Heavenly Sword

Δοκιμάσαμε το πρώτο «killer app» παιχνίδι του PlayStation 3. Οι πρώτες μας εντυπώσεις εντός

Δοκιμάσαμε το πρώτο «killer app» παιχνίδι του PlayStation 3. Οι πρώτες μας εντυπώσεις εντός

Εδώ είμαστε λοιπόν. Ήρθε η στιγμή της μεγάλης αλήθειας για το PlayStation 3. Μπορεί μέχρι σήμερα να έχουμε παρουσιάσει έναν αρκετό μεγάλο αριθμό από παιχνίδια του PlayStation 3, όμως, όλοι μας γνωρίζουμε ότι η δεύτερη γενιά 1st party τίτλων είναι αυτή που αρχίζει να μας δείχνει τα πρώτα δείγματα των πραγματικών δυνατοτήτων ενός συστήματος. Και το Heavenly Sword της βρετανικής Ninja Theory έχει ένα πολύ μεγάλος βάρος να σηκώσει στις πλάτες του, όντας το πρώτο πραγματικό «killer app» για το σύστημα της Sony. Το GameOver δοκίμασε τις προηγούμενες ημέρες μια αρκετά προχωρημένη έκδοση του πολλά υποσχόμενου αυτού τίτλου, μια έκδοση που μας προσέφερε έναν ικανοποιητικό αριθμό από αποστολές και μερικά από τα έξι συνολικά κεφάλαια που απαρτίζουν το σύνολο της ιστορίας του. Τις εντυπώσεις μας από αυτήν τη…λαχταριστή δοκιμή θα διαβάσετε ευθύς αμέσως.

Το σενάριο του Heavenly Sword είναι βαθιά επηρεασμένο από την κουλτούρα της Άπω Ανατολής, αν και είναι σαφές ότι ο κόσμος όπου εξελίσσεται η περιπέτεια και τα γεγονότα που διαδραματίζονται δεν βασίζονται σε κάποια πραγματική ιστορική περίοδο. Θα λέγαμε ότι η Ninja Theory κατάφερε να κάνει αυτό που πέτυχε το Studio Santa Monica με τα God of War (σε πολλαπλά επίπεδα -περισσότερα για αυτά σε λίγο), καταφέρνοντας να συνδυάσει μυθολογικά στοιχεία, με ένα high fantasy περιβάλλον, το οποίο διαθέτει έντονη γοητεία και είναι σε θέση να ταξιδέψει τον παίκτη σε πανέμορφους κόσμους από τα πρώτα κιόλας λεπτά του.

Πρωταγωνίστρια της ιστορίας μας είναι μια δυναμική κοπέλα ονόματι Nariko. H Nariko είναι μια πριγκίπισσα, η οποία αναγκάζεται να θυσιαστεί προκειμένου να σώσει τον πατέρα της όταν αυτός συλλαμβάνεται από δυνάμεις εισβολής που επιχειρούν να κατακτήσουν το βασίλειό τους. Ανίκανη να αντιμετωπίσει τις χιλιάδες των αντίπαλων στρατιωτών, η πρωταγωνίστρια αποφασίζει να πάρει στα χέρια της ένα αρχαίο μαγικό σπαθί, το οποίο μόνο οι θεοί μπορούν να κραδαίνουν. Κάθε θνητός που το αγγίζει χάνει σταδιακά τη ζωή του και η Nariko δεν αποτελεί εξαίρεση. Έτσι, στις λίγες ημέρες ζωής που της απέμειναν, ξεκινά μια άνιση μάχη εναντίον των εισβολέων, ούτως ώστε να σώσει ότι αγαπά.

