της σειράς Dynasty Warriors με εκπληκτικά γραφικά. Αφού έφτασε στα χέρια μας η τελική έκδοση του Samurai Warriors 2 της Koei για το νέο σύστημα της Microsoft, διαπιστώσαμε ότι το N3 ήταν τελικά κάτι πιο αξιόλογο από αυτό που αρχικά εκτιμήσαμε, μιας και η σειρά που έφερε στο προσκήνιο τα 3D hack ‘n’ slash παιχνίδια με μάχες μεγάλης κλίμακας, αποδεικνύεται πολύ, μα πολύ κατώτερη των περιστάσεων. Αν και εκτιμούμε ότι ελάχιστοι είναι οι παίκτες που δεν έχουν ασχοληθεί με έστω ένα από τα πολλά επεισόδια των σειρών Warriors, αξίζει να κάνουμε μια μικρή αναφορά στο ιστορικό των τίτλων της Koei, ούτως ώστε να μπορέσουμε να δικαιολογήσουμε την οικτρή απογοήτευση που νιώσαμε δοκιμάζοντας αυτό το νέο παιχνίδι.
Η Koei ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της σειράς με το Dynasty Warriors στο PS One, ενώ το μεγάλο βήμα της σειράς και η αισθητή εμπορική επιτυχία ήρθε με το πολύ καλό Dynasty Warriors 2, ένα παιχνίδι που συνόδευσε το PlayStation 2 στα πρώτα του βήματα. Από εκεί και έπειτα ακολούθησαν πολλά νέα επεισόδια Dynasty, ορισμένα «πακέτα επέκτασης», που λειτουργούσαν μεν και ως αυτόνομα παιχνίδια, αλλά συνάμα προσέθεταν έξτρα υλικό στις πλήρεις εκδόσεις, ενώ πριν από 2 σχεδόν χρόνια, η Koei αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την κλασική συνταγή της σειράς σε μια νέα spin off σειρά με το όνομα Samurai Warriors. Σε αντίθεση με τα παιχνίδια Dynasty Warriors, τα οποία αντλούν τη θεματολογία τους από την κινεζική λογοτεχνία (Romance of the Seven Kingdoms) και τη μυθολογία αυτής της χώρας, τα αντίστοιχα της Samurai Warriors δανείζονται ιστορικά γεγονότα της φεουδαρχικής, μεσαιωνικής Ιαπωνίας, έχοντας βέβαια μέσα τους γερές δόσεις φαντασίας.
Αν μη τι άλλο, το υπόβαθρο όλων των τίτλων της Koei κρίνεται ως άκρως ενδιαφέρον, ενώ το εθιστικό τους gameplay κατάφερε μέσα στα χρόνια να φέρει κοντά στους τίτλους χιλιάδες κατόχους συστημάτων στα οποία κυκλοφόρησαν. Ωστόσο -και εδώ έρχεται η μεγάλη ένσταση του GameOver- μετά από μια πορεία σχεδόν δέκα χρόνων, είναι πλέον ηλίου φαεινότερο ότι τα παιχνίδια της Koei έχουν διαγράψει τον κύκλο τους και έχουν φτάσει σε ένα τέλμα. Αυτό γίνεται περισσότερο αισθητό δοκιμάζοντας το Samurai Warriors 2 για το Xbox 360, ένα παιχνίδι που δεν έχει να προσφέρει τίποτα ουσιαστικό στον παίκτη, δεν ρίχνει καμία νέα ιδέα στο «τραπέζι» του gameplay και –κάτι που θα ενοχλήσει τους κατόχους Xbox 360 που έχουν πλέον μάθει στα εντυπωσιακά γραφικά- δεν δείχνει να κάνει χρήση ούτε του 30% της υπολογιστικής ισχύoς που διαθέτει το μηχάνημα της Microsoft.
Όπως συνέβη σε όλα τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, έτσι και εδώ σκοπός του παίκτη είναι να επιλέξει έναν από τους 26 διαθέσιμους πολεμιστές (οι αρχικά διαθέσιμοι είναι ελάχιστοι, με τους υπόλοιπους να διατίθενται στη συνέχεια) και αφού το πράξει να ξεκινήσει μια σειρά από γραμμικές αποστολές μέσα σε πεδία μάχης, με απώτερο σκοπό την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Πρακτικά, αυτό που το παιχνίδι ζητά από τον παίκτη να κάνει, είναι να εντοπίζει σε κάθε ένα από τα πεδία μάχης που θα βρεθεί τον κυριότερο αντίπαλο της εχθρικής παράταξης, και χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του να τον εξολοθρεύσει, ούτως ώστε να γίνει αυτός ο κάτοχος ενός συγκεκριμένου τμήματος του χάρτη.
