Ο δημιουργός των REZ και Lumines μάς προσφέρει ένα ακόμα εθιστικό music shooter
Ο δημιουργός των REZ και Lumines μάς προσφέρει ένα ακόμα εθιστικό music shooter
Εκτιμούμε ότι ο Tetsuya Mizuguchi δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Από τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του ως developer στη SEGA όταν έδωσε στην τελευταία κονσόλα της ιαπωνικής εταιρείας τα REZ και Space Channel 5, μέχρι τις πρόσφατες δημιουργίες του για τα PSP, DS και Xbox 360 (Lumines, Lumines Live!, Lumines II και Meteos), ο εμπνευσμένος Ιάπωνας έχει αποδείξει ότι και ταλέντο έχει, αλλά και ιδιαίτερες ανησυχίες όσον αφορά στον τρόπο που προσεγγίζει και δημιουργεί τα videogames. Εξαιρουμένης της μέτριας προσπάθειας που κυκλοφόρησε πριν από μερικούς μήνες για το Xbox 360, το Ninety Nine Nights, σε συνεργασία με την κορεατική Phantagram, ο Mizuguchi σπάνια λαθεύει στις επιλογές του και σχεδόν πάντα είναι σε θέση να προσφέρει στο κοινό παιχνίδια που χαρακτηρίζονται, κυρίως, από εθισμό και, στη συνέχεια, από gameplay που συνδυάζει τη μουσική με άλλα πιο παραδοσιακά είδη παιχνιδιών.
Στο REZ συνδύασε τα shooters με τη δημιουργία μουσικής, στο Space Channel 5 το χορό και το ρυθμό με τη μουσική και στα Lumines το puzzle gameplay του Tetris επίσης με τη μουσική. Αυτή τη φορά ο Mizuguchi πειραματίστηκε μεν για μια ακόμα φορά με το αγαπημένο του θέμα, ωστόσο, το Every Extend Extra δεν μπορεί να «χρεωθεί» απολύτως ως δική του ιδέα μιας και έχουμε να κάνουμε με ένα freeware, το οποίο ο διάσημος developer είδε, αγάπησε, αγόρασε τα δικαιώματά του και εξέλιξε προσθέτοντας στον τίτλο του τη λέξη «Extra» και αναπτύσσοντας το, ούτως ή άλλως, εκπληκτικό gameplay του τίτλου ακόμα περισσότερο.
Πρακτικά, το Every Extend Extra είναι ένα παιχνίδι που αντλεί τις καταβολές του από το πολύ παλιό Asteroids, συνδυάζοντας ταυτόχρονα την, προς το βάθος, γραμμική πορεία και τη δημιουργία μουσικής που χαρακτήριζε το REZ. Ο σκοπός του παίκτη –αν και ιδιαίτερα δύσκολος, αλλά περισσότερα για αυτό σε λίγο- είναι απλός και περιορίζεται στον έλεγχο ενός «σκάφους» με τον αναλογικό μοχλό του PSP και τη χρήση ενός κουμπιού. Το παιχνίδι ξεκινά δείχνοντας ένα διαστημόπλοιο ρομβικού σχήματος να βρίσκεται στο κέντρο της οθόνης και διάφορα άλλα εχθρικά σκάφη να περιφέρονται γύρω από αυτό. Το σύνολο των αντικειμένων που εμφανίζονται στην οθόνη του PSP ακολουθούν μια πορεία προς το βάθος, θυμίζοντας ουσιαστικά μια κατάβαση σε ένα απύθμενο πηγάδι.
Όμως αυτή είναι μόνο η αρχή της ψηφιακής περιπέτειας που δημιούργησε ο Mizuguchi. Καθώς ξεκινά το κάθε επίπεδο, τα αντίπαλα σκάφη αρχίζουν να πλησιάζουν απειλητικά το δικό μας με απώτερο σκοπό, φυσικά, την καταστροφή του. Τι μπορεί να κάνει ο παίκτης για να γλιτώσει το Game Over; Απλά, να καταστρέψει ο ίδιος το όχημά του! Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά το κυριότερο στοιχείο του gameplay στο Every Extend Extra είναι η αυτοκαταστροφή του ίδιου του σκάφους που ελέγχει ο παίκτης μέσα από μια πλειάδα τρόπων. Όμως, αυτό και μόνο δεν αρκεί.
Ένας ακόμα ιδιαιτέρως σημαντικός παράγοντας στο gameplay του τίτλου της Q Entertainment είναι η επίτευξη combos. Καθώς λοιπόν τα αντίπαλα σκάφη γεμίζουν την οθόνη και πλησιάζουν το δικό μας, πρέπει να λάβουμε την καλύτερη δυνατή θέση μέσα στον ωφέλιμο χώρο και, όταν κρίνουμε ότι έχει φτάσει η κατάλληλη στιγμή, να καταστρέψουμε το ρομβικό μας διαστημόπλοιο και να θέσουμε σε κίνηση μια αλυσιδωτή αντίδραση που θα καταστρέψει όσο το δυνατόν περισσότερα από τα εχθρικά σκάφη που περιφέρονται. Είναι αυτονόητο πως το Every Extend Extra δεν περιορίζεται απλά και μόνο στα προαναφερθέντα.