Αν και έχουμε αρκετά να σας μεταφέρουμε σχετικά με την τεχνολογία, τις μηχανικές και το γενικότερο gameplay του Heavenly Sword, μια μικρή στάση πρέπει να κάνουμε σε έναν τομέα, που τον τελευταίο καιρό, γίνεται ολοένα και σημαντικότερος στα videogames: την «υποκριτική» των ψηφιακών ηθοποιών. Η εργασία της Ninja Theory σε αυτόν τον τομέα είναι απαράμιλλη (εδώ σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε ακόμα και κεφαλαία γράμματα για να δώσουμε έμφαση). Το επίπεδο του ρεαλισμού στο σχεδιασμό των προσώπων, η εκφραστικότητα, οι κινήσεις, οι μορφασμοί, οι διάλογοι, το lip syncing και το animation των μαλλιών -πιστέψτε μας- αγγίζουν τα όρια του Final Fantasy Spirits Within. Και πολλά από αυτά εκτελούνται με τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού, κοινώς, δεν είναι προσχεδιασμένες κινηματογραφικές σκηνές.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι σημαντική συμβολή σε αυτό το κορυφαίο αποτέλεσμα έχει και ο γνωστός ηθοποιός Andy Serkis (το Gollum της τριλογίας The Lord of the Rings), ο οποίος όχι μόνο υποδύεται τον διαβολικό βασιλιά Botan, αλλά έχει εργαστεί επάνω στη σκηνοθεσία, στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, στη συγγραφή του σεναρίου και σε άλλους νευραλγικούς τομείς του Heavenly Sword. Βέβαια, αυτή η εκπληκτική λεπτομέρεια, που γίνεται περισσότερο από εμφανής στα cinematics και όταν γίνονται κοντινά πλάνα, δεν αγγίζει τόσο υψηλά επίπεδα όταν μεταφερόμαστε εντός του παιχνιδιού. Αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι όταν άρχίσε η in-game δράση απογοητευθήκαμε. Αντιθέτως, το Heavenly Sword ξαφνιάζει τα μάτια του παίκτη ξανά και ξανά, προσφέροντάς του συνεχώς κάτι καινούργιο που θα τον αφήσει άφωνο, είτε αυτό είναι ένας καταρράκτης, που νομίζεις ότι θα σε μουσκέψει περνώντας δίπλα του, είτε η ρεαλιστικότατη βλάστηση, είτε κάποιο εντυπωσιακό action sequence με επίπεδο κινηματογράφησης εφάμιλλο κορυφαίας παραγωγής της Hong Kong σχολής.

Ένα τέτοιο action sequence απολαύσαμε στην αρχή του δευτέρου κεφαλαίου. Μετά από μια εκ των προαναφερθέντων μαγευτικών κινηματογραφικών σκηνών, η Nariko κυνηγά τους απαγωγείς του πατέρα της. Όμως, μεταξύ αυτών και της ηρωίδας υπάρχουν απύθμενα φαράγγια και χαράδρες.  Κάποιοι ψηλοί βράχοι, που βρίσκονται σκόρπιοι εδώ και εκεί, και οι οποίοι είναι ενωμένοι μεταξύ τους με τεράστια σκοινιά, είναι ο μόνος τρόπος μετάβασης στο επιθυμητό σημείο. Έτσι ξεκινά μια φρενήρης κατάβαση, με την πανέμορφη κοκκινομάλλα Nariko να γλιστρά στα σκοινιά και να πηδά από το ένα στο άλλο και από βράχο σε βράχο προσπαθώντας να αποφύγει τα βέλη των εχθρών. Και όλα αυτά, εκτελούνται μεν σε πραγματικό χρόνο, αλλά υπό μορφή action sequences (παρόμοιες με αυτές που έχουν χρησιμοποιηθεί στα Resident Evil 4, Shenmue και Tomb Raider Legend), όπου ένα σύμβολο στην οθόνη μάς υποδεικνύει ποιο κουμπί πρέπει να πατήσουμε για να γλιτώσουμε από τον κίνδυνο.

