Η επιστροφή του Guybrush Threepwood!
Η σειρά Monkey Island είναι αναμφίβολα μια από τις πιο αγαπημένες adventure σειρές στην ιστορία της ηλεκτρονικής διασκέδασης. Το τέταρτο μέλος της σειράς, όμως, έμελλε να μείνει στην ιστορία ως το κύκνειο άσμα του τρανού adventure department της LucasArts και στην ουσία την αρχή της παραφιλολογίας για το τέλος των adventure games (παρόλο που παιχνίδια όπως Syberia, Longest Journey, Fahrenheit, Still Life κ.λπ. απέδειξαν περίτρανα πως κάτι τέτοιο δεν ίσχυε). Οι ελπίδες λοιπόν για ένα νέο Monkey Island ποτέ δεν έσβησαν, αν και η λογική έδειχνε το αντίθετο.
Ξαφνικά, -μετά από αναμονή πάρα πολλών ετών και πριν σχεδόν ένα μήνα- η LucasArts ανακοίνωσε στην Ε3 πως θα επανέφερε στο προσκήνιο τη σειρά. Αποτέλεσμα αυτού ήταν, πιθανότατα οι κραυγές ενθουσιασμού των απανταχού adventure gamers να ακούστηκαν μέχρι το Άλφα του Κενταύρου!
"Το παιχνίδι ξεκινάει με τρόπο παρόμοιο με εκείνον του MΙ3. Ο Guybrush, στην προσπάθεια του να σώσει την αγαπημένη του Elaine, καταφέρνει για άλλη μια φορά να τα κάνει σαλάτα και να βρεθεί σε μεγάλους μπελάδες"
Όμως, αυτή τη φορά, η LucasArts δεν θα ασχολούταν με τη δημιουργία του τίτλου. Αντιθέτως, πλησίασε τη, γνωστή πλέον, Telltale Games και εντυπωσιασμένη από την εργασία της στη σειρά Sam & Max, της έδωσε τη δυνατότητα να προσφέρει ένα νέο Monkey Island στο κοινό, αλλά υπό τη μορφή του "episodic adventure". Το Tales of Monkey Island θα αποτελείται από πέντε επεισόδια, που το καθένα θα διατίθεται στην κυκλοφορία κάθε μήνα. Με το πρώτο τμήμα της σειράς να κυκλοφορεί εδώ και δύο περίπου ημέρες, αδράξαμε την ευκαιρία να το παίξουμε και φυσικά να σας το παρουσιάσουμε εκτενώς.
The Tale of Monkey Island: To σενάριο
Το παιχνίδι ξεκινάει με τρόπο παρόμοιο με εκείνον του MΙ3. Ο Guybrush, στην προσπάθεια του να σώσει την αγαπημένη του Elaine, καταφέρνει για άλλη μια φορά να τα κάνει σαλάτα και να βρεθεί σε μεγάλους μπελάδες. Έτσι, βρίσκεται ξαφνικά εγκλωβισμένος σε ένα νησί, από το οποίο δεν μπορεί να ξεφύγει εξαιτίας κάποιων περίεργων φυσικών δυνάμεων.
Όπως είναι λογικό, το Εpisode 1 είναι η αρχή της ιστορίας, όποτε πραγματικά μην περιμένετε να δείτε πολλά, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα της ιστορίας αναλώνεται στην προσπάθεια του παίκτη να ξεφύγει από το νησί. Ευτυχώς, αν και λίγα, δύνονται ορισμένα δυνατά στοιχεία για την περαιτέρω εξέλιξη της κεντρικής ιστορίας, τα οποία είναι αρκετά έξυπνα και δείχνουν προοπτικές για μια πολύ δυνατή εξέλιξη του σεναρίου στο μέλλον. Ευτυχώς για όλους μας, από πλευράς χιούμορ το παιχνίδι είναι ένα γνήσιο Monkey Island. Αν και σίγουρα ακολουθεί μια πιο "family friendly" γραμμή σε σχέση με το "σκληρό" Monkey Island 2, το χιούμορ είναι εδώ και ικανοποιεί πλήρως!
