Harry Potter & The Order of the Phoenix

Ευχάριστο και δημιουργημένο αποκλειστικά για τους φίλους του Harry

Ευχάριστο και δημιουργημένο αποκλειστικά για τους φίλους του Harry

Στην περίπτωση του Harry Potter & The Order of the Phoenix συμβαίνει ένα παράδοξο, το οποίο δείχνει να σπάει κάθε «κατεστημένο» της αγοράς. Γνωρίζουμε καλά ότι ο χαρακτηρισμός «movie-tie in» αρμόζει σε προϊόντα –videogames στην προκειμένη- τα οποία κυκλοφορούν σχεδόν ταυτόχρονα με την κινηματογραφική παραγωγή, ούτως ώστε να εκμεταλλευθούν στο έπακρο τη φήμη, το όνομα και την εισπρακτική επιτυχία αυτής. Βλέποντας λοιπόν το παιχνίδι της Electronic Arts να διατίθεται στην αγορά εβδομάδες πριν την προβολή της αντίστοιχης ταινίας, εκπλαγήκαμε. «Πως επέτρεψε η Warner να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι, με τα αναπόφευκτα spoilers, όταν η ταινία δεν θα εμφανιστεί στις αίθουσες για αρκετό καιρό ακόμα;».

Αυτή ήταν η πρώτη απορία που ήρθε στο μυαλό κοιτάζοντας τα δισκάκια που έφτασαν στα γραφεία μας και βλέποντας την ημερομηνία κυκλοφορίας του τίτλου. Η -ατυχώς, όχι και τόσο ευχάριστη- απάντηση ήρθε δοκιμάζοντάς τον τίτλο της Electronic Arts και αφού ξεκινήσαμε την περιήγησή μας στη σχολή Hogwarts. Αυτό που πρέπει να ξεκαθαριστεί από την αρχή, λοιπόν, είναι ότι το παιχνίδι που εξετάζουμε εδώ είναι ένα «movie-tie-in» περισσότερο κατ’ ευφημισμό παρά ουσιαστικά.

Πρακτικά, η Electronic Arts δημιούργησε ένα παιχνίδι, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως το καλύτερο της σειράς, ωστόσο, την ίδια στιγμή μοιάζει να είναι περισσότερο ένα project αφιερωμένο και απόλυτα στοχευμένο προς τους θιασώτες του -όχι και τόσο μικρού πια- μαθητευόμενου μάγου, παρά ένα παιχνίδι που περιγράφει ενδελεχώς την περιπέτεια του Potter από την ταινία και, κατά συνέπεια, από το φερώνυμο βιβλίο. Το πόσο καλό ή όχι είναι τελικά αυτό, εναπόκειται στην κρίση του κοινού. Εμείς οφείλουμε να τονίσουμε που πετυχαίνει το στόχο του το Order of the Phoenix και που όχι, μέσα από το κείμενο, αλλά και από το Videocast που θα βρείτε στο κάτω μέρος της σελίδας.

Το Order of the Phoenix ξεκινά όπως κάθε άλλη περιπέτεια του Harry Potter και μας δείχνει το νεαρό μάγο να επιστρέφει στη σχολή Hogwarts μετά τις καλοκαιρινές του διακοπές. Βέβαια, περιπέτεια χωρίς προβλήματα δε νοείται και ο Harry βρίσκεται αντιμέτωπος με μια αυστηρή ποινή δεδομένου ότι χρησιμοποίησε μαγεία μπροστά σε έναν «Muggle» ούτως ώστε να σωθεί από την επίθεση που δέχτηκε από δύο Dementors. Παρόλο που η ιστορία της Rowling είναι, όπως τις περισσότερες φορές, ενδιαφέρουσα και θέτει την τριάδα των βασικών ηρώων (Harry, Ron και Hermione) σε εντυπωσιακές περιπέτειες, η αλήθεια είναι ότι στο παιχνίδι αυτή η ένταση δεν έχει περαστεί αυτούσια.

