Μια εντελώς νέα κατεύθυνση για τη σειρά Sims, με τα αγαπημένα κατοικίδια να έχουν τον πρώτο λόγο
Μια εντελώς νέα κατεύθυνση για τη σειρά Sims, με τα αγαπημένα κατοικίδια να έχουν τον πρώτο λόγο
Πολλές φορές έχουν γίνει συζητήσεις σχετικά με το ποια σειρά παιχνιδιών είναι η πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως. Αν και στο μυαλό έρχονται ονόματα όπως τα: Super Mario, Final Fantasy, Gran Turismo, Halo κ.α. η αλήθεια είναι ότι οι δημιουργίες του Will Wright και της Maxis –δηλαδή τα παιχνίδια της σειράς The Sims- είναι αυτές που έχουν σαρώσει στην αγορά και βρίσκονται με διαφορά στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Με την άφιξη του The Sims 2 αυτή η φρενήρης πορεία των Sims δεν έδειξε να έχει πτωτικές τάσεις, ενώ με τα διάφορα expansions που κυκλοφορούν κατά καιρούς, αλλά και το επιτυχές πέρασμα της σειράς στις κονσόλες, οι Sims κρατούν σφιχτά στα χέρια τους τα σκήπτρα του «βασιλιά». Τώρα, εκμεταλλευόμενη την απρόσμενη και τεράστια επιτυχία που σημείωσε η Nintendo με το γνωστό Nintendogs για το DS, η Electronic Arts αποφάσισε να προχωρήσει τη δική της σειρά ένα βήμα παραπέρα και να προσφέρει κάτι διαφορετικό.
Βέβαια, όσοι ασχολούνται με τα παιχνίδια Sims από την καταβολή τους, θα γνωρίζουν ότι κατοικίδια υπάρχουν στον κόσμο των Sims εδώ και χρόνια. Ωστόσο, ο τρόπος που αυτά εμφανίζονται στο The Sims 2: Pets είναι πολύ, μα πολύ διαφορετικός. Το The Sims 2: Pets δεν απομακρύνεται από την κλασική πεπατημένη που εδώ και χρόνια χρησιμοποιείται στους τίτλους της σειράς. Για την ακρίβεια, έχουμε να κάνουμε με όλες τις γνωστές μηχανικές που χαρακτηρίζουν τα παιχνίδια της Maxis, όπως η δημιουργία χαρακτήρων ή ακόμα και μιας ολόκληρης οικογένειας, ο έλεγχός αυτών των ψηφιακών ανθρώπων σε υψηλό βαθμό, ο οποίος έχει να κάνει με κάθε λογής λειτουργία και δραστηριότητα και η κοινωνική ανάπτυξή τους.
Εκτός λοιπόν από την προσθήκη των μικρών ζώων που χαρίζουν χαρά και παρέα στους Sims, θα διαπιστώσετε ότι το gameplay του Pets συνεχίζει να απαιτεί από τον παίκτη το γνωστό micromanagement σχετικά με την τροφή, την υγιεινή, τις κοινωνικές συναναστροφές, τους έρωτες, την ανάπτυξη φιλίας και όλες τις άλλες δραστηριότητες των πολυγωνικών αυτών προσωπικοτήτων. Πέρα όμως από όλα τα παραπάνω, τα οποία δεν δείχνουν να διαφοροποιούν το Pets από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, την εμφάνισή τους κάνουν τα κατοικίδια, τα οποία αυτή τη φορά δεν είναι απλά στοιχεία του χάρτη, που το μόνο που κάνουν είναι να λερώνουν το σπίτι και να δημιουργούν μικροπροβλήματα. Τα κατοικίδια στο Pets είναι πραγματικά μέλη της οικογένειας που θα δημιουργήσουμε, με δικά τους συναισθήματα, χαρακτήρα, προσωπικότητα και αντιδράσεις, ακριβώς όπως στην πραγματική ζωή. Το παιχνίδι ξεκινά δίνοντάς μας τη δυνατότητα είτε να επιλέξουμε μια έτοιμη οικογένεια Sims και να αρχίσουμε τη διαχείρισή της, είτε να δημιουργήσουμε μια από το μηδέν.
