Η Monolith καταφέρνει να ξεπεράσει τον εαυτό της προσφέροντάς μας ένα εξαιρετικό sequel
Η Monolith καταφέρνει να ξεπεράσει τον εαυτό της προσφέροντάς μας ένα εξαιρετικό sequel
Αναμφίβολα το πρώτο Condemned αποτελούσε έναν από τους καλύτερους τίτλους λανσαρίσματος του Xbox 360 -αν όχι τον καλύτερο- καταφέρνοντας να μας δώσει μία πρώτη ιδέα σχετικά με τις δυνατότητες των συστημάτων νέας γενιάς. Ωστόσο, εκτός από τα εντυπωσιακά γραφικά, κατάφερνε να δημιουργήσει μία αρκετά πρωτότυπη εμπειρία στο είδος των FPS χάρη στις βίαιες μάχες σώμα με σώμα αλλά και στην εξαιρετικά τρομακτική ατμόσφαιρά του. Βέβαια, παρόλο που το παιχνίδι ήταν μία πολύ καλή αρχή ενός νέου franchise, η αλήθεια είναι ότι υπήρχαν διάφορα προβλήματα. Παρά το γεγονός ότι αποτελούσε μία υψηλής ποιότητας παραγωγή το σύστημα μάχης ήταν αρκετά απλοϊκό, η υπόθεση άφηνε αρκετά αναπάντητα ερωτήματα από ό,τι ίσως θα έπρεπε ενώ, επίσης, η διάρκειά του ήταν σχετικά μικρή. Ποια από τα παραπάνω προβλήματα καταφέρνει να διορθώσει στο Condemned 2 η Monolith; Ας δούμε παρακάτω.
Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται αρκετούς μήνες μετά το τέλος του πρώτου Condemned όταν και βρίσκουμε τον Ethan Tomas -ο πρωταγωνιστής του πρώτου μέρους- σε εξαθλιωμένη κατάσταση. Σύντομα θα μάθουμε ότι ο Etan δεν αποτελεί πλέον μέλος του εγκληματολογικού τμήματος του FBI με το όνομα Serial Crime Unit, ή SCU, ενώ επίσης η ατημέλητη εμφάνισή του αλλά και το γεγονός ότι πλέον είναι αλκοολικός μαρτυρούν την, πλέον, διαταραγμένη προσωπικότητά του. Παραδόξως, ο νέος και «σκοτεινός» Ethan Tomas είναι περισσότερο συμπαθής από τον αντίστοιχο του πρώτου τίτλου. Η κυρίως υπόθεση ξεκινάει όταν οι πράκτορες της υπηρεσίας SCU θα ζητήσουν τη βοήθειά του για τον εντοπισμό του Malcolm Van Horn, ο οποίος αποτελούσε παλιό φίλο του πατέρα του αλλά και έναν από τους βασικούς χαρακτήρες του πρώτου παιχνιδιού.
Βέβαια, ο τίτλος δεν αναλώνεται στον εντοπισμό αυτού του ατόμου αλλά αντίθετα θα κληθούμε να πάρουμε μέρος και σε περαιτέρω έρευνες ώστε να ανακαλύψουμε το λόγο για τον οποίο η βία που επικρατεί στους δρόμους της πόλης αυξάνεται ανεξέλεγκτα. Ωστόσο, δεδομένου ότι σε αυτό το Condemned η ιστορία αποτελεί ένα από τα δυνατά του στοιχεία θα ήταν καλύτερα να μην υποπέσουμε σε παραπάνω αποκαλύψεις. Αρκεί να πούμε ότι αυτή τη φορά δίνονται ικανοποιητικές απαντήσεις για πολλά σημαντικά ερωτήματα, που παρέμεναν αναπάντητα μετά το πέρας του πρώτου μέρους, ενώ επίσης, παρουσιάζονται και νέες ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, οι οποίες συμβάλλουν στη δημιουργία ενός βαθύτερου και μυστηριώδους σεναρίου. Οι cutscenes που προβάλλονται στην αρχή και στο τέλος κάθε επιπέδου είναι σκηνοθετημένες με μαεστρία ενώ η πολύ καλή δουλειά των ηθοποιών, σε συνδυασμό με τα καλογραμμένα κείμενα, αποδίδουν ενδιαφέρουσες προσωπικότητες.
