Adventure Top 50 pt.2

Το ταξίδι στο χρόνο και στα σημαντικότερα adventure games συνεχίζεται

Στο δεύτερο μέρος του μεγάλου αφιερώματός μας, βλέπουμε τα παιχνίδια που βρίσκονται μεταξύ των θέσεων 30 και 16. Μέσα σε αυτά ξεχωρίζουν ορισμένοι ιστορικοί τίτλοι, όπως το Full Throttle, το Amerzone και το, πιο πρόσφατο, Fahrenheit. Ας τα δούμε…
 

30 – The Feeble Files
Εταιρία Ανάπτυξης: AdventureSoft
Κυκλοφορία: 1997
Είδος: 3rd person point & click

Από τους δημιουργούς του Simon the Sorcerer ήταν επόμενο να περιμένουμε ένα adventure με πρωτοτυπία, χιούμορ και φρεσκάδα. Τίποτα όμως δεν μπορούσε να μας προετοιμάσει για το σοκ που πάθαμε όταν πρωτοείδαμε το The Feeble Files. Χρησιμοποιώντας ως βάση ένα οργουελικό σύμπαν (από το βιβλίο “1984” του George Orwell), οι δημιουργοί έστησαν ένα sci-fi comedy adventure εντελώς διαφορετικό από τα άλλα. Ένας «λαπάς» πρωταγωνιστής γίνεται ξαφνικά ο αφανής ήρωας σε ένα δικτατορικό καθεστώς του μέλλοντος και περνάει μηνύματα επαγρύπνησης στον παίχτη ενάντια στην υπερβολική δύναμη των κυβερνήσεων αλλά και της αδυναμίας της μάζας να το κατανοήσει.

Και όμως, ένα τόσο σοβαρό ζήτημα δόθηκε τόσο κωμικά και ευχάριστα που εξέπληξε το κοινό. Ταξιδεύοντας σε πολλούς διαφορετικούς πλανήτες, ήρθαμε σε επαφή με ένα δυνατό σενάριο και ένα από τα πιο εντυπωσιακά art directions που έχουν γίνει ποτέ σε παιχνίδι του είδους. Μοναδικό πρόβλημα, το αρκετά δύσχρηστο gameplay interface του.

29 – Amerzone
Εταιρία Ανάπτυξης: Microids
Κυκλοφορία: 2001
Είδος: 1st person point & click

To Amerzone αποτελεί το πρώτο adventure του, πασίγνωστου πλέον, Benoit Sokal. Ένα μαγικό ταξίδι στον Αμαζόνιο, μία από της τελευταίες ανεξερεύνητες περιοχές του πλανήτη, προσέφερε το σκηνικό για ένα εναλλακτικό σύμπαν (στο ίδιο σύμπαν βασίστηκαν και τα Syberia). Ζώα που έχουν εξαφανιστεί, πολιτισμοί και μηχανισμοί που βασίστηκαν στην δύναμη του ατμού και όχι του ηλεκτρισμού, όλα σχεδιάστηκαν με μοναδικές πινελιές και προσέφεραν στον παίκτη την αίσθηση πως έπαιζε με έναν interactive πίνακα ζωγραφικής αντί για ένα απλό παιχνίδι.

Το γεγονός πως ήταν ιδιαίτερα μικρό και εύκολο, του στέρησε μια υψηλότερη θέση στην λίστα μας, αλλά μη σας γελάσει αυτό. Το Amerzone παραμένει μέχρι και σήμερα ένα αριστούργημα υψηλών προδιαγραφών, που κάθε φίλος της κατηγορίας πρέπει να δει.

28 – Alone in the Dark 1
Εταιρία Ανάπτυξης: Infogrames
Κυκλοφορία: 1992
Είδος: 3rd person real time 3D movement

Είναι πραγματικά δύσκολο να περιγράψει κανείς το πόσο σημαντικό ήταν αυτό το παιχνίδι για το μέλλον της βιομηχανίας του gaming. Ναι, είχε δυνατό σενάριο, στιβαρό gameplay και έξυπνους γρίφους. Όμως, ήταν και το πρώτο παιχνίδι που χρησιμοποίησε 3D models, τα οποία κινούνταν σε static backgrounds και όπως ήταν λογικό, αποτέλεσε σημαντικό τεχνολογικό επίτευγμα. Όμως, δεν έμεινε μόνο εκεί, καθώς είναι το παιχνίδι που στην ουσία ίδρυσε το χώρο του σύγχρονου survival horror, καθώς ο ήρωάς μας προσπαθούσε σε όλο το παιχνίδι να αποφύγει τα τέρατα που λυμαίνονταν την στοιχειωμένη έπαυλη που εξερευνούσε.