Μόνο και μόνο για ορισμένα πολύ πετυχημένα αστεία, αλλά και "easter eggs" από παλαιότερα παιχνίδια της LucasArts, αξίζει στα σίγουρα να δείτε το παιχνίδι. Σε ό,τι αφορά το τέλος του επεισοδίου, αρκεί απλά να πούμε πως, για άλλη μια φορά, τελειώνει μάλλον απότομα. Βέβαια, αυτό ήταν αναμενόμενο από ένα episodic game, αλλά σίγουρα επιθυμούσαμε ένα λίγο πιο δυνατό τερματισμό από αυτόν που μας δόθηκε.
Shiver me timbers, me eye!: Τα γραφικά
Στον τεχνικό τομέα του τίτλου, η υπόθεση σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Τα γραφικά των χώρων είναι -όπως σε όλα τα παιχνίδια της Telltale- πολύ όμορφα, καλοσχεδιασμένα, με έντονα χρώματα και έξυπνο χιούμορ. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο, είναι πως το παιχνίδι έχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία και αριθμό περιοχών που μπορούμε να επισκεφθούμε από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι της Telltale, στοιχείο που δείχνει πόσο πολύ προσπάθησαν οι δημιουργοί. Το δε animation των χαρακτήρων είναι εξαιρετικό και από τα καλύτερα που έχουμε δει σε 3D adventure. Τέλος, το γεγονός ότι, στις "full" ρυθμίσεις, τρέχει άπταιστα σε μέτριο PC τριετίας είναι πολύ ενθαρρυντικό.
Όμως, τα πράγματα δεν είναι μόνο θετικά. Οι ενστάσεις μας εντοπίζονται κυρίως στο ότι, τεχνικά, το Episode 1 είναι απλά το Wallace & Gromit, "βαμμένο" με πειρατικά χρώματα. Καταλαβαίνουμε την ανάγκη να μετριάζεται το κόστος παραγωγής, αλλά δεν είναι δυνατόν τόσα χρόνια η Telltale να χρησιμοποιεί για όλα της τα παιχνίδια την ίδια μηχανή γραφικών. Με αυτόν τον τρόπο καταστρέφεται η μοναδικότητα του κάθε τίτλου. Eπιπροσθέτως, ο σχεδιασμός όλων των νέων χαρακτήρων είναι εκνευριστικά όμοιος, πραγματικά αδιάφορος και σίγουρα πολύ σύντομα θα τους ξεχάσετε όλους.
"Τα γραφικά των χώρων είναι -όπως σε όλα τα παιχνίδια της Telltale- πολύ όμορφα, καλοσχεδιασμένα, με έντονα χρώματα και έξυπνο χιούμορ"
Τέλος, για πρώτη φορά στα χρονικά της Telltale, κυκλοφορεί παιχνίδι που δεν είναι πλήρως απαλλαγμένο από glitches και bugs. Υπάρχουν ορισμένα tearings, ειδικά στην περιοχή του ενδότερου νησιού, ενώ ορισμένες φορές το animation του Guybrush κολλάει και αντί να περπατάει, θα ίπταται δεξιά και αριστερά. Περνώντας σε πιο σημαντικά προβλήματα, διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ένα bug που μπορεί να "κολλήσει" τον παίκτη και να τον εμποδίσει από το να συνεχίσει την ιστορία. Επίσης, πολλοί χρηστές αντιμετώπισαν ολικό κόλλημα και επιστροφή στο desktop (κάτι που συνέβη και σε εμάς μια φορά).
Είναι κρίμα που ξαφνικά η εταιρία έριξε τα standards που είχε κατακτήσει μετά από τόσα χρόνια.. Πιθανά η πίεση που ασκήθηκε για να κυκλοφορήσει το Tales of Monkey Island σύντομα, καθώς και η πίεση να παραδίδει ένα επεισόδιο κάθε μήνα, την έβλαψε σημαντικά και για πρώτη φορά διέθεσε παιχνίδι με αρκετά προβλήματα. Βεβαίως, σύντομα θα κυκλοφορήσει κάποιο patch, ωστόσο, ελπίζουμε οι δημιουργοί να προλάβουν να ελέγξουν ενδελεχώς το επόμενο επεισόδιο. Ευτυχώς, στον ηχητικό τομέα, δεν υπάρχει το παραμικρό παράπονο. Προσπερνώντας τα ρίγη συγκίνησης που δημιουργούνται από την πολυαγαπημένη κλασσική μουσική της σειράς, το υπόλοιπο soundtrack κυμαίνεται και αυτό σε υψηλά επίπεδα. Το voice acting είναι άπταιστο ενώ τα ηχητικά εφέ κρύβουν έντονο χιούμορ.