Ίσως το πιο πρωτότυπο στοιχείο του Condemned ήταν η βαρύτητα που έδινε στις μάχες σώμα με σώμα απαιτώντας από εμάς την εύρεση διαφόρων, συνήθως ιδιόμορφων, όπλων από το περιβάλλον. Για άλλη μία φορά, λοιπόν, θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε πληθώρα εχθρών σε melee μάχες στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού. Σε αντίθεση με το πρώτο μέρος, όπου μπορούσαμε να πολεμήσουμε τους αντιπάλους αποκλειστικά με την χρήση όπλων, ο Ethan μπορεί να χρησιμοποιεί πλέον και τις γροθιές του στις μονομαχίες. Η αριστερή και δεξιά γροθιά ενεργοποιείται πατώντας αντίστοιχα τα LT και RT ενώ, έχοντας πατημένο τον αριστερό αναλογικό μοχλό, “εκτοξεύουμε” uppercuts και κροσέ γροθιές. Επιπλέον, ενώ τρέχουμε, έχοντας κρατημένο το LB, μπορούμε να επιτεθούμε με μία δυνατή αγκωνιά.
Συνδυάζοντας διάφορες από αυτές τις κινήσεις δύναται να εξαπολύσουμε ισχυρά combos. Τα τελευταία μπορεί να μην έχουν την πολυπλοκότητα των κινήσεων που περιέχονται σε έναν καθαρόαιμο fighting τίτλο ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση αρνητικό στοιχείο καθώς έχουν ακριβώς το απαραίτητο βάθος ώστε να μην φτάνουν σε σημείο να γίνονται μονότονα ή να χρειάζεται η συνήθης απαιτητική απομνημόνευση. Σε περίπτωση που επιφέρουμε μία σωστή σειρά δύο έως τεσσάρων χτυπημάτων, χωρίς να δεχθούμε κάποιο χτύπημα, τότε εμφανίζεται στο πάνω μέρος της οθόνης μία γροθιά. Εάν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα χτυπήσουμε άλλη μία φορά τον εχθρό τότε θα ολοκληρώσουμε επιτυχώς το combo μεταφέροντας στον εχθρό ένα συντριπτικό χτύπημα.
Επιπλέον, στο επάνω δεξιό μέρος της οθόνης υπάρχει μία μπάρα η οποία γεμίζει όποτε πετυχαίνουμε χτυπήματα ή εκτελούμε «περιβαλλοντικές εκτελέσεις» (περισσότερα για αυτές παρακάτω). Αυτές μας παρέχουν τη δυνατότητα να εκτελέσουμε ισχυρές επιθετικές κινήσεις στους εχθρούς, δεδομένου ότι η προαναφερθείσα μπάρα έχει γεμίσει. Προκειμένου να την ενεργοποιήσουμε, αρκεί να πατήσουμε δύο φορές συνεχόμενα μία από τις δύο γροθιές κοντά σε έναν εχθρό και αμέσως μετά θα κληθούμε να πατήσουμε τα κουμπιά, που εμφανίζονται στην οθόνη, ώστε να δούμε σε αργή κίνηση και με εντυπωσιακό τρόπο να χτυπάμε με ισχυρές κινήσεις τον εχθρό που έχουμε στα χέρια μας. Στη συνέχεια του παιχνιδιού μπορούμε να ξεκλειδώσουμε άλλες δύο μπάρες, οι οποίες θα μας δώσουν πρόσβαση σε ακόμα πιο δυνατές και ιδιαίτερα απολαυστικές κινήσεις.
