Sniper: Ghost Warrior

Είμαι καμπεράς, τι να κάνουμε;

Ο άνωθι χαρακτηρισμός φαίνεται παράξενος σε πολλούς, αλλά υπάρχουν ορισμένα άτομα που τον γνωρίζουν από πρώτο χέρι (ή το έκαναν ή το έπαθαν). Ο ορισμός «καμπέρι» προέρχεται από την αγγλική λέξη "camp", η οποία σημαίνει "κατασκήνωση" και έχει δοθεί στους χρήστες που «κατασκηνώνουν» σε συγκεκριμένα σημεία ενός χάρτη, περιμένοντας υπομονετικά να περάσει η λεία από μπροστά του, στέλνοντας την στα ουράνια με μία βολή από το αγαπημένο του τουφέκι. Διότι, όπως και να το κάνουμε, ο ρόλος του ελεύθερου σκοπευτή αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο στα παιχνίδια πρώτου προσώπου και απαιτεί ειδικές ικανότητες που διαθέτουν λίγοι παίκτες.

Χωρίς κανένα σύμμαχο να μας βοηθάει, απομακρυνόμαστε σε κάποιο απόμερο σημείο του χάρτη και με μόνη συντροφιά το τουφέκι μας, περιμένουμε υπομονετικά (πολύ υπομονετικά) και με ακρίβεια χιλιοστού, προσπαθούμε να εκτελέσουμε καθετί που κινείται. Αυτή τη μοναδική εμπειρία (εκνευριστική για τα δεκάδες θύματα) προσπαθεί να μας προσφέρει η City Interactive με το Sniper Ghost Warrior και, προς έκπληξή μας, τα καταφέρνει σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Βρε τι μου θυμίζει…

Βρισκόμαστε στην εξωτική Isla Trueno, μια χώρα της Λατινικής Αμερικής η οποία έχει δεχθεί επίθεση στα θεμέλια της δημοκρατίας από στρατιωτικές μονάδες υπό τις οδηγίες του δικτάτορα Manuel Vasquez, που μόνο στόχο έχει την εξουσία και τα χρήματα. Μια επίλεκτη ομάδα αμερικανικών δυνάμεων στέλνεται στη χώρα, με σκοπό να βοηθήσει τους ντόπιους επαναστάτες στο δύσκολο αγώνα της ελευθερίας. Το σενάριο γίνεται σύντομα αντιληπτό ότι είναι υποτονικό, χωρίς σασπένς και με πολλές «τρύπες», κάτι που θα απογοητεύσει τους «καλομαθημένους», από άλλα παιχνίδια, φίλους του είδους.

Στο Sniper Ghost Warrior, αναλαμβάνουμε το ρόλο του Tyler ή «Razor Six Four», ενός δεινού εκτελεστή που σκοτώνει με ακρίβεια τα θύματα του, από μακρινές αποστάσεις με το τουφέκι του. Στο παιχνίδι αναλαμβάνουμε επίσης, για μικρό χρονικό διάστημα, και το ρόλο του “Delta Τhree”, ενός στρατιώτη ο οποίος βρίσκεται στη πρώτη γραμμή της μάχης.

Αυτή η εναλλαγή ρόλων γίνεται για την αποφυγή της ανίας αν και προσωπικά σε εμάς, δεν τα κατάφερε και τόσο, καθώς οι μάχες σε κοντινές αποστάσεις είναι πολύ χλιαρές και δεν έτυχαν της πρέπουσας προσοχής και προσπάθειας. Σε πολλά σημεία του τίτλου είναι κάτι παραπάνω από εμφανής η παρουσία του…Modern Warfare. Θυμόσαστε τις αποστολές όπου δύο ελεύθεροι σκοπευτές χρειαζόταν να μεταβούν από το ένα σημείο σε ένα άλλο και το κλειδί της επιτυχίας τους ήταν η καλή συνεργασία; Ακριβώς η ίδια λογική ακολουθείται και στο Sniper Ghost Warrior σε μερικές αποστολές. Έχοντας στο πλευρό μας τον πιο έμπειρο από εμάς O’ Neil να μας καθοδηγεί, θα πρέπει να φέρουμε εις πέρας τις αποστολές. Η «ανταλλαγή» ιδεών με τον τίτλο της Activision δεν σταματάει εκεί, καθώς υπάρχουν πολλές ακόμα στιγμές που θα μας δημιουργηθεί το περίφημο αίσθημα déjà vu.

