No More Heroes

To πρώτο «adult» παιχνίδι του Wii αποτελεί και την πιο ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρει η κονσόλα

To πρώτο «adult» παιχνίδι του Wii αποτελεί και την πιο ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρει η κονσόλα

Όταν έρχεται η στιγμή να ασχοληθείς με ένα project που προέκυψε από το δημιουργικό πνεύμα του Goichi Suda, γνωρίζεις ότι μπροστά σου θα βρεις δύο σταθερές: Το ξεχωριστό, σχεδόν punk, ύφος και μια ιστορία διαφορετική από οτιδήποτε άλλο έχει εμφανιστεί σε videogame. O Suda 51 έχει αποδείξει μέσα στα χρόνια ότι δεν αρκείται στο να ακολουθεί την πεπατημένη και ότι σχεδόν πάντα στοχεύει στο να προσφέρει εμπειρίες πέρα από τα τετριμμένα. Αυτά τα έπραξε επιτυχώς με το Killer 7 και τα επαναλαμβάνει στο μέγιστο βαθμό με το νέο του πόνημα, το No More Heroes.

Όλα ξεκινούν σε μια ειδυλλιακή, αν και φανταστική, πόλη της Καλιφόρνια με το όνομα Santa Destroy. Σε αυτό το μέρος, που προξενεί συναισθήματα déjà vu σε όποιον έχει ασχοληθεί με το Grand Theft Auto: San Andreas, ζει ο Travis Touchdown, ένας ανέμελος νεαρός, ένας αντιήρωας, ένας εγωκεντρικός μαχητής των δρόμων και ταυτόχρονα ένας otaku geek, που το μόνο που επιθυμεί είναι η δόξα και το χρήμα. Αφού αγοράζει ένα παράξενο ενεργειακό ξίφος σε μια online δημοπρασία, o Travis εμπλέκεται με μια αδίστακτη -και ιδιαίτερα σέξι- νεαρή ονόματι Sylvia Cristel (οι παλιότεροι θα αναγνωρίσουν εδώ τη συνωνυμία με τη διάσημη ηθοποιό της θρυλικής ερωτικής ταινίας Emmanuelle, άλλωστε ο Suda 51 σε αυτό το του το project «παίζει» συχνά με διάσημα ονόματα -Helter Skelter: τραγούδι των Beatles, No More Heroes: album των Stranglers).

Όπως προκύπτει, η Sylvia δεν είναι τίποτα λιγότερο από την εκπρόσωπο μιας εγκληματικής οργάνωσης, η οποία διοργανώνει μάχες μεταξύ κορυφαίων δολοφόνων. Ο Travis, όντας φιλόδοξος, σκοπεύει να αναρριχηθεί στην κορυφή αυτής της λίστας και, ξεκινώντας από το νούμερο 11, αρχίζει να χρησιμοποιεί τις κορυφαίες μαχητικές του ικανότητες και το ενεργειακό του ξίφος για να το καταφέρει.  Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωταγωνιστής του Suda 51 δεν είναι ένα άτομο με φιλοσοφικές ανησυχίες, κουλτούρα και σοβαροφάνεια. Αντιθέτως, το No More Heroes γενικότερα και ο Travis ειδικότερα βγάζουν επιδεικτικά τη γλώσσα στα διάφορα κλισέ των videogames, διαθέτουν ειρωνικό και χλευαστικό χιούμορ και σχεδόν ποτέ δεν υποκρίνονται ότι εκπροσωπούν κάτι περισσότερο από αυτό που είναι.

