Project Natal

Το GameOver πιάνει με τα χέρια του…αέρα και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις!

Ο Kudo Tsunoda έχει κηρύξει επίσημα πόλεμο στα χειριστήρια. Όταν ο ίδιος και η ομάδα του ανακοίνωσαν το Project Natal στην E3, δίχασαν κοινό και Tύπο σχετικά με τις δυνατότητες και τις πιθανές εφαρμογές της νέας τεχνολογίας, αλλά και στο θέμα του τρόπου στον οποίο αρέσκεται ο καθένας να αλληλεπιδρά με την κονσόλα του. Κάποιοι θεωρούν το καινοτόμο project συναρπαστικό και ανυπομονούν να δουν τι αλλαγές μπορεί να φέρει, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι το χειριστήριό τους εξακολουθεί να είναι ο καλύτερος τρόπος για να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια. Οι τελευταίοι δε θα χαρούν να μάθουν ότι ο Tsunoda εξακολουθεί να θεωρεί το χειριστήριο ξεπερασμένο και πιστεύει πως η τεχνολογία ανίχνευσης κίνησης, όψης και φωνής που προσφέρει το Natal, θα αποτελέσουν το μέλλον της ανάπτυξης και του τρόπου που παίζουμε videogames.

Κατά τη διάρκεια της Gamescom 2009, το GameOver συναντήθηκε με τον Kudo Tsunoda και τα…υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου του και μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε το Project Natal σε δράση και φυσικά να το δοκιμάσουμε και οι ίδιοι. Όπως θα δείτε και στο video που ακολουθεί, οι φόβοι που εκφράζουν πολλοί ότι θα δείχνουμε γελοίοι μέσα στο σαλόνι μας ανεμίζοντας τα χέρια μας πέρα-δώθε, δεν απέχουν και πολύ από την πραγματικότητα! Την ίδια στιγμή, ωστόσο, δεν μπορούμε να αρνηθούμε το γεγονός ότι παρακολουθούμε κάτι το επαναστατικό στο χώρο της ψηφιακής ψυχαγωγίας.

Το demo που δοκιμάσαμε ήταν το ίδιο που ήταν διαθέσιμο για τον τύπο στην E3, με το Ricochet (το σε στιλ Breakout παιχνίδι με τις μπάλες) και με το Burnout: Paradise. Δοκιμάζοντας με τα χέρια μας το δεύτερο, εντυπωσιαστήκαμε από το γεγονός ότι το Natal διάβαζε τις κινήσεις μας με αρκετά μεγάλη προσέγγιση, ενώ μόλις ξεπεραστεί το αρχικό σοκ, μένει μια αίσθηση πραγματικά δυναμικού gameplay –ο τρόπος που φρενάρουμε και επιταχύνουμε στο Burnout μετακινώντας το πόδι μας πίσω και μπροστά αντίστοιχα, μπορεί να μην μεταδίδει με τίποτα την αίσθηση της οδήγησης, αλλά κατά περίεργο τρόπο αυξάνει την υποβολή και την αίσθηση της συμμετοχής μας μέσα στο παιχνίδι.

Μετά από ερώτησή μας, ο Tsunoda μας ενημέρωσε πως το Natal θα έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει μέχρι και τα δάχτυλα του χρήστη (αρκεί, όπως είπε, να είναι κανονικού μεγέθους, δηλαδή θα δυσκολευτεί π.χ. με τα δάχτυλα ενός μικρού παιδιού), θα λειτουργεί και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού, και, σε περίπτωση που υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στο δωμάτιο, μπορεί επίσης να ξεχωρίσει ποιου της κινήσεις θα παρακολουθεί την ώρα που παίζεται το παιχνίδι, το οποίο διαπιστώσαμε κι εμείς βλέποντας και παίζοντας. Επίσης, πρόσθεσε ότι θα μπορούν να παίζουν μέχρι και τέσσερις παίκτες ταυτόχρονα, με το Natal να παρακολουθεί όλους τους αποτελεσματικά – κάτι που όμως δεν είχαμε την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε οι ίδιοι στο hands-on.

Οι ανησυχίες που εκφράζονται από πολλούς, βέβαια, έχουν κάποια βάση. Το παρόν demo του Natal μπορεί να δουλεύει αυτή τη στιγμή αρκετά καλά με το παιχνίδι που κατασκευάστηκε γι’αυτό, όμως γρήγορα ανακαλύπτουμε ότι ο χειρισμός στο Burnout, ενώ είναι λειτουργικός, δεν έχει την ακρίβεια που χρειάζεται για να παίξει κανείς ένα τέτοιο παιχνίδι στο πλήρες των δυνατοτήτων του. Είναι βέβαια και θέμα εξοικείωσης –για να αρχίσουμε να παίζουμε με το Natal είναι πιθανό ότι θα πρέπει να μάθουμε μερικά παιχνίδια ξανά από την αρχή– όμως, προς το παρόν τουλάχιστον, φαίνεται πως το όνειρο του Tsunoda για ολική αντικατάσταση του χειριστηρίου από την ανίχνευση κίνησης δεν είναι ακόμη πολύ ρεαλιστικό.

Παρ’όλα αυτά, ο Tsunoda μας ενημερώνει ότι ήδη πολλές εταιρίες έχουν ενδιαφερθεί ώστε τα παιχνίδια τους να υποστηρίζουν την τεχνολογία αυτή, αν και δε θέλησε να μας αποκαλύψει ονόματα. Ελπίδα του είναι όλα τα παιχνίδια του Xbox 360 να μπορούν να παιχτούν τόσο με τον παραδοσιακό τρόπο όσο και με το Natal, ενώ ας μην ξεχνάμε τις προσπάθειες του Peter Molyneux και της ομάδας του "Milo & Kate" επάνω στην τεχνολογία του Natal, αλλά και τις έρευνες της Harmonix στην εφαρμογή του Natal στη σειρά Rock Band.

Θα ακουστεί ίσως παρωχημένο, όμως η τεχνολογία του Natal υπόσχεται πραγματικά πάρα πολλά. Ακόμη κι αν δεν εφαρμοστεί αποτελεσματικά σε παιχνίδια τα επόμενα δύο χρόνια και παραμείνει ένας πρωτότυπος τρόπος περιήγησης μέσα στο Xbox Live για παράδειγμα, εξακολουθεί να είναι ένα τεχνολογικό επίτευγμα το οποίο θα μπει στα σπίτια μας με (σχετικά) μικρό κόστος και προσπάθεια. Σίγουρα είναι εύκολο για μία τέτοια εφαρμογή να παραμείνει στο πεδίο του εντυπωσιασμού, του "gimmick"…ελληνιστί, ειδικά αν δε βρεθούν developers που να μπορέσουν να δημιουργήσουν παιχνίδια που να φιλοξενούν αποτελεσματικά την τεχνολογία.

Με τις σωστές εφαρμογές όμως, το Project Natal μπορεί να αλλάξει πολλά στο χώρο του gaming και της ψυχαγωγίας στο σπίτι μας. Κι ο Kudo Tsunoda θα ξεφορτωθεί επιτέλους εκείνα τα χειριστήρια που αντιπαθεί τόσο πολύ!

Μιχάλης Τέγος

{VIDEO_1}

 

Δείτε το βίντεο στο YouTube

{nomultithumb}

Exit mobile version