Οι εντυπώσεις μας από τα επερχόμενα παιχνίδια του Xbox 360 που δοκιμάσαμε στην εκδήλωση του XCN
Οι εντυπώσεις μας από τα επερχόμενα παιχνίδια του Xbox 360 που δοκιμάσαμε στην εκδήλωση του XCN
Τα άρθρα του GameOver σχετικά με την εκδήλωση The Gathering 07 που διοργάνωσε το Xbox Communtiy Network, κλείνουν σήμερα με σύντομες αναφορές σε ορισμένα από τα παιχνίδια που είδαμε στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε. Οι παράγραφοι που ακολουθούν καταγράφουν τις πρώτες μας εντυπώσεις από hands on δοκιμές με άκρως αναμενόμενους τίτλους όπως οι Project Gotham Racing 4, The Orange Box και Mass Effect
Project Gotham Racing 4
Μεγάλη ήταν η αδημονία μας να δοκιμάσουμε τη νεότερη δημιουργία της Bizzare Creations, μια αδημονία που οφειλόταν σε πολλούς λόγους. Ο κυριότερος εξ αυτών των λόγων είχε να κάνει με το μεγάλο στοίχημα της Bizzare να προσθέσει στο τέταρτο παιχνίδι της σειράς (πέμπτου συμπεριλαμβανομένου του Metropolis Street Racer) και μοτοσικλέτες. Αν και κάτι παρόμοιο είχε επιχειρηθεί νωρίτερα από την Atari στο Test Drive Unlimited, εδώ η κατάσταση φάνταζε δυσκολότερη, δεδομένου ότι το PGR 4 δεν είναι ένα «free roaming» παιχνίδι, όπως το TDU, αλλά ένα racer καθ’ όλα βασιζόμενο σε κλειστές διαδρομές. Πως είναι λοιπόν όταν αγωνίζονται στους στενούς δρόμους του Λονδίνου ταυτόχρονα μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα; «Παράξενο και συνάμα συναρπαστικό» είναι η απάντηση.
Δοκιμάζοντας μερικούς multiplayer αγώνες με τα υπόλοιπα μέλη του XCN, ο υπογράφων έζησε μερικές από τις πιο ευχάριστες racing στιγμές του. Η διαφορετική φύση των δύο οχημάτων ανοίγει νέους δρόμους στις «κόντρες» και δίνει το έναυσμα για συναρπαστικούς αγώνες όπου όλα είναι απρόβλεπτα. Ως λάτρεις των δικύκλων επιλέξαμε μια θηριώδη Buel προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις Enzo Ferrari και τις Lamborghini των αντιπάλων μας πιστεύοντας ότι οι ελπίδες μας για νίκη ήταν ελάχιστες.
Εντούτοις, το αποτέλεσμα ήταν διαφορετικό από αυτό που φανταζόμασταν. Λόγω του arcade μοντέλου χειρισμού που εφάρμοσε η Bizzare στις μοτοσικλέτες, ο έλεγχός τους είναι εξαιρετικά εύκολος. Μην απογοητευθείτε από τον arcade χαρακτηρισμό που αποδώσαμε στον έλεγχο των μοτοσικλετών, ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η σειρά PGR ποτέ δεν επιχείρησε να ενσωματώσει τον όρο «εξομοίωση» στο DNA της. Όσο arcade είναι λοιπόν το μοντέλο χειρισμού των αυτοκινήτων, άλλο τόσο «arcadey» κινούνται και οι μοτοσικλέτες. Οι πτώσεις είναι ελάχιστες και επέρχονται μόνο αν εξορμήσουμε προς τις μπάρες ως άλλοι πολιορκητικοί κριοί ή αν κάποιος αντίπαλος μας εμβολίσει, η πέδηση είναι έντονη με τη μείωση της ταχύτητας από τα 250 χιλιόμετρα ανά ώρα στα 100 να γίνεται σε κλάσματα δευτερολέπτου και ο γενικότερος έλεγχος των μοτοσικλετών εύκολος, απλός και την ίδια στιγμή συναρπαστικός.
Προβλέπουμε ότι το Live θα πάρει «φωτιά» από αυτό το νέο χαρακτηριστικό του PGR4. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το νέο παιχνίδι της Bizzare θα διαθέτει αρκετές νέες πόλεις στο σύνολο των διαδρομών, οι οποίες συνεχίζουν να βασίζονται σε πραγματικές οδούς.
Scene It?
