Λαμπερά φώτα, γρήγορα αυτοκίνητα και πολλά όπλα…
Η Bizzare Creations, μετά το διάλειμμα που έκανε με τo The Club, επιστρέφει στο είδος που την ανέδειξε. Η δημιουργός του Metropolis Street Racer και της σειράς Project Gotham Racing, με το Blur προσπαθεί να κάνει κάτι λίγο διαφορετικό. Αυτή τη φορά έμφαση δίνεται στο multiplayer στοιχείο, με 20 παίκτες να μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα μέσω διαδικτύου, ενώ τέσσερις παίκτες μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα σε split screen mode. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα arcade racer, το οποίου πολύ σημαντικό στοιχείο είναι τα power ups, που μπορούν να κάνουν άνω κάτω την κατάταξη του αγώνα. Το GameOver είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στη Beta του παιχνιδιού, η οποία μας αποκάλυψε κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία.
Καλώς ήλθατε στο Blur: Τα βασικά γνωρίσματα
Το multiplayer του Blur βασίζεται σε ένα σύστημα απόκτησης βαθμών εμπειρίας. Ο αριθμός των πόντων εμπειρίας που συλλέγουμε σε κάθε αγώνα εξαρτάται, φυσικά, από τη θέση μας στην τελική κατάταξη, αλλά και από τις κινήσεις που θα κάνουμε μέσα στον αγώνα, με ένα σύστημα το οποίο θα θυμίσει τα Kudos σε όσους έχουν παίξει κάποιο παιχνίδι της σειράς P.G.R. Κάθε φορά που χτυπάμε κάποιον αντίπαλο, κερδίζουμε πόντους εμπειρίας, και όσο περισσότερα συνεχόμενα χτυπήματα καταφέρουμε, τόσο μεγαλώνει η αμοιβή μας. Με τη συλλογή των πόντων εμπειρίας ανεβαίνουμε επίπεδο και το κάθε επίπεδο ξεκλειδώνει καλύτερα αυτοκίνητα και αναβαθμίσεις.
Οι δύο πίστες που δοκιμάσαμε ήταν πολύ απλά σχεδιασμένες και, σε συνδυασμό με τα οχήματα που είχαμε, δεν απαιτούσαν ιδιαίτερες οδηγικές ικανότητες. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι κάθε φορά που αποσυνδεόμασταν από τους servers της εταιρείας, γυρνούσαμε πάλι στο level 1. Έτσι, δε μπορέσαμε να οδηγήσουμε αρκετή ώρα τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα που ξεκλειδώνονταν στη συνέχεια, λόγω των αρκετών αποσυνδέσεων. Οδηγώντας κυρίως τα πιο αργά και "ουδέτερα" αυτοκίνητα, λίγα πράγματα μπορούμε να πούμε για τη συμπεριφορά των οχημάτων.
Γενικά, ο χειρισμός στο νέο τίτλο της Bizarre είναι arcade και τα λάθη συγχωρούνται, αλλά αυτό τελικά θα κριθεί στην τελική έκδοση, όπου θα έχουμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε αρκετά εκείνα τα οχήματα που που θα μπορούν να αναπτύξουν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες σε πιο δύσκολες και ενδιαφέρουσες πίστες.
Το βασίλειο των power ups: Μέσα στον αγώνα
Πρωταγωνιστές του παιχνιδιού είναι τα power ups. Μπορούμε να έχουμε μέχρι τρία εξ αυτών ταυτόχρονα, η χρήση των οποίων μπορεί να μας ανοίξει το δρόμο προς την κορυφή της κατάταξης. Τα power ups περιλαμβάνουν νάρκες, πυραύλους, nitro, ενεργειακά πεδία που σπρώχνουν μακριά τους κοντινούς αντιπάλους μας, ασπίδες και επιδιόρθωση των ζημιών του οχήματός μας. Δε μπορούμε να πούμε ότι βρήκαμε ιδιαίτερα ενδιαφέρον κάποιο από τα power ups, αλλά ο περιορισμός στην ποσότητα από αυτά που μπορούμε να κρατήσουμε ταυτόχρονα, δίνει μία νότα στρατηγικής στο παιχνίδι.
Για παράδειγμα, αν έχουμε ένα αντίπαλο μπροστά μας, είναι καλή ιδέα να χρησιμοποιήσουμε το nitro, και όταν φτάσουμε κοντά του, να τον χτυπήσουμε με ρουκέτα. Aν πολλοί αντίπαλοι βρίσκονται μπροστά μας, μπορούμε να τους φτάσουμε με το nitro και μετά να ενεργοποιήσουμε το ενεργειακό πεδίο, για να χτυπήσουμε όσο περισσότερους μπορούμε. Τέλος, αν είμαστε πρώτοι, καλή ιδέα είναι η εξαπόλυση ναρκών στις στροφές και η χρήση της ασπίδας όταν βλέπουμε τους αντιπάλους να μας πλησιάζουν, ώστε να φυλαχτούμε από τυχόν δυσάρεστες εκπλήξεις.