Αρκεί να πούμε πως τα Resident Evil, Silent Hill, Dead Space και όλες οι υπόλοιπες δημιουργίες της κατηγορίας survival horror, δεν θα υπήρχαν σήμερα αν το 1992 δεν είχε σκάσει σαν βόμβα το Alone in the Dark και τρομάξει μέχρι δακρύων μια ολόκληρη γενιά από gamers.

27 – Full Throttle
Εταιρία Ανάπτυξης: LucasArts
Κυκλοφορία: 1995
Είδος: 3rd person point & click

Το Full Throttle αποτέλεσε μία από τις σημαντικότερες επαφές του κόσμου με τον κρυφό κόσμο των μηχανόβιων στις κεντρικές πολιτείες των ΗΠΑ. Ο Ben, ένας σκληρός αντιήρωας και αρχηγός της παράνομης ομάδας των Polecats, βρέθηκε ξαφνικά αντιμέτωπος με μια τεράστια συνωμοσία επιχειρήσεων που προσπαθούσαν να καταστρέψουν την περιοχή του. Αν και το σενάριο φαίνεται επιφανειακό, στην πραγματικότητα δινόταν με έναν τόσο αληθινό τρόπο που συγκίνησε πολλούς παίκτες.

Με ένα από τα καλύτερα voice actings όλων των εποχών και με τις μάχες πάνω στις μηχανές που έγραψαν ιστορία, το Full Throttle αποτελεί ένα αξέχαστο δείγμα adventure της παλιάς χρυσής εποχής.

26 – The Neverhood
Εταιρία Ανάπτυξης: The Neverhood Inc.
Κυκλοφορία: 1996
Είδος: 3rd person point & click

Ίσως το πιο περίεργο αλλά και δύσκολο art direction που έγινε ποτέ σε παιχνίδι. Όλος ο κόσμος, τα γραφικά και το animation έγιναν με την τεχνολογία του stop motion animation, στην οποία οι δημιουργοί έφτιαχναν κάθε σκηνή και κάθε frame με ειδική πλαστελίνη, την φωτογράφιζαν και την περνούσαν στον υπολογιστή. Ένας αλλιώτικος σουρεαλιστικός κόσμος με όντα που δεν θύμιζαν σε τίποτα όσα είχαμε δει ως τότε και ένα soundtrack το οποίο ακόμα και σήμερα πωλείται σε πολλά καταστήματα, ήταν στοιχεία που μάγεψαν και μαγεύουν ακόμα. Δυστυχώς, όπως τα περισσότερα παιχνίδια με τόσο διαφορετικό art direction (Okami, Beyond Good and Evil, κλπ), δεν αποτέλεσε εμπορική επιτυχία με αποτέλεσμα να μη δούμε συνέχειά του.

Παρόλα αυτά, έχει ένα ιδιαίτερα φανατικό κοινό μέχρι σήμερα, ενώ φήμες κάνουν λόγο για τη δημιουργία μιας ταινίας που θα βασίζεται στον κόσμο του.
{PAGE_BREAK}
25 – Space Quest IV: Roger Wilko and the Time Rippers (CD Version)
Εταιρία Ανάπτυξης: Sierra On-Line
Κυκλοφορία: 1992
Είδος: 3rd person point & click

H σειρά Space Quest έχει μείνει στην ιστορία για το τρελό χιούμορ της, την τεράστια δυσκολία της και τα φοβερά σκηνικά της. Αν και η σειρά έδωσε 6 επίσημα παιχνίδια, θεωρούμε πως το πιο σημαντικό από αυτά ήταν το τέταρτο. Και αυτό, γιατί έδωσε μια νέα πνοή στη σειρά, αναβαθμίζοντας τα γραφικά και τον ήχο, προσθέτοντας καλό voice acting και νέα στοιχεία στο gameplay. Ωστόσο, το εν λόγω παιχνίδι ξεχώρισε γιατι εξαφάνισε τα pixel hunting death που μάστιζαν τη σειρά και προσέφερε ένα τόσο καλό σενάριο με τόσα πολλά μυστικά ("easter eggs") που έμειναν στην ιστορία. Όμως, ο κυρίως λόγος αναφοράς του είναι ένας: Το ξεκάθαρο και καυστικό χιούμορ.

