Δύο μέλη της ομάδας ανάπτυξης του δεύτερου expansion για το World of Warcraft μιλούν στο GameOver
Δύο μέλη της ομάδας ανάπτυξης του δεύτερου expansion για το World of Warcraft μιλούν στο GameOver
Η ανακοίνωση και μόνο του δεύτερου κατά σειρά expansion για το World of Warcraft από τη Blizzard, έφερε μεγάλη αναστάτωση στην κοινότητα του πιο επιτυχημένου Massive Multiplayer Online Role Playing Game. Παρόλα αυτά, μέσα στην όλη επιτυχία του τίτλου, υπάρχουν πάρα πολλά ερωτηματικά που έχουν προκύψει από τις ανακοινώσεις που έγιναν μέχρι και πριν το Leipzig Games Convention. Κατά τη διάρκεια του σημαντικού event που έλαβε χώρα στη Γερμανία, το GameOver είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους Samwise Didier (Senior Art Director), Jeffrey Kaplan (Lead Game Designer) και Bob Colayco (Associate Product Manager). Τα τρία στελέχη της Blizzard δέχτηκαν να απαντήσουν με χαρά σε όλες τις ερωτήσεις που κάναμε. Διαβάστε παρακάτω τι μας είπαν…
GO Ας ξεκινήσουμε με το θέμα των hero classes. Ποιοι χαρακτήρες θα αποκτήσουν hero classes και ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά κάθε μίας από αυτές;
BL Κοιτάξτε, οποιοσδήποτε θα μπορεί να «ξεκλειδώσει» τη hero class. Θεωρήσαμε ότι δε θα ήταν σωστό να δώσουμε αυτό το «προνόμιο» σε ορισμένους από τους παίκτες. Υπάρχουν χαρακτήρες που υπάρχουν εδώ και πάρα πολλούς μήνες… Αυτό που θα γίνει είναι το εξής. Μόλις ο χαρακτήρας του παίκτη φτάνει στο level 65 ή 70 (δεν το έχουμε αποφασίσει ακόμα) θα του φανερώνεται η επιλογή να δημιουργεί ένα νέο χαρακτήρα Death Knight στο ίδιο level (ή κοντά στο 55). Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί κάθε τέτοιος νέος χαρακτήρας να έχει το δικό του ξεχωριστό όνομα και μέσα από μία σειρά από quests να μαθαίνει και την ιστορία πίσω από αυτό το class. Όλο αυτό, θα δένει με το σημερινό σκηνικό του World Of Warcraft, μετά κι από την προσθήκη του Burning Crusade.
GO Ωραία, ας πούμε λοιπόν ότι έχω φτάσει στο επιθυμητό level και έχω φανερώσει τον Death Knight χαρακτήρα που θα φτιάξω. Με τι ασπίδες, όπλα και εξοπλισμό θα μου προσφέρεται;
BL Αυτό που σκεφτόμαστε είναι να εμφανίζεται ο χαρακτήρας με έναν κανονικού επιπέδου εξοπλισμό για το level του και μέσω του unlocking quest (του quest που θα αναλαμβάνει ο Death Knight με το που θα μπαίνει στο παιχνίδι) θα μπορεί να κερδίζει πιο ισχυρά όπλα, πανοπλίες κτλ. Επειδή δε, δε θέλουμε να αρχίσουν πολλοί παίκτες να στέλνουν με την πρώτη ευκαιρία εξοπλισμό από τους άλλους χαρακτήρες τους, θα προσπαθήσουμε αυτό που θα προσφέρεται μέσα από αυτό το αρχικό quest να είναι αρκετά ικανοποιητικό ακόμα και για τους hardcore fans.
GO Πείτε μας λοιπόν τώρα και μερικά στοιχεία για το νέο profession, το Inscription. Πως θα λειτουργεί ακριβώς;
BL Δεν υπάρχουν ακόμα πολλά στοιχεία να σας πούμε για το Inscription, όχι γιατί θέλουμε να τα κρύψουμε, αλλά γιατί βρίσκεται ακόμα υπό ανάπτυξη. Το βασικό πλάνο πίσω από το νέο profession είναι κάθε χαρακτήρας που θα το αποκτάει να είναι ξεχωριστός και να το προσαρμόζει στα μέτρα του. Δε θέλουμε να περιοριστούμε ως προς το πόσο θα ενισχύεται ένα spell σε συγκεκριμένο τομέα. Τι θέλω να πω; Θα σας δώσω ένα παράδειγμα, το οποίο ωστόσο μπορεί να μην υφίσταται στο τελικό προϊόν, ωστόσο θέλω να σας δώσω να καταλάβετε τι προσπαθούμε να επιτύχουμε. Ας πούμε ότι έχετε έναν Mage και έχετε στα spells σας το Frost. Θέλουμε ο παίκτης να μπορεί να επηρεάσει πολλούς διαφορετικούς τομείς, δηλαδή ο Mage να μπορεί είτε να αυξήσει την ακτίνα δράσης του τίτλου, είτε την ώρα που θα δραστηριοποιείται το spell στους αντιπάλους. Με αυτό τον τρόπο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάθε χαρακτήρα που θα έχει το Inscription να αναπτύσσεται ξεχωριστά από τους υπολοίπους.
