Το δυναμικό “χνουδωμεταλλικό” ντουέτο επιστρέφει, και τα blasters παίρνουν για ακόμα μία φορά φωτιά
Τί ακριβώς προσδιορίζει την επιτυχία μίας σειράς; Είναι οι πωλήσεις της, η αντοχή της στο χρόνο, οι καινοτομίες που προσφέρει, ο αριθμός των sequels, ή μήπως οι οπαδοί που δημιουργούνται με το πέρασμα του χρόνου; Στην περίπτωση του Ratchet και του κολλητού του, Clank, όλα τα παραπάνω ισχύουν. Ποιος θα το φανταζόταν πως επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου Ratchet & Clank στο τότε νεαρό PlayStation 2, το δημιούργημα της Insomniac θα αποτελούσε πλέον ένα από τα πιο σημαντικά AAA franchises της βιομηχανίας. Κι όμως, η εμμονή της Insomniac στη λεπτομέρεια και η θέληση της να προσφέρει αυτό που ακριβώς ζητούν οι φίλοι των παιχνιδιών της, οδήγησε στη δημιουργία μίας σειράς ορόσημο για τις κονσόλες PlayStation, όπως ακριβώς είχε πράξει επί εποχές PSone, με τον εξίσου αγαπημένο Spyro the Dragon.
Αν και κατά πολλούς υπερβολικά πιστή στο παρελθόν, η μετάβαση της σειράς στη νέα γενιά, με το Tools of Destruction, στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, αφού ο τίτλος αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς. Παρόλα αυτά, η Insomniac δεν επαναπαύτηκε στις δάφνες της και μετά την κυκλοφορία του πληρέστατου και άκρως ενδιαφέροντος Quest for Booty -που παρεμπιπτόντως έδωσε DLC διδαχές και χρησίμευσε ως σεναριακό filler- μας παραδίδει το τελευταίο μέρος του Future saga, με τίτλο “A Crack in Time”. Μετά την κάτι παραπάνω από πολύωρη ενασχόληση μας με το ACiT, είμαστε πεπεισμένοι πως η πιο πρόσφατη προσθήκη στη σειρά, είναι ίσως και η καλύτερη μέχρι σήμερα.
Ένας φίλος από τα παλιά: Το σενάριο
Καθώς δεν επιθυμούμε να σας στερήσουμε το δικαίωμα της άγνοιας όσον αφορά την εξέλιξη του σεναρίου, απλά θα αναφέρουμε πως, όπως αποδεικνύεται, ο Dr. Nefarious επιστρέφει στο προσκήνιο, αυτή τη φορά όχι με στόχο να αφανίσει κάθε οργανική μορφή στο γαλαξία, αλλά να κάνει υποχείριο ένα όργανο, ικανό να καταστρέψει κάθε εκατοστό του γνωστού κόσμου, αν χρησιμοποιηθεί λανθασμένα. Σημαντικό ρόλο στο σατανικό σχέδιό του κατέχει ο Clank, ο οποίος κρύβει μέσα του μυστικά, τα οποία ούτε ο ίδιος γνώριζε. Στην πραγματικότητα λοιπόν, ο ρόλος του Clank στο σύμπαν είναι πολύ πιο σπουδαίος, κάτι που ανακαλύπτουμε στην πορεία.
Η εξιστόρηση των γεγονότων είναι εύστοχη και ενημερωτική, απόρροια της προσπάθειας της Insomniac να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες στους οπαδούς της σειράς. Έτσι, μαθαίνουμε για το παρελθόν και των δύο ηρώων μας, ενώ την εμφάνιση τους κάνουν γνωστοί χαρακτήρες, με πρωτοστάτη τον πάντα ξεκαρδιστικό Captain Qwark. Το humor της σειράς έχει μεταφερθεί αυτούσιο στο νέο παιχνίδι, ενώ μάλιστα ενισχύεται από το καλογραμμένο σενάριο και τους άψογους διάλογους.
Everything is better with Hover Boots: Το gameplay
Τη δημιουργική επίλυση γρίφων από πλευράς Clank και την ακατάπαυστη δράση από πλευράς Ratchet. Παρότι διαφορετικά στον πυρήνα τους, η ροή του παιχνιδιού είναι άψογη, με αποτέλεσμα η μετάβαση από το puzzle-solving στο combat platforming να γίνεται χωρίς να ξενίζει τον παίκτη ή να βάζει φρένο στο εθιστικό momentum που καταφέρνει να δημιουργήσει το παιχνίδι.
Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν είναι δύσκολοι, αφού το μόνο που απαιτείται είναι καθαρή σκέψη και κατανόηση της τεχνικής που απαιτείται να χρησιμοποιήσουμε. Βασικό εργαλείο του Clank αποτελεί και το Chronoscepter που, πέρα από τη βασική του λειτουργία να επιστρέφει στην αρχική του κατάσταση ό,τι ακουμπά, αποτελεί και το βασικό melee όπλο του Clank.
