Οι Salem και Rios επιστρέφουν γεμάτοι όρεξη για δράση, αλλά δίχως καθόλου…αντοχή
Έχουν περάσει κάτι λιγότερο από δύο χρόνια από την επίσημη κυκλοφορία του Army of Two. Μια δημιουργία της EA, η οποία σε μεγάλο βαθμό κατάφερε να διχάσει το κοινό, παρόλο που η συνολική της ποιότητα βρισκόταν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Σημείο τριβής ήταν για ακόμα μια φορά το υποβαθμισμένο single player campaign έναντι του αντίστοιχου multiplayer, αν και τη διαφορά κατάφερε να κάνει το άκρως συναρπαστικό co-op. Επιστρέφοντας στο σήμερα, η έλευση του δεύτερου μέρους μοιάζει να είναι αναπόφευκτη, κρίνοντας πάντοτε με βάση την πολιτική της εταιρίας γύρω από συγκεκριμένους τίτλους. Το Army of Two The 40th Day έρχεται με τρομερή φόρα και ανεπανάληπτη δράση, αλλά τελικά κάτω από τον εκκωφαντικό ήχο των εκρήξεων και την ακατάπαυστη δράση, αδυνατούν να έρθουν στην επιφάνεια άλλοι τομείς, που είτε δεν είναι καλοδουλεμένοι, είτε εσκεμμένα η ΕΑ θέλησε να κρύψει.
Ο ορισμός του sequel; Μάλλον όχι
Το νέο Army of Two είναι μια πρόταση που μοιάζει με τον προκάτοχό της σαν δύο σταγόνες νερό. Σαφέστατα και έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις, αλλά η ουσία παραμένει η ίδια και έτσι για να μπορέσει κάποιος να απολαύσει τον τίτλο σε όλη του την κλίμακα, επιβάλλεται να ασχοληθεί μαζί του έχοντας παρέα. Το co-op είναι και πάλι το Α και το Ω του τίτλου, οδηγώντας τους μοναχικούς παίκτες στο να αφήσουν το The 40th Day στο ράφι από την πρώτη κιόλας ημέρα.
Μπορεί να ακουγόμαστε κάπως αυστηροί αλλά δυστυχώς για ακόμα μια φορά σημαντικό εμπόδιο θα είναι η απελπιστικά μικρή διάρκεια της περιπέτειας των Salem και Rios. Το εκκεντρικό δίδυμο θα καταφέρει να εξοντώσει τους αντιπάλους του σε μια περιπέτεια που μετά βίας αγγίζει τις 5 ώρες, ακόμα και στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας. Ωστόσο, το ευχάριστο είναι πως αυτές οι ώρες θα περάσουν ευχάριστα και ο λόγος δεν είναι άλλος από την ακατάπαυστη δράση, αλλά και τη γενικότερη κινηματογραφική αίσθηση που αφήνει ο τίτλος. Και εδώ είναι ένα σημείο στο οποίο αξίζει να σταθούμε λίγο περισσότερο. Το Army of Two The 40th Day θα μπορούσε να το συγκρίνει κάποιος με μια υπερπαραγωγή του Hollywood και μάλιστα όχι άδικα.
Με το σενάριο από ένα σημείο και έπειτα να απουσιάζει, ο παίκτης θα παρακολουθεί έκπληκτος τα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης, με τη μηχανή γραφικών να είναι στιγμές που πραγματικά θα αφήσει πολλά στόματα ανοικτά. Η ουσία έχει θυσιαστεί στον βωμό της ακατάπαυστης δράσης και γνώμη μας είναι πως πολύ καλά έπραξε ο developer και κινήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση.
Όταν η δράση περισσεύει
Το αξιοσημείωτο με το Army of Two The 40th Day είναι πως από τα πρώτα κιόλας λεπτά καταφέρνει να κρατήσει τους πάντες κοντά του. Μέσω ορισμένων καλοφτιαγμένων cut-scenes, οι παίκτες πληροφορούνται ότι οι μάχες έχουν μεταφερθεί πλέον στη Shanghai, η οποία για αδιευκρίνιστους λόγους έχει δεχθεί μια πυραυλική επίθεση δίχως προηγούμενο. Οι δύο πρωταγωνιστές-μισθοφόροι μεταφέρονται στην εμπόλεμη ζώνη δίχως δεύτερη σκέψη, ενώ οι εκπλήξεις δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους. Σε χρόνο μηδέν η κατάσταση θα ανατραπεί και έτσι η μέχρι πριν χαλαρή και ανέμελη εικόνα των Salem και Rios –αν μπορεί να χαρακτηριστεί ως τέτοια μέσα στο πεδίο της μάχης- θα μετατραπεί σε έναν αγώνα για επιβίωση.
