SOCOM Fireteam Bravo 2

Η Zipper Interactive μάς προσφέρει ένα από τα καλύτερα –off και online- shooters του PSP

Η Zipper Interactive μάς προσφέρει ένα από τα καλύτερα –off και online- shooters του PSP

Θα θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι, λόγω της απουσίας του περιβόητου Network Adapter από το αρχικό PlayStation 2, η σειρά SOCOM U.S. Navy SEALs δεν ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις τη σταδιοδρομία της στην ελληνική αγορά. Αν και τα πρώτα επεισόδια της σειράς διέθεταν αξιόλογες single player campaigns, το δυνατό τους στοιχείο ήταν, δίχως αμφιβολία, το online τμήμα τους, το οποίο μάλιστα λειτούργησε ως οδηγός για τη δομή του PlayStation Network που ακολούθησε για το PlayStation 3. Βέβαια, μετά την είσοδο του Slim PS2 (με την ενσωματωμένη ethernet θύρα) και του PSP στην αγορά, η σειρά SOCOM μπορούσε να «βγει» online και από την Ελλάδα, συνεπώς, η δημοτικότητά της άρχισε να ανεβαίνει δραματικά.

Σήμερα, πέντε επεισόδια μετά (τέσσερα στο PS2 και ένα στο PSP), η Zipper Interactive έχει μάθει πια το genre σαν «την παλάμη του χεριού της» και αυτή της η εμπειρία διαφαίνεται από την, απρόσμενα, υψηλή ποιότητα του Fireteam Bravo 2, ενός τίτλου που θα μπορούσε με άνεση να κυκλοφορήσει σε οποιοδήποτε οικιακό σύστημα και όχι μόνο σε ένα «αδύναμο» φορητό. Αν και ο πυρήνας του Fireteam Bravo 2 ελάχιστα διαφέρει από τον προκάτοχό του, αλλά και από τα επεισόδια της σειράς στο PlayStation 2, η εμπειρία που έχει αποκτήσει η Zipper όλα αυτά τα χρόνια στο development των SOCOM shooters της επέτρεψε να δημιουργήσει ένα, σχεδόν, άρτιο project, το οποίο -δίνοντάς του τον απαραίτητο χρόνο- θα σας αποζημιώσει στο έπακρο.

Φυσικά, μην περιμένετε να χαρίσουμε βραβεία στη συγγραφή σεναρίου και στην ανάπτυξη της ιστορίας ενός shooter, που εστιάζει στη δράση των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων κατά της παγκόσμιας τρομοκρατίας. Τα παιχνίδια SOCOM ανέκαθεν ήταν ανάλαφρες εκδόσεις των ιστοριών του Tom Clancy και οι δημιουργοί τους δεν έδιναν ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη των σεναρίων τους. Παρόλα αυτά, στο Fireteam Bravo 2 υπάρχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία, η οποία έχει ως πρωταγωνιστή της τον «Sandman». Ο εν λόγω κύριος, πάντα παρέα με έναν ακόμα στρατιώτη, θα ταξιδέψει σε διάφορα μέρη του κόσμου προκειμένου να αποτρέψει τρομοκρατικά χτυπήματα, αλλά, κυρίως, για να λύσει το μυστήριο πίσω από την επίθεση μιας ομάδας ανταρτών κατά ενός ελικοπτέρου της CIA πάνω από το έδαφος του Adjikistan.

Όταν έρχεται η ώρα να γράψουμε για ένα παιχνίδι βολών, το οποίο τρέχει σε φορητή κονσόλα, ένα είναι το σημείο που εστιάζουμε πριν από όλα: Ο χειρισμός. Στη συνέχεια αυτού του κειμένου θα γίνουν αναφορές σε όλους τους επιμέρους τομείς του Fireteam Bravo 2, ωστόσο, όταν όλη η υπόσταση ενός τίτλου στηρίζεται επάνω στο μοντέλο χειρισμού, τότε αυτό χρίζει ιδιαίτερης αναφοράς. Όλοι γνωρίζουμε ότι η απουσία δεύτερου αναλογικού μοχλού από το PSP δημιουργεί ορισμένες ιδιόμορφες συνθήκες και επιφέρει σημαντικούς περιορισμούς. Σε κάποια παιχνίδια της αγοράς αυτοί οι περιορισμοί έχουν παρακαμφθεί και σε άλλα όχι. Το ευτύχημα είναι ότι ο τίτλος που εξετάζουμε εδώ ανήκει στην πρώτη κατηγορία.

