Ο ανταγωνισμός στα παιχνίδια στρατηγικής είναι πολύ έντονος. Το 2010 θα είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για τα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας αφού περιμένουμε το Starcraft II, το Command & Conquer 4, το Supreme Commander 2 αλλά και διάφορες μικρότερες μεν, σημαντικές δε, κυκλοφορίες. Αν και είναι δύσκολο να ξεχωρίσει ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί κοντά σε μεγαθήρια του είδους και ειδικά όταν τοποθετείται χρονικά στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το R.U.S.E. είναι, τουλάχιστον, μία "φρέσκια" πρόταση που ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του.
Στην εμπόλεμη ζώνη: Τα βασικά χαρακτηριστικά
Η δράση του R.U.S.E. εκτυλίσσεται σε τεράστιους χάρτες και μπορούμε να δούμε τη δράση από όσο ψηλά θέλουμε με τρόπο που να φαίνεται ακόμα και όλος ο χάρτης ή, αν το θελήσουμε, μπορούμε να κάνουμε ζουμ και να οδηγήσουμε την κάμερα ακριβώς δίπλα στις μονάδες μας.
Αυτό που κάνει το παιχνίδι της Ubisoft να ξεχωρίζει είναι αυτό που προηγείται πριν συγκρουστούν τα αντίπαλα στρατεύματα. Δεν υπάρχει fog of war και όλες οι κινήσεις είναι, φαινομενικά τουλάχιστον, ξεκάθαρες κάτι που παίζει μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη του gameplay, το οποίο επικεντρώνεται στην εξαπάτηση των αντιπάλων με τη χρήση των κινήσεων "R.U.S.E." -όπως χαρακτηριστικά τις ονομάζει το παιχνίδι.
Αποστολή: Η εξαπάτηση – το gameplay
Οι δυνάμεις αυτές μπορούν να κάνουν την αντίπαλη ομάδα να πιστεύει ότι υπάρχουν μονάδες μας σε χώρους που δεν υπάρχει κανείς, μπορούμε να κρύψουμε τις μονάδες μας ή να αποκαλύψουμε τις εχθρικές μονάδες, να αλλάξουμε την εμφάνιση των μονάδων μας έτσι ώστε οι εχθροί να βλέπουν άρματα εκεί όπου, για παράδειγμα, υπάρχουν στρατιώτες, να αυξήσουμε προσωρινά την ταχύτητα των μονάδων μας και άλλα. Οι δυνάμεις αυτές κάνουν το R.U.S.E. να ξεχωρίζει, είναι ενεργές για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και μπορούν να δραστηριοποιηθούν μέσα στο χάρτη που χωρίζεται σε συγκεκριμένες ζώνες.
Συμπεράσματα
Το gameplay του R.U.S.E. είναι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, αλλά είναι πολύ αργό, κάτι που θα απωθήσει πολλούς παίκτες. Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι πολύ απλός και αν και παίξαμε το παιχνίδι σε PC, εκτιμούμε ότι η μεταφορά του λιτού interface του τίτλου στα χειριστήρια των κονσόλων θα γίνει χωρίς προβλήματα.
{VIDEO_1}
Ένα σημαντικό στοιχείο που θα παίξει μεγάλο ρόλο στο αν το R.U.S.E. θα καταφέρει να σημειώσει επιτυχία είναι η ισορροπία μονάδων, δυνάμεων και τακτικών, ένα στοιχείο για το οποίο δε μπορούμε να πούμε πολλά πράγματα από την εμπειρία μας με τη beta του παιχνιδιού καθώς, εκ των πραγμάτων, ένας από τους σημαντικότερους λόγους της διάθεσης μίας beta έκδοσης είναι η ρύθμιση της ισορροπίας αυτών ακριβώς των παραμέτρων από την ομάδα ανάπτυξης. Θεωρούμε ότι αυτό είναι το σημείο-κλειδί για το multiplayer του παιχνιδιού καθώς αν η ζυγαριά γέρνει προς μία μονάδα, μία ικανότητα ή έναν συνδυασμό ικανοτήτων και μονάδων, γρήγορα οι παίκτες θα το ανακαλύψουν και το παιχνίδι θα χάσει το ενδιαφέρον του.
Νίκος Καβακλής
{nomultithumb}