Το Space Quest IV είναι ένα από τα ελάχιστα παιχνίδια που προκάλεσαν μαζικά ατυχήματα, με τον… καφέ ή το γάλα να βγαίνει από την μύτη των παιχτών που δεν μπορούσαν να συγκρατηθούν από τα γέλια. Ένα παιχνίδι αποκλειστικά για να γελάσετε, φτιαγμένο σε μια πιο αθώα εποχή.

24 – Black Dahlia
Εταιρία Ανάπτυξης: Take 2
Κυκλοφορία: 1998
Είδος: FMV 1st person point & click

Η Take 2 πήρε ένα μεγάλο ρίσκο με τη δημιουργία αυτού του παιχνιδιού, καθώς το κόστος παραγωγής του ξεπέρασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Ευτυχώς όμως, το ρίσκο αυτό απέδωσε καρπούς και το παιχνίδι αποτέλεσε ένα από τα τελευταία διαμάντια της εποχής των FMV adventures. Μέσα από ένα εκπληκτικό σενάριο συνωμοσίας και ιστορίας, ο παίκτης βυθιζόταν σε αυτήν την αληθινή ιστορία δολοφονιών, που έπληξαν την Αμερική του 1946. Η επιτυχία του βασίστηκε όμως και στα εντυπωσιακά και ποικίλα full motion video γραφικά, που δόθηκαν με μοναδική λεπτομέρεια και μεράκι και κατάφεραν να αποδώσουν την αίσθηση της εποχής στην εντέλεια -αν και οι ερμηνείες άφησαν αρκετούς παίκτες ανικανοποίητους.

Πάντως, δεν πρέπει να αγνοήσουμε πως είναι ένα παιχνίδι που έμεινε στην ιστορία ως το δυσκολότερο, ίσως, point & click όλων των εποχών μαζί με το Riven.

23 – Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender
Εταιρία Ανάπτυξης: Microprose
Κυκλοφορία: 1992
Είδος: 3rd person point & click

Ποιος δεν θα ήθελε να βρεθεί αποκλεισμένος σε ένα πλανήτη, του οποίου οι κάτοικοι είναι αποκλειστικά και μόνο όμορφες πανύψηλες καλλονές; Ίσως έτσι να σκεφτόταν και ο ήρωας του παιχνιδιού και να κατέληξε εκεί. Που να φανταζόταν όμως πως αυτό το όνειρο θα είχε τόσες δυσκολίες; Το Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender αποτέλεσε μια πιο σοβαρή sci-fi εμπειρία στο πως θα μπορούσε να είναι ένας Larry στο μέλλον. Αν και τα γραφικά του ήταν κάτω του αναμενόμένου για την εποχή, κατάφερε να αναπληρώσει πλήρως αυτό το μειονέκτημα, προσφέροντας έξυπνα puzzles, καλό σενάριο με ανατροπές και αρκετές πικάντικες σκηνές.

22 – The Lost Files of Sherlock Holmes: Τhe Case of the Serrated Scalpel
Εταιρία Ανάπτυξης: Mythos Software
Κυκλοφορία: 1992
Είδος: 3rd person point & click

Είναι πραγματικά πολλά τα adventures στα οποία πρωταγωνίστησε ο μεγάλος ντετέκτιβ Sherlock Holmes, κανένα όμως δεν κατάφερε να φτάσει το μεγαλείο του “The Case of the Serrated Scalpel”. Το παιχνίδι, δεν έμεινε στην ιστορία χάρη των τεχνικών του χαρακτηριστικών ή του gameplay του -αν και τα δυο τους ήταν σε υψηλότατα επίπεδα. Κατάφερε να φτάσει στο πάνθεον όντας ένα παιχνίδι με ένα ανυπέρβλητη αφήγηση και μια από πιο εντυπωσιακές ιστορίες μυστηρίου ανεξαρτήτως παιχνιδιού, βιβλίου ή ταινίας. Το παιχνίδι εξελισσόταν στους δρόμους του Λονδίνου και αρχικά όλοι είχαν την εντύπωση πως αντιμετωπίζαμε τον περιβόητο Jack the Ripper.

