Η απλή παραλλαγή μιας πετυχημένης συνταγής, αλλάζει ριζικά τον τρόπο που παίζεται ένα παιχνίδι
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να καταλάβει ότι το Puzzle Quest: Galactrix είναι η συνέχεια του πετυχημένου Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, του περσινού εξαιρετικού παιχνιδιού γρίφων με στοιχεία RPG, που πραγματικά πρόσφερε απίστευτη διασκέδαση. Το Puzzle Quest: Galactrix παραμένει όπως κι ο πρόγονός του ένα παιχνίδι ταιριάσματος αντικειμένων ή match 3, στο οποίο ο παίκτης πρέπει να μετακινήσει ένα πετράδι στην οθόνη για να σχηματίσει μια ή περισσότερες ομάδες από (τρία ή περισσότερα) όμοια πετράδια ή αντικείμενα και να κερδίσει διάφορα μπόνους (ή απλά να περάσει την πίστα εξαφανίζοντας έναν αριθμό όμοιων ομάδων).
Το σενάριο του Puzzle Quest: Galactrix μας μεταφέρει στο διάστημα και σε ένα σκηνικό βασισμένο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Αρκετά χρόνια μετά την καταστροφή της Γης, η ανθρωπότητα οδηγείται προς τα αστέρια με τη βοήθεια πολυεθνικών εταιρειών, ενώ αναπόφευκτα γίνεται και η επαφή με εξωγήινους πολιτισμούς. Ο ήρωας στο παιχνίδι αναλαμβάνει -ως συνήθως- να σώσει τον γαλαξία, φέρνοντας σε πέρας διάφορες αποστολές και δίνοντας εκατοντάδες μάχες με εχθρικά διαστημόπλοια.
"Παρόλα τα "διαστημικά" στοιχεία του, το Puzzle Quest: Galactrix εξακολουθεί να συγκεντρώνει σε μεγάλο βαθμό τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του προκατόχου του"
Το πιο πιθανό είναι ότι ο παίκτης δεν θα κάτσει καν να ασχοληθεί με το σενάριο και ίσως μάλιστα δεν θα κάτσει να προσέξει τους διάλογους μεταξύ του ήρωα και των διαφόρων χαρακτήρων που συναντάει στη διάρκεια του παιχνιδιού. Όλα αυτά έχουν άλλωστε έναν καλλωπιστικό χαρακτήρα, αφού το παιχνίδι παραμένει ένας τίτλος τύπου "match 3" και το πρώτο πράγμα που ενδιαφέρει τον παίκτη είναι το gameplay. Τι έχει αλλάξει λοιπόν στις μάχες που δίνει ο παίκτης σε σχέση με το Challenge of the Warlords; Μια μάχη παραμένει μια αναμέτρηση ένας εναντίον ενός με εναλλαγή γύρων. Κάθε ένας μετακινεί εναλλάξ ένα πετράδι στην πίστα (σε μια γειτονική θέση) για να σχηματίσει μια ή περισσότερες ευθυγραμμισμένες τριάδες, τετράδες ή πεντάδες όμοιων αντικειμένων, οι οποίες εξαφανίζονται και δίνουν στον χαρακτήρα που έκανε την κίνηση ένα μπόνους (αυτό συνήθως είναι αύξηση χρημάτων, εμπειρίας, υγείας ή κάποιας από τις μπάρες ικανοτήτων).
Σε περίπτωση που τα όμοια αντικείμενα είναι νάρκες, τότε ο αντίπαλος χάνει ένα ποσοστό από την υγεία του (αντίστοιχο με τα νούμερα στις νάρκες). Τη θέση των εξαφανισμένων αντικειμένων κυλάνε και καλύπτουν νέα αντικείμενα ενώ νικητής αναδεικνύεται όποιος μηδενίσει την υγεία του αντιπάλου. Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσει ο παίκτης είναι ότι οι πίστες διαθέτουν μια κεντρική αρένα εξαγωνικής μορφής, στην οποία και βρίσκονται τα διάφορα πετράδια κι αντικείμενα διαφόρων χρωμάτων.
Σε αντίθεση με το Challenge of the Warlords όμως, στο οποίο τα πετράδια έπεφταν μόνο από μία πλευρά της πίστας (από το πάνω μέρος της οθόνης) κι αναπλήρωναν τα ταιριασμένα πετράδια που εξαφανίζονταν, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά στο Galactrix. Πλέον, τα "αναπληρωματικά" πετράδια κι αντικείμενα μπορούν να πέσουν από οποιαδήποτε από τις έξι πλευρές της εξαγωνικής αρένας και αυτό εξαρτάται από την κατεύθυνση στην οποία μετακινεί ο παίκτη ένα πετράδι. Για παράδειγμα, εάν η μετακίνηση γίνει από πάνω προς τα κάτω, τότε τα "αναπληρωματικά" πετράδια θα πέσουν από την πάνω πλευρά της αρένας.
