“Δημιουργία κι ευτυχία” είναι το σλόγκαν και του expansion του δημοφιλούς τίτλου Spore
Όταν πριν από λίγα χρόνια ακούστηκαν οι απόψεις ότι το μέλλον του gaming είναι τα online multiplayer παιχνίδια, το συνεργατικό (μέσω co-operative) παιχνίδι και το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες, υπήρξαν πολλές φωνές αντιδράσεων. Ωστόσο, το μέλλον έγινε σύντομα παρόν και οι προφητικές (για εκείνη την εποχή) τάσεις του gaming, επαληθεύτηκαν. Ωστόσο, κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί πώς ταιριάζουν τα παραπάνω (ή κάποια από αυτά έστω) με το Spore Galactic Adventures, το expansion για το πασίγνωστο Spore.
"Οι φωνές των εξωγήινων χαρακτήρων θα θυμίσουν στον παίκτη τους μνημειώδεις λόγους του βατραχόμορφου Jabba the Hutt από το Star Wars"
Γιατί ναι μεν η ιδέα του να ξεκινήσει κανείς τη "σταδιοδρομία" του ως αμοιβάδα και να καταλήξει να κυριαρχήσει στο σύμπαν ακούγεται έξυπνη, αλλά η εντύπωση που άφηνε το Spore σαν παιχνίδι είναι ότι θα μπορούσε να περιέχει κάτι περισσότερο πέρα από τον creature editor. Καλή ιδέα το να μπορεί κανείς να δημιουργεί τα (παράξενα, αλλόκοτα κι αλλοπρόσαλλα) πλάσματα που θέλει, όμως τι να τα κάνει χωρίς πίστες για να τα βάλει μέσα και να παίξει;
Μιλώντας κανείς για το περιεχόμενο του Spore Galactic Adventures, μπορεί να το χαρακτηρίσει ως τουλάχιστον στοιχειώδες. Κι αυτό γιατί με το που θα ξεκινήσει ο παίκτης την περιπέτειά του, θα έχει πρόσβαση μόνο σε ένα tutorial επίπεδο και στον editor του παιχνιδιού, ο οποίος του επιτρέπει τη δημιουργία νέων κόσμων και νέων περιπετειών, τις οποίες και θα μπορεί μετά να κάνει upload στους servers του Spore. Δεν χρειάζεται και πολύ προσπάθεια για να καταλάβει κανείς ότι το παιχνίδι του επιτρέπει να παίξει σε απεικόνιση τρίτου προσώπου έναν τίτλο που θυμίζει ένα αμάγαλμα παιχνιδιού ρόλων, τακτικής κι εξερεύνησης.
Με ένα απλό περιβάλλον, που περιλαμβάνει κάποια εικονίδια εντολών (όπως συνομιλίας με άλλα πλάσματα, χορού, "φόρτισης" κι εκτέλεσης επίθεσης) και εκτέλεση εντολών με την βοήθεια του ποντικιού, το Galactic Adventures δεν δυσκολεύει καθόλου με τον χειρισμό του.
Ο παίκτης χρειάζεται ουσιαστικά να εντοπίσει στον χάρτη (στο κάτω δεξί μέρος της οθόνης) τους αντικειμενικούς σκοπούς του -οι οποίοι μπορεί να είναι κάποια αντικείμενα, κάποια πλάσματα με τα οποία πρέπει να μιλήσει, κάποια τέρατα που πρέπει να πολεμήσει (με την υποτυπώδη συλλογή επιθετικών κινήσεων που έχει)- και μετά να κατευθυνθεί προς τα εκεί. Οι φωνές των εξωγήινων χαρακτήρων θα θυμίσουν στον παίκτη τους μνημειώδεις λόγους του βατραχόμορφου Jabba the Hutt από το Star Wars (κάνοντας τον πρώτο, να ξεκαρδιστεί στα γέλια), ενώ τα πολύχρωμα περιβάλλοντα και περιβλήματα των εξωγήινων πλασμάτων αφήνουν την (ευχάριστη είναι η αλήθεια) εντύπωση ενός διαγαλαξιακού πανηγυριού.
"Ακόμα και μεγάλα ονόματα στα βιντεοπαιχνίδια θα ζήλευαν την ευκολία και την αμεσότητα του editor, που επιτρέπει χωρίς γνώσεις και κόπο τη δημιουργία μιας πίστας"
Ενώ όμως όλα αυτά παραπέμπουν σε ένα απλοϊκό παιχνίδι τρίτου προσώπου με ελάχιστες πίστες (αν θεωρήσουμε ολοκληρωμένη πίστα το tutorial), αδυνατούν να φανερώσουν την "ψυχή" του τίτλου, που είναι η δυνατότητα που προσφέρει στον παίκτη να φτιάξει δικό του περιεχόμενο. Μάλλον δύσκολα θα πιστέψει κανείς το πόσο εύκολος είναι στην χρήση ο editor των κόσμων (κι αποστολών) του Galactic Adventures.
