R.U.S.E.

Μια πρώτη ματιά στον ιδιαίτερο τίτλο στρατηγικής της Ubisoft

Ο ανταγωνισμός στα παιχνίδια στρατηγικής είναι πολύ έντονος. Το 2010 θα είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για τα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας αφού περιμένουμε το Starcraft II, το Command & Conquer 4, το Supreme Commander 2 αλλά και διάφορες μικρότερες μεν, σημαντικές δε, κυκλοφορίες. Αν και είναι δύσκολο να ξεχωρίσει ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί κοντά σε μεγαθήρια του είδους και ειδικά όταν τοποθετείται χρονικά στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το R.U.S.E. είναι, τουλάχιστον, μία "φρέσκια" πρόταση που ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του.

Στην εμπόλεμη ζώνη: Τα βασικά χαρακτηριστικά

Η δράση του R.U.S.E. εκτυλίσσεται σε τεράστιους χάρτες και μπορούμε να δούμε τη δράση από όσο ψηλά θέλουμε με τρόπο που να φαίνεται ακόμα και όλος ο χάρτης ή, αν το θελήσουμε, μπορούμε να κάνουμε ζουμ και να οδηγήσουμε την κάμερα ακριβώς δίπλα στις μονάδες μας.

Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού είναι σαφώς χρησιμότερο να χρησιμοποιούμε τις μακρινές κάμερες, αφού μας επιτρέπουν να δούμε το τι ετοιμάζει ο αντίπαλος μας και να σχεδιάσουμε ανάλογα τη στρατηγική μας. Η δημιουργία βάσεων είναι απλή και γίνεται με τη χρήση του μοναδικού μας πόρου, του χρήματος. Αυτό που μας απασχολεί περισσότερο στο παιχνίδι είναι οι μάχες και η προστασία των βάσεών μας. Οι μάχες βασίζονται στο γνωστό σύστημα σχέσεων τύπου "πέτρα-ψαλίδι-χαρτί", που χαρακτηρίζει τα περισσότερα παιχνίδια στρατηγικής. Δεν υπάρχει micromanagement και δε θα δούμε το πεζικό μας να εκμεταλλεύεται αυτόματα τη φυσική κάλυψη -όπως στο Company of Heroes, για παράδειγμα- αλλά όλα βασίζονται αποκλειστικά στις απλές αυτές ισορροπίες.

Αυτό που κάνει το παιχνίδι της Ubisoft να ξεχωρίζει είναι αυτό που προηγείται πριν συγκρουστούν τα αντίπαλα στρατεύματα. Δεν υπάρχει fog of war και όλες οι κινήσεις είναι, φαινομενικά τουλάχιστον, ξεκάθαρες κάτι που παίζει μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη του gameplay, το οποίο επικεντρώνεται στην εξαπάτηση των αντιπάλων με τη χρήση των κινήσεων "R.U.S.E." -όπως χαρακτηριστικά τις ονομάζει το παιχνίδι.

Αποστολή: Η εξαπάτηση – το gameplay

Όπως προαναφέραμε, οι χάρτες του παιχνιδιού είναι τεράστιοι και η κίνηση των μονάδων είναι πάρα πολύ αργή. Αυτό κάνει τις αποστάσεις να φαίνονται ακόμα μεγαλύτερες και σε περίπτωση που κάποια μονάδα μας έχει προβλήματα δεν είναι και πολλά τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε. Επίσης, εξαιτίας των σχετικά περιορισμένων οικονομικών πόρων, πρέπει να προσέχουμε την τοποθέτηση των μονάδων μας στο χάρτη, αφού η δυσκολία τους να κινηθούν γρήγορα μπορεί να τις καταστήσει άχρηστες αν δεν τις τοποθετήσουμε σωστά. Τέλος, μπορούμε να μπερδέψουμε τους αντιπάλους χρησιμοποιώντας τις κινήσεις R.U.S.E. έτσι ώστε να έχουμε τακτικό πλεονέκτημα.

Οι δυνάμεις αυτές μπορούν να κάνουν την αντίπαλη ομάδα να πιστεύει ότι υπάρχουν μονάδες μας σε χώρους που δεν υπάρχει κανείς, μπορούμε να κρύψουμε τις μονάδες μας ή να αποκαλύψουμε τις εχθρικές μονάδες, να αλλάξουμε την εμφάνιση των μονάδων μας έτσι ώστε οι εχθροί να βλέπουν άρματα εκεί όπου, για παράδειγμα, υπάρχουν στρατιώτες, να αυξήσουμε προσωρινά την ταχύτητα των μονάδων μας και άλλα. Οι δυνάμεις αυτές κάνουν το R.U.S.E. να ξεχωρίζει, είναι ενεργές για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και μπορούν να δραστηριοποιηθούν μέσα στο χάρτη που χωρίζεται σε συγκεκριμένες ζώνες.

Συμπεράσματα

Το gameplay του R.U.S.E. είναι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, αλλά είναι πολύ αργό, κάτι που θα απωθήσει πολλούς παίκτες. Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι πολύ απλός και αν και παίξαμε το παιχνίδι σε PC, εκτιμούμε ότι η μεταφορά του λιτού interface του τίτλου στα χειριστήρια των κονσόλων θα γίνει χωρίς προβλήματα.

{VIDEO_1}

Ένα σημαντικό στοιχείο που θα παίξει μεγάλο ρόλο στο αν το R.U.S.E. θα καταφέρει να σημειώσει επιτυχία είναι η ισορροπία μονάδων, δυνάμεων και τακτικών, ένα στοιχείο για το οποίο δε μπορούμε να πούμε πολλά πράγματα από την εμπειρία μας με τη beta του παιχνιδιού καθώς, εκ των πραγμάτων, ένας από τους σημαντικότερους λόγους της διάθεσης μίας beta έκδοσης είναι η ρύθμιση της ισορροπίας αυτών ακριβώς των παραμέτρων από την ομάδα ανάπτυξης. Θεωρούμε ότι αυτό είναι το σημείο-κλειδί για το multiplayer του παιχνιδιού καθώς αν η ζυγαριά γέρνει προς μία μονάδα, μία ικανότητα ή έναν συνδυασμό ικανοτήτων και μονάδων, γρήγορα οι παίκτες θα το ανακαλύψουν και το παιχνίδι θα χάσει το ενδιαφέρον του.

Σε περίπτωση που όλα πάνε καλά, το R.U.S.E. θα εξελιχθεί σε ένα ενδιαφέρον παιχνίδι στρατηγικής, στο οποίο θα παίζει ρόλο η πραγματική στρατηγική και όχι η ταχύτητα -όπως συμβαίνει στα περισσότερα RTS. Ωστόσο, λόγω του πολύ αργού ρυθμού του, θεωρούμε βέβαιο ότι οι περισσότεροι παίκτες θα στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις και σαν αποτέλεσμα η βάση παικτών του τίτλου θα είναι σχετικά μικρή και κάπως συγκεκριμένη. Όσοι δεν έχουν πρόβλημα με τον αργό ρυθμό, καλό θα ήταν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη του R.U.S.E., το οποίο, αν δεν έχει προβλήματα ισορροπίας και αν προσφέρει ένα καλό single player mode, έχει τα φόντα να ξεχωρίσει.

Νίκος Καβακλής

{nomultithumb}

Exit mobile version