Το ενδιαφέρον φυσικά βρίσκεται στη δημιουργία μιας νέας οικογένειας και μέσα από το υπέροχο σύστημα morphing να διαμορφώσουμε όλα τα χαρακτηριστικά των μελών της κατά την προτίμησή μας. Με τον ίδιο τρόπο που δημιουργούμε ανθρώπους, μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το κατοικίδιο (ή τα κατοικίδια) που θα τους συντροφεύουν. Εδώ η Maxis μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους, καθώς στις δύο κύριες κατηγορίες κατοικιδίων (γάτες και σκύλους) έχει συμπεριλάβει δεκάδες διαφορετικές ράτσες, ενώ ταυτόχρονα έχει προσπαθήσει να ταυτίσει τα γενικότερα σημεία που χαρακτηρίζουν αυτές τις ράτσες (εμφάνιση και χαρακτήρα ζώου) με αυτό που εμφανίζεται στην οθόνη. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως το παιχνίδι αφήνει τον παίκτη να δημιουργήσει το απολύτως προσωπικό του κατοικίδιο, αν αυτός δεν βρει κάτι που τον ευχαριστεί στα μενού.
Αυτό πρακτικά σημαίνει μια εικονική διασταύρωση από ράτσες με αποτελέσματα που είτε μπορούμε να δούμε στο δρόμο μέσα από οποιοδήποτε αδέσποτο, είτε που θα ξεπερνούν κάθε φαντασία (φανταστείτε ένα υβρίδιο κανίς με μπόξερ…). Εκτός από τις δύο βασικές κατηγορίες κατοικιδιών, οι οποίες όπως προαναφέραμε είναι οι γάτες και οι σκύλοι, στο Pets δίνεται η δυνατότητα απόκτησης πτηνών και χάμστερ. Ωστόσο, λόγω της ίδιας της φύσης αυτών των πλασμάτων, υπάρχουν σαφείς περιορισμοί ως προς την εκπαίδευσή τους, αλλά και τις γενικότερες συναναστροφές με τον περίγυρό τους, κάτι που σε τελική ανάλυση έχει άμεσο αντίκτυπο στο gameplay του τίτλου, κάθως το 50% αυτού βασίζεται στην αλληλεπίδραση των Sims με τα αγαπημένα ζωάκια τους. Αφού λοιπόν γίνει η επιθυμητή επιλογή του ζώου, αρχίζει το κυρίως παιχνίδι, το οποίο, όπως ήταν αναμενόμενο, ελάχιστα διαφοροποιείται από το γνωστό ύφος της σειράς.
Σκοπός μας είναι να διαχειριζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο την οικογένεια που έχουμε αποφασίσει να ελέγξουμε, ενώ ταυτόχρονα να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στο μικρό μας ζωάκι, ταΐζοντάς το, μαθαίνοντάς το παιχνίδια και κόλπα, πηγαίνοντάς το βόλτες στο κέντρο της πόλης και γενικότερα χαρίζοντάς του όλη την προσοχή και την αγάπη που οφείλουμε να δείχνουμε σε ένα πλάσμα (έστω και αν αυτό είναι ψηφιακό και όχι πραγματικό). Το περίεργο είναι ότι τα ζώα στο Pets αναπτύσσονται εξίσου με τους ανθρώπους, σε σημείο να γίνονται τόσο έξυπνα και δραστήρια, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να βρίσκουν εργασία (!) και να αυξάνουν το εισόδημα του σπιτιού. Λέγοντας εργασία, φυσικά δεν εννοούμε ότι ο σκύλος μας θα φορέσει κοστούμι και θα πάει στο γραφείο, αλλά ότι αν είναι αρκετά έξυπνος και δυναμικός θα μπορεί να εργαστεί ως σκύλος/ φύλακας σε μια εταιρεία.
Η ιδιόμορφη αυτή ανάπτυξη των ζώων στο Pets έχει και συνέχεια, καθώς τα μικρά αυτά πλάσματα δύναται να ερωτευθούν, να μελαγχολήσουν και γενικότερα να δείχνουν ένα επίπεδο νοημοσύνης ελαφρώς ανώτερο από αυτό των αληθινών ζώων. Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι όλα τα παραπάνω εξαρτώνται από την προσοχή που θα έχουμε δώσει στο εκάστοτε ζώο και από τον τρόπο που θα τα έχουμε εκπαιδεύσει και αντιμετωπίσει. Μια οικογένεια που αγαπά πραγματικά τα κατοικίδιά της, εκτός του ότι θα νιώθει και η ίδια ευτυχισμένη, θα έχει στην κατοχή της ορισμένα πανέξυπνα πλάσματα. Αυτή η επιτυχία έρχεται μέσα από τα κλασικά context sensitive μενού του παιχνιδιού, όπου υπάρχουν οι εντολές ταΐσματος, παιχνιδιού και εκπαίδευσης των ζώων, ενώ εξαιρετικά σημαντική κρίνεται η συχνή επίσκεψη στην πλατεία της πόλης, όπου θα αγοράζουμε διάφορα προϊόντα από τα Pet Shops της πόλης (τροφή, λιχουδιές, παιχνίδια, αξεσουάρ κ.α.), ενώ ταυτόχρονα αυτοί οι περίπατοι θα δίνουν την ευκαιρία στο ζωάκι μας να συναντά άλλα και να γίνεται περισσότερο κοινωνικό.