Φυσικά, η λέξη "ποικιλία" χαρακτηρίζει κάθε παιχνίδι Puzzle Quest και το Galactrix δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση. Η δυνατότητα δημιουργίας Combo, συνδυασμένων και διαδοχικών εξαφανίσεων ομοίων ευθυγραμμισμένων πετραδιών, δίνει στον παίκτη περισσότερους βαθμούς, μπόνους και δυνατότητα να καταφέρει μεγαλύτερη ζημιά στους αντιπάλους. Επιπλέον, από τα χρήματα και την εμπειρία που κερδίζει, ο παίκτης μπορεί να αποκτήσει νέες ικανότητες και αντικείμενα, συμμετάσχοντας σε ένα διαφορετικό είδος αναμέτρησης στο οποίο πρέπει να εξαλείψει από την πίστα έναν ελάχιστο αριθμό ομοίων αντικειμένων (πάλι σχηματίζοντας τριάδες κ.ο.κ.).
"Το Galactrix είναι η συνέχεια του πετυχημένου Puzzle Quest: Challenge of the Warlords, του περσινού εξαιρετικού παιχνιδιού γρίφων με στοιχεία RPG"
Ο γαλαξιακός χάρτης πάνω στον οποίο περιπλανιέται ο παίκτης, αποτελείται από δεκάδες ηλιακά συστήματα που συνδέονται μεταξύ τους με αστρικές πύλες. Ο παίκτης ταξιδεύει από το ένα σύστημα στο άλλο μέσω αστρικών πυλών, τις οποίες όμως πρέπει πρώτα να ανοίξει. Για να γίνει αυτό απαιτείται να συμμετάσχει σε ένα άλλο είδος αναμέτρησης, όπου αντίπαλός του είναι ο χρόνος και στο οποίο πρέπει να εξαλείψει τον απαιτούμενο αριθμό πετραδιών. Για να προσθέσουν μεγαλύτερο βάθος στο παιχνίδι, οι δημιουργοί κατέταξαν κάθε ηλιακό σύστημα σε διαφορετική κατηγορία -ανάλογα με τον αριθμό των πλανητών κι αστεροειδών που έχει, κι ανάλογα με την εξωγήινη φυλή στην οποία ανήκει.
Τα αντικείμενα που κερδίζει ο παίκτης μετά από μια μάχη (ή από την εξόρυξη μεταλλευμάτων και σπανίων γαιών σε έναν αστεροειδή) μπορεί να τα πουλήσει στον πλανήτη ενός ηλιακού συστήματος και να βγάλει έξτρα χρήματα (σε στυλ Elite!) για να αγοράσει καλύτερα σκάφη κι εξοπλισμό.
{PAGE_BREAK}
Παρόλα τα "διαστημικά" στοιχεία του, το Puzzle Quest: Galactrix εξακολουθεί να συγκεντρώνει σε μεγάλο βαθμό τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του προκατόχου του. Πρώτα απ’ όλα, παραμένει εξαιρετικά ελκυστικό κι εθιστικό παιχνίδι. Εάν ο παίκτης δεν εξαγριωθεί και δεν απηυδήσει μέσα στις πρώτες τρεις ώρες, τότε το πιο πιθανό είναι να…κολλήσει άγρια με τον τίτλο. Στη συνέχεια, είναι πολύ πιθανό να δοκιμάσει να παίξει με τους φίλους του ένα multiplayer. Το σίγουρο τότε είναι ότι η χαοτική εξέλιξη της πορείας μιας παρτίδας, θα αφήσει μερικές πολύ διασκεδαστικές στιγμές σε όλη την παρέα.
Όσο όμως διασκεδαστικό κι αν φανεί μέσα στις πρώτες δυο-τρεις ώρες παιχνιδιού, το Puzzle Quest: Galactrix θα αποκαλύψει γρήγορα τα τρωτά σημεία του και θα επιβεβαιώσει ότι ένα βιντεοπαιχνίδι είναι κατά βάθος ένα περίπλοκο σύνολο από χαρακτηριστικά, στο οποίο ακόμα κι η πιο ανεπαίσθητη αλλαγή ενός στοιχείου μπορεί να επιφέρει την καταστροφή.
"Τα αντικείμενα που κερδίζει ο παίκτης μετά από μια μάχη μπορεί να τα πουλήσει στον πλανήτη ενός ηλιακού συστήματος και να βγάλει έξτρα χρήματα (σε στυλ Elite!)"
Δεν στεκόμαστε τόσο πολύ στο γεγονός ότι ο εξαγωνικός σχεδιασμός της πίστας ανεβάζει κατακόρυφα το δείκτη δυσκολίας, αφού ο παίκτης πρέπει να προσέχει όχι μία (όπως στο Challenge of the Warlords), αλλά έξι κατευθύνσεις από τις οποίες έρχονται νέα πετράδια κάθε φορά που εξαφανίζονται τα παλιά. Αυτό το στοιχείο σε κάποιους ίσως αρέσει. Στεκόμαστε, όμως, ιδιαίτερα στο γεγονός ότι οι εχθροί που συναντά ο παίκτης είναι δύσκολοι σε βαθμό αδικίας. Η αντίπαλη τεχνητή νοημοσύνη δεν έχει κανένα πρόβλημα να εντοπίσει την καλύτερη κίνηση, ενώ παράλληλα δεν δείχνει κανένα έλεος στον παίκτη. Είναι μάλιστα τόσο αμείλικτη που θα μπορούσε άνετα να συμπεράνει κανείς ότι είναι "άδικα προγραμματισμένη".
