Επιστροφή στο 16ο αιώνα και στο διασημότερο προφήτη όλων των εποχών
Επιστροφή στο 16ο αιώνα και σε μια περιπέτεια βασισμένη στο διασημότερο προφήτη όλων των εποχών
Όλοι μας έχουμε ακούσει λίγο-πολύ για το Νοστράδαμο. Διάσημος αστρολόγος, αλχημιστής, γιατρός και προφήτης της εποχής του, πολέμησε σκληρά ενάντια στην εκκλησία και ήταν ίσως ο μόνος που κατάφερε να γλιτώσει αλλά και να αφήσει σοβαρό γραπτό έργο πίσω του. Ένα έργο, το οποίο μέχρι σήμερα οι συνομοσιολώγοι το έχουν σαν Bίβλο και συνδέουν την κάθε του φράση με ένα σημερινό γεγονός. Βλέποντας λοιπόν ότι ακόμα και σήμερα ο θρύλος και οι προφητείες του Νοστράδαμου, μπορούν και επηρεάζουν τον κόσμο, η Kheops αποφασίσει να βασίσει το νέο της παιχνίδι πάνω στο όνομά του. Το Nostradamus – The Last Prophecy είναι το νέο παιχνίδι των δημιουργών του πολύ καλού αλλά αδικημένου (στις πωλήσεις)“The Secrets of Da Vinci – The Forbidden Manuscript”. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα adventure εποχής, το οποίο χρησιμοποιεί ορισμένα ιστορικά ονόματα και τοπία.
Η ιστορία μας λαμβάνει χώρα στον 16ο αιώνα και στη Νότια Γαλλία. Η χρονική περίοδος είναι ταραγμένη, καθώς η Αικατερίνη των Μεδίκων παλεύει να διατηρήσει τα τελευταία ψήγματα εξουσίας που της έχουν απομείνει μετά από χρόνια δολοπλοκιών σε βάρος της. Μια βροχερή νύχτα τον Μάρτιο του 1566, τη βρίσκουμε στο κατώφλι του σπιτιού του έμπιστου γιατρού και αστρολόγου της, Michel de Nostre-Dame (Νοστράδαμος). Του εκμυστηρεύεται πως μια από τις προφητείες του έχει αρχίσει να γίνεται αληθινή και πως μια κατάρα έχει χτυπήσει το όνομα της, ζητώντας στο τέλος τη βοήθεια του.
Δυστυχώς, ο Νοστράδαμος είναι πλέον πολύ γέρος και κουρασμένος και δεν είναι σε θέση να βοηθήσει την Αικατερίνη. Όμως, αρνούμενος να εγκαταλείψει τη βασίλισσα του στη δύσκολη αυτή στιγμή, της υπόσχεται πως θα στείλει τον γιο του Cesar στην θέση του, με τη βεβαίωση ότι θα ερευνήσει διεξοδικά το ζήτημα. Με τον Cesar όμως να λείπει εκτός πόλης, ο ρόλος του πέφτει στην αδερφή του Madeleine. Το σενάριο δυστυχώς δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, καθώς διαθέτει ένα πολύ τυπικό setting συνομωσίας με εξίσου τυπική συνέχεια και plot twists. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτό είναι κακό, απλά αποτελεί ένα μείον για ένα παιχνίδι του είδους, καθώς θα μπορούσε να ξεφύγει από τα τετριμμένα και να δώσει κάτι παραπάνω στην διψασμένη για πρωτότυπα παιχνίδια, adventuring κοινότητα.
Το γεγονός όμως, πως εκείνη τη χρονική περίοδο δεν υπήρχαν γυναίκες γιατροί, πόσο μάλλοναστρολόγοι, μας οδηγεί σε ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο στο gameplay: Στην ανάγκη να μεταμφιεστούμε σε άντρα ώστε να είμαστε κοινωνικά αποδεκτοί. Όμως, ως γνωστό, υπάρχουν και πράγματα που μια γυναίκα μπορεί να πετύχει ευκολότερα. Έτσι, βρισκόμαστε πολύ συχνά να αλλάζουμε «χαρακτήρα» στην προσπάθεια μας να μπούμε σε ένα χώρο και να μάθουμε διάφορες πληροφορίες.