Μπορεί σε πρώτη ανάγνωση η κεντρική ιδέα του No More Heroes να μην προδίδει τις ιδιαιτερότητες και την πρωτοτυπία που διαθέτει, όμως, λίγες μόλις ώρες μετά την έναρξή του αρχίζει να καθίσταται σαφές ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι πραγματικά καινοτόμο και διαφορετικό. Και αυτή η διαφορετικότητα προκύπτει από τη δομή του τίτλου και από τον τρόπο που ο Suda 51 ωθεί τον παίκτη προς την ολοκλήρωση της ιστορίας. Δεδομένου λοιπόν, ότι κάθε αγώνας με τον επόμενο δολοφόνο της κατάταξης απαιτεί από τον Travis ένα υψηλό χρηματικό ποσό εγγραφής, ο πρωταγωνιστής πρέπει να βρει τρόπους να συλλέξει χρήματα. Και εδώ την εμφάνισή του κάνει το δεύτερο σημαντικό τμήμα του gameplay (με τις μάχες, που θα αναλύσουμε στη συνέχεια, να είναι το πρώτο).

Έχοντας μια υποψία sandbox (ή, αν θέλετε, free roaming) τίτλου, το No More Heroes επιτρέπει στον παίκτη να κινείται κατά βούληση στην πόλη Santa Destroy αναλαμβάνοντας εργασίες, οι οποίες τη μια στιγμή θυμίζουν σκηνές που κόπηκαν από τις ταινίες Kill Bill και την άλλη mini-games της απλούστερης μορφής. Το χλευαστικό ύφος των δημιουργών και η διάθεσή τους για χιούμορ προκύπτει από πολλά στοιχεία του παιχνιδιού, αλλά το γεγονός πως σε μια αποστολή ο Travis δρα ως ένας κορυφαίος hitman και στην αμέσως επόμενη συλλέγει…καρύδες από ένα δέντρο ούτως ώστε να μαζέψει χρήματα για να δηλώσει συμμετοχή στην επόμενη μάχη, προδίδει στο μέγιστο βαθμό το τι ακριβώς είχε στο «διεστραμμένο» μυαλό του ο Suda 51.

Καλύτερα όμως να εξηγήσουμε περαιτέρω τη free roaming φύση του No More Heroes, μιας και πριν την κυκλοφορία του κυριαρχούσε η, λανθασμένη, αίσθηση ότι δεν είχαμε να κάνουμε με κάτι περισσότερο από ένα απλοϊκό hack ‘n’ slash παιχνίδι. Αφού λοιπόν, ο Travis ολοκληρώσει την πρώτη του αποστολή και φτάσει στο νούμερο 10 της κατάταξης, μεταφερόμαστε στο ξενοδοχείο «No More Heroes», το οποίο πρακτικά είναι η βάση μας. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να επισκεφθούμε τα διάφορα δωμάτια της οικίας του Travis, να μελετήσουμε το χάρτη της πόλης, να αλλάξουμε ρούχα στην ντουλάπα, να παίξουμε με το γατάκι του Travis και να αποθηκεύσουμε την εξέλιξη της ιστορίας. Το πόσο μακριά φτάνει το χιούμορ του Suda φαίνεται και από την επιλογή του ως προς την απεικόνιση της αποθήκευσης. Είτε βρισκόμαστε στο μέσο μια αποστολής, είτε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, ο Travis…κατεβάζει το παντελόνι του και κάθεται στη λεκάνη μιας τουαλέτας, ενώ χαρτιά υγείας ξετυλίγονται κατά μήκος της οθόνης… Είπαμε, το χιούμορ, η ευρηματικότητα και η διαφορετικότητα σε αυτό το παιχνίδι έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.