{PAGE_BREAK}
Στα τμήματα που ελέγχουμε τον Ratchet -τα οποία είναι ελαφρώς περισσότερα σε αριθμό- οι νέες προσθήκες, αν και όχι δραματικά νεωτεριστικές, καταφέρνουν να αναδιοργανώσουν το όλο στήσιμο του gameplay. Η λέξη “αναδιοργάνωση” δεν είναι τυχαία, αφού χωρίς να ξεφεύγει από τα μονοπάτια της σειράς, παρουσιάζει νέα χαρακτηριστικά, όπως οι hover boots λόγου χάρη, που καταφέρνουν να προσθέσουν μία νέα νότα στο ήδη δοκιμασμένο και άκρως εντυπωσιακό gameplay. Τα περιβάλλοντα είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένα, ώστε ο Ratchet να μπορεί να βάλει σε χρήση τις νέες του μπότες, με speed boosts να εντοπίζονται βολικά μπροστά από μεγάλα άλματα και ειδικές βιδωτές βάσεις που του δίνουν κατεύθυνση να είναι τοποθετημένες σε στρατηγικά σημεία -όλα αυτά συνδυασμένα με ήδη γνωστά gadgets.
Αποτέλεσμα είναι ένας διαδραστικός κόσμος, που απαιτεί τη χρήση όλων των ικανοτήτων ενός Lombax, καθώς και την πλήρη αξιοποίηση των platforming ικανοτήτων του παίκτη. Μία ευχάριστη προσθήκη είναι και ένα νέο gadget, το οποίο ρουφά διάφορες ουσίες όπως νερό, πετρέλαιο και νέκταρ, ανάλογα με το τι προστάζει η περίσταση. Αν και απλό ως concept, οι γρίφοι που περιστρέφονται γύρω από αυτό είναι διασκεδαστικοί και σωστά σχεδιασμένοι.
Only available at Grumnle net: Το οπλοστάσιο
Το οπλοστάσιο του Ratchet, παραμένει όπως πάντα εντυπωσιακό, και παρόλο που η πρωτοτυπία είναι ακόμα παρούσα, είναι κοινώς αποδεκτό πως οι χρυσές εποχές του Up Your Arsenal, που παρουσίαζε ένα εξωκοσμικό οπλοστάσιο, έχουν περάσει. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως τα όπλα του ACiT δεν καταφέρνουν το έργο τους.
Τα γραφικά
Χωρίς αμφιβολία, το Tools of Destruction ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του. Αυτό δεν εμπόδισε την Insomniac όμως, να ωθήσει ακόμα περισσότερο τη μηχανή γραφικών. Το αποτέλεσμα είναι απλά συναρπαστικό. Ο κόσμος είναι γεμάτος χρώματα, animations και λεπτομέρειες, ενώ ακόμα και σε γκρίζα περιβάλλοντα, το παιχνίδι διατηρεί το “καλλιτεχνικό” του ύφος, χωρίς να βαδίζει σε γενικευμένης τεχνοτροπίας και σχεδιασμού μονοπάτια. Ένα πιο ζεστό και σύναμμα έντονο φίλτρο απεικόνισης έχει επιλεχθεί, δίνοντας μία ελαφρά καρτουνιστική νότα στον οπτικό τομέα, κάτι που όλως παραδόξως δένει πολύ όμορφα με το οπτικοακουστικό σύνολο.
{VIDEO_1}
Το voice over είναι ποιοτικό, με τους κλασικούς πλέον ηθοποιούς της σειράς να επιστρέφουν στους ρόλους τους και με τους νέους να κάνουν φανταστική δουλειά. Τα εφέ των όπλων είναι πειστικά και δεν κουράζουν, ενώ τα μουσικά κομμάτια που παίζουν, μεταβάλλονται από περιοχή σε περιοχή. Ορισμένα από αυτά, μάλιστα, είναι ιδιαίτερα προσεγμένα, ενώ ένα-δύο εξ αυτών πραγματικά μαγεύουν. Τέλος, παρά το χάος που επικρατεί στην οθόνη, με εχθρούς, σφαίρες και βίδες, να βρίσκονται ταυτόχρονα στο οπτικό μας πεδίο, κατά την ενασχόληση μας με το παιχνίδι, το frame rate δεν έπεσε στο ελάχιστο.
End of a saga: Συμπεράσματα
Ακόμα και μετά την προσθήκη νέων στοιχείων, κάποιοι θα σπεύσουν να δηλώσουν πως το Ratchet & Clank: A Crack in Time, δεν ξεφεύγει από τα καθιερωμένα. Και θα έχουν δίκιο. Αλλά το να πει κανείς πως ένας R&C τίτλος δεν καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τους προκατόχους του, είναι σαν να λέμε πως δύο γεύματα σε ένα εστιατόριο πολυτελείας, έχουν παρόμοια γεύση. Το ACiT είναι ένας άξιος διάδοχος και συνεχιστής της σειράς, με μία Insomniac να αποδεικνύει πως ένα franchise -υπό την κατάλληλη διαχείριση- μπορεί να επιβιώσει όχι μόνο στο χρόνο, αλλά να παραμείνει και φρέσκο στην πορεία.
Δημήτρης Μπάνος