Οι προαναφερθείσες «περιβαλλοντικές εκτελέσεις» γίνονται διαθέσιμες όποτε κάποιος εχθρός γονατίσει ζαλισμένος, έπειτα από τον… καταιγισμό των χτυπημάτων μας. Αφού τον πιάσουμε από το λαιμό θα δούμε να εμφανίζονται σε διάφορα σημεία του περιβάλλοντος άσπρες νεκροκεφαλές. Σέρνοντάς τον σε μία από αυτές ενεργοποιούμε ουσιαστικά ένα «fatality», με το οποίο τον εξοντώνουμε χρησιμοποιώντας το στοιχείο του περιβάλλοντος όπου βρισκόμαστε. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων όπου πιάναμε κάποιον εχθρό εμφανίζονταν δεκάδες ενδείξεις με νεκροκεφαλές οι οποίες αφορούσαν, μεταξύ άλλων, τοίχους όπου μπορούσαμε να χτυπήσουμε με δύναμη το κεφάλι του, σιδερόβεργες που προεξέχουν και βιτρίνες, στοιχεία που οδηγούσαν σε ιδιαιτέρως βίαια αποτελέσματα.
Φυσικά για άλλη μία φορά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πληθώρα αντικειμένων του περιβάλλοντος ώστε να βοηθηθούμε σε αυτές τις μάχες. Αυτά τα, ιδιόμορφα συνήθως, όπλα έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με αυτά που ήταν διαθέσιμα στο πρώτο μέρος. Έτσι, εκτός από τις συνήθεις σανίδες με καρφιά, λοστούς και άλλα, που βρίσκαμε στο αρχικό Condemned, στο Bloodshot θα βρούμε ακόμα πιο πρωτότυπα όπλα, όπως ολόκληρους μοχλούς από ξύλινα ποδοσφαιράκια, πριόνια που μοιάζουν με…γλειφιτζούρια, κορίνες του bowling, κέρατα από βαλσαμωμένα ελάφια και πολλά άλλα, πάντα ανάλογα με το χώρο όπου βρισκόμαστε. Ιδιαίτερα ευχάριστη είναι και η δυνατότητα να πετάμε οποιοδήποτε όπλο έχουμε στα χέρια μας, κίνηση που οδηγεί στην επίτευξη ορισμένων εντυπωσιακών και απολαυστικών χτυπημάτων κατά των εχθρών. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το πέταγμα μίας μπάλας του bowling ή του μπιλιάρδου κατευθείαν στο κεφάλι ενός εχθρού είναι από τις πιο απολαυστικές κινήσεις που μπορούμε να εκτελέσουμε στο παιχνίδι.
{PAGE_BREAK}
Το σύστημα απόκρουσης επανέρχεται δριμύτερο απαιτώντας από εμάς να πατήσουμε τα LT και RT ταυτόχρονα λίγο πριν μας χτυπήσει κάποιος εχθρός έτσι ώστε να αποκρούσουμε το χτύπημά του, αλλά και να τον καταστήσουμε ως εύκολο στόχο για 1-2 δευτερόλεπτα. Σε αντίθεση με το πρώτο Condemned, όπου οι εχθροί είχαν 5-6 διαφορετικές ρουτίνες επίθεσης -επιτρέποντας μας την εύκολη απομνημόνευσή τους- εδώ οι κινήσεις τους έχουν αυξηθεί δραματικά και, επιπροσθέτως, διαφέρουν ανάλογα με το είδος των αντιπάλων. Στο μεγαλύτερο μέρος τους οι εχθροί αποτελούνται από άστεγους και παρανοϊκούς ανθρώπους, οι οποίοι μπορεί να μην αποφεύγουν το φαινόμενο των «κλώνων», ωστόσο, έχουν μία σεβαστή ποικιλία στο σχεδιασμό τους. Εκτός αυτών, θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε αστυνομικούς αλλά και διάφορα άλλα ανθρωπόμορφα όντα. Η A.I. του πρώτου Condemned μπορεί να ήταν ήδη πολύ καλή, ωστόσο, η Monolith δεν αρκέστηκε σε αυτήν αλλά αντίθετα κατάφερε να τη βελτιώσει δραματικά. Πολλές φορές θα δούμε τους αντιπάλους μας να προσπαθούν να κρυφτούν και στη συνέχεια να προσπαθούν να μας αιφνιδιάσουν, αλλά και να ψάχνουν για όπλα από το περιβάλλον ή να τα πετάνε προς εμάς.