Το παιχνίδι είναι δομημένο σε αποστολές, οι οποίες δυστυχώς έχουν μηδαμινή ποικιλία. Πρέπει συνεχώς να μεταβαίνουμε από το σημείο Α στο σημείο Β, και στην πορεία μας να σκοτώνουμε τους εχθρούς που θα σταθούν εμπόδιο. Στο τέλος, στόχος μας είναι η εκτέλεση κάποιου σημαντικού προσώπου ή η κλοπή σημαντικών εγγράφων. Οι διάφορες αποστολές επαναλαμβάνονται συνεχώς, πλήτωντας το χρήστη, με αποτέλεσμα να «κάνει στην άκρη» το παιχνίδι μετά από 1-2 ώρες συνεχούς ενασχόλησης μαζί του.

One shot, one kill

Στη διάρκεια της περιπέτειάς μας, θα μας συντροφεύουν -όπως είναι φυσικό- τα καλύτερα τουφέκια της εποχής μας. Αν και αριθμητικά είναι μόλις τέσσερα (Dragunov, SR 25, MSG 90 και AS 50), μας δίνουν την εντύπωση της πληρότητας. Το μεγάλο μειονέκτημα είναι η κάκιστη αίσθηση που μας προσφέρουν. Όποιο τουφέκι και αν έχουμε στην κατοχή μας, η αίσθηση είναι εκπληκτικά όμοια και το μόνο που διαφέρει είναι ο ήχος και οι διόπτρες. Ο τίτλος, εφόσον απευθύνεται στους λάτρεις της μοναχικής «εργασίας», θα πρέπει να διαθέτει και το ανάλογο βάθος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσετε τα εύκολα kills, καθώς το να τοποθετήσετε τον αντίπαλο στο κέντρο του σταυρονήματος δεν σημαίνει ότι η σφαίρα θα φτάσει στον προορισμό της. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τρεις βασικούς παράγοντες που καθιστούν την επιτυχία μας…αμφιλεγόμενη.

Η απόσταση, η ταχύτητα του ανέμου και οι παλμοί του Tyler πρέπει να συνδυαστούν άριστα μεταξύ τους, αν θέλουμε να έχουμε τα ανάλογα αποτελέσματα και να μην πυροβολούμε…στο γάμο του Καραγκιόζη. Επιπλέον, πρέπει να γίνει αναφορά στο "bullet time" (αργή κίνηση) που έχει υιοθετήσει ο τίτλος, δίνοντας τη δυνατότητα να εκτελέσουμε πολλαπλούς αντιπάλους σε σύντομο χρονικό διάστημα.

{PAGE_BREAK}

Ένα από τα μειονεκτήματα του τίτλου είναι τα σκαμπανεβάσματα στην απόδοση της ΑΙ των εχθρών μας. Τις περισσότερες φορές οι αντίπαλοι μας έχουν πολύ καλή αντίληψη, καθώς μπορούν να μας εντοπίσουν με την όραση ή την ακοή, παρά την αμφίεση παραλλαγής που διαθέτουμε. Υπάρχουν όμως στιγμές, στις οποίες ακόμα και αν…χοροπηδάμε στον αέρα, βρισκόμενοι σε απόσταση 50 μέτρων από τον εχθρό μας, αυτός αδυνατεί να μας εντοπίσει, αποδεικνύοντας πως μερικοί από τους στρατιώτες μάλλον δεν πέρασαν επιτυχώς από τις ιατρικές εξετάσεις. Επιπρόσθετα, υπάρχει και εδώ η πληγή που έχουμε συναντήσει σε δεκάδες άλλα FPS, η οποία θέλει τους αντιπάλους να μας εντοπίζουν και να πυροβολούν από χιλιόμετρα, ενώ εμείς προσπαθούμε απεγνωσμένα να βρούμε την προέλευση των πυρών μέσα από την πυκνή βλάστηση.