Πριν κλείσουμε με την εκπληκτική -γιατί όχι;- χορογραφία και σκηνοθεσία του Heavenly Sword για να περάσουμε σε πιο πρακτικά θέματα, αξίζει να τονίσουμε ότι αυτή η εντυπωσιακή του κινηματογράφηση έχει βρει το δρόμο της και εντός του κυρίως παιχνιδιού. Πολλές φορές -και ενώ οι μάχες με τους δεκάδες εχθρούς μαίνονται- η οθόνη χωρίζεται σε δύο παράθυρα, με το κύριο να απεικονίζει τη δράση της Nariko καθώς την ελέγχουμε και το δεύτερο να εστιάζει σε κοντινά καρέ και στους μονολόγους που ξεστομίζει ένας χαρακτήρας συχνά αναφερόμενος στην ίδια την πρωταγωνίστρια. Αν και την εν λόγω τεχνική της διάσπασης της οθόνης την έχουμε δει και σε άλλα παιχνίδια (24, Fahrenheit), εδώ είναι σαφώς πιο συναρπαστική και αναγκάζει τον παίκτη να εστιάζει την προσοχή του ταυτόχρονα -όπως, άλλωστε θα έκανε και η ίδια η Nariko κατά τη διάρκεια της μάχης- σε δύο ή περισσότερα σημεία.
{PAGE_BREAK}
Περνώντας στα του συστήματος μάχης, ένα όνομα μας ήρθε στο μυαλό ελέγχοντας τη Nariko και σφαγιάζοντας τις ορδές των εχθρών της: «God of War». H αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι της Ninja Theory αντλεί έντονες επιρροές από το στυλ του θρυλικού action adventure της SCEA. Δεν είναι μόνο η σταθερή, φιξαρισμένη κάμερα του τίτλου, η οποία έχει τη δυνατότητα μετακίνησης μόνο λίγα μέτρα αριστερά και δεξιά από το κέντρο της δράσης, αλλά και οι γενικότερες κινήσεις της Nariko, η ταχύτητα που κινείται, τα combos της και οι επιπρόσθετες δυνάμεις της, που τη φέρνουν πολύ κοντά στον Kratos. Το βασικό όπλο της Nariko είναι, όπως προαναφέραμε, ένα μαγικό σπαθί. Ωστόσο, οι κινήσεις αυτού του όπλου δεν περιορίζονται στα παραδοσιακά «slashes».

Τα βασικά combos εκτελούνται μεν πατώντας πολλαπλούς συνδυασμούς των Τρίγωνο και Τετράγωνο, όμως, κρατώντας πατημένο το R1 ή το L1 του Sixaxis, η Nariko αλλάζει εντελώς τη στάση της στο πεδίο της μάχης και το σπαθί της αποκτά δύο διαφορετικές υποστάσεις. Στην πρώτη γίνεται απίστευτα βαρύ και θυμίζει παντοδύναμο τσεκούρι, ενώ στη δεύτερη γίνεται εξαιρετικά ελαφρύ και μεταμορφώνεται σε λεπίδες ίδιες με αυτές του Kratos, οι οποίες μπορούν να επιμηκυνθούν αρκετά μέτρα. Παράλληλα, όταν αλλάζει η «stance» της ηρωίδας, γύρω της εκτελούνται ορισμένα εντυπωσιακά particle εφέ (σπίθες και φλόγες στην πρώτη περίπτωση, ριπές αέρα στη δεύτερη), τα οποία βοηθούν ακόμα περισσότερο στην εξολόθρευση των εχθρών. Κινήσεων συνέχεια με ορισμένα… «fatalities».

Αυτά εκτελούνται πατώντας τον Κύκλο και όταν ένας αντίπαλος βρίσκεται λίγο πριν την ολοκληρωτική του ήττα. Το ενδιαφέρον με αυτές τις κινήσεις εντοπίζεται στο ότι, εκτελώντας τις, δημιουργείται ένα ωστικό κύμα που δεν σκοτώνει μόνο το άτυχο θύμα που έχει αρπάξει η Nariko, αλλά θέτει για λίγη ώρα εκτός μάχης όσους βρίσκονται στην ακτίνα δράσης. Πριν ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στο σύστημα μάχης του Heavenly Sword, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο τίτλος της Ninja Theory είναι ένας από τους πρώτους της αγοράς που εκμεταλλεύονται ικανοποιητικά τις λειτουργίες ανίχνευσης του Sixaxis. Εξαιρουμένης της δυνατότητας κίνησης της κάμερας με την κλίση του χειριστηρίου αριστερά και δεξιά (δεν λειτουργεί καθόλου καλά), οι κινήσεις «Aftertouch» της Nariko είναι μια από τις καλύτερες ιδέες που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό.

Το Aftertouch στον preview κώδικα που δοκιμάσαμε χρησιμοποιούταν κυρίως σε επίλυση γρίφων, αλλά έχει αναφερθεί ότι θα έχει σημαντική συνεισφορά και στις μάχες. Η επαφή με την εν λόγω κίνηση έγινε σε ένα σημείο όπου η Nariko έπρεπε να χτυπήσει δύο γιγάντιες ασπίδες με μια κίνηση, ούτως ώστε να ανοίξει την κλειδωμένη πόρτα ενός ναού. Για να γίνει αυτό, έπρεπε να εξαπολύσει μια άλλη ασπίδα προς τις δύο προαναφερθείσες ως…frisby. Παίρνοντας στα χέρια την ασπίδα και πατώντας το Χ, αυτή έφευγε με εκπληκτική ταχύτητα προς το στόχο. Όμως, κρατώντας το Χ, η κάμερα άλλαζε, έφευγε από τη Nariko, ακολουθούσε την ασπίδα και -αφού ο χρόνος καθυστερούσε αισθητά αλά «The Matrix»- κινούσαμε το χειριστήριο στο αέρα κατευθύνοντάς την προς τους στόχους μας.

