GameOver Classics: Day of the Tentacle

Ένα από τα καλύτερα adventures στην ιστορία του gaming

Day of the Tentacle: Ένα από τα καλύτερα adventures στην ιστορία του gaming

Αν ανατρέξει κανείς στην ιστορία των adventures και γυρίσει αρκετές σελίδες στο παρελθόν, το Day of the Tentacle θα είναι ένα από τα σημεία στα οποία θα έχει τοποθετηθεί σελιδοδείκτης. Ο τίτλος κυκλοφόρησε το 1993 από την LucasArts σε floppy disk (δισκέτα) και CD-Rom με την δεύτερη έκδοση να προσφέρει και voiceover. Υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό του παιχνιδιού είναι οι γνωστοί Dave Grossman (Secret of Monkey Island, Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, Sam & Max) και Tim Schafer (Secret of Monkey Island, Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, Full Throttle, Grim Fandago, Psychonauts) και με μεγάλη ευκολία ο καθένας που έχει έρθει σε επαφή με το Day of the Tentacle μπορεί να παραδεχτεί ότι τα κατάφεραν περίφημα.

Έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του Maniac Mansion, η LucasArts βασίστηκε για άλλη μια φορά στην ιδέα του δισδιάστατου point-and-click adventure, με τον παίκτη να καθοδηγεί τον/ τους χαρακτήρα/ χαρακτήρες με το mouse μέσα στο περιβάλλον. Πέραν αυτού, στο κάτω αριστερά μέρος της οθόνης υπάρχουν καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού μία σειρά από εντολές όπως “Talk To”, “Look At”, “Open”, “Use” και “Give”, οι οποίες αναλάμβαναν δράση όποτε ο χαρακτήρας έπρεπε να αλληλεπιδράσει με ένα αντικείμενο ή έναν άλλο χαρακτήρα.

Στο Day of the Tentacle, ο παίκτης μπορούσε να επιλέξει ανά πάσα χρονική στιγμή ανάμεσα στους τρεις διαθέσιμους χαρακτήρες, ενώ μέσα από μία ειδική μηχανή του χρόνου (με τη μορφή……τουαλέτας) τα αντικείμενα στο inventory του κάθε ενός μπορούσαν να γίνουν κοινά. Τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα πέντε χρόνια μετά τα αντίστοιχα του Maniac Mansion με τον Bernard Bernoulli να επιστρέφει δυναμικά, αυτή τη φορά στο ρόλο του πρωταγωνιστή. Ένα από τα δύο τεράστια πλοκάμια που έχει δημιουργήσει ο Dr. Fred Edison έχει αρχίσει να απορροφά εργοστασιακά απόβλητα, να γιγαντώνεται και να επιθυμεί να κατακτήσει τον κόσμο.

Ο Bernard και οι δύο φίλοι του (Hoagie και Laverne) ταξιδεύουν μαζί του στο χρόνο με απώτερο σκοπό να σταματήσουν την μηχανή που παράγει τα τοξικά απόβλητα. Το ταξίδι στο παρελθόν, όπως είναι φυσικό, δεν ολοκληρώνεται με επιτυχία και ο Hoagie παραμένει κολλημένος 200 χρόνια πίσω! Αντίθετα, η Laverne μεταφέρεται 200 χρόνια στο μέλλον (όπου και το τεράστιο μοβ πλοκάμι έχει κυριαρχήσει) και ο Bernard βρίσκεται στο παρόν.

Σκοπός του τελευταίου είναι να βρει ένα αυθεντικό διαμάντι, έτσι ώστε να κάνει την μηχανή του χρόνου να ξαναδουλέψει, ενώ οι άλλοι δύο χαρακτήρες προσπαθούν να συνδέσουν τις μηχανές του χρόνου που έχουν μαζί τους στο έτος που βρίσκονται με μία πηγή ενέργειας έτσι ώστε να επιστρέψουν στο σήμερα. Σε πάρα πολλά σημεία, το παιχνίδι απαιτεί δράση που θα έχει αντίκτυπο είτε στο μέλλον, είτε στο παρελθόν. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείται μια αλληλεπίδραση με τον παίκτη που πρέπει να συνδέσει όλα τα στοιχεία των τριών χρονικών διαστάσεων. Χρήσιμες στην παραπάνω διαδικασία είναι οι τρεις κάψουλες της μηχανής του χρόνου, μέσω των οποίων οι χαρακτήρες μπορούν να στείλουν ο ένας άψυχα αντικείμενα στον άλλο.

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που έκανε το παιχνίδι να ξεχωρίζει (εκτός από το απίστευτο χιούμορ του) είναι και η δυνατότητα που έδωσε η ομάδα προγραμματισμού στον παίκτη να μιλήσει με σημαντικές προσωπικότητες της ιστορίας όπως ο George Washington, ο Thomas Jefferson, ο Benjamin Franklin και πολλοί άλλοι και μάλιστα να αλληλεπιδράσει μαζί τους για την επίλυση κάποιων γρίφων. 

Αυτό που αξίζει να αναφερθεί για το παιχνίδι είναι ότι χαρακτηρίστηκε από μεγάλο μέρος της adventure κοινότητας ως ένα από τα καλύτερα του είδους και έκλεψε τις εντυπώσεις χάρη στην μαγεία των Grossman και Schafer. Τα μεγαλύτερα sites παγκοσμίως του έχουν δώσει αρκετά υψηλές βαθμολογίες, ενώ μέχρι και πέρσι έγιναν αρκετές προσπάθειες (ακόμα και από ανεξάρτητους publishers) για την κυκλοφορία ενός sequel. Η LucasArts ωστόσο φαίνεται πως δεν επιθυμεί να δώσει συνέχεια στη σειρά και δεν επέτρεψε σε κανέναν να δημοσιοποιήσει οτιδήποτε είχε να κάνει με αυτές τις προσπάθειες…

Που μπορείτε να το βρείτε
Σε καταστήματα όπου πωλούνται παλαιότεροι τίτλοι, υπάρχει περίπτωση να βρείτε την CD έκδοση του παιχνιδιού, η οποία ωστόσο δεν τρέχει σε Windows XP. Για οδηγίες επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος, επισκεφθείτε αυτή την σελίδα.

Αξιοσημείωτο στοιχείο
Η λατρεία των παραγωγών για το Star Wars φαίνεται σε πάρα πολλά σημεία του παιχνιδιού. Τα δύο βασικότερα είναι α) το πορτρέτο του Darth Vader στην είσοδο της έπαυλης πίσω από το γραφείο (στο ημερολόγιο) και β) ένα κράνος από Stormtrooper της Αυτοκρατορίας που βρίσκεται στο πάνω ράφι στο υπνοδωμάτιο.

Day of the Tentacle
Ανάπτυξη LucasArts
Έκδοση LucasArts
Σχεδιαστής Dave Grossman, Tim Schafer
Κυκλοφορία 1993
Είδος Adventure
Πλατφόρμες PC, Mac OS

Παύλος Παπαπαύλου

To εισαγωγικό video του Day of the Tentacle

Ένα in-game video του Day of the Tentacle

{nomultithumb}

Exit mobile version