Το GameOver ρίχνει μια ματιά σε ένα από τα καλύτερα adventures των 90’s, το Full Throttle της Lucas Arts
Το GameOver ρίχνει μια ματιά σε ένα από τα καλύτερα adventures των 90’s, το Full Throttle της Lucas Arts
Πολλές φορές στη σύγχρονη gaming εποχή, αναγκαζόμαστε να ανατρέξουμε στο παρελθόν και να φέρουμε ως παράδειγμα ένα από τα παλαιότερα παιχνίδια, που έγραψε ιστορία στο χώρο του gaming. Είναι μάλιστα αρκετά συχνό φαινόμενο, οι εταιρίες να προσπαθούν πολλές φορές να αναζωογονήσουν παλαιότερα franchises με σκοπό τη συνέχεια της ιστορίας τους στο σήμερα. Ως φόρο τιμής στους τίτλους που μάγεψαν την gaming κοινότητα πριν αρκετά χρόνια και έχουν ακόμα και σήμερα συλλεκτική αξία, το GameOver δημιουργεί την στήλη “GameOver Classics” από την οποία θα παρελαύνουν από εδώ και στο εξής αρκετά σημαντικά (όχι απαραίτητα εμπορικές επιτυχίες) παιχνίδια των 70’s, 80’s, 90’s. Η αρχή γίνεται σήμερα με ένα από τα καλύτερα adventure games της LucasArts, το Full Throttle.
Το Full Throttle κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1995 από την LucasArts και είναι το δέκατο παιχνίδι που χρησιμοποίησε την μηχανή adventure παιχνιδιών SCUMM. Η συγκεκριμένη μηχανή αποτέλεσε πνευματικό παιδί της LucasArts και αξιοποιήθηκε αρχικά για την ανάπτυξη του εξαιρετικού adventure της εταιρίας Maniac Mansion (από εκεί προέρχεται και το όνομά της: Script Creation Utility for Maniac Mansion). Στην SCUMM βασίστηκαν ακόμα αρκετές μηχανές παιχνιδιών που εμφανίστηκαν έπειτα, όπως οι iMUSE, INSANE, CYSTY, FLEM και MMUCUS, ενώ την ίδια την μηχανή είχε την χαρά η αγορά να απολαύσει σε πολλές πλατφόρμες όπως 3DO, Amiga, Atari ST, Commodore 64, Macintosh, NES, PC, Windows, SEGA Mega CD και Turbo GrafX-16. Ο δημιουργός του τίτλου Tim Schafer γεννήθηκε το 1967 και ξεκίνησε την καριέρα του στην LucasArts το 1989.
Αφού αρχικά ασχολήθηκε με το testing στο Indiana Jones and the Last Crusade, βοήθησε στην ανάπτυξη της έκδοσης NES για το Maniac Mansions και «χρεώθηκε» την συγγραφή και την παραγωγή του The Secret of Monkey Island. Ο πρώτος βασικός ρόλος του Schafer έρχεται μερικά χρόνια αργότερα με τη συνέχεια του Maniac Mansion, όπου και καταφέρνει μαζί με τον Dave Grossman να δημιουργήσει ένα από τα πιο χιουμοριστικά adventures της τότε εποχής, το Day of the Tentacle. Το Full Throttle ήταν το πρώτο project της LucasArts που ανέλαβε μόνος του, ενώ στα highlights της καριέρας του καταχωρείται και το μοναδικό Grim Fandago που κέρδισε αμέτρητα βραβεία το 1998. Το 2000 ο Schafer αφήνει την μεγάλη εταιρία για να δημιουργήσει κάτι δικό του, την Double Fine Productions, η οποία δίνει στην αγορά άλλο ένα «διαμάντι», το Psychonauts.
Το Full Throttle εξιστορεί τις περιπέτειες του Ben, ενός macho μηχανόβιου και αρχηγού της ομάδας Polecats. Ο τίτλος ξεκινάει παρουσιάζοντάς τον να έχει σταματήσει σε ένα φημισμένο bar της περιοχής για να τα πιει, όταν τον πλησιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της τελευταίας εταιρίας παραγωγής μηχανών της περιοχής, της Corley Motors. Αφού του προσφέρει δουλειά και ο Ben την αρνείται, η ασφάλεια του Adrian Ripburger (αντιπροέδρου της εταιρίας) τον πετάει σε έναν κάδο που βρίσκεται στο πίσω μέρος του bar. Όπως αποκαλύπτεται λίγο αργότερα, ο Ripburger έχει σκοπό να δολοφονήσει τον πρόεδρο και να αναλάβει τα ηνία της εταιρίας. Ο Ben αφού ξυπνάει, αναζητά την ομάδα του, η οποία έχει συνοδεύσει τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας στο ετήσιο συνέδριο των μετόχων της.