Από το «hardcore» PGR 4 μεταπηδάμε στο απολύτως «casual» Scene It?. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια προσπάθεια της Microsoft να τραβήξει κοντά της όλους όσους δεν έχουν καμία σχέση ή δεν θέλουν να γνωρίζουν τι σημαίνει Halo 3, Mass Effect, Half-Life 2 και όλα τα υπόλοιπα εκείνα παιχνίδια που θεωρούνται ιδανικά για σκληροπυρηνικούς παίκτες. Η ιδέα του Scene It? βασίζεται επάνω σε τηλεοπτικά παιχνίδια γνώσεων και ειδικότερα σε μια σειρά από interactive games που έχουν κυκλοφορήσει υπό μορφή DVD. Το χαρακτηριστικότερο στοιχείο του Scene It? είναι τα χειριστήριά του, τα οποία θυμίζουν έντονα τα Buzzers της σειράς Buzz! που εδώ και καιρό έχει λανσάρει στην αγορά η Sony για το PlayStation 2 και που σκοπεύει να φέρει και στο PS3. Πρακτικά, το Scene It? είναι ένα παιχνίδι γνώσεων κινηματογράφου χωρισμένο σε διάφορους τομείς. Η διαφορά της έκδοσης Xbox 360 από τις αντίστοιχες για DVD εντοπίζεται στη χρήση animations και γραφικών, τα οποία δίνουν έναν πιο gaming χαρακτήρα στο σύνολο.
Επιλέγοντας κατηγορία ερωτήσεων και τομέα, το παιχνίδι ρίχνει στους παίκτες μια σειρά από ερωτήσεις ή και γρίφους. Αυτός που γνωρίζει την απάντηση πατά το κεντρικό μεγάλο κουμπί στο ασύρματο buzzer του για να απαντήσει πρώτος και στη συνέχεια χρησιμοποιεί ένα από τα A,B, X και Y για να δώσει τη σωστή απάντηση. Απλά, εύκολα, κατανοητά και διασκεδαστικά πράγματα! Το Scene It? δεν κρύβει μυστικά, δεν προσφέρει συναρπαστικά γραφικά, δεν διαθέτει «gameplay» με την πιο κλειστή hardcore έννοια του όρου, αλλά προσφέρει απλή, καθημερινή και διαφορετικού τύπου διασκέδαση για την οικογένεια ή την παρέα. Σημαντικές παράμετροι για να καταστεί απολαυστικό το Scene It?: Απαιτείται παρέα μεγαλύτερη των δύο ατόμων και σημαντικές «σινεφίλ» γνώσεις…
The Orange Box
Είναι γνωστό ότι μέχρι σήμερα το Xbox 360 χαρακτηρίζεται ως η απόλυτη κονσόλα των FPS. Άλλωστε, μόνο τα The Darkness, Bioshock και Halo 3 να φέρουμε στο μυαλό μας αρκεί. Μπορείτε λοιπόν να φανταστείτε σε ποια επίπεδα θα αναχθεί o FPS χαρακτήρας της κονσόλας μετά την άφιξη του The Orange Box. Όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και καιρό από τη Valve, το Orange Box, πρακτικά, δεν θα είναι ένα, αλλά πέντε παιχνίδια σε μια συσκευασία. To DVD του παιχνιδιού θα περιέχει τα Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode 2, Portal και Team Fortress. Για το Half-Life 2 και τα δύο stand alone επεισόδιά του δεν υπάρχουν και πολλά που θα μπορούσαμε να πούμε.
Οι τίτλοι της Valve, παρόλο που χρησιμοποιούν μια κάπως παρωχημένη τεχνολογία γραφικών για τα σημερινά δεδομένα, είναι σημεία αναφοράς στο level design, στην κινηματογράφηση και στην ανάπτυξη της ιστορίας. Εμείς δοκιμάσαμε εκτενώς την έκδοση του Episode One στην εκδήλωση του XCN και μια δοκιμή που ξεκίνησε για να διαρκέσει λίγα μόνο λεπτά, απλά και μόνο για να δούμε την ποιότητα της μεταφοράς από τα PC στο σύστημα της Microsoft, κατέληξε σε session που πλησίασε τη μια ώρα! Tα παιχνίδια της σειράς Half-Life συνεχίζουν να είναι συναρπαστικά και άρτια σχεδιασμένα, ενώ η προσθήκη του online only Team Fortress, καθώς επίσης και του ευφυούς Portal συνιστά ένα πακέτο που δεν θα πρέπει να λείψει από καμία συλλογή.
