Πριν από ένα περίπου χρόνο, ανακοινώθηκε ένας νέος τίτλος Prince Of Persia, ο οποίος θα συνόδευε το ντεμπούντο του πρίγκηπα στη μεγάλη οθόνη. Στο μυαλό όλων δημιουργήθηκαν σκέψεις όπως, «αρπαχτή» ή «γρήγορο χρήμα». Η Ubisoft με το φετινό PoP, ευτυχώς, κράτησε τα προσχήματα και τέτοιες σκέψεις δεν συνάδουν με την τελική έκδοση του The Forgotten Sands (TFS εν συντομία). Η εταιρία αποφάσισε να βαδίσει στα γνώριμα μονοπάτια του μαγευτικού Sands of Time, προσθέτοντας νέες λειτουργίες. Ωστόσο, τα πολλά προβλήματα που διέπουν τον τίτλο δεν τον αφήνουν να διακριθεί, κάνοντας την αναμονή για έναν πραγματικά επαναστατικό τίτλο PoP στην τρέχουσα γενιά συστημάτων, ακόμα μεγαλύτερη.
Βρε τι μου θυμίζει…
Το σενάριο του παιχνιδιού μας γυρνά πίσω στην επιτυχημένη τριλογία και, πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα στα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς. Ο πρίγκηπας, μετά από τα γεγονότα του Sands of Time, αποφασίζει να επισκεφθεί το βασίλειο του αδελφού του, Malik, με σκοπό να μάθει και να διδαχθεί δίπλα του.
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι το σενάριο είναι αυτοτελές και δεν έχει ουδεμία σχέση με τα δύο αρχικά επεισόδια της σειράς, καθώς δε βλέπουμε καμία εξέλιξη στην ιστορία και το χαρακτήρα του πρίγκηπα. Αν η εταιρία δεν ανέφερε ότι τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα ανάμεσα στο Sands of Time και το Warrior Within, έχουμε την εντύπωση ότι κανείς δε θα το καταλάβαινε από μόνος του.
Από τα πρώτα δευτερόλεπτα ενασχόλησης με τον τίτλο, είναι προφανείς οι επιρροές του TFS από την επιτυχημένη τριλογία και όχι από το Prince of Persia που κυκλοφόρησε προ διετίας. Τα μέρη που θα επισκεφθούμε είναι πανέμορφα σχεδιασμένα, «γεμίζοντάς» μας με ευχάριστες αναμνήσεις. Θα ταξιδέψουμε σε παλάτια, κήπους, μεγάλα δωμάτια, ερείπια, πύργους και πολλά άλλα μέρη, που δένουν άριστα μεταξύ τους, προσφέροντας μια όμορφη «ανατολίτικη» εμπειρία.
Ποιός Ezio και ποιά Lara Croft;
Η νέα επαναστατική λειτουργία που ενσωμάτωσε η Ubisoft στον τίτλο της, και καθιστά άκρως ενδιαφέρον το platforming στοιχείο -και όχι μόνο-, είναι οι νέες δυνάμεις που αποκτούμε κατά τη διάρκεια της περιπέτειας. Καθώς ο πρίγκηπας γεύεται νερό από την πηγή (γνώριμη σκηνή), εμφανίζεται ένας μυστηριώδης θηλυκός χαρακτήρας, ο οποίος θα μας προσφέρει νέες δυνατότητες που θα μας βοηθήσουν στο έργο μας.
Η δύναμη του νερού είναι ενδεχομένως η πιο μαγευτική όλων. Μπορούμε να παγώσουμε πίδακες νερού ώστε να περάσουμε απέναντι ή να παγώσουμε τρεχούμενο νερό με σκοπό να σκαρφαλώσουμε επάνω του. Η δύναμη της «ενόρασης» είναι εξίσου εντυπωσιακή, αφού με το πάτημα του πλήκτρου, ερείπια που έχουμε μπροστά μας «αναστυλώνονται», κάνοντας ευκολότερο το έργο μας. Η μεγαλύτερη πρόκληση του παιχνιδιού είναι ο απαραίτητος συνδυασμός των δυνάμεων μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, με σκοπό το επιτυχές πέρασμα των επιπέδων.
{PAGE_BREAK}
Μα γιατί;
Όσο χρόνο δεν αφιερώνουμε στο platform κομμάτι του παιχνιδιού, θα τον ξοδέψουμε στις μάχες με τους εχθρούς. Οι μάχες είναι ίσως η σημαντικότερη «πληγή» του νέου Prince of Persia, καθώς είναι «ρηχές» και χωρίς το απαιτούμενο βάθος που θα έπρεπε να διαθέτουν. Οι δημιουργοί επέλεξαν να εμπλουτίσουν το TFS με εκατοντάδες εχθρούς, αλλά δεν έπραξαν το ίδιο με το ρεπερτόριο κινήσεων του ίδιου του πρίγκηπα. Τα combos και οι συνδυασμοί κινήσεων δείχνουν μια έλλειψη ποικιλίας και πολύ σύντομα κουράζουν. Ειδικά όταν στην αγορά κυκλοφορούν τίτλοι όπως το God of War III, οι δημιουργοί θα έπρεπε να σκεφτούν καλύτερα αν ήταν απαραίτητη η παρουσία τόσου έντονου και απλοϊκού hack & slash στοιχείου.