Τέτοια μικρά «κολπάκια» υπάρχουν αρκετά στο Heavenly Sword και από όσα δοκιμάσαμε μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι συνεισφέρουν ακόμα περισσότερο στη δημιουργία ενός ποικίλου και απολαυστικού gameplay. Σε γενικές γραμμές, το σύστημα μάχης και ελέγχου του Heavenly Sword είναι το δυνατό του σημείο, καθώς είναι εύκολο στην εκτέλεση, ταχύτατο και απολαυστικό όσο αυτό των δύο God of War. Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι το γενικότερο επίπεδο δυσκολίας του τίτλου -τουλάχιστον σε αυτό το πρώιμο στάδιό του- είναι εξαιρετικά υψηλός. Δεν είναι μόνο το γεγονός πως πολλές φορές η Nariko αντιμετωπίζει μόνη της δεκάδες αντιπάλων, αλλά το ότι αυτοί οι αντίπαλοι είναι εξαιρετικά έξυπνοι.

Κάθε απλός στρατιώτης έχει τεχνική, αντοχή και «αντίληψη» εφάμιλλες αντιστοίχων από bosses άλλων παιχνιδιών της αγοράς. Θα το πούμε: Στην παρούσα φάση το παιχνίδι της Ninja Theory φαντάζει δυσκολότερο και από τη σειρά Ninja Gaiden. Και εδώ έχουμε τις ενστάσεις μας. Μπορεί η υψηλή A.I. να είναι ένα στοιχείο που όλοι μας αναζητάμε στα σύγχρονα παιχνίδια, ούτως ώστε να υπάρχει υψηλή πρόκληση, όμως, πρέπει να υπάρχουν και κάποια όρια. Αν αυτά τα όρια παραβιαστούν, τότε περνάμε από ένα απολαυστικό παιχνίδι σε ένα εκνευριστικά δύσκολο, κορυφαίας A.I., tech demo.

Και μιας και χρησιμοποιήσαμε τη φράση «tech demo», θα κλείσουμε αυτήν την πρώτη ματιά στο ιδιαιτέρως αναμενόμενο παιχνίδι της Sony με μια αναφορά στην ποιότητα των γραφικών του. Το Heavenly Sword, λοιπόν, είναι αυτό που περιμέναμε όλοι μας: ένα πρώτο δείγμα των πραγματικών δυνατοτήτων του PlayStation 3. Ο συνδυασμός της πολύ καλής μηχανής γραφικών της Ninja Theory, με τις κορυφαίες φυσικές της Havok 2.0 προσφέρει ένα αποτέλεσμα τόσο ρεαλιστικό όσο και απόκοσμο. Οι φωτισμοί πραγματικού χρόνου, το όμορφο animation, η μαγευτική παλέτα των χρωμάτων και η εμφάνιση δεκάδων (πολλές φορές ακόμα και εκατοντάδων) χαρακτήρων ταυτόχρονα στην οθόνη συνθέτουν ένα εξαιρετικό σύνολο.

Τα προβλήματα, φυσικά, δεν λείπουν. Η κίνηση της Nariko στο χώρο θέλει ακόμα βελτίωση, καθώς το animation της δείχνει λίγο πρόχειρο, ενώ πολλές φορές εντοπίσαμε πτώσεις του frame rate, οι οποίες -προφανώς- οφείλονται στο ότι η έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν μόλις η 0.61. Χρόνος για βελτιώσεις υπάρχει και αν αυτές γίνουν, τότε είμαστε βέβαιοι ότι, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, το PlayStation 3 θα ανακάμψει και θα ξεφύγει από το τέλμα που βρίσκεται εδώ και μερικές εβδομάδες. Περισσότερα για το Heavenly Sword θα διαβάσετε από το GameOver μετά το τέλος του καλοκαιριού.

Γιώργος Καλλίφας

Κυκλοφορία Σεπτέμβριος 2007

{nomultithumb}

Exit mobile version