Μέχρι εδώ όλα καλά. Το γενικότερο σκηνικό παραμένει ίδιο με το αρχικό Army of Two, ενώ το ιδιαίτερα κατατοπιστικό tutorial θα βοηθήσει ακόμα και αυτούς που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη σειρά. Όπως ειπώθηκε παραπάνω, ο τίτλος στοχεύει κατά κύριο λόγο στον εντυπωσιασμό, ο οποίος συνοδεύεται από ασταμάτητες ανταλλαγές πυροβολισμών και εντυπωσιακότατες εκρήξεις. Η δράση παραμένει σε τρίτο πρόσωπο, ενώ για ακόμα μια φορά η θέση της κάμερας πίσω από τον ώμο των πρωταγωνιστών κρίνεται ως ιδιαίτερα βολική.
Σημαντικές βελτιώσεις αλλά…
Ειδοποιός διαφορά στο 40th Day είναι η βελτιωμένη ΑΙ τόσο των αντιπάλων, όσο και του χαρακτήρα που θα συνοδεύει συνεχώς τον πρωταγωνιστή που έχουμε επιλέξει. Πλέον, οι εχθροί θα αναζητούν τρόπους για να καλυφθούν και δείχνουν σημάδια νοημοσύνης, όμως, ορισμένα στραβοπατήματα δυστυχώς δεν απουσιάζουν. Ωστόσο, θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως η ομάδα ανάπτυξης θέλησε επίτηδες η συμπεριφορά τους να είναι τέτοια, ώστε η εξόντωσή τους να δώσει ένα αίσθημα ικανοποίησης αλλά και να χαράξει ένα σαδιστικό χαμόγελο στα πρόσωπα των παικτών.
Στην περίπτωση που κάποιος ασχοληθεί μόνος του με το Army of Two The 40th Day, ο δεύτερος χαρακτήρας που θα βρίσκεται συνεχώς στο πλευρό του παίκτη θα δρα αυτοβούλως, αν και υπάρχει η δυνατότητα να δεχθεί ορισμένες βασικές εντολές. Αξίζει να αναφερθεί, ότι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του πρώτου τίτλου, ο "Aggro meter", επιστρέφει. Βάσει αυτού, αν ο ένας εκ των δύο πρωταγωνιστών είναι εκτεθειμένος ή βάλλει συνεχώς κατά των αντιπάλων, τραβάει όλα τα πυρρά επάνω του, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να κινείται πιο άνετα. Το σύστημα δουλεύει μεν καλά, αλλά δεν έλλειψαν στιγμές όπου εντοπίσαμε προβλήματα, ειδικά όταν ο έτερος χαρακτήρας ελεγχόταν από την τεχνητή νοημοσύνη.
{PAGE_BREAK}
Σύμμαχος σε όλα τα προαναφερθέντα θα είναι, φυσικά, τα όπλα και στον συγκεκριμένο τομέα το 40th Day έχει κάνει πραγματικά άλματα προόδου. Το ποσοστό τροποποίησης αγγίζει δυσθεώρητα επίπεδα και έτσι ένα απλό τουφέκι μπορεί να μετατραπεί σε μια πολεμική μηχανή δίχως προηγούμενο, προσαρμόζοντας επάνω του ακόμα και έναν εκτοξευτή ρουκετών. Η αγορά του επιπλέον εξοπλισμού γίνεται μέσω ενός αρκετά κατατοπιστικού μενού, όπου οι χρήστες θα μπορούν να ξοδέψουν τα λεφτά που έχουν κερδίσει στο πεδίο της μάχης. Πραγματικά, η συγκεκριμένη επιλογή δίνει έναν προσωπικό τόνο στο όλο εγχείρημα και το αξιοσημείωτο είναι πως η δύναμη πυρός του εκάστοτε modified όπλου είναι και πρακτικά βελτιωμένη.