Το γεγονός πως οι περισσότεροι εχθροί βρίσκονται στα όρια της παραφροσύνης σημαίνει ότι προσπαθούν να διοχετεύσουν τα βίαια ένστικτά τους σε οποιονδήποτε δουν και όχι αποκλειστικά στον χαρακτήρα μας. Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν παραπάνω από ένας εχθροί είναι πολύ πιθανό να τους δούμε να μάχονται αναμεταξύ τους, δείχνοντας μάλιστα μεγαλύτερη προτίμηση σε αυτόν που είναι δίπλα τους και όχι αποκλειστικά σε εμάς. Οι μάχες, που περιλαμβάνουν περισσότερους του ενός εχθρού, καταλήγουν να είναι εξαιρετικά βίαιες και κτηνώδεις, με αποτέλεσμα να οδηγούν σε ένα θέαμα που παρόμοιό του μάλλον δεν έχουν ξαναδεί σε παιχνίδι.
Σημαντική συνεισφορά στην όλη βίαιη αυτή ατμόσφαιρα έχει και η δύναμη των χτυπημάτων που πετυχαίνουμε εμείς ή οι εχθροί μεταξύ τους, η οποία μεταφράζεται άψογα στην οθόνη χάρη στα εκπληκτικά και ποικίλα animations. Η αντίδραση του εχθρού, όταν δέχεται ένα χτύπημα, είναι ανάλογη με το μέρος του σώματος όπου το δέχεται, τη δύναμη με την οποία τον χτυπά αλλά και την αντοχή που του έχει απομείνει. Με αυτόν τον τρόπο η Monolith καταφέρνει να δημιουργεί εξαιρετικά ρεαλιστικές αντιδράσεις, που μεταφέρουν μοναδικά το μέγεθος της ζημιάς που δέχονται οι αντίπαλοι. Επιπλέον, πολλές φορές τους είδαμε να φτύνουν αίμα μετά από κάποιο δυνατό χτύπημα, να στέκονται διστακτικοί βρίζοντάς μας ή ακόμα να προσπαθούν να ξαναβάλουν στη θέση τους κόκαλα που έχουν εξαρθρωθεί από το σώμα τους ενώ, πλέον, ματώνουν στα σημεία όπου τους χτυπάμε. Τέλος, αξίζει να πούμε ότι, χάρη σε αυτήν την πληθώρα των αντιδράσεών τους, αποδίδεται μία ξεχωριστή προσωπικότητα που σπάνια εντοπίζεται σε κοινούς εχθρούς άλλων FPS.
Εκτός όμως από τα βελτιωμένα animations των εχθρών η ίδια εμφανής εξέλιξη παρατηρείται και στις κινήσεις του χαρακτήρα μας. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις θα εμφανιστεί το A στο μέσον της οθόνης, το οποίο, το πατήσουμε, θα δώσει στον Ethan τη δυνατότητα να εκτελέσει κάποιον ελιγμό. Αυτός μπορεί να αφορά το πέρασμα κάτω από ένα εμπόδιο, το άλμα σε κάποια παραπλήσια περιοχή και πολλά άλλα. Όποτε εφαρμόζονται αυτοί οι ελιγμοί, βλέπουμε απόλυτα ρεαλιστικές κινήσεις από τα μέλη του σώματός του, τις οποίες και παρακολουθούμε πάντα μέσα από τα μάτια του Ethan. Ως αποτέλεσμα έχουμε τη δημιουργία της αίσθησης ότι ελέγχουμε πραγματικά ένα χαρακτήρα και όχι, απλώς, μία κάμερα.
