Μία πρώτη θετική ένδειξη για το πρωτοποριακό project του Will Wright
Οκτώ χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία δημιουργία του Will Wright, η οποία δεν είναι άλλη από το ιδιαίτερα επιτυχημένο The Sims, ενώ λίγοι μήνες μας χωρίζουν πλέον από την έκδοση του νέου εγχειρήματος του χαρισματικού αμερικανού δημιουργού. Αναμφίβολα, το Spore αποτελεί μία από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες που έχουμε δει στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών, καθώς θα μας επιτρέπει να λάβουμε μέρος σε όλη την πορεία της εξέλιξης ενός είδους, ξεκινώντας από την εποχή που αποτελεί απλά ένα μονοκύτταρο οργανισμό, φτάνοντας στο σημείο όπου θα μπορέσει να δημιουργήσει το δικό του πολιτισμό αλλά και να επιτύχει τον υπέρτατο στόχο της αποίκισης νέων πλανητών. Ωστόσο, μέχρι να ασχοληθούμε με την τελική έκδοση του Spore και να δούμε αν πετυχαίνει τον στόχο του, μπορούμε να πάρουμε μία πρώτη γεύση -περιορισμένη είναι η αλήθεια- της δημιουργικότητας που θα επιτρέπει το εν λόγω παιχνίδι.
Το Spore Creature Creator μας μεταφέρει στο δεύτερο στάδιο της εξέλιξης, προσπερνώντας το στάδιο του μονοκύτταρου οργανισμού και τοποθετώντας μας απευθείας στη δημιουργία ενός πλάσματος. Εδώ οφείλουμε να πούμε ότι το Creature Creator δεν αφορά ένα ολοκληρωμένο προϊόν αλλά αντίθετα αποτελεί ένα μέσο επίδειξης του τεράστιου εύρους των δημιουργιών που θα μπορούμε να σχεδιάσουμε, αλλά και της πρωτοποριακής τεχνολογίας που θα χρησιμοποιεί το τελικό προϊόν. Ως εκ τούτου, η αποκλειστική λειτουργία του Creature Creator αφορά τη δημιουργία πλασμάτων εκ του μηδενός και τη δοκιμή των διαφόρων κινήσεών τους.
Ωστόσο, παρόλο που προσφέρει ένα σαφώς μικρό κομμάτι του Spore, τελικά -χάρη στους ιδιαίτερα εύχρηστους και λειτουργικούς μηχανισμούς του- καταφέρνει να καταστήσει τη διαδικασία της δημιουργίας των πλασμάτων εξαιρετικά διασκεδαστική ενώ το εύρος των επιλογών που έχουμε στη διάθεσή μας είναι εμφανές πως προσφέρει ατέλειωτες δυνατότητες για να εξασκήσουμε τη δημιουργικότητά μας. Ήδη από τα αρχικά μενού του παιχνιδιού φαίνεται η προσπάθεια της Maxis (The Sims) για την ανάπτυξη ενός τίτλου που θα προορίζεται για το ευρύ κοινό καθώς περιέχει λιτά -αλλά ιδιαίτερα λειτουργικά- μενού σε ένα φιλικό περιβάλλον, ενώ σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα κείμενα είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά.
Αρχικά μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ της δημιουργίας ενός πλάσματος από το μηδέν ή από έναν κατάλογο 30 προσχεδιασμένων πλασμάτων, τα οποία έχουμε τη δυνατότητα να τροποποιήσουμε όπως επιθυμούμε. Ξεκινώντας με την πρώτη επιλογή τοποθετούμαστε στον editor του τίτλου, όπου στο μέσον της οθόνης απεικονίζεται μία άμορφη μάζα μέσα στην οποία είναι σχηματισμένη η σπονδυλική της στήλη. Μπορεί να υπάρχουν shortcuts στο πληκτρολόγιο που αφορούν διάφορες λειτουργίες ωστόσο, πρακτικά, γίνεται να ασχοληθούμε με τον editor αποκλειστικά με την χρήση του mouse. Εξαρχής γίνεται κατανοητό πως η διαδικασία δεν είναι σε καμία περίπτωση πολύπλοκη αλλά, αντίθετα, είναι εξαιρετικά λειτουργική και απλοϊκή, επιτρέποντάς μας να δημιουργήσουμε, σε μεγάλο βαθμό, το πλάσμα που έχουμε στη φαντασία μας με μοναδική ευκολία.
Στο πάνω και κάτω μέρος της άμορφης μάζας απεικονίζεται από ένα βέλος, με το τράβηγμα του οποίου καθορίζουμε ουσιαστικά το μάκρος της. Η μεταχείριση του κάθε σπόνδυλου ξεχωριστά, μας επιτρέπει να μετακινήσουμε το εκάστοτε μέρος της μάζας ή και να αυξομειώσουμε τον όγκο της στο συγκεκριμένο σημείο με τη χρήση της ροδέλας του mouse. Μέσω αυτών των διαδικασιών μπορούμε να δώσουμε μία πρώτη μορφή στην μάζα. Εκτός βέβαια αυτής της μεταχείρισης του σώματος, δύναται να το μορφοποιήσουμε με μία πληθώρα ξεχωριστών χαρακτηριστικών. Το μεγαλύτερο κομμάτι του αριστερού τμήματος της οθόνης το καταλαμβάνουν τα διάφορα μέλη και χαρακτηριστικά που μπορούμε να προσθέσουμε στο πλάσμα μας, τα οποία χωρίζονται σε κατηγορίες, όπως άκρα, στόματα, πατούσες, οπλισμός κ.λπ.
Κάθε μία κατηγορία παρουσιάζει μεγάλο εύρος στοιχείων, από τα οποία δύσκολα θα βρείτε κάποιο χαρακτηριστικό που να απουσιάζει, εκτός ίσως από τον τομέα των φτερών. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει επιλογή για δημιουργία θαλάσσιων όντων ενώ φαίνεται πως μάλλον δεν θα υποστηρίζεται η δημιουργία ιπτάμενων πλασμάτων, καθώς οι ελάχιστοι τύποι φτερών που υπάρχουν μάλλον υπονοείται πως θα αφορούν τη δυνατότητα μεγαλύτερης παραμονής στον αέρα έπειτα από την εκτέλεση άλματος. Ωστόσο, παρά την έλλειψη αυτών των μελών, η ποικιλία των υπολοίπων είναι πολύ καλή ενώ, σαν να μην έφτανε ο μεγάλος αριθμός τους, μπορούμε επιπλέον να τα τροποποιήσουμε με διάφορους τρόπους. Τα περισσότερα από αυτά γίνεται να τα επιμηκύνουμε, να τα μεγεθύνουμε αλλά και να αλλάξουμε τη θέση των επιμέρους τμημάτων τους. Εντούτοις, δε γίνεται να προσθέτουμε αναρίθμητα χαρακτηριστικά ή μέλη στα πλάσματά μας καθώς ο μετρητής πολυπλοκότητας, αλλά και ο προϋπολογισμός του DNA, θέτει ορισμένα όρια.
{PAGE_BREAK}
Ο πρώτος περιορισμός θέτει έναν εύλογο φραγμό στο όριο των επιμέρους μελών που μπορούμε να τοποθετήσουμε, ενώ ο δεύτερος αφορά το κόστος της χρήσης του εκάστοτε μέλους, αν και όσον αφορά αυτόν τον περιορισμό δεν εντοπίσαμε έλλειψη μονάδων σε κάποια δημιουργία μας που να μας απαγορεύει περαιτέρω «αγορά» μελών. Τα μέλη που τοποθετούμε προσφέρουν διάφορα στατιστικά στο πλάσμα μας. Αυτά τα στατιστικά χωρίζονται στις κατηγορίες Κοινωνικοποίηση, Υγεία, Ικανότητες, Επίθεση και Ταχύτητα. Όταν, παραδείγματος χάρη, τοποθετήσουμε ένα…χαριτωμένο ζευγάρι από μάτια τότε θα λάβουμε ένα βαθμό στο στατιστικό Γοητεία -που βρίσκεται στην Κοινωνικοποίηση- και ένα στην Όραση, που βρίσκεται στις Ικανότητες. Δυστυχώς, τα πλεονεκτήματα ή τα μειονεκτήματα των διαφόρων στατιστικών δεν είναι εμφανή στο Creature Creator καθώς -δεδομένου ότι ο τίτλος περιέχει μόνο τον editor- δεν μας δίνεται κάποια εξήγηση για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν.
Όσον αφορά τον χρωματισμό του πλάσματός μας γίνεται εμφανές ότι δεν μας παρέχεται η ίδια ελευθερία δημιουργικότητας με αυτήν που μας προσφέρεται στη μορφοποίηση του σώματός του. Η οποιαδήποτε επιλογή για να βάψουμε επιμέρους τμήματα απουσιάζει πλήρως ενώ γίνεται απλά να χρωματίσουμε από προεπιλεγμένα μοτίβα. Παρόλα αυτά, και σε αυτόν τον τομέα η ποικιλία είναι μεγάλη αν και αρκετά πιο συγκρατημένη.
{VIDEO_1}
Τελειώνοντας με τη δημιουργία του πλάσματός μας μπορούμε να επιλέξουμε τη δοκιμή του. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να μετακινήσουμε το δημιούργημά μας σε μία κυκλική περιοχή με την χρήση του mouse ενώ στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζονται συνολικά 24 επιλογές που αφορούν την απόδοση διαφόρων συναισθημάτων αλλά και κινήσεων, όπως χαρά, λύπη, θυμός, διάφοροι τύποι χορού κ.λπ.. Σε αυτό το κομμάτι του τίτλου γίνεται πλέον εμφανές ένας από τους λόγους που χρειάστηκε τόσο μεγάλο διάστημα για την ολοκλήρωση του τελικού παιχνιδιού. Η τεχνολογία που αφορά τα animation είναι πραγματικά μοναδική καθώς -παρά την πολυπλοκότητα της μορφολογίας των πλασμάτων που δημιουργούμε, τα οποία πολλές φορές είναι μάλλον… εξωπραγματικά- οι κινήσεις τους καταφέρνουν να είναι κάθε φορά απόλυτα αληθοφανείς και πειστικές.
Ανεξάρτητα από τον αριθμό των μελών, αλλά και τα σημεία όπου τα τοποθετούμε, θα δούμε τα διάφορα συναισθήματά τους και τις κινήσεις τους να αποδίδονται όπως ακριβώς θα περιμέναμε. Υπήρχαν βέβαια κάποιες περιπτώσεις όπου γινόταν εμφανές το πρόβλημα με το collision detection (κάποια μέλη έμπαιναν μέσα στο σώμα σε ορισμένες κινήσεις), ωστόσο σε γενικές γραμμές το σύστημα των animation λειτουργεί εξαιρετικά ενώ σίγουρα δεν έχουμε ξαναδεί κάτι παρόμοιο σε παιχνίδι. Το σίγουρο είναι ότι θα εντυπωσιαστείτε με το οπτικό αποτέλεσμα, τις κινήσεις και την απόδοση των συναισθημάτων του πλάσματος που θα δημιουργήσετε. Τα γραφικά του σίγουρα δεν θέτουν νέα όρια, ωστόσο το Creature Creator είναι ένα ιδιαίτερα όμορφο παιχνίδι αποδίδοντας τα δημιουργήματά μας με λεπτομέρεια και ζωηρά χρώματα παραμένοντας ταυτόχρονα ένας “ελαφρύς” τίτλος. Στον ηχητικό τομέα δεν έχει να επιδείξει πολλά εκτός από μία ευχάριστη μουσική που συνοδεύει τα μενού και τον editor.
Τελειώνοντας με την παρουσίαση του τίτλου αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία δημοσίευσης φωτογραφιών ή βίντεο από τα πλάσματά μας είναι ιδιαίτερα εύκολη και γίνεται απλά με το πάτημα ενός πλήκτρου. Η «βάφτιση» του δημιουργήματός μας είναι υποχρεωτική ενώ, προαιρετικά, μπορούμε να παραθέσουμε ένα κείμενο σχετικά με τον χαρακτήρα του ή την ιστορία του. Αναλογικά με την τιμή του πάντα το Spore Creature Creator καταφέρνει να προσφέρει μία πρώτη ματιά στο τεράστιο σύμπαν, στο οποίο πρόκειται να μας μεταφέρει στις 5 Σεπτεμβρίου το Spore. Ήδη από αυτό το -ιδιαίτερα μικρό είναι η αλήθεια- δείγμα φαίνεται πως ο Will Wright θα καταφέρει να προσφέρει για άλλη μία φορά κάτι ξεχωριστό και πρωτοποριακό.
Νικόλας Μαρκόγλου
Ελάχιστες Απαιτήσεις Συστήματος
Επεξεργαστής 2.0 GHz
Μνήμη RΑΜ 512 MB
Κάρτα Γραφικών 128 MB
Σκληρός Δίσκος 190 MB