Κάτι που μας άρεσε στο γενικότερο σχεδιασμό του τίτλου, είναι ότι ακόμα και στην κλασσική κάμερα πίσω από το όχημα, στο επάνω μέρος της οθόνης υπάρχει ένα καθρεφτάκι που μας επιτρέπει να βλέπουμε τι γίνεται πίσω μας, χωρίς να αποσπάται η προσοχή μας από το δρόμο. Στον αντίποδα, δεν μας άρεσε το γεγονός ότι πρακτικά δεν είναι δυνατό να βγάλεις τον αντίπαλο εκτός δρόμου χωρίς power up και μόνο βάσει των οδηγικών μας ικανοτήτων -όπως στα παιχνίδια της σειράς Burnout για παράδειγμα. Τα power ups δεν είναι τόσο δυνατά ώστε να αφήνουν εκτός συναγωνισμού τα θύματά τους, αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι αμελητέα. Αν κάποιοι περιμένουν πολύ γρήγορες εναλλαγές θέσεων και την ένταση του Burnout, εδώ μάλλον δεν θα βρουν κάτι τέτοιο.
Στο Blur, τα θύματα των power ups δε μπορούν να επανέλθουν στις πρώτες θέσεις γρήγορα. Αυτό είναι φυσιολογικό ως ένα σημείο, αφού ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων που συμμετέχουν στους αγώνες είναι πολύ μεγάλος. Αρνητικό θεωρούμε το γεγονός ότι δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στους αγώνες την ίδια δυναμική -λόγω της εφαρμογής των πόντων εμπειρίας με τον τρόπο που περιγράψαμε παραπάνω. Σαν συνέπεια, στους αγώνες κάποια οχήματα φεύγουν μπροστά και οι υπόλοιποι μένουν πιο πίσω. Ελπίζουμε τουλάχιστον να βελτιωθεί ο netcode με τρόπο που να "ρίχνει" στους αγώνες παίκτες παρόμοιας δυναμικής.
{PAGE_BREAK}
Εφέ και σταθερότητα: Ο τεχνικός τομέας
Τεχνικά το Blur δεν εντυπωσιάζει, αλλά οι πίστες και τα αυτοκίνητα είναι καλοσχεδιασμένα, όπως και τα εφέ από τα power ups. Σε ένα παιχνίδι racing, όπου εμφανίζονται στην ίδια πίστα 20 αυτοκίνητα ταυτόχρονα, τα οποία εξαπολύουν κάθε λογής όπλο το ένα στο άλλο, είναι λογικό η οπτική απεικόνιση δύσκολα να συγκριθεί με άλλα, λιγότερο "κοινωνικά" racing. Ωστόσο, παρά τα πολλά αυτοκίνητα, τις εκρήξεις και τα διάφορα οπτικά εφέ των power ups, δε συναντήσαμε πτώσεις του frame rate ό,τι και να γινόταν στην οθόνη και σε γενικές γραμμές ο οπτικός τομέας σε αυτή τη φάση φαίνεται όμορφος και, πάνω από όλα, λειτουργικός.
Πρώτα συμπεράσματα
Παίζοντας δύο από τις αρχικές πίστες του Blur -κυρίως με τα πρώτα αυτοκίνητα του παιχνιδιού- δεν είμαστε σε θέση να εκφέρουμε ολοκληρωμένη άποψη. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών μας, τη διαφορά από τη νίκη ή την ήττα την αποφάσιζε σχεδόν αποκλειστικά η σωστή χρήση των power ups και η δυναμική των αυτοκινήτων. Ωστόσο, η νέα δημιουργία της Bizarre έχει πολλές δυνατότητες, οι οποίες κατά τη διάρκεια της beta δε ξεδιπλώνονται όπως θα μπορούσαν.
{VIDEO_1}
Είναι σίγουρο ότι στην ολοκληρωμένη έκδοση του παιχνιδιού θα συναντήσουμε πιο πολύπλοκες και ενδιαφέρουσες πίστες, οι οποίες θα απαιτούν και την ανάλογη ικανότητα από την πλευρά του παίκτη, ενώ ελπίζουμε ότι αρκετά θέματα στο netcode θα βελτιωθούν. Ένα σημαντικό ερώτημα που προκύπτει, έχει να κάνει με το πόσο η Bizzare Creations θα καταφέρει να εξισορροπήσει τη σπουδαιότητα της σωστής χρήσης των power ups με την οδηγική ικανότητα των παικτών, έτσι ώστε το παιχνίδι να έχει περισσότερη ένταση και ενδιαφέρον. Αν η δημιουργός καταφέρει να βρει τη χρυσή τομή σε αυτόν τον τομέα, αν διορθώσει κάποια στοιχεία στο netcode και αν προχωρήσει στη δημιουργία πολλών και με ενδιαφέρον διαδρομών και οχημάτων, τότε το παιχνίδι της θα έχει τα φόντα να ξεχωρίσει.
Νίκος Καβακλής
{nomultithumb}