…η διάρκεια απούσα
Δυστυχώς, η χαρά των παικτών δεν πρόκειται να κρατήσει για πολύ. Η απελπιστικά μικρή διάρκεια του τίτλου θα ωθήσει τους περισσότερους να ασχοληθούν με το δικτυακό τμήμα του ή να αναζητήσουν κάποιον φίλο τους για ορισμένες άκρως εθιστικές ώρες σε επίπεδο co-op. Αυτή η συνεργασία μπορεί να επιτευχθεί τόσο μέσω split screen όσο, φυσικά, και μέσω δικτύου, με τη δεύτερη περίπτωση να κρίνεται ως η πλέον ιδανική. Τα όποια παραπατήματα της ΑΙ παύουν πλέον να υφίστανται και έτσι δύο παίκτες μπορούν να αποτελέσουν μια ουσιαστική δύναμη και να διασκεδάσουν στο μέγιστο βαθμό.
Η ίδια λογική της συνεργασίας συνεχίζεται και στο κυρίως multiplayer, όπου στα περισσότερα modes οι παίκτες χωρίζονται σε ομάδες των δύο. Εδώ οι επιλογές είναι αρκετές και με σύμμαχο τη σταθερότητα που μπορούν να εγγυθηθούν οι servers της ΕΑ, οι ώρες θα περάσουν ευχάριστα και ευτυχώς απροβλημάτιστα. Μέσα σε όλα τα διαθέσιμα modes ξεχωρίζει το co-op deathmatch, μια μάχη μέχρι τελικής πτώσης, όπου για να υπάρξει κάποια ισορροπία όλοι οι παίκτες θα έχουν όπλα της ίδιας δυναμικής. Η γενικότερη φιλοσοφία του τίτλου έχει μεταφερθεί και στις δικτυακές αναμετρήσεις, οι οποίες επικεντρώνουν την προσοχή τους πρωτίστως στη φρενήρη δράση και όχι στη στρατηγική.
{VIDEO_1}
Από εκεί και έπειτα, όλα τα υπόλοιπα δείχνουν να βρίσκονται στη θέση τους. Ο χειρισμός παραμένει για ακόμα μια φορά ακριβής, αν και το γεγονός πως πάρα πολλές ενέργειες έχουν συγκεντρωθεί σε ένα και μόνο πλήκτρο του χειριστηρίου, ίσως στο πεδίο της μάχης να δημιουργήσει ορισμένα προβλήματα. Ιδιαίτερα προσεγμένος είναι και ο ήχος, με τα διάφορα εφέ να είναι καλοδουλεμένα, ενώ οι διάλογοι χαρακτηρίζονται κυρίως για το εύθυμο ύφος και το χιούμορ τους και όχι τόσο για την ποιότητά τους.
Θα ανοίξουν πολλά στόματα: Τα γραφικά
Αν αναζητήσουμε έναν τομέα στον οποίο το Army of Two The 40th Day κάνει τη διαφορά, αυτός δεν είναι άλλος από τα γραφικά. Δίχως καμία δόση υπερβολής, η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε να χρησιμοποιήσει κάθε πόρο της μηχανής γραφικών και να παραδώσει ένα αποτέλεσμα τουλάχιστον εντυπωσιακό. Η έκταση των επιπέδων, οι λεπτομέρειες των χαρακτήρων, ο τρόπος παρουσίασης των εκρήξεων είναι μόνο μερικά στοιχεία που αποδεικνύουν την τεχνική αρτιότητα του τίτλου. Και τα ευχάριστα δεν σταματούν εδώ. Σε τακτά χρονικά διαστήματα τεράστια κτίρια θα καταστρέφονται, αεροσκάφη θα συντρίβονται, με απώτερο σκοπό ο παίκτης να χαζεύει συνεχώς τριγύρω του και να αισθάνεται πραγματικά ικανοποιημένος από την επιλογή του να ασχοληθεί με το The 40th Day.
Τελικά είναι πραγματικά δύσκολο να μπορέσει να μπει κάποιος στο μυαλό της EA Montreal και να προσπαθήσει να κατανοήσει τη λογική που διέπει το σχεδιασμό του νέου μέλους της οικογένειας Army of Two. Η εταιρία σαφέστατα και βελτίωσε τους περισσότερους τομείς, αλλά αγνόησε σχεδόν επιδεικτικά αυτούς που δέχθηκαν τις περισσότερες επικρίσεις στο πρώτο μέρος: τη διάρκεια και το "single player" gameplay. Κάτω από αυτό το πρίσμα, ο τίτλος δεν ενδείκνυται για μοναχικούς παίκτες, αλλά στον αντίποδα, αν βρείτε καλή παρέα σίγουρα θα περάσετε μαζί της πολλές ευχάριστες ώρες.
Γιώργος Τσακίρογλου
