Η Zipper Interactive μάς προσφέρει ένα από τα καλύτερα –off και online- shooters του PSP
Σήμερα, πέντε επεισόδια μετά (τέσσερα στο PS2 και ένα στο PSP), η Zipper Interactive έχει μάθει πια το genre σαν «την παλάμη του χεριού της» και αυτή της η εμπειρία διαφαίνεται από την, απρόσμενα, υψηλή ποιότητα του Fireteam Bravo 2, ενός τίτλου που θα μπορούσε με άνεση να κυκλοφορήσει σε οποιοδήποτε οικιακό σύστημα και όχι μόνο σε ένα «αδύναμο» φορητό. Αν και ο πυρήνας του Fireteam Bravo 2 ελάχιστα διαφέρει από τον προκάτοχό του, αλλά και από τα επεισόδια της σειράς στο PlayStation 2, η εμπειρία που έχει αποκτήσει η Zipper όλα αυτά τα χρόνια στο development των SOCOM shooters της επέτρεψε να δημιουργήσει ένα, σχεδόν, άρτιο project, το οποίο -δίνοντάς του τον απαραίτητο χρόνο- θα σας αποζημιώσει στο έπακρο.
Όταν έρχεται η ώρα να γράψουμε για ένα παιχνίδι βολών, το οποίο τρέχει σε φορητή κονσόλα, ένα είναι το σημείο που εστιάζουμε πριν από όλα: Ο χειρισμός. Στη συνέχεια αυτού του κειμένου θα γίνουν αναφορές σε όλους τους επιμέρους τομείς του Fireteam Bravo 2, ωστόσο, όταν όλη η υπόσταση ενός τίτλου στηρίζεται επάνω στο μοντέλο χειρισμού, τότε αυτό χρίζει ιδιαίτερης αναφοράς. Όλοι γνωρίζουμε ότι η απουσία δεύτερου αναλογικού μοχλού από το PSP δημιουργεί ορισμένες ιδιόμορφες συνθήκες και επιφέρει σημαντικούς περιορισμούς. Σε κάποια παιχνίδια της αγοράς αυτοί οι περιορισμοί έχουν παρακαμφθεί και σε άλλα όχι. Το ευτύχημα είναι ότι ο τίτλος που εξετάζουμε εδώ ανήκει στην πρώτη κατηγορία.
Αν και σε πρώτη ανάγνωση ένα τόσο «γυμνό» και απλοϊκό σύστημα ελέγχου φαντάζει εντελώς εκτός 3D εποχής, η αλήθεια είναι ότι η Zipper χτύπησε διάνα με τις επιλογές της. Ένα ιδιαίτερα φιλικό σύστημα lock on, το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του R, επιτρέπει στον παίκτη να κλειδώνει το σταυρόνημά του επάνω στο εχθρό ταχύτατα και με μια και μόνο κίνηση. Κατά συνέπεια, αυτή η δυνατότητα αντισταθμίζει την έλλειψη ελέγχου της κάμερας στον κάθετο άξονα και διευκολύνει αφάνταστα το γενικότερο χειρισμό.
Σε γενικές γραμμές, οι αρχικοί φόβοι μας για δύστροπο και δύσκολο χειρισμό στο νέο αυτό επεισόδιο της σειράς SOCOM, ευτυχώς, δεν επαληθεύτηκαν, μιας και το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητικό. Από εκεί και έπειτα, το Fireteam Bravo 2 πατά σε σίγουρα μονοπάτια, δεν τολμά ιδιαίτερα και προσφέρει μια εμπειρία παραπλήσια με αυτήν των προηγούμενων επεισοδίων. Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δομή των αποστολών, οι οποίες μπορούν να επιλεχθούν μέσα από τον Operations Map. Εκτός από την αρχική, η οποία λειτουργεί ως επίπεδο εκπαίδευσης και είναι προκαθορισμένη, οι υπόλοιπες αποστολές προσφέρουν ελευθερία κινήσεων. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε από αυτές είναι διαθέσιμες κάθε φορά, ενώ μπορεί και να επιστρέψει πιο πίσω και να αναλάβει κάποιες άλλες, που δημιουργούνται δυναμικά και ανάλογα με την εξέλιξη της ιστορίας.
Εκτός από τα προαναφερθέντα, νέα και παλιά στοιχεία, στο Fireteam Bravo 2 εντοπίζονται και ορισμένα από τα χαρακτηριστικότερα στοιχεία της μακρόχρονης σειράς. Ο οπλισμός είναι ποικίλος και προσφέρει δυνατότητα προσαρμογής στα γούστα του παίκτη, ενώ τα δύο multiplayer modes (Ad-hoc σε τοπικό δίκτυο και Infrastructure για online μάχες με παίκτες από κάθε γωνιά του πλανήτη) αποτελούν δύο από τα δυνατότερα χαρτιά του τίτλου. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στις online μάχες, η Zipper έχει εφαρμόσει ένα εξαιρετικά φιλικό σύστημα, με τη χρήση του οποίου εισχωρούμε στο lobby και ξεκινάμε online μάχες μέσα σε λίγα μόλις λεπτά και σε ορισμένους από τους καλύτερους χάρτες που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Επίσης, το γεγονός, πως το παιχνίδι υποστηρίζει και συνομιλία με τη χρήση του ανάλογου headset, ανάγει ακόμα περισσότερο τη συνολική αξία αυτών των online συρράξεων φέρνοντάς την –χωρίς υπερβολή- σε επίπεδο Xbox Live.
Συνοψίζοντας, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι το Fireteam Bravo 2 είναι ένα από τα καλύτερα shooters που έχουμε δει μέχρι σήμερα στο PSP, αλλά και ένα από τα αρτιότερα της αγοράς ανεξαρτήτου κονσόλας. Η εμπειρία της Zipper με το franchise διαφαίνεται σε κάθε σημείο του τίτλου και η ποιότητα που διαθέτει σε single, αλλά και online multiplayer mode προσφέρει μια άκρως ικανοποιητική εμπειρία. Αν ψάχνατε για ένα φορητό «Counter Strike», με ικανοποιητική ιστορία και αξιόλογη single player campaign, θα το βρείτε στο νέο παιχνίδι της Sony. Αν είχαμε και περισσότερα Wi-Fi hotspots στη χώρα μας…
Γιώργος Καλλίφας
PEGI 16+