Η Zipper έσκυψε πάνω από το πρόβλημα και είδε ότι, οι διάφορες αλχημείες απόδοσης του δεύτερου αναλογικού μοχλού σε κουμπιά, δύσκολα αποδίδουν και αποφάσισε να απλοποιήσει τα πράγματα. Έτσι, είδαμε ότι η κίνηση του στρατιώτη στο χώρο γίνεται χρησιμοποιώντας το thumbstick, ενώ με το πάτημα του L καθίστανται εφικτά τα πλάγια βήματα ή αλλιώς, το γνωστό «strafing». Κάτι λείπει από την εξίσωση, σωστά; Ναι, η αλήθεια είναι ότι, στην προσπάθειά της να απλοποιήσει όσο το δυνατό τον χειρισμό του Fireteam Bravo 2, η Zipper έφτασε στο σημείο να εξαλείψει, σχεδόν, την κίνηση στον άξονα Υ. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, ελάχιστες φορές θα χρειαστεί να κινήσουμε την κάμερα προς τα επάνω ή προς τα κάτω και αυτό θα γίνεται μόνο όταν θα έχουμε ένα όπλο sniper στην κατοχή μας ή σε άλλες ειδικές περιπτώσεις. Δυνατότητα free look υπάρχει, όμως τονίζουμε για μια ακόμη φορά, ότι το παιχνίδι ελάχιστα χρησιμοποιεί την κίνηση στον κάθετο άξονα.

Αν και σε πρώτη ανάγνωση ένα τόσο «γυμνό» και απλοϊκό σύστημα ελέγχου φαντάζει εντελώς εκτός 3D εποχής, η αλήθεια είναι ότι η Zipper χτύπησε διάνα με τις επιλογές της. Ένα ιδιαίτερα φιλικό σύστημα lock on, το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του R, επιτρέπει στον παίκτη να κλειδώνει το σταυρόνημά του επάνω στο εχθρό ταχύτατα και με μια και μόνο κίνηση.  Κατά συνέπεια, αυτή η δυνατότητα αντισταθμίζει την έλλειψη ελέγχου της κάμερας στον κάθετο άξονα και διευκολύνει αφάνταστα το γενικότερο χειρισμό.

Άρτια δομημένο είναι το σύστημα ελέγχου και στις υπόλοιπες παραμέτρους του. Όλες οι λειτουργίες -σκύψιμο του στρατιώτη, εναλλαγή μεταξύ όπλων, έκδοση εντολών στον συμπολεμιστή, χρήση medikits- γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού (φυσικά, κάθε φορά διαφορετικού), ενώ, όσοι έχουν προμηθευτεί το επίσημο headset, θα μπορούν να εκδίδουν και φωνητικές εντολές προς τον συμπολεμιστή τους. Η αναγνώριση φωνής στο Fireteam Bravo 2 λειτουργεί ικανοποιητικά, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι, όσοι έχουν στην κατοχή τους το πρόσφατο SOCOM Combined Assault για το PlayStation 2, ενώνοντας το PSP με το οικιακό σύστημα θα μπορούν να ξεκλειδώσουν, μεταξύ άλλων, αρκετές νέες φωνητικές εντολές και για τα δύο παιχνίδια.