Κατά τη διάρκεια κάθε αποστολής και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, την εμφάνισή τους κάνουν ορισμένα «αφεντικά». Λόγος ύπαρξης αυτών των, σαφώς, ισχυρότερων αντιπάλων, είναι να κάνουν τη ζωή μας ακόμα πιο δύσκολη δεδομένου ότι είναι μεγαλύτεροι σε μέγεθος -και κατά συνέπεια καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στην οθόνη- αλλά, συνάμα, εξαπολύουν θανάσιμες ριπές κατά του σκάφους μας. Ο τρόπος αντιμετώπισης και αυτών των αντιπάλων παραμένει ο ίδιος, ωστόσο, εδώ τα combos αποκτούν μεγαλύτερη σημασία, καθώς ορισμένα από τα αφεντικά δεν δύναται να καταστραφούν από μια έκρηξη και μόνο και απαιτούν ισχυρότερα χτυπήματα για να διαλυθούν.
Σε συνδυασμό με τα εκπληκτικά χρώματα και τα όμορφα γραφικά, όλα τα παραπάνω συνδράμουν στη δημιουργία μιας σουρεαλιστικής ατμόσφαιρας, η οποία είναι σαφώς πιο εντυπωσιακή στην έκδοση Arcade, η οποία φέρει τη σφραγίδα του Mizuguchi, παρά στην classic -η freeware έκδοση του τίτλου- από την οποία ο Ιάπωνας developer άντλησε την έμπνευσή του. Βέβαια, χωρίς τον ήχο του, το Every Extend Extra θα ήταν μισό παιχνίδι δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μουσικό puzzle/ shooter στα χνάρια του REZ. Έτσι λοιπόν, κάθε φορά που καταστρέφουμε ένα ή περισσότερα από τα εχθρικά σκάφη η ήδη εντυπωσιακή tecnho μουσική που πηγάζει από τα ηχεία του PSP αναβαθμίζεται με πλειάδα από νότες και διάφορα άλλα μουσικά ηχητικά εφέ.
Το αποτέλεσμα αυτής της «ψηφιακής συμφωνίας» είναι, το λιγότερο εκπληκτική και προσφέρει μια απίστευτη, φουτουριστική και σπάνια εμπειρία στον παίκτη. Σε ό,τι αφορά το γενικότερο gameplay του τίτλου, αξίζει να αναφέρουμε την ύπαρξη μιας μεγάλης ποικιλίας από power-ups, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους μετά την καταστροφή ενός εχθρικού σκάφους. Αυτά τα power-ups είναι κυρίως bonuses που αυξάνουν το τελικό σκορ του παίκτη, όμως πολλά άλλα είναι άρρητα συνδεδεμένα με την εξέλιξη του gameplay, καθώς, είτε αυξάνουν την ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται τα πάντα, είτε χαρίζουν ειδικές «δυνάμεις» στο σκάφος μας για περιορισμένο χρονικό διάστημα ή, τέλος, χαρίζουν «Extends» τα οποία επιτρέπουν την περαιτέρω πορεία μας μέσα στα φουτουριστικά, γεμάτα neon και υπέροχους φωτισμούς επίπεδα.
Μέχρι στιγμής όλα είναι θετικά για τη δημιουργία του Mizuguchi και της Q? Entertainment. Ωστόσο, όταν έρχεται η ώρα του παιχνιδιού την εμφάνισή του κάνει το ένα και μοναδικό πρόβλημα που το ταλανίζει: Η δυσκολία του. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Every Extend Extra είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο παιχνίδι από τα πρώτα του κιόλας επίπεδα. Για την ακρίβεια, η δυσκολία του ξεπερνά άνετα ακόμα και αυτήν του REZ, το οποίο λίγοι και εκλεκτοί έχουν το δικαίωμα να καυχιούνται ότι ολοκλήρωσαν. Προσθέτοντας σε αυτόν τον υπερβολικά υψηλό βαθμό πρόκλησης, τα φρενήρη καλειδοσκοπικά οπτικά εφέ που πρόσθεσε ο -πάντα παθιασμένος με αυτήν την τεχνική- Mizuguchi στην Extra έκδοση του παιχνιδιού και θα διαπιστώσετε ότι πολλές φορές, η πλοήγηση και μόνο μέσα στο εκάστοτε επίπεδο μπορεί να καταστεί από δύσκολη έως και αδύνατη.
Αν και όχι τόσο πρωτοποριακό όσο το REZ και μάλλον λιγότερο εθιστικό από τα δύο Lumines, το Every Extend Extra είναι σίγουρα ένα ξεχωριστό παιχνίδι. Αν οι υψηλές προκλήσεις είναι κάτι που αναζητάτε διακαώς, τότε είναι σίγουρο ότι θα τις βρείτε στο νέο πόνημα του Mizuguchi μαζί με ένα gameplay, του οποίου όμοιο δεν θα βρείτε στην αγορά όσο και αν ψάξετε. Εμείς σας προειδοποιούμε: Ετοιμαστείτε για ορισμένες δύσκολες, αλλά άκρως εθιστικές και ξεχωριστές gaming στιγμές.
Γιώργος Καλλίφας
PEGI 3+
Δείτε ένα αναλυτικό gameplay video (Quicktime 10MB) του EEE πατώντας εδώ