Αυτό που μετριάζει την κούρασή μας από τις -πολλές φορές ανούσιες- μάχες, είναι η συνεχής δίψα μας για τις σφαίρες που αφήνουν πίσω τους οι εχθροί. Υπάρχουν τριών ειδών τέτοια orbs, τα κόκκινα τα οποία μας προσφέρουν υγεία, τα μπλε τα οποία «αναζωογονούν» τις δυνάμεις, και τα κίτρινα που μας προσφέρουν experience points. Αυτοί οι πόντοι χρησιμεύουν στην ανάπτυξη του χαρακτήρα μας, εφοδιάζοντάς τον με νέες δυνάμεις και δυνατότητες.
Άλλο ένα χαστούκι που θα δεχθούμε στις μάχες, είναι η ελάχιστη ποικιλία εχθρών που θα συναντήσουμε κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας. Την πρώτη ώρα ενασχόλησης θα έρθουμε αντιμέτωποι με ανθρώπινους χαρακτήρες και το δυστύχημα είναι ότι αποτελούνται από ένα και μόνο είδος στρατιωτών.
Το κουτί αναγράφει "Xbox 360", όχι "Xbox"
Σε ό,τι αφορά τον τεχνικό τομέα του νέου Prince of Persia, τα συναισθήματα είναι ανάμικτα, καθώς υπάρχουν στιγμές που θα εντυπωσιαστούμε και κάποιες άλλες που θα διερωτηθούμε για την ηλικία του τίτλου. Στις εξωτερικές περιηγήσεις μας, θα απολαύσουμε τις δυνατότητες της μηχανής γραφικών που χρησιμοποιήθηκε και στο Assassins Creed 2. Αντίθετα, σε μερικές περιπτώσεις κλειστών χώρων δίνεται η εντύπωση μιας προχειροδουλειάς. Οι υφές γενικότερα είναι όμορφες, ενώ η παλέτα χρωμάτων που χρησιμοποιήθηκε προσφέρει τα μέγιστα στην «ανατολίτικη» ατμόσφαιρα που δημιουργείται.
Αντιθέτως, ο ηχητικός τομέας κινείται σε υψηλά επίπεδα, με μουσικά κομμάτια αραβικού ύφους, τα οποία δεν επαναλαμβάνονται συχνά και προσθέτουν πόντους στη γενικότερη εικόνα του TFS. Οι φωνές των χαρακτήρων είναι αρκετά όμορφες και με το κατάλληλο χρώμα, ενώ για τη φωνή του πρίγκηπα επιστρατεύτηκε ο Yuri Lowenthal, που τον ενσάρκωσε στο Sands of Time και το Two Thrones. Ευχάριστη είναι επίσης και η επιστροφή των αστείων μονολόγων του ήρωα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας.
{PAGE_BREAK}
Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθούμε στον καταπληκτικό χειρισμό, με τη βοήθεια του οποίου το platforming και οι μάχες γίνονται «παιχνιδάκι». Η πρώτη εντύπωση που δίνει ο τίτλος με τη χρήση τόσων πολλών δυνατοτήτων και δυνάμεων, είναι ενός εξαιρετικά δύσκολου χειρισμού κάτι που απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Οι νέες κινήσεις παίρνουν ελάχιστα λεπτά για την «απόλυτη» εκμάθησή τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει πλήρης "ταύτιση" του χρήστη και του πρίγκηπα.
Περιμέναμε περισσότερα, αλλά απ’ το ολότελα…
Η τελική αίσθηση που μας δίνει το Prince of Persia The Forgotten Sands, είναι αυτή ενός πολύ καλού τίτλου ο οποίος πάσχει από μερικά προβλήματα που μετριάζουν τη συνολική εμπειρία. Το platforming στοιχείο του τίτλου, σε συνδυασμό με τη χρήση εντυπωσιακών δυνάμεων, κλέβει την παράσταση και δίνει -για άλλη μια φορά- μαθήματα στους επίδοξους δημιουργούς τέτοιου είδους παιχνιδιών.
{VIDEO_1}
Σε αντίθεση με το platform μέρος του TFS, οι μάχες όχι απλώς δεν έκαναν βήματα προόδου, αλλά είναι πιο φτωχές από την προηγούμενη τριλογία, με τις ελάχιστες κινήσεις και την μηδαμινή ποικιλία των εχθρών να είναι το μεγάλο «αγκάθι» του τίτλου. Στον οπτικοακουστικό τομέα, το Forgotten Sands αφήνει ποικίλες εντυπώσεις, με τα γραφικά να κινούνται άλλοτε σε υψηλά επίπεδα και άλλοτε να θυμίζουν εποχές Playstation 2. Ο ηχητικός τομέας, αντίθετα, στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και προσφέρει τα μέγιστα στη δημιουργία μιας «ανατολίτικης» ατμόσφαιρας.
Γιάννης Σκουλουδάκης