Μετά από ένα ατύχημα με τη μηχανή, ο πρωταγωνιστής καταλήγει αναίσθητος στην άκρη του δρόμου, όπου τον περισυλλέγει (μαζί με την «τραυματισμένη» μηχανή του) μία γυναίκα μηχανικός με το όνομα Mauren. Αφού καταφέρνει -τελικά- να ταξιδέψει προς το συνέδριο και να είναι αυτόπτης μάρτυρας της ανατροπής σκηνικού στην Corley Motors (που χρεώνεται στην συμμορία του), ο Ben ταξιδεύει στην έρημο έτσι ώστε να αποδείξει την αθωότητά του, αλλά και να επιστρέψει στην εταιρία για να αποτρέψει την μετατροπή της σε παραγωγό minivans.
Ο τίτλος κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε CD-ROM προσφέροντας εντυπωσιακή μουσική και εκπληκτικό voiceover, ενώ ήταν και ένα από τα λίγα παιχνίδια της Lucas που χρησιμοποίησε ανεξάρτητη μουσική και συγκεκριμένα αυτή των Gone Jackals. Σε επίπεδο gameplay, η ομάδα παραγωγής χρησιμοποίησε ένα νέο interface, όπου κάθε αντικείμενο που μπορούσε να φανεί χρήσιμο, με το πάτημα του αριστερού πλήκτρου στο mouse απεικόνιζε ένα φλεγόμενο κρανίο με δύο εντολές στα δεξιά κι αριστερά του. Το inventory του ήρωα έκανε την εμφάνισή του με το δεξί πλήκτρο του mouse, ενώ οι συζητήσεις γίνονταν μέσα από επιλογές που έκαναν την εμφάνισή τους στο κάτω μέρος της οθόνης. Τα μοναδικά στοιχεία που χαρακτηρίστηκαν αρνητικά από τους κριτικούς για το Full Throttle ήταν η απόλυτη γραμμικότητά, καθώς και η μικρή του διάρκεια.
Τέλος, ένα από τα στοιχεία που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι το Full Throttle είναι το πρώτο παιχνίδι της εποχής του που χρησιμοποίησε επαγγελματίες voice actors για τα φωνητικά. Στον τίτλο συμμετείχαν εκτός άλλων και οι Mark Hamill (Adrian Ripburger), Roy Conrad (Ben), Kath Soucie (Maurren Corley), Maurice LaMarche (Nestor), Tress MacNeille (Suzi), Hamilton Camp (Malcolm Corley) και Steven Jay Blum (Sid). Στο πρόσφατο παρελθόν έχουν γίνει δύο απόπειρες για την συνέχεια του Full Throttle από την LucasArts με την πρώτη να χρονολογείται το 2000 με τίτλο Full Throttle II: Payback. Η δεύτερη απόπειρα έγινε το 2003 με τίτλο Full Throttle II: Hell on Wheels, όπου παρόλο που ξεκίνησε η παραγωγή του παιχνιδιού, λίγες ημέρες μετά την Ε3 η εταιρία παραγωγής ανακοίνωσε την ακύρωση του project.
Αξιοσημείωτο στοιχείο: Το πλήρες όνομα του ήρωα ήταν Ben Throttle, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ, υπό τον φόβο μηνύσεων από τους κατόχους δικαιωμάτων της τηλεοπτικής σειράς Biker Mice from Mars, στην οποία ένας από τους χαρακτήρες είχε το όνομα Throttle.
Full Throttle
Ανάπτυξη: LucasArts
Έκδοση: LucasArts
Σχεδιαστής: Tim Schafer
Κυκλοφορία: Μάιος 1995
Είδος: Adventure
Πλατφόρμες: PC, Mac
Παύλος Παπαπαύλου
H εισαγωγή του Full Throttle
Ένα ingame video του Full Throttle
{nomultithumb}