GO Πόσες περιοχές θα έχει η νέα ήπειρος που θα προστεθεί;
BL Δεν μπορούμε να πούμε ακόμα με σιγουριά. Αυτό που έχουμε αυτή τη στιγμή σαν πλάνο είναι να είναι μεγαλύτερη από τα Outlands, τα οποία έχουν 7 ζώνες. Υπολογίζουμε γύρω στις 10 ζώνες για το Northrend. Μέσα σε αυτές θα υπάρχει μία PVP περιοχή, δύο περιοχές για χαρακτήρες κοντά στο level 70.
GO Σχετικά με τις πολιορκίες τώρα. Πως έχετε φανταστεί τη λειτουργία της μάχης; Θα χωρίζονται οι ομάδες όπως στα battlegrounds ή θα μπορούν να συμμετέχουν και guilds ολόκληρα;
BL Αυτό που έχουμε ως στόχο είναι να κάνουμε τα όπλα που θα χρησιμοποιούνται για σκοπούς πολιορκίας να στρέφονται στα κτίρια και όχι στους παίκτες. Σαφώς και θα είχε πλάκα να ελέγχεις έναν καταπέλτη και να εκτοξεύεις μονίμως πυρά εναντίον χαρακτήρων, αλλά σίγουρα θα χαλούσε η ισορροπία της μάχης. Σκεφτόμαστε την ύπαρξη κάποιων στόχων-quests κατά τη διάρκεια της μάχης (πχ. κατέστρεψε τον Χ τοίχο έτσι ώστε οι χαρακτήρες να μπορούν να κάνουν εισβολή). Θα χρειάζεται ακόμα οι παίκτες να μαζεύουν υλικά όπως ξυλεία για να δημιουργήσουν πχ. έναν καταπέλτη και μετά πέτρες για να τον τροφοδοτήσουν, ακόμα είναι πολλά στη φάση της ανάπτυξης. Για το θέμα της συμμετοχής ή όχι guilds, δεν έχω να σας πω κάτι ακόμα, το ψάχνουμε πάρα πολύ και αυτό το ζήτημα. Αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι εργαζόμαστε στο να εισάγουμε στον τίτλο ένα τέτοιο σύστημα (πχ. με τους Arena Points) που θα ενισχύσει τις ομαδικές προσπάθειες των guilds να συμμετέχουν σε PVP μάχες.
GO Πόσα νέα instances να περιμένουμε στο νέο expansion;
BL Θα υπάρξουν αρκετά νέα instances, τουλάχιστον όσα προσέθεσε και το Burning Crusade. Ωστόσο θέλουμε να τα μοιράσουμε αρκετά στα levels των παικτών, έτσι ώστε σε οποιοδήποτε επίπεδο και να βρίσκεσαι να έχεις πάντα κάτι νέο να δεις.
GO Με την κυκλοφορία του Burning Crusade δημιουργήθηκε ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα στο παιχνίδι. Όλοι οι παίκτες αγωνίζονταν να φτάσουν στο level 60 για να μπουν στα instances εντός Outlands και όχι στα εκτός λόγω κυρίως των drop items. Θα προσπαθήσετε να εξισορροπήσετε λίγο τις καταστάσεις με το Lich King;
BL Το γνωρίζουμε αυτό το θέμα και σίγουρα θα αλλάξουν πολλές ισορροπίες με την κυκλοφορία του νέου expansion. Ένα από αυτά που θα δούμε είναι να εξισορροπήσουμε μερικά instances, αλλάζοντας τα items, κάνοντας πιο εύκολα ορισμένα instances για χαρακτήρες χαμηλότερων levels κτλ. Έχουμε εντοπίσει ακόμα πολλούς παίκτες να έχουν σταματήσει να επισκέπτονται συγκεκριμένα instances. Θέλουμε να τα ενεργοποιήσουμε ξανά αυτά τα instances, δε θέλουμε να περιορίζονται οι παίκτες όσο το παιχνίδι εξελίσσεται. Είμαστε χαρούμενοι που το Scarlet Monastery είναι από τα πιο δημοφιλή instances, ωστόσο θέλουμε να προσφέρουμε νέο υλικό και ευκαιρίες για ακόμη περισσότερη εξερεύνηση.
GO Ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το World of Warcraft αυτή τη στιγμή είναι ότι πολλοί χαρακτήρες χαμηλότερων του 60ου επιπέδου δυσκολεύονται να βρουν άλλους να κάνουν τα quests τους, κυρίως γιατί οι hardcore παίκτες έχουν φτάσει ήδη το level 70 και ασχολούνται ελάχιστα με τους alt τους που μπορεί να βρίσκονται σε αυτά τα επίπεδα. Είναι δε, πολύ πιθανό σε αυτό το σημείο να εγκαταλείψει κάποιος το παιχνίδι…
BL Το γνωρίζουμε κι αυτό κι έχουμε εντοπίσει σε ποιο σημείο συμβαίνει. Σε αρχική φάση θα κυκλοφορήσουμε σύντομα ένα patch, το οποίο θα διαφοροποιεί αρκετά quests και NPCs σε σημαντικές περιοχές (ορισμένοι elite, δεν θα παραμείνουν elite) έτσι ώστε και ένας παίκτης σε solo να μπορεί να ολοκληρώσει κάποια quests πιο εύκολα και να ανέβει levels ταχύτερα.
GO Η τεράστια εγκατεστημένη βάση του World of Warcraft μπορεί να μεγαλώσει ή έχει «χτυπήσει ταβάνι» όπως λέμε;
BL Είναι δύσκολο να πει κανείς πόσο μπορεί να φτάσει ο κόσμος που παίζει το World of Warcraft. Αυτό που ενδιαφερόμαστε εμείς είναι σε αρχική φάση να βελτιώσουμε το προϊόν μας και να ικανοποιήσουμε ακόμα περισσότερο όσους μας εμπιστεύονται όλους αυτούς τους μήνες. Γνωρίζουμε ότι με την κυκλοφορία ενός expansion υπάρχει πάντα αύξηση στην εγκατεστημένη βάση, γνωρίζουμε ακόμα ότι με την κυκλοφορία του Starcraft II θα ενισχυθούν και τα δύο franchises, μιας και οι παίκτες θα δουν τι ακριβώς δημιουργεί αυτή τη στιγμή η Blizzard.
GO Θα υπάρξει συλλεκτική έκδοση για το Lich King;
BL Δεν το έχουμε αποφασίσει ακόμα. Ωστόσο θεωρούμε ότι αν μπορούμε να δώσουμε το κάτι extra, θα το κάνουμε.
GO Ξέρω ότι σας το έχουν ρωτήσει άπειρες φορές, ωστόσο τα δεδομένα εδώ και λίγες εβδομάδες έχουν αλλάξει. Μιας και κατά τη διάρκεια της Ε3 η NCSoft αποκάλυψε πως θα συνεργαστεί με τη Sony για κυκλοφορία γνωστών franchises στα συστήματα της ιαπωνικής εταιρίας, μήπως θα πρέπει να σκεφτείτε ξανά τη διαδικασία μεταφοράς του World Of Warcraft σε κάποια κονσόλα;
BL Στην παρούσα φάση δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για κυκλοφορία του World of Warcraft σε κάποια κονσόλα. Αυτό πάνω στο οποίο εργαζόμαστε αυτή τη στιγμή είναι η βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και του τρέχοντος περιεχομένου. Σαφέστατα και μας ενδιαφέρει αυτό που μπορούν πλέον να επιτύχουν όλες οι κονσόλες, παρατηρούμε την πορεία τους στην αγορά, ωστόσο δεν μας ενδιαφέρει να αναπτύξουμε αυτή τη στιγμή τον τίτλο μας σε κάποια από αυτές.
Παύλος Παπαπαύλου
Όλα τα ειδικά θέματα, τις συνεντεύξεις και τα νέα από το LGC 2007 -αφού απομακρυνθούν από την αρχική σελίδα- θα τα βρίσκετε συγκεντρωμένα στον ειδικά διαμορφωμένο τομέα του GameOver.
{nomultithumb}