Mass Effect
Ατυχώς, οι επαφές μας με τα υπόλοιπα παιχνίδια είχαν τέτοια διάρκεια, που φτάσαμε στο σημείο να μείνουμε με ελάχιστο χρόνο για να δούμε το Mass Effect (όταν έχεις την ευκαιρία να παίξεις Halo 3 όλα τα υπόλοιπα μένουν πίσω). Άλλωστε, το εκπληκτικό -όπως όλα δείχνουν- παιχνίδι της Bioware ήταν η «κρυφή έκπληξη» του event και δεν ήταν διαθέσιμο από την αρχή της ημέρας. Θα λέγαμε ότι οι υπεύθυνοι του XCN το προσέφεραν ως κερασάκι στην τούρτα αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας ημέρας. Ένα δεκάλεπτο λοιπόν, είδαμε το Mass Effect και μόνο αυτό το δεκάλεπτο ήταν αρκετό για να προδώσει το πόσο σπουδαίο θα είναι το πόνημα της Bioware. Θέλοντας να αναφερθούμε με ασφάλεια σε αυτά που θα έχει να προσφέρει το Mass Effect, θα εστιάζαμε επάνω σε δύο στοιχεία που κλέβουν τις εντυπώσεις κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής λίγων μόνο λεπτών.
Το πρώτο έχει να κάνει με την εκπληκτική ποιότητα των γραφικών της Unreal Engine 3, η οποία είναι σε θέση να δημιουργεί φωτορεαλιστικούς χαρακτήρες με έντονη εκφραστικότητα και εκπληκτικό επίπεδο λεπτομέρειας. Το δεύτερο στοιχείο που ξεχωρίζει είναι το πόσο κοινό είναι το γενικότερο ύφος του τίτλου με τη σειρά Knights of the Old Repulbic. Είναι προφανές ότι στο Mass Effect οι λάτρεις των δύο παιχνιδιών KOTOR θα βρουν έναν άξιο συνεχιστή του franchise, παρόλο που οι ομοιότητες των δύο τίτλων ξεκινούν και σταματούν στα RPG στοιχεία δημιουργίας και ανάπτυξης χαρακτήρων και στο ότι η ιστορία λαμβάνει χώρα σε κάποιον μακρινό γαλαξία.
Σε αντίθεση με τα δύο KOTOR, το Mass Effect διαθέτει ένα σύστημα μάχης πραγματικού χρόνου και ψήγματα squad based gameplay. Εν ολίγοις, ο παίκτης θα αντιμετωπίζει τους αντιπάλους του όχι δίνοντας εντολές μέσα από context sensitive μενού αλλά σε πραγματικό χρόνο, ενώ θα μπορεί να δίνει εντολές στα μέλη της ομάδας του για τον τρόπο που θα δρουν στο εκάστοτε πεδίο μάχης. Το Mass Effect δείχνει να εξελίσσεται σε ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του Xbox 360, ενώ το εύρος του και η ποιότητά του μας κάνει να αναρωτούμαστε το πώς θα χωρέσει σε ένα μόνο δίσκο DVD. Ευτυχώς, ο Νοέμβριος δεν είναι τόσο μακριά…
Εκτός από τα παραπάνω παιχνίδια, τα οποία δεν είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε πριν τη διεξαγωγή του The Gathering 07, κατά τη διάρκεια του ιδιόμορφου αυτού event δοκιμάσαμε αρκετά ακόμα, όπως τα Halo 3, Ace Combat 6: Fires of Liberation, Eternal Sonata, Need for Speed: ProStreet και Call of Duty 4: Modern Warfare, για τα οποία μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά previews πατώντας επάνω στα ονόματά τους.
Για το Halo 3 κρίνουμε ότι δεν υπάρχει λόγος στην παρούσα φάση να κάνουμε, έστω και μια μικρή, αναφορά. Οι περισσότεροι έχετε ήδη το παιχνίδι στα χέρια σας, ενώ από την πλευρά μας ετοιμάζουμε ένα αναλυτικό review, το οποίο θα διαβάσετε στις αμέσως επόμενες ημέρες. Κλείνοντας με τα του The Gathering 07, μιας εκδήλωσης μικρότερης κλίμακας μεν, εξαιρετικά ενδιαφέρουσας και ξεχωριστής σημασίας δε, σας παραπέμπουμε να κατεβάσετε το σύντομο «tour video» που ετοιμάσαμε πατώντας στην παρακάτω εικόνα, στο οποίο θα δείτε «ζωντανά» αρκετά από τα επερχόμενα παιχνίδια του Xbox 360.
Γιώργος Καλλίφας
{nomultithumb}