Η εξέλιξη του gameplay είναι όσο απλή θα μπορούσε, με τον χαρακτήρα μας να κινείται από το σημείο Α στο σημείο Β, σφαγιάζοντας εκατοντάδες αντιπάλων στρατιωτών χρησιμοποιώντας combos και μετά να προχωρά παρακάτω προκειμένου να επαναλάβει το ίδιο. Κατά τη διάρκεια των συρράξεων, ο χαρακτήρας που ελέγχουμε μπορεί να συλλέγει power-ups τα οποία αναβαθμίζουν τις ικανότητες του πολεμιστή του, ενώ ανάλογα με τον αριθμό των αντιπάλων που εξοντώνουμε, γεμίζει μια μπάρα η οποία δίνει τη δυνατότητα για εξαπόλυση μιας εξαιρετικά ισχυρής επίθεσης. Ορισμένες ευχάριστες προσθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η δυνατότητα χρήσης αλόγων από τους πρωταγωνιστές, συμβάλουν σημαντικά στην ανανέωση του gameplay, ωστόσο, όλα αυτά τα στοιχεία δεν είναι κάτι που εμφανίζεται για πρώτη φορά, αφού τα έχουμε δει πολλάκις σε προηγούμενες προσθήκες της σειράς.
Παρόλα αυτά, το πρόβλημα με το Samurai Warriors 2 δεν εντοπίζεται τόσο στην ανακύκλωση των βασικών πυλώνων που εδώ και χρόνια στηρίζουν το gameplay του, αλλά στην αδυναμία της Koei να διορθώσει τα προβλήματα που εδώ και χρόνια ταλανίζουν τη σειρά. Για παράδειγμα, η AI των αντιπάλων παραμένει αστεία, με τη συντριπτική πλειοψηφία των εχθρών απλά να στέκεται περιμένοντας υπομονετικά να σφαγιαστεί, η 3D μηχανή και ειδικότερα η κάμερα συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με αυτήν του Dynasty Warriors 2 από το 2000, ενώ –κατά την άποψή μας χειρότερο όλων- το γνωστό εφέ της ομίχλης που καλύπτει τον ορίζοντα συνεχίζει να κάνει την εμφάνισή του. Και ενώ αυτό το «πονηρό» εφέ της ομίχλης είχε υλοποιηθεί προκειμένου να κρατά το frame rate ψηλά στο αδύναμο PlayStation 2, είναι πραγματικά αδιανόητο αυτή τη τεχνική να έχει βρει το δρόμο της προς ένα παιχνίδι του Xbox 360, το οποίο έχει πολλές φορές αποδείξει ότι μπορεί να διαχειριστεί την ταυτόχρονη εμφάνιση εκατοντάδων ή ακόμα και χιλιάδων χαρακτήρων στην οθόνη και την ίδια στιγμή να σχεδιάζει ορίζοντα σε κλίμακα πολλών χιλιομέτρων.
Ευχής έργο είναι ότι η Koei φρόντισε να εμπλουτίσει το παιχνίδι της με μια σειρά από extras, τα οποία κατορθώνουν, μέχρις ενός βαθμού, να διασώσουν την κατάσταση. Τα πλέον αξιόλογα εξ αυτών είναι η δυνατότητα co-op παιχνιδιού δύο παικτών, αλλά και οι online μάχες μέχρι τεσσάρων ατόμων. Εντούτοις, οι online μάχες δεν υπόκεινται στο φάσμα του PvP, καθώς το μόνο που προσφέρουν είναι ένας συναγωνισμός μεταξύ των παικτών ως προς το ποιος θα καταφέρει να εξοντώσει περισσότερους αντιπάλους. Τέλος, η πλέον ενδιαφέρουσα προσθήκη στο παιχνίδι είναι αυτή που ακούει στο όνομα «Sugoroku». Πρακτικά, έχουμε να κάνουμε με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι τύπου Monopoly, όπου ο παίκτης πρέπει να προσπαθήσει να αγοράσει όσο το δυνατόν περισσότερα blocks γης της Ιαπωνίας και να ανακηρυχθεί σε απόλυτο άρχοντα της χώρας.
Ατυχώς, δεν μπορούμε παρά να κρίνουμε το νεότερο παιχνίδι της Koei ως κάτι πραγματικά απογοητευτικό. Στο Samurai Warriors 2 δεν υπάρχει ούτε ίχνος καινοτομίας, ενώ η ωμή μεταφορά της 3D μηχανής και των γραφικών από την έκδοση του PlayStation 2 δεν δικαιώνει σε κανένα επίπεδο τη «next gen» υπόσταση του Xbox 360. Αν και το δοκιμασμένο και επιτυχημένο hack ‘n’ slash gameplay της σειράς συνεχίζει να υφίσταται (σε αυτό άλλωστε οφείλεται το ότι η παρακάτω βαθμολογία δεν είναι χαμηλότερη), είναι πλέον προφανές ότι η Koei πρέπει να προχωρήσει σε θεμελιώδεις αναδιαρθρώσεις των παιχνιδιών Warriors, αν φυσικά επιθυμεί να διατηρήσει τα σκήπτρα του «βασιλιά» της κατηγορίας…
Γιώργος Καλλίφας
Widescreen Ναι
Ανάλυση οθόνης 480i/ 480p/ 720p/ 1080i
PAL 60Hz Ναι (υποστήριξη μόνο σάρωσης 60 Hz)
Ήχος Stereo/ Surround/ DD 5.1
PEGI 12+