{PAGE_BREAK}
Okaayyy, now what do I do?: Οι γρίφοι
Ερχόμενοι στο νευραλγικό τομέα κάθε adventure, τους γρίφους, μπορούμε να πούμε πως μείναμε πλήρως ικανοποιημένοι. Το παιχνίδι έχει ικανοποιητική διάρκεια για "επεισόδιο" (περίπου 3 με 4 ώρες) και οι γρίφοι του είναι καλοδουλεμένοι και λογικοί, σε βαθμό που αν κάτσει ο παίκτης να σκεφτεί, θα βρει στα σίγουρα τη λύση τους. Η δε γενικότερη δυσκολία του τίτλου είναι σε ιδανικά επίπεδα καθώς βρίσκει τη χρυσή τομή.
Ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι μείναμε από δύο γρίφους με χάρτη θησαυρού, που είναι από τους πιο εμπνευσμένους που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Εξαιρετικά σημαντικό είναι και το γεγονός πως το χιούμορ είναι διάχυτο σε όλους τους γρίφους, τόσο που κάθε λύση τους προσφέρει χείμαρρο γέλιου!
How do you steer this boat?!?: Ο χειρισμός
Ο χειρισμός από την άλλη, είναι δυστυχώς ένα περίεργο…φρούτο. Αν και όλο το interaction στο παιχνίδι γίνεται με παραδοσιακό point and click, η κίνηση του χαρακτήρα πήρε στοιχεία από το W&G, με αποτέλεσμα να ξενίζει. Πλέον, ο παίκτης δεν μπορεί να κινήσει το χαρακτήρα του απλά κάνοντας κλικ στο σημείο που επιθυμεί. Αντιθέτως, κρατώντας πατημένο το αριστερό πλήκτρο του mouse, εμφανίζεται ένα γυροσκοπικό βελάκι γύρω από τον Guybrush και ανάλογα με το προς τα πού θα σπρώξουμε το ποντίκι, κινείται προς εκείνη την κατεύθυνση. Αν και στην θεωρία ακούγεται καλό, αυτό το μοντέλο στην πράξη πολλές φορές οδηγεί στο να κάνουμε κύκλους και να κολλάμε σε γωνίες.
Ευτυχώς, υπάρχει και η δυνατότητα για κίνηση με τα βελάκια του πληκτρολογίου, μια δυνατότητα που εκμεταλλευθήκαμε αμέσως. Ωστόσο, θεωρούμε πολύ περίεργο το interaction να γίνεται με το mouse και η κίνηση με άλλο τρόπο. Αυτή η επιλογή περιπλέκει τα πράγματα δίχως κάποιον προφανή λόγο. Παρόλη όμως την περίεργη αυτή κίνηση, ο χειρισμός είναι απλός και λειτουργικός, αν και αφήνει σίγουρα αρκετά περιθώρια για βελτίωση.
Εν κατακλείδι, το Episode 1 είναι ένα δυνατό adventure, με ατμόσφαιρα και χιούμορ, αλλά δυστυχώς δεν καταφέρνει ακόμα να φτάσει το υψηλό επίπεδο που περιμένουμε από τη σειρά, καθώς μαστίζεται από διάφορα προβλήματα. Παρόλα αυτά, η σειρά έχει τρομακτικές προοπτικές για να εξελιχθεί σε μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα "season". Το μόνο που απομένει, είναι να δεχθεί η Telltale το feedback των χρηστών και να διορθώσει τους τομείς που πρέπει. Αν το καταφέρει -και ταυτόχρονα διατηρήσει το χιούμορ και τους γρίφους σε τόσο υψηλά επίπεδα- τότε θα έχουμε μια εξαιρετική σειρά για τη χρονιά που διανύουμε.
Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος