Ένα απολαυστικό adventure από τους καλλιτέχνες του Curse of the Monkey Island
Εδώ και πολλά χρόνια, ακούμε πολύ συχνά την «ανακοίνωση» ότι το καθαρόαιμο adventure gaming έχει πλέον πεθάνει. Και ήταν λογικό να έχει πολύς κόσμος αυτή την άποψη, καθώς οι, πάλαι ποτέ, αυτοκρατορίες του genre (LucasArts & Sierra) εγκατέλειψαν τον χώρο με ελαφρά πηδηματάκια, στηριζόμενες πάντα στα πρότυπα της σύγχρονης εποχής και της δίψας του κόσμου για εντυπωσιακά 3D action και FPS παιχνίδια. Αν όμως όντως το genre είχε πεθάνει, πως είναι δυνατόν να βλέπουμε τουλάχιστον 30-35 νέες κυκλοφορίες κάθε χρόνο;
Και πως είναι δυνατόν, κάθε χρόνο να συναντάμε ορισμένα τόσο επικά παιχνίδια, που όχι μόνο μας θυμίζουν την παλιά χρυσή εποχή, αλλά μας δείχνουν μια λαμπρή πορεία για το μέλλον; The Longest Journey, Syberia, Shizm, Sam and Max Series, Myst 4, Still Life, The Moment of Silence, Immortals of Terra και Fahrenheit είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου από όσα έχουν κυκλοφορήσει αυτήν τη «νεκρή» περίοδο. Για να ηρεμήσουν όμως και οι πιο δύσπιστοι, τι καλύτερο λοιπόν από ένα εξαιρετικό adventure που ασχολείται με τους νεκροζωντανούς; Το “A Vampyre Story” είναι επιτέλους εδώ και δηλώνει περήφανα: "Adventure games aren’t dead. They are UNDEAD!".
"Το “A Vampyre Story”, είναι ένα παιχνίδι βγαλμένο από τα παλιά, που σίγουρα θα δημιουργήσει ρίγη συγκίνησης στους βετεράνους παίκτες"
Είναι γεγονός ότι στηρίζαμε πολλές ελπίδες επάνω σε αυτόν τον τίτλο. Η ομάδα σχεδιασμού του, η Autumn Moon Entertainment, αποτελείται μόνο από βετεράνους του χώρου ενώ κεντρικό ρόλο έχουν ηγετικά μέλη της ομάδας των Monkey Island (με τον Bill Tiller να κρατάει τα σκήπτρα). Μια τέτοια προϊστορία (σε συνδυασμό με το ότι θα προσπαθούσαν να φτιάξουν ένα 100% παραδοσιακό point and click adventure), έστειλε ρίγη χαράς στην κοινότητα. Το παιχνίδι ομολογουμένως πέρασε μέσα από χίλια κύματα, καθώς η ομάδα δυσκολεύτηκε πάρα πολύ να βρει εκδότη. Τελικά, σε προσπάθεια να αγγίξει τον σύγχρονο εκδοτικό κόσμο, αναγκάστηκε να αλλάξει τα γραφικά των character models και από 2D να τα περάσει στον 3D κόσμο.
Η ιστορία ξεκινάει σε ένα παλιό κάστρο στην Draxsylvania με εσάς στον ρόλο της Mona De Lafitte, μιας ταλαντούχας τραγουδίστρια της όπερας. Αμέσως, γίνεται εμφανές ότι βρίσκεστε εκεί παρά τη θέλησή σας και πως σας κρατάει αιχμάλωτη ο διαβολικός βρικόλακας Baron Shrowdy von Kiefer. Σαν να μην έφτανε αυτό, σας έχει μετατρέψει και εσάς σε βρικόλακα, αποφεύγοντας όμως να εξηγήσει τις ιδιαιτερότητες αυτής της κατάστασης. Έτσι, η Mona νομίζει ότι απλά έχει εθιστεί στο τοπικό κόκκινο κρασί, που τόσο απλόχερα της προσφέρει ο Shrowdy.
Όλα αυτά γρήγορα θα αλλάξουν, όταν ο Shrowdy δεν επιστρέφει από το βραδινό του κυνήγι. Η Mona είναι πλέον εγκλωβισμένη στο κάστρο, με την πείνα της να φτάνει όλο και σε χειρότερα επίπεδα. Παρόλα αυτά, έχει επιτέλους την ευκαιρία να αποδράσει και να επιστρέψει στη όπερα του Παρισιού που τόσο πολύ αγαπάει. Μαζί της, έχει πάντα τον πιστό φίλο της Froderick, μια νυχτερίδα με γλώσσα που σπάει κόκαλα και χιούμορ που προκαλεί πονόκοιλο από τα γέλια! Η ιστορία του τίτλου μπορούμε να πούμε πως είναι πολύ καλή και αποπνέει τον αέρα των παλιών καλών adventures, τα οποία δεν στηρίζονταν σε φθηνά κόλπα για να κρατήσουν το ενδιαφέρον. Η δράση χωρίζεται σε 2 κυρίως τμήματα. Στην απόδραση από τον κάστρο και στην πρώτη επαφή με τον κόσμο των ζωντανών ως μία απέθαντη ύπαρξη, καθώς και μια ομαλή κατανόηση της κατάστασής σας. Ο τρόπος που προχωράει η ιστορία είναι μοναδικός, γιατί πραγματικά βλέπουμε μια σταδιακή εξέλιξη στον χαρακτήρα της Mona, που από μια γκρινιάρα -μα αγαθή- σταρ, αρχίζει και έρχεται σε επαφή με τα νέα σκοτεινά της ταλέντα.
"Στον χειρισμό, το Vampyre Story χρησιμοποιεί ένα παραδοσιακό point n’ click interface, παρόμοιο με αυτό που συναντήσαμε στο Monkey Island 3"
Το πρόβλημα, όμως, είναι πως την στιγμή που βρίσκεστε σε αυτή την ανάπτυξη, το παιχνίδι τελειώνει απότομα! Από την αρχή γνωρίζαμε πως ο τίτλος θα είναι στην ουσία το πρώτο κεφάλαιο σε μια σειρά 2-3 παιχνιδιών, οπότε η απότομη ολοκλήρωση ήταν αναμενόμενη. Ωστόσο, αυτή η ολοκλήρωση είναι απαράδεκτη καθώς, μετά από 15 ώρες παιχνιδιού, βλέπεις ξαφνικά ένα πολύ μέτριο βίντεο των 2-3 λεπτών και κατευθείαν εμφανίζονται τα credits, προσφέροντας μηδαμινή ικανοποίηση για το πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας.
Το γεγονός αυτό έχει ήδη προκαλέσει σάλο στην κοινότητα, με τους χρήστες να παραπονιούνται έντονα και την Autumn Moon Entertainment να προσπαθεί να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Κρίμα, γιατί μια τέτοια προχειρότητα στο τέλος, στερεί αρκετούς πόντους από τη συνολική εμπειρία. Αφήνοντας πίσω μας τον τομέα του σεναρίου, η μουσική του τίτλου, καθώς και οι ambient ήχοι που υπάρχουν στο περιβάλλον, είναι αρίστης ποιότητας και εκτοξεύουν την ατμόσφαιρα σε επικά επίπεδα. Το voice acting είναι και αυτό εξαιρετικό, με έξυπνες συζητήσεις και διάλογους και επαγγελματίες ηθοποιούς να βρίσκονται πίσω από το μικρόφωνο. Στην αρχή είναι πιθανό να σας εκνευρίσει η τσιριχτή φωνή της Mona, αλλά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα τελικά συνηθίζεται και δεν δρα αρνητικά στο σύνολο.
Τα γραφικά του παιχνιδιού χρησιμοποιούν τρισδιάστατα μοντέλα χαρακτήρων, τα οποία κινούνται σε στατικά φόντα δύο διαστάσεων. Ειδικά τα τελευταία, είναι σε θέση να μαγέψουν τον παίκτη με το σχεδιασμό και την ποιότητά τους! Το παιχνίδι έχει πιθανότατα τα καλύτερα 2D backgrounds όλων των εποχών, καθώς η χρωματική παλέτα, η λεπτομέρεια στο παραμικρό σημείο, ο φωτισμός αλλά και ο συνολικός σχεδιασμός καταφέρνουν να δημιουργήσουν ένα σύνολο απαράμιλλο. Το A Vampyre Story ίσως να μη χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, κατορθώνει όμως να δημιουργήσει έναν υπέροχα σκοτεινό κόσμο, που όμοιό του πολύ δύσκολα θα συναντήσετε, έναν κόσμο που κυριολεκτικά σας «τραβάει» μέσα του.
{VIDEO_1}
{PAGE_BREAK}
Δυστυχώς, η συνολική ποιότητα των γραφικών ταλανίζεται από αρκετά bugs τα οποία μαστίζουν κάθε 3D μοντέλο. Τα τρισδιάστατα μοντέλα ειναι, απλώς, ικανοποιητικά και στην ουσία αποτελούν κάτι που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα σύγχρονα παιχνίδια της κατηγορίας, ενώ διαθέτουν μέτριο animation και έλλειψη στις λεπτομέρειες. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε πως αν είχαν διατηρηθεί τα 2D models (όπως αυτά είχαν παρουσιαστεί στις πρώτες εικόνες του τίτλου), το αποτέλεσμα και καλύτερο θα ήταν και θα "έδενε" πολύ πιο όμορφα με το περιβάλλον.
Παραδόξως, οι κινηματογραφικές σκηνές είναι πιο προβληματικές. Παρακάμπτοντας το γεγονός ότι είναι μάλλον χαμηλής ανάλυσης, εμφανίζουν μια πληθώρα bugs που εξαναγκάζουν κάποιες φορές το σύστημα σε crash ή -στην καλύτερη περίπτωση- σε συνεχές loop του ίδιου βίντεο. Είναι πραγματικά απαράδεκτο το πώς κατάφεραν να βγάλουν στην κυκλοφορία ένα παιχνίδι το οποίο εμφανέστατα ήθελε λίγο ακόμα βελτιώσεις. Βέβαια, το patch ήρθε από της πρώτες μέρες κιόλας, διορθώνοντας τα σημαντικότερα προβλήματα, αλλά παρόλα αυτά -ειδικότερα για όποιον χρήστη δεν έχει πρόσβαση στο internet- τα προβλήματα αυτά θα τον εκνευρίσουν αρκετά. Όλα τα παραπάνω είναι δευτερεύοντα σε ένα adventure, καθώς το πιο σημαντικό στοιχείο ήταν και θα είναι το gameplay.
"Ο τρόπος που προχωράει η ιστορία είναι μοναδικός, γιατί πραγματικά βλέπουμε μια σταδιακή εξέλιξη στον χαρακτήρα της Mona"
Στον χειρισμό, το Vampyre Story χρησιμοποιεί ένα παραδοσιακό point n’ click interface, παρόμοιο με αυτό που συναντήσαμε στο Monkey Island 3. Κάνοντας αριστερό κλικ πάνω σε ένα αντικείμενο, ανοίγει ένα μικρό παράθυρο, στο οποίο μας δίνονται τέσσερις επιλογές (speak, examine, use/pick up και fly to) ενώ με δεξί κλικ αποκτούμε πρόσβαση στο inventory μας.
Με το TAB μπορούμε να φωτίσουμε κάθε αντικείμενο στην οθόνη, ενώ με το δεξί κλικ δίνεται και η ευχάριστη δυνατότητα να μπορούμε να προσπεράσουμε διάλογους. Το save system μάς εξέπληξε ευχάριστα, καθώς -παρόλο που δεν επιτρέπει να ονομάσουμε τα saves μας όπως επιθυμούμε, ούτε να τα κάνουμε rewrite ή delete (ένα σοβαρότατο ζήτημα που έπρεπε να προσεχθεί)- είναι αστραπιαία γρήγορο! Το save γίνεται σε μισό δευτερόλεπτο ενώ το load σε μόλις 2-3, κάτι που σίγουρα ευχαριστεί τον παίχτη που μισεί να βλέπει της πεντάλεπτες οθόνες φόρτωσης της εποχής μας.
Στον τομέα των γρίφων το Vampyre Story δεν απογοητεύει. Αν και βασίζεται κυρίως σε inventory based puzzles, αυτά είναι ιδιαίτερα έξυπνα και, κυρίως, πρωτότυπα. Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέψουμεε πως υπάρχουν και καθαρά puzzles στο παιχνίδι, με εκείνο στη βιβλιοθήκη να θέλει φοβερή μελέτη και υπομονή ούτως ώστε να βρεθεί η λύση του. Επίσης, επιβάλλεται να τονίσουμε πως θα πρέπει να δείτε τον κόσμο του παιχνιδιού με άλλο μάτι, καθώς μην ξεχνάτε πως η Mona είναι βρικόλακας. Και ως βρικόλακας έχει διάφορες δυνάμεις, οι οποίες μπορούν να σας ξελασπώσουν στα δύσκολα σημεία.
"Το παιχνίδι έχει πιθανότατα τα καλύτερα 2D backgrounds όλων των εποχών"
Το “A Vampyre Story”, είναι ένα παιχνίδι βγαλμένο από τα παλιά, που σίγουρα θα δημιουργήσει ρίγη συγκίνησης στους βετεράνους παίκτες. Δυστυχώς, το ελλιπές φινίρισμα για την εξάλειψη των bugs και το απότομο τέλος τους παιχνιδιού, μας άφησε αφήνει ανικανοποίητους δεδομένου ότι θα πρέπει να περιμένουμε 1-2 χρόνια για να δούμε τη συνέχεια της ιστορίας (το δεύτερο παιχνίδι βρίσκεται, ευτυχώς, ήδη στην παραγωγή). Όμως, το ταξίδι της Mona De Lafitte αποτελεί μια ξεχωριστή προσθήκη στο χώρο των adventure games καθώς διαθέτει έναν υπέροχο κόσμο, ο οποίος προσφέρεται για τη δημιουργία μιας τεράστιας ιστορίας. Το χιούμορ του, οι χαρακτήρες του και η ατμόσφαιρα του, είναι όλα δείγματα μιας εξαιρετικής εργασίας, η οποία προδίδει το ταλέντο και το μεράκι που υπήρξε στην ανάπτυξη του παιχνιδιού.
Δίχως αμφιβολία, το A Vampyre Story αποτελεί την adventure πρόταση της χρονιάς και έρχεται δυναμικά να βγάλει επιδεικτικά τη γλώσσα στις «Κασσάνδρες» που προφητεύουν το τέλος του genre εδώ και 13 χρόνια.
Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος
Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος
Λειτουργικό Windows XP/Vista
Επεξεργαστής 1.6 GHz
Μνήμη 512 MB RAM
Σκληρός δίσκος 3 GB
Κάρτα γραφικών 256MB GeForce FX-Generation ή Ati Radeon 9500