Αν δεν γίνουν όλα τα παραπάνω με τον σωστό τρόπο, τότε –όπως και στην πραγματικότητα- το ζωάκι που θα έχουμε στο σπίτι μας θα εξελιχθεί σε σημαντικό πρόβλημα, αφού οι κακοαναθρεμμένες γάτες τείνουν να σκίζουν καναπέδες και χαλιά με τα νύχια τους, ενώ οι σκύλοι κάνουν την ανάγκη τους μέσα στο σπίτι ή ανοίγουν μεγάλους λάκκους στο καλοχτενισμένο γκαζόν της αυλής μας. Ένα ακόμα στοιχείο…ζωοφιλίας που διαθέτει το παιχνίδι της Electronic Arts έχει να κάνει με τη στοργή που δείχνει ο παίκτης προς ορισμένα αδέσποτα ζωάκια. Πολλές φορές λοιπόν την εμφάνισή τους κάνουν στην αυλή του σπιτιού που έχουμε υπό την κατοχή μας ορισμένα ζώα που δείχνουν να μην έχουν αφέντη. Αν ελέγξουμε το κολάρο αυτού του ζώου και δούμε ότι ανήκει σε κάποιον άλλο Sim και απλά έχει χαθεί, μπορούμε να το επιστρέψουμε και έτσι να γίνουμε φίλοι με τον εν λόγω Sim. Αν πάλι το ζώο είναι όντως αδέσποτο και παρατημένο στο δρόμο από κάποιον αφελή, μπορούμε να το πάρουμε και να το προσθέσουμε στην «οικογένειά» μας.
Ειδικά τα ζώα αυτής της κατηγορίας, είναι μεν δυσκολότερο να εκπαιδευτούν σωστά, ωστόσο δείχνουν περισσότερη αγάπη και ευγνωμοσύνη προς τον παίκτη, κάτι που –σε συνδυασμό με λίγη προσπάθεια- μπορεί να τελικά να μας δώσει ένα υπέροχο και πανέξυπνο ζώο που θα ξεχωρίσει από τα ακριβά σκυλιά ράτσας. Όλο το προαναφερθέν…μάλλον σουρεαλιστικό σκηνικό, περιγράφεται μέσα από την παραδοσιακή μηχανή γραφικών της σειράς Sims 2. Στην έκδοση PlayStation 2, όπου και βασίστηκε αυτή η παρουσίαση, το αποτέλεσμα δεν ήταν καθόλου διαφορετικό από αυτό που περιμέναμε. Τα γραφικά είναι απλοϊκά, χωρίς ιδιαίτερα εφέ και εκλεπτυσμένες τεχνικές, ενώ η ταχύτητα της μηχανής κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το πρόβλημα που εντοπίσαμε έχει να κάνει κυρίως με τους χρόνους φόρτωσης, οι οποίο δυστυχώς δεν εμφανίζονται μόνο κατά τη μετάβαση από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο, αλλά ακόμα και όταν προσπαθούμε να ανοίξουμε ένα οποιοδήποτε μενού, και αν αναλογιστείτε ότι σε ένα παιχνίδι σαν το The Sims 2: Pets, η συχνή χρήση των μενού και το συνεχές micromanagement είναι το Α και το Ω του gameplay, μπορείτε να φανταστείτε τις διάφορες δυσκολίες που προκύπτουν.
Από εκεί και έπειτα, χωρίς το παιχνίδι να προσφέρει κάτι συναρπαστικό και εντελώς νέο, διαθέτει το γνωστό και άκρως επιτυχημένο gameplay της σειράς, με τα κατοικίδια να κάνουν μια καλοδεχούμενη πρεμιέρα και να αυξάνουν σημαντικά την αντοχή του τίτλου στο χρόνο, αλλά και τη γενικότερη αξία του. Αν και το The Sims 2: Pets δεν είναι ένας τίτλος για κάθε είδους κοινό, είναι σχεδόν σίγουρο ότι με τις ενδιαφέρουσες νέες προσθήκες του θα αφήσει απόλυτα ευχαριστημένους τους φίλους της σειράς.
Νικολέττα Παπατόλη
Widescreen Όχι
Ανάλυση οθόνης 480i
PAL 60 Hz Όχι
Ήχος Stereo
PEGI 12+