Σε γενικές γραμμές, οι αρχικοί φόβοι μας για δύστροπο και δύσκολο χειρισμό στο νέο αυτό επεισόδιο της σειράς SOCOM, ευτυχώς, δεν επαληθεύτηκαν, μιας και το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητικό. Από εκεί και έπειτα, το Fireteam Bravo 2 πατά σε σίγουρα μονοπάτια, δεν τολμά ιδιαίτερα και προσφέρει μια εμπειρία παραπλήσια με αυτήν των προηγούμενων επεισοδίων. Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δομή των αποστολών, οι οποίες μπορούν να επιλεχθούν μέσα από τον Operations Map. Εκτός από την αρχική, η οποία λειτουργεί ως επίπεδο εκπαίδευσης και είναι προκαθορισμένη, οι υπόλοιπες αποστολές προσφέρουν ελευθερία κινήσεων. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε από αυτές είναι διαθέσιμες κάθε φορά, ενώ μπορεί και να επιστρέψει πιο πίσω και να αναλάβει κάποιες άλλες, που δημιουργούνται δυναμικά και ανάλογα με την εξέλιξη της ιστορίας.

Οι αντικειμενικοί σκοποί κάθε αποστολής, είναι μεν γεμάτοι από τα κλισέ της κατηγορίας (βρες τον τρομοκράτη, εξουδετέρωσε την βόμβα, εξολόθρευσε ένα ολόκληρο στρατόπεδο εχθρών), όμως, η ποικιλία στους χάρτες και τα εντελώς διαφορετικό τοπία που θα κληθούμε να δράσουμε προσδίδουν μια πνοή ανανέωσης στο παιχνίδι. Κάποιες αποστολές λαμβάνουν χώρα σε αστικές περιοχές, άλλες σε χιονισμένα βουνά, ενώ δεν λείπουν και κλασικές τοποθεσίες της σειράς, όπως είναι οι ζούγκλες. Ευχάριστο είναι και το γεγονός πως το Fireteam Bravo 2 είναι και ένα όμορφο παιχνίδι. Έντονές ενστάσεις έχουμε για την ποιότητα των γραφικών στους εσωτερικούς χώρους, ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των χαρτών περιλαμβάνει εξωτερικές τοποθεσίες και όλες εξ αυτών είναι πανέμορφες.

Εκτός από τα προαναφερθέντα, νέα και παλιά στοιχεία, στο Fireteam Bravo 2 εντοπίζονται και ορισμένα από τα χαρακτηριστικότερα στοιχεία της μακρόχρονης σειράς. Ο οπλισμός είναι ποικίλος και προσφέρει δυνατότητα προσαρμογής στα γούστα του παίκτη, ενώ τα δύο multiplayer modes (Ad-hoc σε τοπικό δίκτυο και Infrastructure για online μάχες με παίκτες από κάθε γωνιά του πλανήτη) αποτελούν δύο από τα δυνατότερα χαρτιά του τίτλου. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στις online μάχες, η Zipper έχει εφαρμόσει ένα εξαιρετικά φιλικό σύστημα, με τη χρήση του οποίου εισχωρούμε στο lobby και ξεκινάμε online μάχες μέσα σε λίγα μόλις λεπτά και σε ορισμένους από τους καλύτερους χάρτες που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Επίσης, το γεγονός, πως το παιχνίδι υποστηρίζει και συνομιλία με τη χρήση του ανάλογου headset, ανάγει ακόμα περισσότερο τη συνολική αξία αυτών των online συρράξεων φέρνοντάς την –χωρίς υπερβολή- σε επίπεδο Xbox Live.

Συνοψίζοντας, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι το Fireteam Bravo 2 είναι ένα από τα καλύτερα shooters που έχουμε δει μέχρι σήμερα στο PSP, αλλά και ένα από τα αρτιότερα της αγοράς ανεξαρτήτου κονσόλας. Η εμπειρία της Zipper με το franchise διαφαίνεται σε κάθε σημείο του τίτλου και η ποιότητα που διαθέτει σε single, αλλά και online multiplayer mode προσφέρει μια άκρως ικανοποιητική εμπειρία. Αν ψάχνατε για ένα φορητό «Counter Strike», με ικανοποιητική ιστορία και αξιόλογη single player campaign, θα το βρείτε στο νέο παιχνίδι της Sony. Αν είχαμε και περισσότερα Wi-Fi hotspots στη χώρα μας…

Γιώργος Καλλίφας

PEGI 16+

Exit mobile version