Παρά το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο μέρος της περιπέτειας ερχόμαστε, αναγκαστικά, πρόσωπο με πρόσωπο με τους εχθρούς, υπάρχουν σημεία του παιχνιδιού όπου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πυροβόλα όπλα. Σε αντίθεση με το πρώτο μέρος έχουμε πλέον τη δυνατότητα να τα γεμίζουμε με σφαίρες που βρίσκουμε στο χώρο, αν και πάλι δε έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε μαζί μας πυρομαχικά, ενώ αργότερα αποκτάμε τη δυνατότητα να τοποθετούμε το όπλο μας σε θήκη. Μάλιστα, σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού ωθούμαστε στην αναγκαστική χρήση των πυροβόλων όπλων καθώς ερχόμαστε αντιμέτωποι με οπλισμένους εχθρούς. Δυστυχώς, αυτές οι στιγμές δεν καταφέρνουν να έχουν την ίδια υψηλή ποιότητα με τις μάχες σώμα με σώμα δεδομένου ότι δεν αποτελούν κάτι το ιδιαίτερο σε σχέση με την πληθώρα των FPS που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Condemned 2: Bloodshot ίσως να αποτελεί το μόνο FPS όπου το αλκοόλ έχει αποκλειστικά ευεργετικές ιδιότητες στον πρωταγωνιστή καθώς, όταν ο Ethan πίνει τα διάφορα ουίσκι που βρίσκει στο δρόμο του, τότε για μικρό χρονικό διάστημα μπορεί να σημαδεύει απολύτως σταθερά.
Η ιδιαίτερα απλοϊκή εύρεση στοιχείων του πρώτου μέρους, με την χρήση των εγκληματολογικών εργαλείων, επιστρέφει σε αυτό το sequel ιδιαίτερα εξελιγμένη. Αυτήν τη φορά η εύρεση στοιχείων είναι, στα περισσότερα σημεία, προαιρετική καθώς μπορούμε να τα προσπεράσουμε χωρίς να υπάρχει κάποια επίπτωση στην εξέλιξη του επιπέδου. Στην κατοχή μας έχουμε ένα φακό με υπέρυθρες ακτίνες ούτως ώστε να βρίσκουμε ουσίες, οι οποίες είναι αόρατες στο γυμνό μάτι, μία φωτογραφική μηχανή, μία συσκευή αναγνώρισης περίεργων ήχων και οσμών αλλά και μία συσκευή GPS, η οποία απεικονίζει λεπτομερώς την περιοχή όπου βρισκόμαστε.
Έχοντας τη βοήθεια μιας πράκτορος του FBI ονόματι Rosa -η οποία αποτελεί μία σαφώς πιο γοητευτική παρουσία από την αντίστοιχη στο πρώτο Condemned- θα βρεθούμε σε πολλά σημεία όπου θα κληθούμε να ερμηνεύσουμε διάφορα γεγονότα επιλέγοντας τη σωστότερη από διάφορες πιθανές αποφάνσεις, οι οποίες αναγράφονται στο αριστερό τμήμα της οθόνης. Στο τέλος κάθε έρευνας βαθμολογούμαστε ανάλογα με την ορθότητα των επιλογών που κάναμε σχετικά με την ερμηνεία των γεγονότων. Για παράδειγμα, σε ένα σημείο του παιχνιδιού θα χρειαστεί να αναφέρουμε στη Rosa τη φύση ενός αντικειμένου που θα βρούμε μέσα στα αίματα. Οι πιθανές απαντήσεις είναι πως αποτελεί ένα κλαδί ή ένα κομμένο χέρι ενώ, επίσης, μπορούμε να πούμε πως δεν είμαστε σίγουροι για τη φύση του αντικειμένου.
Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την απάντηση παρά μόνο όταν παρατηρήσουμε ότι στο εν λόγω αντικείμενο υπάρχει ένα περασμένο ρολόι, στοιχείο που αποδεικνύει ότι, τελικά, είναι ένα χέρι. Στη συνέχεια, βλέποντας την ημερομηνία και την ώρα που αναγράφεται στο ρολόι, μπορούμε να προβούμε στο σωστό συμπέρασμα για την ακριβή ώρα στην οποία συνέβη το περιστατικό.