Η ΕΑ προσπάθησε να κάνει κάτι διαφορετικό εδώ. Θα λέγαμε ότι θέλησε να δώσει στους παίκτες τη δυνατότητα να ζήσουν, έστω και ψηφιακά, μια χρονιά από τη ζωή του Harry στη Hogwarts και για αυτό εστίασε -ίσως πέραν του δέοντος- στη δυνατότητα περιήγησης στο χώρο και λιγότερο στην ανάπτυξη της ιστορίας. Εδώ δεν μπορούμε παρά να αποδώσουμε τα εύσημα στην ομάδα που εργάστηκε στο παιχνίδι, καθώς έχει καταφέρει να μεταφέρει με απόλυτη ακρίβεια κάθε γωνιά της σχολής. Δωμάτια, κάδρα, διάδρομοι, σκάλες, αυλές, πύργοι, σάλες και οποιαδήποτε άλλο σημείο έχετε δει στις ταινίες της Warner είναι εδώ και σχεδιασμένο με απόλυτη πιστότητα. Και το ευχάριστο (για όσους εύχονταν κάτι τέτοιο) είναι ότι ο πυρήνας του gameplay δομήθηκε επάνω σε αυτόν τον τεράστιο χάρτη.

Βέβαια, αν και το Order of the Phoenix είναι «free roaming», η αλήθεια είναι ότι βασίζεται στην εκτέλεση συγκεκριμένων αποστολών και στην επίτευξη αντικειμενικών στόχων για να προσφέρει ένα σχετικό ξεδίπλωμα στην ιστορία. Η δυνατότητα, όμως, να εξερευνούμε κάθε σημείο της Hogwarts, είτε αυτό είναι εντός του κυρίως κτιρίου της σχολής, είτε έξω από αυτό, είναι μοναδική για τη σειρά και σίγουρα θα ενθουσιάσει τους φίλους του Harry.
{PAGE_BREAK}
Ατυχώς, κάπου εδώ αρχίζουν να εντοπίζονται τα πρώτα προβλήματα. Σίγουρα είναι ενδιαφέρον να μπορείς να περιηγηθείς στη Hogwarts και να μπορείς να δεις ακόμα και σημεία που μόνο στα βιβλία έχουν αναφερθεί, όμως, εδώ η EA έκανε το λάθος να αφήσει στο περιθώριο την ανάπτυξη της ιστορίας και να «φυλακίσει» τον παίκτη σε ένα ατέρμονο εμπρός-πίσω από δωμάτιο σε δωμάτιο. Από ένα σημείο και έπειτα, ξεχνάς τι ακριβώς πρέπει να κάνεις, ποιος είναι ο κύριος στόχος σου και γιατί τελικά αναφέρεται το Τάγμα του Φοίνικα στον τίτλο της νέας περιπέτειας. Έρχεται κάποια στιγμή, που το μόνο που απαιτείται είναι το άνοιγμα του χάρτη, το μαρκάρισμα του επόμενου σημείου που πρέπει να μεταβούμε και, η ολοκλήρωση του αντικειμενικού σκοπού με την εμφάνιση μιας κινηματογραφικής σκηνής που προχωρά την ιστορία εμπρός.

Όσον αφορά σε ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του παιχνιδιού, αυτού της χρήσης ξορκιών, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι η Electronic Arts απέφυγε τα σφάλματα του παρελθόντος υλοποιώντας ένα απλοϊκό και συνάμα απολύτως λειτουργικό σύστημα χειρισμού. Η συντριπτική πλειοψηφία των κινήσεων εκτελείται με τη χρήση των αναλογικών μοχλών, ενώ μιλώντας ειδικότερα για τα ξόρκια, αυτά μπορούν να εξαπολυθούν χρησιμοποιώντας διάφορες κατευθύνσεις και συνδυασμούς του δεξιού αναλογικού μοχλού. Στην περίπτωση του PlayStation 3 υπάρχει και μια εναλλακτική κίνηση χρήσης ξορκιών, η οποία ενεργοποιείται κουνώντας το Sixaxis και θέτοντας σε λειτουργία τις δυνατότητες ανίχνευσης κίνησης που διαθέτει αυτό.

Ωστόσο, τις περισσότερες φορές, η ακρίβεια χρησιμοποιώντας αυτό το μοντέλο χειρισμού, δεν είναι ικανοποιητική και, τελικά, είναι σίγουρο ότι οι περισσότεροι θα προτιμήσουν το παραδοσιακό μοντέλο χρήσης του μοχλού. Από τεχνολογικής άποψης, το Order of the Phoenix είναι μεν το πιο εξελιγμένο επεισόδιο της σειράς, όμως, αυτή η αξίωση δεν μπορεί να αποδοθεί σε όλες τις εκδόσεις του. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα από την ποιότητα των γραφικών στην έκδοση του τίτλου για το PlayStation 3 δεν υπάρχει. Όπως θα διαπιστώσετε βλέποντας και το σχετικό video, οι διαφορές των γραφικών μεταξύ των εκδόσεων PlayStation 2 και PlayStation 3 είναι μηδαμινές.