Αφού βγούμε από το δωμάτιο του Travis, μπορούμε να πάρουμε τη θηριώδη μοτοσικλέτα του και να αρχίσουμε μια βόλτα στους δρόμους της πόλης χωρίς κανέναν περιορισμό. Αν και αυτές οι άσκοπες βόλτες γρήγορα καταντούν κουραστικές, η ουσία τους δεν εντοπίζεται στο free roaming του πράγματος, αλλά στο ότι μας επιτρέπουν να μεταβούμε σε κομβικά σημεία της πόλης. Τα βασικότερα εξ αυτών είναι δύο «πρακτορεία» εργασιών, με το πρώτο να εστιάζει στις δολοφονίες και το δεύτερο σε πάσης φύσεως αποστολές. Αφού κάνουμε την επιλογή μας, στον τύπου GTA χάρτη που εμφανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης απεικονίζεται ο αντικειμενικός μας στόχος. Οδηγώντας τη μοτοσικλέτα, ή περπατώντας, μεταβαίνουμε στην αποστολή μας και από εδώ και έπειτα o Travis, κυριολεκτικά, παίρνει φωτιά.
{PAGE_BREAK}
Και περνάμε στο πιο σημαντικό -και εξαιρετικά επιτυχές- κομμάτι του No More Heroes, το οποίο δεν είναι άλλο από το σύστημα μάχης και τον τρόπο που αυτό έχει εφαρμοστεί στα Wii Remote και Nunchuck. Αν και οι περισσότεροι περίμεναν ένα σύστημα εκτέλεσης χτυπημάτων του ενεργειακού ξίφους που θα βασιζόταν σε πραγματικές κινήσεις του Wii Remote, o Suda προτίμησε να προχωρήσει στη δημιουργία κάτι εντελώς διαφορετικού. Τα χτυπήματα με το ξίφος εκτελούνται πατώντας το Α, ενώ ο έλεγχος του Travis στο χώρο επιτυγχάνεται με τον αναλογικό μοχλό του Nunchuck. Θυμίζοντας λίγο από Twilight Princess, υπάρχει και ένα πολύ χρήσιμο σύστημα κλειδώματος στον εκάστοτε στόχο πατώντας το Ζ, ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι αυτό χρησιμεύει περισσότερο για να μπορούμε να αμυνθούμε στα εχθρικά χτυπήματα παρά στο να εκτελούμε τις επιθέσεις μας.

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο χρήσης του ξίφους, υπάρχουν δύο βασικές «στάσεις», δύο επιλογές που προκύπτουν από τον τρόπο που κρατάμε το Wii Remote. Κρατώντας λοιπόν το χειριστήριο προς τα επάνω ή προς τα κάτω, αντιστοίχως ενεργοποιούμε τις επιλογές high και low, οι οποίες, σε συνδυασμό με το πάτημα του Α, επιφέρουν διαφορετικά αποτελέσματα στα χτυπήματα που εξαπολύει ο Travis. Επίσης, με το πάτημα του Β ο πρωταγωνιστής εκτελεί melee χτυπήματα, τα οποία με τη σειρά τους ακινητοποιούν τους αντιπάλους για λίγα δευτερόλεπτα δίνοντάς μας τη δυνατότητα να προβούμε σε ακόμα περισσότερες κινήσεις τύπου «wrestling» (μια ακόμα από τις αγάπες του Suda 51), οι οποίες γίνονται όλο και περισσότερες μέσα από μάσκες που βρίσκουμε στην πορεία.

Ένα από τα πλέον ιδιόμορφα και συνάμα απολαυστικά χαρακτηριστικά του συστήματος μάχης που προσφέρει το No More Heroes έχει να κάνει με τα «φρουτάκια» που εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης και κατά τη διάρκεια των μαχών. Αυτά τα slots, που βασίζονται απολύτως στην τύχη, ενεργοποιούνται μετά από επιτυχημένα χτυπήματα κατά των αντιπάλων. Αν είμαστε τυχεροί και εμφανιστούν τρία ίδια είδη, τότε ο Travis εισχωρεί σε μια κατάσταση «berserk» και ενεργοποιούνται διάφορες ειδικές ικανότητές του, όπως χτυπήματα που εξολοθρεύουν τους αντιπάλους στιγμιαία και πάγωμα του χρόνου, ικανότητες που εκτός του ότι συνεισφέρουν τα μέγιστα στην εξολόθρευση των εχθρών, προσφέρουν και ορισμένα κορυφαία οπτικά εφέ. Ωστόσο, εκεί που το No More Heroes πραγματικά λάμπει είναι στη χρήση του Wii Remote και στις δυνατότητες ανίχνευσης κίνησης που αυτό διαθέτει.

