Μόνο μια φράση ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το review: «We know Kung Fu!»
Μόνο μια φράση ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το review: «We know Kung Fu!»
Το GameOver έχει πολλές φορές αναφέρει ότι θρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια προς την τεχνολογία EYETOY, ενώ άλλες τόσες έχει υποστηρίξει ότι το επόμενο βήμα του gaming -αν τελικά επιθυμούμε να έρθει κάτι διαφορετικό- θα έρθει από εκείνη την πλευρά της τεχνολογίας. Άλλωστε, το γεγονός πως η Nintendo δημιούργησε μια κονσόλα, της οποίας όλη η υπόσταση βασίζεται στο «gesture gaming», μάλλον δείχνει να επιβεβαιώνει τους παραπάνω ισχυρισμούς μας. Παρά λοιπόν την όχι και τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία που έχει σημειώσει η σειρά EYETOY (πραγματικά καλές πωλήσεις έχουν σημειωθεί μόνο σε συγκεκριμένους τίτλους αυτής της τεχνολογίας), η Sony συνεχίζει να προσφέρει στο κοινό ιδέες και προτάσεις που προσπαθούν να εκμεταλλευθούν στο έπακρο αυτά που έχει να προσφέρει ο συνδυασμός της κάμερας με την ανίχνευση κίνησης των χειρονομιών του παίκτη. Η αρχή ενός τέτοιου νέου δρόμου είχε χαραχθεί πέρυσι το φθινόπωρο με το εξαιρετικό EYETOY Kinetic, ένα πρόγραμμα που είχε αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Nike Motioworks και το οποίο δεν ήταν τίποτα λιγότερο από ένα εικονικό γυμναστήριο.
Σε αυτό το παιχνίδι, ο παίκτης είχε τη δυνατότητα να γυμναστεί, εκτελώντας μια σειρά από ασκήσεις, οι οποίες προέρχονταν μέσα από ένα πρόγραμμα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του εκάστοτε χρήστη. Εντός του EYETOY Kinetic υπήρχε και ένα μικρό κομμάτι αφιερωμένο στις πολεμικές τέχνες. Τι ακριβώς ήταν αυτό το κομμάτι; Πέρα λοιπόν από τις διάφορες ασκήσεις προθέρμανσης, Tai Chi και Yoga, οι οποίες ήταν φτιαγμένες έτσι ώστε να προθέρμαιναν το σώμα και στη συνέχεια να το εξασκούν, το μικρό αυτό τμήμα των πολεμικών τεχνών έθετε τον παίκτη αντιμέτωπο με ενεργειακές σφαίρες, οι οποίες περιφέρονταν γύρω από το σώμα του (μιλώντας πάντα για την απεικόνιση του σώματος εντός της οθόνης!).
Αυτές οι σφαίρες, που θύμιζαν το probe με το οποίο ο Luke Skywalker μάθαινε να χρησιμοποιεί το lightsaber στο πρώτο επεισόδιο της σειράς Star Wars (μας αρέσουν οι παραλληλισμοί), έπρεπε να αποφευχθούν από τον παίκτη με σκυψίματα και κίνηση στο χώρο, ενώ παράλληλα έπρεπε να καταστραφούν με γροθιές και λακτίσματα. Αυτό το concept της «μάχης» πήρε το London Studio και το προχώρησε βήματα εμπρός δημιουργώντας το EYETOY Kinetic: Combat, ένα παιχνίδι που είναι το αντίθετο είδωλο του Kinetic δεδομένου ότι περιλαμβάνει μεν ένα πλήρες πρόγραμμα ασκήσεων όπως και ο προκάτοχός του, ωστόσο, εστιάζει στην εξάσκηση του σώματος μέσα από εκμάθηση βασικών τεχνικών του Kung Fu.
Πως ακριβώς λειτουργεί το Kinetic Combat; Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή είναι το γεγονός πως το παιχνίδι της Sony απαιτεί την ύπαρξη κάμερας EYETOY για να λειτουργήσει, καθώς επίσης και τον ειδικό φακό Full Vision Lens, ο οποίος τοποθετείται μπροστά στο «μάτι» της κάμερας, αλλάζοντας το επίπεδο εστίασης αυτής και βοηθώντας στην απεικόνιση ενός ευρύτερου πεδίου του χώρου στον οποίο θα ασκηθούμε/ παίξουμε. Δεύτερος πυλώνας αυτού του παιχνιδιού είναι ο επαρκής χώρος. Εδώ πρέπει να σταθούμε λίγο περισσότερο και να τονίσουμε ότι το EYETOY Kinetic: Combat δεν είναι ένα παιχνίδι τύπου EYETOY Play. Εδώ το «gameplay» δεν εστιάζει σε μίνι παιχνίδια όπου ο παίκτης απλά κινεί τα χέρια του σε μια ακτίνα το πολύ τριάντα ή σαράντα εκατοστών, δίνοντας εντολές με το εικονικό του χειριστήριο (βλ. κάμερα).
