Crysis 2

Let’s hear it for New York

Το πρώτο πράγμα που βλέπουμε είναι το έντονο φως που χτυπά τα μάτια μας και μας τυφλώνει για λίγες στιγμές. Καθώς η όρασή μας καθαρίζει, βλέπουμε τη Νέα Υόρκη να απλώνεται κάτω από τα πόδια μας –μόνο που τα πελώρια κτίρια στέκονται βουβά, η μόνιμη βοή της πόλης έχει σιγήσει και τα σημάδια της καταστροφής είναι φανερά παντού. Καθώς κοιτούμε τριγύρω, συνειδητοποιούμε ότι στεκόμαστε μπροστά σε μια τρύπα στην πρόσοψη ενός ουρανοξύστη, παρατηρώντας τη θέα που ανοίγεται μπροστά μας, και το εκατοντάδων μέτρων κενό από κάτω μας. “Η αρχιτεκτονική των levels του Crysis 2 ακολουθεί μια παρόμοια φιλοσοφία με αυτή του 1, αλλά και του Far Cry,” εξηγεί ο Nathan Camarillo, παραγωγός της Crytek.

“Έτσι λοιπόν, εκεί που στα άλλα παιχνίδια μπορεί να περνούσατε μέσα από τη ζούγκλα ή από ένα σπήλαιο και να φτάνατε στην είσοδό του, όπου άνοιγε η θέα και βλέπατε τη νέα περιοχή μπροστά σας, εδώ μπορεί να περάσετε μέσα από ένα κτίριο και να φτάσετε σε ένα τέτοιο άνοιγμα.”

Σύμφωνα με τον παραγωγό, μπορεί το σκηνικό να έχει αλλάξει, αλλά η βάση της εμπειρίας στο νέο first-person shooter της Crytek παραμένει η ίδια. Ωστόσο, όπως τονίζει, η αλλαγή σκηνικού δεν είναι η μόνη που έχει υποστεί το παιχνίδι. “Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που είδαμε στο πρώτο Crysis, ήταν οι πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους επέλεγαν οι παίκτες να παίξουν,” συνεχίζει ο Camarillo. “Κάποιοι μπορεί να έπαιζαν σαν κυνηγοί, χρησιμοποιώντας το stealth της στολής για να πλησιάσουν τους εχθρούς τους και να τους εξουδετερώσουν σιωπηλά. Άλλοι μπορεί να χρησιμοποιούσαν τα κυάλια και να τους εκτελούσαν από απόσταση, κ.ο.κ.

Το θέμα είναι ότι οι παίκτες άλλαζαν το παιχνίδι τους όπως έκριναν αυτοί, και πιστεύουμε ότι ο τρόπος που σχεδιάσαμε τη στολή στο πρώτο δεν βόλευε πολύ αυτή την προσαρμοστικότητα. Γι’αυτό και την επανασχεδιάσαμε για το 2, ώστε να δώσουμε περισσότερη ευκινησία στους παίκτες.”

H εν λόγω στολή είναι φυσικά το περίφημο Nanosuit, η υψηλής τεχνολογίας πανοπλία/εξωσκελετός που φορούν οι ήρωες του πρώτου Crysis. Όπως και στο πρώτο παιχνίδι, το Nanosuit δίνει σε αυτόν που το φοράει αυξημένη μυική δύναμη, ευκινησία, δυνατότητα stealth, κλπ. “Η στολή είναι ο πυρήνας του franchise,” προσθέτει ο Camarillo, “κι έτσι είναι βασικό για μάς να διευκολύνουμε τον παίκτη στη χρήση της.” Στο μεταξύ, ο ήρωάς μας αποφασίζει να κάνει μια επίδειξη των όσων λέει ο παραγωγός: κάνοντας ένα άλμα στο κενό μπροστά του, προσγειώνεται σε μια προεξοχή του ουρανοξύστη αρκετές εκατοντάδες μέτρα πιο κάτω, χωρίς να ιδρώνει ιδιαίτερα.

Μέσω των συστημάτων της στολής, παρακολουθεί τη στιχομυθία κάποιων φρουρών σε μια ταράτσα απέναντί του, μέσω των οποίων μαθαίνουμε για μια “Crynet Security”, ενώ ακούμε και το όνομα “Prophet”, που προφανώς παραπέμπει στον ομώνυμο χαρακτήρα του πρώτου Crysis.

{PAGE_BREAK}

Αυτά όμως δεν έχουν σημασία (ο Camarillo δεν κάνει καμία αναφορά στο story του παιχνιδιού), γιατί ο χαρακτήρας μας έχει ήδη πηδήξει στην απέναντι ταράτσα, και, με τη χρήση του stealth, εξουδετερώνει τους δύο πρώτους φρουρούς. Οι υπόλοιποι τον παίρνουν είδηση, οπότε και βρίσκουν κακό τέλος από το όπλο του – ενώ δεν έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε οι ίδιοι το demo, το shooting φαίνεται στιβαρό και ακριβές όπως και στο πρώτο Crysis. Μετά από λίγο stealth sniping εναντίον εχθρών στο επόμενο κτίριο, οι εναπομείναντες εχθροί μάς εντοπίζουν και εξαπολύουν ισχυρά πυρά προς το μέρος μας, διαλύοντας το σημείο κάλυψής μας σε άχρηστους τσιμεντόλιθους.