Ακόμα και οι πιο δύσκολοι αντίπαλοι του Challenge of the Warlords μπορούσαν να νικηθούν με μεθοδικότητα από πλευράς παίκτη, αλλά στο Galactrix τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που ο παίκτης δεν θα προλάβει να κάνει ούτε μία κίνηση, αφού ο αντίπαλος θα μετακινήσει απλά μια νάρκη, η οποία θα προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση από πτώσεις ναρκών που θα ευθυγραμμιστούν και θα μηδενίσουν την υγεία του παίκτη!
{VIDEO_1}
Τι να πούμε επίσης για την "φαεινή ιδέα" των προγραμματιστών που ακούει στο όνομα αστρικές πύλες; Μόνο ότι είναι καλή ιδέα για τα πρώτα δέκα-δεκαπέντε λεπτά. Όταν όμως ο παίκτης φτάνει να δίνει κάθε λίγο και λιγάκι έναν αγώνα με περιορισμένο χρονικό περιθώριο για να περάσει από ένα ηλιακό σύστημα σε άλλο, κι όταν μάλιστα σε κάποιες αστρικές πύλες ο χρόνος είναι εκνευριστικά λίγος, τα πράγματα αλλάζουν.
Επίσης, εξαιρετικά άδικο (ή μήπως ήταν αβλεψία και κακός ποιοτικός έλεγχος;) από πλευράς προγραμματιστών είναι το γεγονός ότι ακόμα κι όταν ο παίκτης επισκέπτεται ένα φιλικό προς αυτόν ηλιακό σύστημα, δέχεται (σχεδόν πάντα) την επίθεση από κάποιο διαστημόπλοιο. Και αυτό μπορεί να μην είναι παράξενο στην περίπτωση που το διαστημόπλοιο είναι εχθρικής παράταξης, όταν όμως ανήκει σε φιλική παράταξη ο παίκτης έχει δύο επιλογές: Είτε πρέπει να κάνει ελιγμούς στη μικρής διάστασης οθόνη που αναπαριστά ένα ηλιακό σύστημα -πράγμα που αποδεικνύεται όμως από δύσκολο έως αδύνατο όταν το εχθρικό σκάφος είναι ταχύτερο- είτε πρέπει να δώσει αναγκαστικά τη μάχη, οπότε υποβαθμίζεται και η διπλωματική σχέση που έχει με την αντίστοιχη παράταξη που πολεμά.
"Ακόμα και οι πιο δύσκολοι αντίπαλοι του Challenge of the Warlords μπορούσαν να νικηθούν με μεθοδικότητα, αλλά στο Galactrix τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά"
Το αποτέλεσμα είναι ο παίκτης να γίνεται πολύ πιο γρήγορα εχθρός με όλες τις άλλες παρατάξεις ενώ δεν προλαβαίνει να αυξάνει και πάλι τη φιλική σχέση μαζί τους (αυτό γίνεται πουλώντας τους εμπορεύματα που έχουν ανάγκη). Μετά από λίγο διάστημα, αρχίζει να δίνει μάχη σε κάθε ηλιακό σύστημα από το οποίο περνά και μπορούμε όλοι να αντιληφθούμε τι σημαίνει αυτό, όταν κάποιες αποστολές τον στέλνουν από τη μια άκρη του γαλαξία στην άλλη, μέσα από καμιά δεκαριά και βάλε ηλιακά συστήματα.
Μετά από όλα αυτά, το μόνο που μπορεί να πει κανείς είναι ότι οι δημιουργοί έκαναν με το Puzzle Quest: Galactrix μια φιλότιμη προσπάθεια (κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό), αλλά αγνόησαν κάτι: Προσπαθώντας κανείς να κάνει αλλαγές και προσθήκες σε ένα περίπλοκο -αλλά τρομερά ισορροπημένο- σύνολο χαρακτηριστικών, παραμέτρων, και απολαυστικού gameplay, είναι πιθανότερο να δημιουργήσει κάτι χειρότερο παρά κάτι καλύτερο. Όχι ότι το Puzzle Quest: Galactrix δεν παραμένει απίστευτα εθιστικό (ακόμα και μετά από πέντε διαδοχικές κι άδικες ήττες σε μια πίστα!), αλλά, απλά, δεν θα καταφέρει να ελκύσει το σύνολο των παικτών που είχε καταφέρει το Puzzle Quest: Challenge of the Warlords.
Νίκος Ελευθεριάνος
Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος
Λειτουργικό Windows XP SP3 / Vista SP1
Επεξεργαστής Intel Pentium 4 1.6 GHz / AMD Athlon 2100+
Μνήμη 512 MB RAM για XP (1 GB για Vista)
Σκληρός δίσκος 1GB
Κάρτα γραφικών Μνήμη 128 MB (Radeon 9200 / Geforce 4 TI ή καλύτερες)
DirectX 9.0c