Αντιθέτως, στην περίπτωση του Combat απαιτείται τουλάχιστον 1,5 μέτρο ωφέλιμου χώρου γύρω από τον παίκτη, καθώς οι γροθιές, τα λακτίσματα και όλες οι ασκήσεις που θα κληθεί αυτός να εκτελέσει πρέπει να γίνονται απρόσκοπτα και χωρίς παρεμποδίσεις από στοιχεία του χώρου. Όσοι λοιπόν έχετε το PlayStation 2 στη γωνία ενός μικρού δωματίου θα πρέπει να σκεφθείτε μια ανακαίνιση του χώρου σας… Αφού βεβαιωθείτε ότι πληροίτε όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις για να μπορέσετε να απολαύσετε αυτό το «παιχνίδι», φτάνει η ώρα που όλοι περιμένατε, η ώρα όπου θα μπορέσετε επιτέλους να μάθετε πολεμικές τέχνες (το κατά πόσο αυτό ισχύει ή όχι θα το διαπιστώσουμε σε λίγο). Δεδομένου ότι το EYETOY Kinetic: Combat δεν είναι ένα παιχνίδι με την παραδοσιακή έννοια του όρου, αλλά ένα πρόγραμμα που απαιτεί από τον παίκτη έντονη σωματική δραστηριότητα, η έναρξή του ζητά μια σειρά από πληροφορίες (ηλικία, σωματικό βάρος, ύψος, επίπεδο φυσικής κατάστασης), ούτως ώστε να προχωρήσει στη δημιουργία του καταλληλότερου προγράμματος για το εκάστοτε πρόσωπο.
Ανάλογα λοιπόν με τα δεδομένα που θα δώσουμε, θα τηρηθεί και ένα συγκεκριμένο πλαίσιο ασφάλειας (το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε η Sony είναι μια μήνυση για καρδιακή προσβολή), αλλά θα δημιουργηθεί και ένα πρόγραμμα 16 εβδομάδων γεμάτο ασκήσεις διαφόρων τύπων. Ο εικονικός γυμναστής που θα έχουμε επιλέξει στην αρχή του παιχνιδιού (η Anna και ο Matt από το Kinetic επιστρέφουν, ενώ την πρώτη του εμφάνισή του κάνει ο δάσκαλος πολεμικών τεχνών Leon) θα μας βοηθήσει να μπούμε σταδιακά στα μυστικά του Combat και να μάθουμε τον τρόπο που θα ετοιμάζουμε κάθε φορά το σώμα μας για το πρόγραμμα που θα ακολουθεί. Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, μιας και η βιασύνη στην εκμάθηση του Hung Gar Kung Fu που υπάρχει στο παιχνίδι, μιας τεχνικής που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της τον 17ο αιώνα μ.Χ., μπορεί να οδηγήσει σε κράμπες και άλλες επώδυνες καταστάσεις (εμπιστευθείτε αυτό που σας λέει ο…αγύμναστος γράφων το κείμενο).