Η γκαρνταρόμπα μας δε, συνεχώς εξελίσσεται και έτσι θα πρέπει να είμαστε πάντα κατάλληλα ενδεδυμένοι για την περίπτωση. Το παραπάνω στοιχείο λοιπόν, ανεβάζει το gameplay κατακόρυφα και μας μετατρέπει σε μια υπερπράκτορα της Αναγέννησης. Ο χειρισμός του παιχνιδιού βασίζεται στο κλασσικό point and click μοντέλο με προοπτική πρώτου προσώπου. Μετακινούμαστε σε στατικές περιοχές (σε ύφος Myst), στις οποίες όμως έχουμε δυνατότητα πλήρους περιστροφής της κάμερας προς όλες τις κατευθύνσεις. Αν και αυτή η τεχνική συνήθως δημιουργεί προβλήματα στον παίχτη, καθώς σε κάθε νέο σημείο ζαλίζεται προσπαθώντας να κοιτάξει όπου μπορεί, ευτυχώς εδώ, δεν συναντήσαμε τέτοιο πρόβλημα καθώς η δράση του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένη και καταλαβαίνεις άμεσα ότι δεν χρειάζεται να κοιτάς τα ταβάνια σε κάθε νέο σημείο που επισκέπτεσαι. Επίσης, είμαστε πολύ χαρούμενοι να σας πούμε ότι δεν συναντήσαμε ούτε ένα προβληματικό hotspot, άθλος για παιχνίδι του είδους!
Ειδική μνεία πρέπει όμως να γίνει για το inventory του χαρακτήρα μας το οποίο είναι ίσως το πιο καλοσχεδιασμένο που έχουμε δει ως σήμερα. Ο παίκτης έχει χώρο για πολλά αντικείμενα, ειδικό χώρο για τα ερευνητικά του εργαλεία, εικόνα του χαρακτήρα για να τον ντύσει ακριβώς όπως επιθυμεί, καθαρότατο zoom, πολλές επιλογές για να βλέπει παλιούς διάλογους, στοιχεία που συνέλεξε, manuscripts, ακόμα και point system όπως στα κλασικά adventures υπάρχει! Και ας μην ξεχάσουμε το ομορφότερο (αν και λίγο μακάβριο) journal που έχουμε δει μέχρι σήμερα, ένα journal που πραγματικά χαίρεσαι να ξεφυλλίζεις. Και σε αυτό το παιχνίδι η έρευνα του εν λόγω αντικειμένου θα είναι συχνή καθώς το επίπεδο ορισμένων γρίφων απαιτεί προσεκτική μελέτη.
Αναλύοντας τους γρίφους τώρα, το παιχνίδι για άλλη μια φορά δεν ξεφεύγει από τα τετριμμένα του είδους. Θα συναντήσετε τα κλασικά inventory puzzles -που απλά θα πρέπει να συνδυάσετε κάποιο αντικείμενο για να επιτύχετε το σκοπό σας- λαβύρινθους, παρασκευές αλχημικών φίλτρων, γρίφους αστρολογικούς, μαθηματικούς, γεωμετρικούς αλλά και αρκετά sliders (ευτυχώς εύκολα). Γενικότερα, ένας έμπειρος στην κατηγορία παίκτης δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, καθώς σίγουρα θα έχει αντιμετωπίσει παρόμοιες προκλήσεις σε κάποιον άλλο τίτλο. Αυτό το αίσθημα deja vu, συνεχίζεται και στον οπτικό τομέα του τίτλου. Όποιος έχει παίξει το “The Secrets of Da Vinci”, ξέρει ακριβώς τι πρέπει να περιμένει. Και φυσικά θα ξέρει ότι θα βρεθεί μπροστά σε ορισμένα από τα πιο λεπτομερή περιβάλλοντα που έχουν σχεδιαστεί για adventure.