{PAGE_BREAK}
Παρά το γεγονός πως οι βελτιώσεις που δέχθηκε στον τομέα του gameplay το Condemned 2 είναι αναμφίβολα σημαντικές, ο τομέας στον οποίο η Monolith ξεπέρασε τον εαυτό της είναι αυτός της ατμόσφαιρας. Μπορεί το πρώτο μέρος να ήταν ιδιαίτερα τρομακτικό, ωστόσο, τελικά δεν συγκρίνεται με την ένταση που καταφέρνει να προκαλέσει το Condemned 2 καθ’ όλη τη διάρκειά του. Για άλλη μία φορά το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού εκτυλίσσεται σε εγκαταλελειμμένα κτήρια και μάλιστα σε νυχτερινές ώρες όπου, συνήθως, η μόνη πηγή φωτός προέρχεται από το φακό μας. Παρόλο που σε πολλές περιοχές περνούσε αρκετή ώρα μέχρι να συναντήσουμε κάποιον εχθρό, σε καμία περίπτωση η περιήγησή μας σε αυτά τα μέρη δεν έφτασε σε σημείο να γίνει κουραστική καθώς ο εξαιρετικός σχεδιασμός των επιπέδων, σε συνδυασμό με τις συνεχείς ξαφνικές εκπλήξεις, κατάφερναν να διατηρούν την ένταση σε υψηλά επίπεδα.
Το παιχνίδι εκτείνεται σε 11 επίπεδα κάθε ένα εκ των οποίων είναι και ένα εντελώς ξεχωριστό περιβάλλον. Ο σχεδιασμός αυτών των επιπέδων αποτελεί ένα μοναδικό επίτευγμα της Monolith δεδομένου ότι οι περιοχές που θα επισκεφτούμε, όχι μόνο έχουν μεγάλη ποικιλομορφία, αλλά επιπλέον είναι και λεπτομερέστατα σχεδιασμένες δημιουργώντας χώρους που σφύζουν από προσωπικότητα. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε ένα από αυτά τα περιβάλλοντα περιέχει ξεχωριστές ανατριχιαστικές και γεμάτες ένταση καταστάσεις, οι οποίες, μάλιστα, σπανίως επαναλαμβάνονται.
Περνώντας σε αμιγώς τεχνικά θέματα, βλέπουμε ότι η ιδιόκτητη μηχανή γραφικών Lithtech δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό καθώς, όπως το οπτικό αποτέλεσμα μαρτυρά, αποτελεί μία αναβαθμισμένη έκδοση αυτής που είχε χρησιμοποιηθεί στο πρώτο Condemned, αποδίδοντας λεπτομερείς υφές αλλά και κορυφαία εφέ σκιάσεων και φωτισμών ενώ, επιπλέον, τα μοντέλα των χαρακτήρων διαθέτουν υψηλής ποιότητας σχεδιασμό. Σε περίπτωση που δεν έχει γίνει σαφές από το κείμενο, να τονίσουμε ότι το παιχνίδι της Monolith αποτελεί μια από τις πλέον βίαιες προτάσεις της αγοράς, κάτι το οποίο δεν οφείλεται μόνο στη φύση του συστήματος μάχης. Πολλές φορές θα βρεθούμε μπροστά σε περιπτώσεις όπου διάφορα πτώματα απεικονίζονται σε φρικιαστικές καταστάσεις και με ανατριχιαστική λεπτομέρεια, κάτι το οποίο συμβαίνει έντονα και σε ορισμένους περιβαλλοντικούς θανάτους. Πραγματικά, είναι δύσκολο να αναλογισθούμε το μέγεθος της βίας που μπορεί να υπάρχει στο Manhunt 2 σε σχέση με αυτό του Condemned 2 δεδομένου ότι το πρώτο απαγορεύτηκε στην Ευρώπη ενώ το δεύτερο κυκλοφορεί κανονικά.