Παρόλο που η χρήση του ενεργειακού ξίφους βασίζεται σε ένα ατέρμονο πάτημα του Α, κάθε τελική εξόντωση των αντιπάλων επιτυγχάνεται μέσα από μια κίνηση του Wii Remote. Ως άλλα, αστραπιαία, fatalities, τα βέλη που εμφανίζονται στην οθόνη μάς προτρέπουν να «τινάξουμε» το χειριστήριο προς την αντίστοιχη κατεύθυνση ούτως ώστε ο Travis να επιφέρει το τελειωτικό χτύπημα προς τον εκάστοτε αντίπαλό του. Αντιστοίχως, «τίναγμα» των Wii Remote και Nunchuck ζητούν οι wrestling κινήσεις που ακολουθούν τα προαναφερθέντα melee χτυπήματα. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που προκύπτει από το σύστημα μάχης του No More Heroes είναι μια άρτια και συνεχής ακολουθία πατήματος κουμπιών και κινήσεων των χεριών, το αποτέλεσμα της οποίας ανάγει τον ιδιόμορφο χειρισμό του Wii σε νέα επίπεδα και ξεπερνά σε απόλαυση και απόκριση οτιδήποτε άλλο έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα (με την εξαίρεση των Metroid Prime 3 και Super Mario Galaxy).

Αλλά ακόμα και εδώ δεν λείπει το χιούμορ που χαρακτηρίζει το υπόλοιπο του παιχνιδιού. Το ενεργειακό ξίφος -που αξίζει να αναφερθεί ότι αναβαθμίζεται στην πορεία- διαθέτει μιας μορφής μπαταρία, η οποία αδειάζει όσο το χρησιμοποιούμε. Και τι σκέφθηκε εδώ ο Suda 51 για να το επαναφορτίζουμε; Μια παλινδρομική κίνηση του Wii Remote που θα μπορούσε κάλλιστα να παρεξηγηθεί από κάποιον που θα μας έβλεπε να την εκτελούμε παρακολουθώντας μας πίσω από την πλάτη μας… Τέλος, τον «οργασμό» χρήσης του Wii Remote η Grasshopper τον κλείνει με την εξομοίωσή του ως κινητό τηλέφωνο, μέσα από το ηχείο του οποίου ακούμε τη φωνή των ανθρώπων που επικοινωνούν με τον Travis. Είπαμε, σχεδόν τα πάντα σε αυτό το παιχνίδι είναι εμπνευσμένα και καινοτόμα. Η Nintendo πρέπει να είναι ιδιαιτέρως χαρούμενη με τη δημιουργία του Suda.

Στον αντίποδα αυτών των κορυφαίων στιγμών βρίσκονται ορισμένες μάλλον ατυχείς σχεδιαστικές επιλογές, οι οποίες έχουν να κάνουν κυρίως με το πειραματικό sandbox gameplay που επιχείρησε εδώ η Grasshopper. Ο έλεγχος της μηχανής για παράδειγμα, μπορεί να θεωρηθεί ως ο χειρότερος χειρισμός οχήματος των τελευταίων ετών. Δεν είναι μόνη η παντελής έλλειψη φυσικής στην κίνηση του οχήματος, αλλά και η κακή απόκριση που δείχνει στις εντολές μας. Εξίσου αρνητικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και οι mini-games στιγμές του τίτλου (η συλλογή καρυδών, το κούρεμα του γρασιδιού και άλλα), οι οποίες αρχικά έχουν ενδιαφέρον, αλλά γρήγορα καταντούν επαναλαμβανόμενες και κουραστικές.