Ακόμα και μεγάλα ονόματα στα βιντεοπαιχνίδια θα ζήλευαν την ευκολία και την αμεσότητα του editor, που επιτρέπει χωρίς γνώσεις και κόπο τη δημιουργία μιας πίστας, ενός σεναρίου με κάποιες συνθήκες, την αντίδραση των πλασμάτων που "φυτεύει" ο παίκτης στις πίστες και άλλα πολλά. Το να φτιάξει κανείς μια ιστορία στην οποία αντιμετωπίζει στρατιές από αιμοβόρα εξωγήινα πλάσματα αποδείχθηκε και σχετικά σύντομη απλή υπόθεση.
{PAGE_BREAK}
Ας μας επιτραπεί εδώ να κάνουμε μια μικρή παρένθεση. Δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε με ανησυχία τη -συνεχώς αυξανόμενη- "τάση" των εταιρειών να κυκλοφορούν ένα παιχνίδι που μοιάζει ημιτελές και μετά από λίγο διάστημα να κυκλοφορούν ένα expansion που να ολοκληρώνει τον πρωτότυπο τίτλο. Η "σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι" ήταν το Red Alert 3, το οποίο ακολουθήθηκε από το expansion του, το Uprising, που "πρόδιδε" ότι ήταν έτοιμο από την πρώτη στιγμή, αλλά προτιμήθηκε η ξεχωριστή κυκλοφορία του για να προσφέρει περισσότερα κέρδη στην εταιρεία. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει με το Spore Galactic Adventures. Το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς όταν βλέπει τον τίτλο είναι "μα γιατί δεν υπήρχε αυτό στο Spore";
"Tο Spore Galactic Adventures (όπως και διάφορα άλλα παιχνίδια σαν το LittleBigPlanet, ή το Armed Assault που βασίζονται σε user content) είναι ένας τίτλος που "ωριμάζει" με τον καιρό"
Μπορεί οι μεγάλες εταιρείες ανάπτυξης να (νομίζουν ότι) έχουν βρει τη συνταγή για να βγάζουν εύκολα χρήματα, αλλά καλό θα ήταν να μην ξεχνάνε ότι οι παίκτες-αγοραστές δεν είναι η "χήνα που γεννά χρυσά αυγά". Μετά το "διαίρει και βασίλευε" των παλαιών περιόδων της ανθρώπινης ιστορίας, σήμερα αρχίζει και κυριαρχεί το "διαίρει (σε expansions) και κέρδιζε".
Σε καμιά περίπτωση δεν υπονοούμε ότι το παιχνίδι δεν αξίζει τα χρήματά του! Το Spore, όπως και το Galactic Adventures, είναι τίτλοι-επένδυση, γιατί πολύ απλά όσο περνάει ο καιρός, τόσο περισσότερο περιεχόμενο δημιουργημένο από χρήστες θα αρχίσει να κυκλοφορεί, και τόσο περισσότερο θα προσελκύει τον παίκτη. Προσωπικά, μας θυμίζει το Total Annihilation για το οποίο έχουν δημιουργηθεί αμέτρητες αποστολές από χρήστες κι εξακολουθεί ακόμα να ελκύει τους οπαδούς του -πολλά χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Αν υπάρχει κάτι για το οποίο μπορεί να παραπονεθεί κανείς για το συγκεκριμένο παιχνίδι, είναι για το ότι διαθέτει ένα μόνο tutorial και τίποτα άλλο. Ουσιαστικά, καλεί τον παίκτη να "ψαρέψει" τις πίστες των άλλων χρηστών online και να απολαύσει παιχνίδι.
{VIDEO_1}
Το Spore Galactic Adventures (όπως και διάφορα άλλα παιχνίδια σαν το LittleBigPlanet, το Armed Assault ή το Unreal Tournament που βασίζονται σε user content) είναι ένας τίτλος που "ωριμάζει" με τον καιρό. Σε πολλούς θα θυμίσει τη διαφήμιση ενός ποτού, στο οποίο οι παραγωγοί του περιμένουν υπομονετικά -πετώντας φελλούς!- να ωριμάσει και μετά το απολαμβάνουν.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το Spore Galactic Adventures: Ο παίκτης θα το εκτιμήσει μόνο όταν δει (και κατεβάσει) τις πρώτες πίστες κι αποστολές που έφτιαξαν άλλοι παίκτες. Το πιο πιθανό είναι ότι οι περισσότεροι παίκτες θα το αγνοήσουν, γιατί απλά δεν θα έχουν την όρεξη να δημιουργήσουν κάτι δικό τους ή γιατί δεν θα βρίσκουν δημιουργημένες από άλλους παίκτες πίστες. Μόλις παρέλθει όμως ένα μικρό διάστημα λίγων ημερών από την κυκλοφορία του, το "τιγκάρισμα" του internet με νέες πίστες θα είναι βέβαιο, και το σίγουρο είναι ότι το LittleBigPlanet θα έχει βρει έναν άξιο ανταγωνιστή.
Νίκος Ελευθεριάνος
Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος
Λειτουργικό Windows XP/ Vista
Επεξεργαστής Pentium 4 2.0 GHz
Μνήμη 512ΜΒ (XP)/ 768 MB (Vista)
Σκληρός δίσκος 2 GB
Κάρτα γραφικών 128 MB κι υποστήριξη Pixel Shader 2.0