Ο τομέας του ήχου αποτελεί άλλη μία κατηγορία στην οποία ο τίτλος της Monolith διαπρέπει. Τα ηχητικά εφέ αποδίδουν άψογα τα χτυπήματα που πετυχαίνουμε και πάντα ανάλογα με το όπλο που χρησιμοποιούμε, ενώ οι διάφοροι περιβαλλοντικοί ήχοι καταφέρνουν με τη σειρά τους να μας κρατούν σε ένταση δεδομένου ότι ακούμε συνεχώς διάφορους θορύβους όπως φωνές, τριξίματα κ.λπ. Επιπλέον, οι ηθοποιοί καταφέρνουν να αποδώσουν πολύ καλά τις κραυγές πόνου, αλλά και τις διάφορες βρισιές που εκστομίζουν, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη βίαιη ατμόσφαιρα που επικρατεί στις, έτσι και αλλιώς, άγριες μάχες. Η μουσική υπόκρουση είναι με τη σειρά της εντυπωσιακή δένοντας απόλυτα με την ατμόσφαιρα ενώ εναρμονίζεται άψογα με τις διάφορες τρομακτικές σκηνές, αλλά και τη δράση, ακούγοντάς την να κορυφώνεται κάθε φορά που οι γροθιές μας, ή αυτές των εχθρών, βρίσκουν το στόχο τους.
Η διάρκεια του παιχνιδιού έχει βελτιωθεί αισθητά από αυτήν του πρώτου Condemned απαιτώντας περίπου 8-10 ώρες μέχρι να δούμε τους τίτλους τέλους -τους οποίους και σας προτείνουμε να παρακολουθήσετε μέχρι το τέλος τους- και ανάλογα με την επιθυμία που θα έχετε να εξερευνήσετε τους διάφορους χώρους. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε πως, στα περισσότερα επίπεδα, μπορεί να μην είναι απαραίτητο να επισκεφθείτε κάποια δωμάτια, ωστόσο, αυτά μπορεί να περιέχουν ιδιαίτερες σκηνές, τις οποίες πιθανόν να χάσετε σε περίπτωση που αποφύγετε την εξερεύνηση. Αρκεί να αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως σε ένα μπάνιο ενός εγκαταλελειμμένου ξενοδοχείου, αφού ψάξαμε πίσω από έναν καθρέφτη για φάρμακα, κλείνοντάς τον εμφανίστηκε πίσω από το είδωλό μας μία δαιμονική φιγούρα μόνο για να εξαφανιστεί αφότου γυρίσαμε τρομαγμένοι.
Δεδομένου ότι στο τέλος του εκάστοτε επιπέδου βαθμολογούμαστε με ένα χάλκινο, ασημένιο ή χρυσό μετάλλιο ανάλογα με την επίδοσή μας, πιθανόν να οδηγηθείτε στην δεύτερη ολοκλήρωση αυτών ώστε να αποκτήσετε όπου μπορείτε το χρυσό. Το μετάλλιο που θα πάρουμε εξαρτάται από την επίδοσή μας στην εγκληματολογική έρευνα, την εύρεση και απενεργοποίηση διαφόρων ηχητικών πομπών καθώς και από τον εντοπισμό ραδιοφώνων και τηλεοράσεων, από τις οποίες μπορούμε να ακούσουμε δελτία ειδήσεων που αφορούν γενικότερα την έξαρση της βίας στην πόλη. Ανάλογα με το μετάλλιο που αποκτούμε ξεκλειδώνουμε και κάποιο αντικείμενο ή μια δυνατότητα που θα μας βοηθήσει στην περιπέτειά μας. Για παράδειγμα, κερδίζοντας το χάλκινο, ασημένιο ή χρυσό μετάλλιο στο πρώτο επίπεδο αποκτούμε αντίστοιχα κέρματα, σιδερογροθιά ή ένα λεπίδι για το αριστερό χέρι του Ethan, αντικείμενο που μας προσφέρει διαδοχικά δυνατότερες επιθέσεις.