Κλείνοντας με τα, ελάχιστα είναι η αλήθεια, αρνητικά σημεία του τίτλου, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η μηχανή γραφικών όταν βρισκόμαστε σε εξωτερικούς χώρους και ειδικότερα όταν χρησιμοποιούμε τη μοτοσικλέτα του Travis για τις περιηγήσεις μας στην πόλη Santa Destroy. Η υψηλή ταχύτητα της εν λόγω μοτοσικλέτας προδίδει την αδυναμία της 3D μηχανής γραφικών, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη ραγδαία πτώση του frame rate ακόμη και σε μονοψήφια νούμερα, ενώ σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίσαμε και με την κάμερα κατά τη διάρκεια των αποστολών δολοφονίας. Μπορεί η Grasshopper να δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα ρύθμισής της με τη χρήση του d-pad που βρίσκεται στο Wii Remote, όμως, συνειδητοποιήσαμε ότι αυτή η ρύθμιση είναι εξαιρετικά δύσκολη -ιδιαίτερα όταν οι μάχες βρίσκονται σε εξέλιξη-. Μόνο το πάτημα του C, το οποίο επαναφέρει την κάμερα στην πλάτη του Travis διασώζει την κατάσταση.

Αφήνοντας πίσω μας τα τεχνικής φύσεως προβλήματα, βλέπουμε ότι το No More Heroes είναι ένα εικαστικό αριστούργημα. Αν και του λείπει το φινίρισμα του Killer 7, η σχεδόν παρόμοια cel-shaded τεχνική που χρησιμοποιήθηκε εδώ πετυχαίνει το στόχο της και επιφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Μπορεί πρακτικά η δημιουργία του Suda να μην είναι το παιχνίδι που ωθεί περισσότερο από κάθε άλλο το hardware του Wii στα όριά του, όμως, οι έξυπνες τεχνικές animation και φωτισμού, το προαναφερθέν cel-shaded ύφος και τα υπερβολικά οπτικά εφέ που εμφανίζονται σε διάφορα σημεία του τίτλου (πρέπει να δείτε τον τρόπο που αναβλύζει το αίμα των αντιπάλων και τα νομίσματα που ξεπηδούν από το σώμα τους όταν πεθαίνουν) το καθιστούν ως κάτι που σπάνια συναντάμε.

Εκτός αυτού, το No More Heroes «παίζει» εικαστικά με τη βιομηχανία των videogames και του anime γενικότερα. Τα μενού μοιάζουν να είναι δανεισμένα από arcades της δεκαετίας του 1980, πολλοί ήχοι θυμίζουν παιχνίδια 8-bit συστημάτων, το δωμάτιο του Travis είναι γεμάτο αφίσες από διάσημες anime σειρές και η μοτοσικλέτα του αποτελεί ακριβές αντίγραφο αυτών που έχουμε δει στη θρυλική ταινία Akira. Οι μεγάλες αγάπες του Suda 51 δύσκολα κρύβονται σε αυτό το project.

Στην περίπτωση του No More Heroes εντοπίζεται το απόλυτο παράδοξο. Ο Goichi Suda και η Grasshoper Manufacture δημιούργησαν ένα από τα πιο «adult» και «hardcore» παιχνίδια όλων των εποχών σε ένα σύστημα που έχει κερδίσει την αγάπη του κοινού ως η «απόλυτη casual κονσόλα». Μπορεί μέχρι σήμερα το Wii να έχει δεχτεί σκληρή κριτική για τα «παιδικά» παιχνίδια της βιβλιοθήκης του και τις απανωτές συλλογές mini-games, όμως, πλέον όλα αλλάζουν. Το No More Heroes μπορεί να απέχει από το να χαρακτηριστεί ως τεχνολογικά άρτιο, όμως, ό,τι επιχειρεί το φέρνει εις πέρας επιτυχώς. Η δημιουργία του Suda 51 είναι το πιο ξεχωριστό, ευφάνταστο και «αλήτικο» παιχνίδι που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα και το αγαπήσαμε όσο λίγα. Είμαστε βέβαιοι ότι βιώνοντας την περιπέτεια του Travis Touchdown το ίδιο θα το αγαπήσετε και εσείς.

Γιώργος Καλλίφας

Ανάλυση 480i/ 480p
Widescreen Ναι
PAL 60Hz Ναι
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II
PEGI 16+

 

Exit mobile version