Εξαιρουμένης, φυσικά, της υψηλής ανάλυσης που απολαμβάνει το PS3, των πιο ρεαλιστικών προσώπων των πρωταγωνιστών, ορισμένων βελτιωμένων υφών και του πολυκάναλου ήχου, η έκδοση νέας γενιάς δεν έχει να προσφέρει τίποτα περισσότερο από αυτήν του PlayStation 2, σημάδι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα, μάλλον, αδούλευτο port. Επίσης, υπάρχουν στιγμές (κυρίως cut scenes) όπου δεν υπάρχει συνέχεια, οι ομιλίες ακούγονται ταχύτερα ή με καθυστέρηση και το παιχνίδι χάνει frames, γεγονός που προδίδει ότι λίγος περισσότερος χρόνος ανάπτυξης ήταν απαραίτητος.

Στον αντίποδα αυτών των αρνητικών στοιχείων βρίσκεται η τεχνολογία streaming, η οποία κατέστησε δυνατή την απουσία χρόνου φόρτωσης. Και σε ένα παιχνίδι όπου η περιήγηση από δωμάτιο σε δωμάτιο του Hogwarts είναι, τελικά, το Α και το Ω του gameplay, αυτή η απουσία φόρτωσης (όλα γίνονται στο παρασκήνιο και χωρίς διακοπές) ήταν μια ιδανική και εξαιρετικά χρήσιμη υλοποίηση. Προσπαθώντας να ενισχύσει περαιτέρω την κινηματογραφική ατμόσφαιρα, η Electronic Arts ακολούθησε ορισμένες συνηθισμένες, αλλά επιτυχείς πρακτικές. Για παράδειγμα, η ολοκληρωτική απουσία HUD (Heads Up Dispay) έχει ως αποτέλεσμα μια «καθαρή» οθόνη, η οποία δεν θυμίζει videogame, ενώ έξυπνα τρικ, όπως η χρήση ηθοποιών, των οποίων οι φωνές μοιάζουν με αυτές των κινηματογραφικών πρωταγωνιστών (κάποιοι εξ αυτών, βέβαια, είναι οι ίδιοι) δίνουν μεγαλύτερη αυθεντικότητα στο τελικό αποτέλεσμα.

Η αλήθεια είναι ότι, πλέον, έχουμε μάθει να κρατούμε τις προσδοκίες μας χαμηλά όταν έρχεται η ώρα να δοκιμάσουμε ένα παιχνίδι, το οποίο βασίζεται σε κινηματογραφική παραγωγή. Το ίδιο κάναμε και με το Harry Potter & The Order of the Phoenix, όντας η πεμπτουσία των movie-tie ins. Για καλή μας τύχη, το παιχνίδι της EA δεν αποδείχτηκε όσο κακό φοβόμασταν πως θα ήταν. Τα τεχνικά του προβλήματά φυσικά και υφίστανται, ενώ η λεπτή γραμμή του σεναρίου σπα εύκολα και ο κίνδυνος να απομείνουμε με ένα παιχνίδι απλής περιήγησης στα δωμάτια του Hogwarts ελλοχεύει. Ωστόσο, είναι περισσότερο από προφανές ότι αυτό το project δεν δημιουργήθηκε για τον οποιοδήποτε, αλλά αποκλειστικά για τους φανατικούς φίλους του Harry και είμαστε σίγουροι ότι σε αυτούς έχει να προσφέρει αρκετά.

Γιώργος Καλλίφας

                                           Harry Potter & The Order of the Phoenix Videocast

Ανάλυση 480p/ 720p/ 1080i (μόνο στην έκδοση PlayStation 3)
Widescreen Ναι
PAL 60Hz Ναι (μόνο στην έκδοση PlayStation 3)
Ήχος Stereo/ Surround/ Dolby Digital 5.1 (μόνο στην έκδοση PlayStation 3)
PEGI 7+

Exit mobile version