Εκτός από το story mode υπάρχει το επονομαζόμενο Bloodshot Fight Club μέσω του οποίου μπορούμε να προπονηθούμε στο practice αλλά και να ασχοληθούμε με πέντε αποστολές. Στο practice τοποθετούμαστε σε ένα μικρό χώρο όπου καθορίζουμε τον αριθμό των αντιπάλων που θα βρίσκονται στο επίπεδο κάθε στιγμή, τον τύπο τους αλλά και το είδος των όπλων που θα υπάρχουν στο επίπεδο. Οι υπόλοιπες πέντε αποστολές έχουν διάφορα ζητούμενα, όπως την προστασία αστυνομικών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τον αριθμό των εχθρών που μπορούμε να εξοντώσουμε εντός μερικών λεπτών και άλλα. Παρόλο που οι αποστολές δεν κατάφεραν να κρατήσουν το ενδιαφέρον μας, τελικά καταλήξαμε να ασχολούμαστε με το practice επανειλημμένως καθώς οι μάχες είναι τόσο απολαυστικές που πραγματικά, μέχρι την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, συνεχίζουν να κρατούν το ενδιαφέρον μας αμείωτο.
Εκτός όμως από την offline εμπειρία έχει εισαχθεί πλέον και η δυνατότητα για multiplayer προσφέροντας τα modes Deathmatch, Team Deathmatch, Bum Rush και Crime Scenes. Τα πρώτα δύο είναι μάλλον αυτονόητα, επιτρέποντας σε 8 παίκτες να μάχονται σε ομάδες ή ο καθένας μόνος του. Στο Bum Rush η μία ομάδα παίρνει το ρόλο των πρακτόρων της SCU, η οποία -εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος- προσπαθεί να επιβιώσει από τη συνεχή επίθεση της δεύτερης ομάδας που αποτελείται από άστεγους. Το πλεονέκτημα των πρακτόρων είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπλα ενώ έχουν περισσότερη ενέργεια και ισχυρότερες επιθέσεις. Στο Crime Scenes η μία ομάδα καλείται και πάλι να πάρει το ρόλο των SCU πρακτόρων ενώ η δεύτερη, έχοντας το ρόλο των αστέγων, προσπαθεί να κρύψςι δύο κουτιά από τους πρώτους. Δυστυχώς, παρόλο που γενικά οι online μάχες είναι αρκετά διασκεδαστικές και σίγουρα αρκετά πρωτότυπες για multiplayer, στις περισσότερες περιπτώσεις υπήρχε lag, το οποίο αν και ήταν μικρό ήταν αρκετό για να δημιουργήσει πρόβλημα δεδομένου ότι το σύστημα μάχης απαιτεί ιδιαίτερη ακρίβεια στις κινήσεις. Εντούτοις σίγουρα αποτελεί μία ευπρόσδεκτη προσθήκη.
Εν κατακλείδι, με το Condemned 2 η Monolith ουσιαστικά παραδίδει μαθήματα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δημιουργείται οποιοδήποτε παιχνίδι που θέλει να φέρει τον όρο «sequel». Όχι μόνο κατάφερε να διορθώσει στο έπακρο όλα τα προβλήματα του πρώτου μέρους -από το απλοϊκό σύστημα μάχης μέχρι τη μικρή του διάρκεια- αλλά, επιπλέον, βελτίωσε σημαντικά όλους ανεξαιρέτως τους τομείς του τίτλου. Εκτιμούμε ότι το Condemned 2: Bloodhsot θα καταφέρει να ξεπεράσει τις προσδοκίες όλων όσων αγάπησαν το πρώτο μέρος, ενώ όσοι αρέσκονται στα παιχνίδια, αλλά και στις ταινίες, τρόμου τότε οφείλουν να το προσθέσουν στη συλλογή τους.
Νικόλας Μαρκόγλου
Ανάλυση 480p/ 720p/ 1080i/ 1080p
Ήχος Stereo/ Surround/ Dolby Digital 5.1
PEGI 18+