Παρόλα αυτά, σύντομα το σενάριο πήρε μια τόσο διαφορετική τροπή που ακόμα και ο ίδιος Arthur Conan Doyle θα ζήλευε. Μοναδικό δείγμα για το πώς πρέπει να είναι τα σωστά crime novels.

21 – Flashback
Εταιρία Ανάπτυξης: Delphine Software International
Κυκλοφορία: 1992
Είδος: Cinematic Platformer

Ένα adventure, αλλιώτικο από τα άλλα. Οι δημιουργοί, στην προσπάθεια τους να προσφέρουν μια πιο κινηματογραφική εμπειρία, εξέπληξαν το κοινό προσφέροντας ένα μοναδικό παιχνίδι. Συνδυάζοντας τη δράση και το άγχος του Price of Persia με ένα καλό σενάριο και έξυπνο puzzle solving σε έναν επιβλητικό σουρεαλιστικό και φουτουριστικό περιβάλλον, απλά καθήλωσαν στην οθόνη κάθε παίχτη ανεξαρτήτου ηλικίας. Και καλύτερα να μη μιλήσουμε για τα μοναδικά hand drawn γραφικά και το σαφώς μπροστά από την εποχή του animation.

Το Flashback ήταν ένα επιβλητικό παιχνίδι, που άνοιξε νέους δρόμους και οδήγησε στην άνθηση των σύγχρονων action adventures.

{PAGE_BREAK}
20 – Fahrenheit
Εταιρία Ανάπτυξης: Quantic Dream
Κυκλοφορία: 2005
Είδος: 3rd person real time 3D movement

Ένα παιχνίδι -ελπίζουμε- γνωστό και σε όλους τους νεότερους παίκτες καθώς τόλμησε να έχει υψηλούς στόχους σε μια εποχή που το βάθος στο σενάριο και στη σχέση χρήστη-χαρακτήρα έχουν ατονήσει σε δραματικά επίπεδα. Το Fahrenheit, αποτέλεσμα σκληρής εργασίας με πολύ υψηλά production values, κατάφερε να προσφέρει ένα εντυπωσιακό σενάριο τρόμου μέσα από έντονα κινηματογραφική ατμόσφαιρα και μια ολόφρεσκη αλλαγή στην αφήγηση αλλά και στην αλληλεπίδραση του παίκτη με την ίδια την ιστορία. Βασιζόμενο στις αρχές του Dragon’s Lair και του Shenmue, το Fahrenheit εξέλιξε την ιδέα των quick time sequences σε τόσο υψηλό επίπεδο, που πλέον το αντιγράφουν τα περισσότερα παιχνίδια της αγοράς.

H δημιουργία της Quantic Dream είναι ίσως το πιο σημαντικό adventure των τελευταίων ετών. Ωστόσο, η προβληματική του κάμερα και ο χειρισμός, καθώς και αρκετά εκνευριστικά minigames, στερούν από το παιχνίδι μια θέση στην πρώτη δεκάδα.

19 – Sanitarium
Εταιρία Ανάπτυξης: Dreamforge
Κυκλοφορία: 1998
Είδος: Bird’s Eye view, 3rd person point & click

Πιθανά το πιο παρανοϊκό παιχνίδι της λίστας μας. Το Sanitarium κυκλοφόρησε δίχως πολλές τυμπανοκρουσίες αλλά έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στον gaming χώρο. Πετούσε τον παίκτη μέσα σε έναν παρανοϊκό κόσμο, που ακροβατούσε ανάμεσα στον Dali και τον Lovecraft, ενώ διέθετε ένα σενάριο τόσο τρελό και διαφορετικό, που έμοιαζε να είναι ιδανικό για ταινία του David Lynch. Η ιστορία ανάγκαζε τον παίκτη να προσπαθεί απλά να κατανοήσει αν υπάρχει τίποτα το αληθινό στην οθόνη ή και αν ο ίδιος ονειρεύεται. Μας είναι δύσκολο να  σχολιάσουμε εκτενέστερα αυτό το παιχνίδι καθώς ακόμα και μετά από 3-4 playthroughs, δεν είμαστε σίγουροι για το τι είδαμε και το τι συνέβη κατά τη διάρκειά του. Και αυτή είναι η μαγεία του…