Το σκηνικό φαίνεται να καταρρέει δυναμικά στα σημεία που το χτυπούν οι σφαίρες, αλλά δεν έχουμε παραπάνω στοιχεία γι’αυτό. Παραπάνω στοιχεία δεν έχουμε ούτε για την επανασχεδιασμένη λειτουργία του Nanosuit, καθώς δεν φαίνεται να γίνεται σαφές ποια δυνατότητα χρησιμοποιεί ο χειριστής του demo και πότε, αλλά παρ’όλα αυτά ο ήρωας ορμά μπροστά, διασχίζοντας μια κλειστή γέφυρα ανάμεσα στα δύο κτίρια για να φτάσει στους αντιπάλους του.

Συναντώντας έναν φρουρό πάνω στη γέφυρα, με μια κίνηση τον πιάνει από το λαιμό και τον πετάει έξω από το παράθυρο, θρυμματίζοντας τα τζάμια, τα οποία γίνονται κομμάτια με πολύ ρεαλιστικό τρόπο, επιδεικνύοντας τις δυνατότητες της νέας CryEngine 3. “Το σκηνικό της Νέας Υόρκης επιλέχθηκε επειδή πρόκειται για μια πόλη γνωστή σε όλους,” λέει ο Camarillo. “Έτσι, το συναισθηματικό δέσιμο είναι μεγαλύτερο από ό,τι μέσα σε μια κοινή ζούγκλα. Επίσης, η νέα αυτή τοποθεσία εξυπηρετεί στο να υποδεχθεί πιο ομαλά και τους παίκτες από τις κονσόλες, που δε θα έχουν παίξει το πρώτο. Και εξάλλου, η Νέα Υόρκη είναι ένα μέρος που έχει πάντοτε ενδιαφέρουσες ιστορίες να διηγηθεί.”

Το σίγουρο είναι ότι προσφέρει αρκετά ενδιαφέροντα περιβάλλοντα για μάχη και κάλυψη, καθώς ο χαρακτήρας μας φτάνει σε μια ανοιχτή καφετέρια στην κορυφή του κτιρίου όπου έχουν ακροβολιστεί οι εχθροί του. Καρέκλες, τραπέζια και ομπρέλες καταστρέφονται από τη μανιασμένη ανταλλαγή πυρών, ενώ κάποια στιγμή ο ήρωας αρπάζει μια από τις πεσμένες ομπρέλες και παίζει αυτοσχέδιο baseball, με τους αντιπάλους του στο ρόλο της μπάλας. Ένα cut-scene που ακολουθεί, εξυπηρετεί σαν διάλειμμα για να μάς εξηγήσει ο Camarillo ότι ο ήρωάς μας στο σημείο αυτό θα πιαστεί αιχμάλωτος, αλλά δεν αποκαλύπτει περαιτέρω σεναριακές λεπτομέρειες.

{VIDEO_1}

Η παύση όμως δεν κρατάει πολύ, καθώς οι φρουροί που κουβαλάνε τον ήρωα κάτω στο δρόμο πέφτουν θύματα επίθεσης από τις εξωγήινες δυνάμεις που ευθύνονται για την ερήμωση της Νέας Υόρκης. Η επίθεση η ίδια μάς θυμίζει κάτι από Half-Life 2, καθώς μια τεράστια εξωγήινη κατασκευή αναδύεται από το έδαφος, καταστρέφοντας το κτίριο μπροστά μας και σκορπώντας ρεαλιστικά γυαλιά, τσιμέντο και σκόνη ολόγυρά μας.

Τα εφέ είναι πολύ εντυπωσιακά, ακόμα και στην έκδοση για Xbox 360, την οποία παρακολουθούμε, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε πώς θα μοιάζει η έκδοση για PC. “Ξέρουμε ότι το πρώτο Crysis θεωρήθηκε υπερβολικά απαιτητικό,” λέει ο Camarillo, ερωτώμενος για την απόδοση του παιχνιδιού στις κονσόλες. “Αυτό που σκοπεύουμε, και γι’αυτό μπορώ να σας διαβεβαιώσω, είναι να αποδώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ανά πλατφόρμα.” Καθώς εμφανίζονται οι εξωγήινοι, εξολοθρεύοντας τους στρατιώτες γύρω μας, η μόνη άμυνα είναι ένα όπλο τύπου grenade launcher που ίσα-ίσα φαίνεται να έχει αποτέλεσμα ενάντια στους νέους αυτούς εχθρούς.

Μέσα σε εκπληκτικά εφέ εκρήξεων, φωτιάς και καπνού, κλείνει το live demo που παρακολουθούμε, κάνοντάς μας να ανυπομονούμε για τη στιγμή που θα πιάσουμε το νέο shooter της Crytek στα χέρια μας και να περιπλανηθούμε στη Νέα Υόρκη. Όπως λέει κι ο ποιητής, αν μπορούμε να τα καταφέρουμε εκεί, μπορούμε να τα καταφέρουμε παντού.

Το Crysis 2 αναμένεται το Δεκέμβριο του 2010 για PC, Xbox 360 και PS3.

Μιχάλης Τέγος

{nomultithumb}

Exit mobile version