Οι εσωτερικοί χώροι σφύζουν από αντικείμενα και μεθυστικά χρώματα. Έντονα κόκκινα με θαμπά χρυσαφιά, συνδυάζονται πανέμορφα με γαλάζια και πράσινα και κάνουν κάθε χώρο να δείχνει έργο τέχνης. Τα αντικείμενα έχουν σχεδιαστεί με πολύ προσοχή και μεράκι στη λεπτομέρεια σε βαθμό που πιστεύεις ότι, αν απλώσεις το χέρι σου, θα μπορέσεις να τα βγάλεις από την οθόνη. Εξίσου εκπληκτικά είναι τα εξωτερικά σκηνικά, ειδικά ο ουρανός και τα φυτά, τα οποία σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό φωτισμό, δίνουν ένα κινηματογραφικό συναίσθημα. Οι χαρακτήρες από την άλλη, αν και έχουν λεπτομερέστατη ένδυση, δείχνουν πολύ ψεύτικοι στο πρόσωπο λόγο του υπερβολικά «μακιγιαρισμένου» στοιχείου.
Αυτό το μειονέκτημα, σε συνδυασμό με ένα μέτριο voice acting, αποτελεί μια αφύπνιση που σε προσγειώνει απότομα στην πραγματικότητα και σου θυμίζει ότι παίζεις ένα παιχνίδι και όχι ένα interactive ντοκιμαντέρ. Τις περισσότερες φορές οι ομιλίες ακούγονται σα να διαβάζονται απλά από το script και η προφορά των ηθοποιών δεν είναι σίγουρα αυτή που θα περιμέναμε να ακούσουμε από άτομα της συγκεκριμένης περιοχής και περιόδου. Δεν είναι δυνατόν να βρισκόμαστε στη Νότια Γαλλία του 16ου αιώνα και να ακούμε τους πάντες να έχουν προφορά από το Liverpool. Και δυστυχώς σαν κερασάκι στην τούρτα έρχεται η μουσική επένδυση, η οποία πάσχει από βαθιά κρίση ταυτότητας. Σε ένα παιχνίδι που πρέπει να επενδύσεις κυρίως σε περιβαλλοντικούς ήχους, αυτοί λάμπουν δια της απουσίας τους.
Στη θέση τους βρίσκονται διάφορα μουσικά μοτίβα, τα οποία όμως χαρακτηρίζονται από αδιάφορα έως απολύτως εκνευριστικά. Προσωπική μας εκτίμηση, να έχετε πρόχειρο ένα CD της αρεσκείας σας κοντά ώστε μόλις νοιώσετε εκνευρισμό, να έχετε μια άμεση δυνατότητα διαφυγής.
Εν κατακλείδι, το Nostradamus – The Last Prophecy δεν είναι ένα κακό παιχνίδι. Θα λέγαμε μάλιστα πως είναι ιδιαίτερα καλό. Τα γραφικά του είναι μεθυστικά και ο χειρισμός του δουλεύει άψογα, στοιχεία που σπανίζουν σε σύγχρονους τίτλους. Δυστυχώς όμως, ένα adventure δεν αρχίζει και τελειώνει στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Απαιτεί πρωτοτυπία, βάθος και συναισθηματική φόρτωση για να κατακτήσει τον παίκτη. Και ενώ ένας νέος παίκτης θα περάσει ευχάριστες ώρες μαζί του, ένας έμπειρος απλά θα νιώσει πως κάπου το έχει ξαναδεί και αφού το τελειώσει, θα το ξεχάσει σύντομα και θα περιμένει για το κάτι παραπάνω.
Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος
Ελάχιστες απαιτήσεις υπολογιστή
Λειτουργικό Windows 98SE/ 2000/ XP/ Vista
Επεξεργαστής Pentium III 800 MHz
Μνήμη 256 MB
Κάρτα γραφικών 64 MB DirectX 9.0
Σκληρός δίσκος 1.6 GB
PEGI 7+