Με τη βοήθεια των εκπαιδευτών, οι οποίοι δίνουν συνεχώς πληροφορίες και κάνουν σχόλια για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε και την πορεία μας μέσα από τις ασκήσεις, θα κληθούμε να γυμναστούμε και να μάθουμε την πολεμική τέχνη Hung Gar Kung Fu μέσα από τέσσερα διαφορετικά modes. Αυτά τα modes αντικατοπτρίζονται μέσα από τέσσερα πλάσματα, τα οποία έχουν να κάνουν με διαφορετικές υποκατηγορίες Kung Fu. Αυτές οι υποκατηγορίες περιλαμβάνουν τις ζώνες Dragon, Tiger, Mantis και Phoenix, με την πρώτη να εστιάζει στην εισαγωγή στις βασικές αρχές του Kung Fu, τη δεύτερη στην εκτέλεση ασκήσεων που βελτιώνουν τη λειτουργία της καρδιάς και τη δύναμη, την τρίτη στο χτίσιμο αντοχής και ισορροπίας και, τέλος, την τέταρτη να συνδυάζει τις σημαντικότερες κινήσεις όλων των προηγουμένων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι όλες οι ασκήσεις στο EYETOY Kinetic: Combat εκτελούνται με αρτιότητα χάρη της βελτιωμένης τεχνολογίας motion matching που χρησιμοποίησε το London Studio στο νέο του παιχνίδι. Θα δείτε λοιπόν ότι στις περισσότερες από τις ασκήσεις εκπαίδευσης, γύρω από το σώμα του παίκτη υπάρχει ένα περίγραμμα του γυμναστή. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στον παίκτη να ταυτίζει τις κινήσεις του με αυτές του επαγγελματία και έτσι να βελτιώνει σημαντικά τις επιδόσεις του. Όσον αφορά στα modes του παιχνιδιού, βλέπουμε ότι φεύγοντας από το κάπως…βαρετό training, βρισκόμαστε στο κυρίως και πιο ενδιαφέρον τμήμα του Combat: Τις μάχες.
Ανάλογα λοιπόν με τη ζώνη στην οποία βρισκόμαστε, το παιχνίδι ρίχνει εναντίον μας μια πολυγωνική έκφανση του αντίστοιχου πλάσματος (Mantis, Poenix κ.λπ). Έχοντας μάθει τις σχετικές κινήσεις της κάθε κατηγορίας Kung Fu, πρέπει να αντιμετωπίζουμε αυτά τα πλάσματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αποφεύγοντας τα χτυπήματά τους -τα οποία κυμαίνονται από απλές επιθέσεις με τα μέλη του σώματός τους μέχρι ανάσες φωτιάς- και να προβαίνουμε σε αντεπιθέσεις, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις και όταν οι γυμναστές κρίνουν ότι είμαστε έτοιμοι, φτάνει η στιγμή που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ψηφιακούς ανθρώπους με την ονομασία Shadow, οι οποίοι δεν έχουν απολύτως κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιούν εναντίον μας κάθε είδους επίθεση που υπάρχει στο παιχνίδι. Ποιο είναι το αποτέλεσμα όλων των προαναφερθέντων;
Η αλήθεια είναι ότι το EYETOY Kinetic: Combat καταφέρνει αυτά που υπόσχεται σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Αν και αυτό δε σημαίνει ότι μετά από λίγες ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι θα περιφερόμαστε ποζάροντας ως άλλοι Neo από την τριλογία The Matrix, το σίγουρο είναι ότι τηρώντας το πρόγραμμα και μένοντας πιστοί στις οδηγίες που δίνουν οι ψηφιακοί γυμναστές του παιχνιδιού, μπορούμε όντως να έχουμε καλά αποτελέσματα. Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το λογισμικό είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε παιχνίδι της σειράς EYETOY, τα γραφικά του -αν και σε έναν τίτλο αυτού του ύφους λιγοστή σημασία έχουν- είναι όμορφα, με καλαίσθητα τοπία και μοντέλα που αποτελούνται από εκατοντάδες πολύγωνα, ενώ ο ήχος του διαθέτει κάθε είδους μουσική που μπορείτε να φανταστείτε, ούτως ώστε να επενδύει ιδανικά τις ώρες εξάσκησης.
Εν κατακλείδι, το EYETOY Kinetic: Combat απομακρύνεται αισθητά από το φάσμα των videogames και προσφέρει κάτι εντελώς διαφορετικό. Σίγουρα δεν είναι το λογισμικό που θα μας κρατήσει απασχολημένους για περισσότερο από 45 λεπτά την ημέρα και σίγουρα απαιτεί ορισμένες συνθήκες περιβάλλοντος και χώρου που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα. Ωστόσο, εμείς το απολαύσαμε και σκοπεύουμε να τηρήσουμε το πρόγραμμά μας με θρησκευτική ευλάβεια μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να λέμε με σιγουριά: «We know Kung Fu»…
Γιώργος Καλλίφας
ΕΥΕΤΟΥ Kinetic Combat Set Up Video
Widescreen Όχι
Ανάλυση οθόνης 480i
PAL 60 Hz Όχι
Ήχος Stereo
PEGI 12+