18 – Syberia
Εταιρία Ανάπτυξης: Microïds
Κυκλοφορία: 2002
Είδος: 3rd person point & click

Μετά το Amerzone, o Sokal αποφάσισε να μας εκπλήξει για μια ακόμα φορά, προσφέροντάς μας ένα μεγαλειώδες adventure με τόσο υψηλή ποιότητα, που ακόμα και σήμερα θα ζήλευαν οι περισσότεροι δημιουργοί. Αγνοώντας τη μόδα της εποχής για τις τρεις διαστάσεις, το Syberia προσέφερε κάποια από τα πιο εντυπωσιακά hand drawn γραφικά και ορχηστρική μουσική που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Ακολουθώντας της γραμμές του κόσμου που θέσπισε στο Amerzone, βούτηξε τον παίχτη σε ένα μικρό εναλλακτικό σύμπαν στον πλανήτη μας, στο οποίο η φαντασία και η δημιουργία συναντήθηκαν με την νοσταλγία και την διάθεση για ταξίδι.

Το Syberia ήταν ένα κλασσικό adventure, στη σύγχρονη εποχή, που ήρθε για να κλείσει μια και καλή τα στόματα αυτών που ήθελαν το genre κλινικά νεκρό.

17 – The Pandora Directive
Εταιρία Ανάπτυξης: Access
Κυκλοφορία: 1996
Είδος: FMV 1st & 3rd person point & click

Ήταν δύσκολη η επιλογή παιχνιδιού από τη σειρά Tex Murphy, αλλά τελικά αποφασίσαμε πως κανένα άλλο παιχνίδι της εν λόγω σειράς δεν έφτασε το επίπεδο του Pandora Directive. Είχε ένα τόσο δυνατό αστυνομικό σενάριο, που καθήλωνε τον παίκτη για μέρες ολόκληρες, ενώ η μεγάλη ποικιλία σε puzzles και οι εναλλακτικές αποφάσεις που έπαιρνες στην πορεία, προσέφεραν μεγάλη διάρκεια και εγγυούταν πολλαπλά playthroughs. Με εντυπωσιακή ποιότητα γραφικών για την εποχή του και με τις ανώτερες ερμηνείες και voice acting που έχουμε δει σε adventure, η προσπάθεια της Access ήταν μια άμεση επιτυχία και ένα παιχνίδι που έχει μείνει βαθιά ριζωμένο στη μνήμη όλων όσων ασχολήθηκαν μαζί του.

16 – Zak McKracken and the Alien Mindbenders
Εταιρία Ανάπτυξης: LucasArts
Κυκλοφορία: 1988
Είδος: 3rd person point & click

Το κρυφό διαμάντι της LucasArts. Ένα παιχνίδι που αγαπήθηκε πάρα πολύ από το κοινό, αλλά για λόγους ανεξήγητους δεν είναι τόσο γνωστό στη σημερινή εποχή. Όντας το δεύτερο παιχνίδι που χρησιμοποιούσε την περιβόητη SCUMM engine, την πήρε από το Maniac Mansion και την εξέλιξε στη μορφή που θα κρατούσε η εταιρία για πολλά χρόνια ακόμα. Προσέφερε ένα πολύ αστείο σενάριο με ευρηματικό και συχνά σκληρό χιούμορ, που στην ουσία χλεύαζε τις θεωρίες συνωμοσίας για UFOs στις ΗΠΑ και έγινε γρήγορα αγαπητό στους gamers της εποχής.

Η δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ 4 χαρακτήρων, οι πραγματικά άπειρες περιοχές που επισκεπτόσουν, καθώς και οι ανέσεις που προσέφερε η SCUMM engine, παρέδωσαν ένα διαδραστικό adventure που άλλαξε το genre και το οδήγησε σε μια νέα εποχή.

Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος

Adventure Top 50 pt.3
{nomultithumb}

Exit mobile version