Το τουφέκι «χάθηκε»

Τεχνικώς, το παιχνίδι μπορεί να χαρακτηρισθεί συμπαθητικό έως καλό. Σίγουρα έχουμε αντικρίσει πολύ ανώτερο οπτικό τομέα σε πολλά σύγχρονα παιχνίδια, αλλά η προσπάθεια της «μικρής» City Interactive είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή καθώς εκμεταλλεύτηκε πολύ καλά τις δυνατότητες της Chrome Engine ( Call of Juarez: Bound in Blood).

Δεν είναι όλα, όμως ρόδινα, αφού πέρα από τον ομολογουμένως εντυπωσιακό περιβάλλοντα χώρο με τα υπέροχα τροπικά τοπία, ο τίτλος υποφέρει από σοβαρά προβλήματα. Το animation και η κίνηση των χαρακτήρων, συμπεριλαμβανομένου και του δικού μας, υστερεί σημαντικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ σημαντικά προβλήματα παρατηρήσαμε και με τα textures, τα οποία πολλές φορές «εξαφανίζουν» τα όπλα μας ή διάφορα μέλη του σώματός μας. Επιπλέον, πρέπει να αναφερθούμε και σε ένα από τα χειρότερα lip syncs που έχουμε δει σε παιχνίδι της τρέχουσας γενιάς.

Δεν υπάρχει ούτε μία λέξη η οποία συγχρονίζεται σωστά με τα χείλη των προσώπων. Το συγκεκριμένο πρόβλημα μπορούσε να προσεχθεί περισσότερο, καθώς οι στιγμές που αντικρίζουμε κάποιο πρόσωπο να συνομιλεί μαζί μας “πρόσωπο με πρόσωπο” είναι ελάχιστες.

{VIDEO_1}

Όσον αφορά τον ηχητικό τομέα, τα πράγματα κινούνται σε μέτρια επίπεδα. Τα μουσικά κομμάτια είναι ελάχιστα, ενώ δεν μας συντροφεύουν κατά τη διάρκεια της περιπέτειας, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων καταιγιστικής δράσης.

Οι φωνές των κεντρικών χαρακτήρων έχουν μεταβαλλόμενη απόδοση. Άλλες φορές έχουν σωστό χρώμα και τόνο, ενώ άλλες στιγμές μοιάζουν να είναι «εκτός τόπου και χρόνου». Οι εχθροί μας ομιλούν στην τοπική ισπανική διάλεκτο αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να καταλάβουμε την απελπιστική επανάληψη, καθώς θα ακούμε τις ίδιες φράσεις ξανά και ξανά. Η μοναδική όαση στον τομέα του ήχου, είναι οι ήχοι του περιβάλλοντος που συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία του απαραίτητου αισθήματος μοναξιάς. Τέλος, οι ήχοι των πυροβολισμών είναι απελπιστικά «απλοί» δημιουργώντας μια παράξενη αίσθηση ότι χρησιμοποιούμε…νεροπίστολο.

Συμπεράσματα

Εν κατακλείδι, το Sniper Ghost Warrior είναι μια αξιόλογη προσπάθεια της City Interactive, που πάσχει δυστυχώς από μερικά στοιχειώδη προβλήματα, τα οποία εκτιμούμε ότι οφείλονται στο χαμηλό budget που διέθεσε η εταρεία για την ανάπτυξη του τίτλου. Η αίσθηση και η εμπειρία που προσφέρει το παιχνίδι σε όποιον θέλει να έρθει στη θέση ενός ελεύθερου σκοπευτή είναι καλή καθώς οι μάχες εξ αποστάσεως είναι άκρως εθιστικές, σε αντίθεση με τις μάχες σε κοντινή απόσταση. Επιπρόσθετα, ο τεχνικός τομέας δεν εντυπωσιάζει, ενώ το υποτυπώδες multiplayer που διατίθεται είναι εξίσου βαρετό. Το Sniper: Ghost Warrior μάλλον δεν θα γράψει το όνομα του με χρυσά γράμματα στην Ιστορία του gaming, αλλά αυτό που θέλει να κάνει, το κάνει πολύ καλά. Όσοι από εσάς θέλετε να βιώσετε την μοναξιά ενός ελεύθερου σκοπευτή, σίγουρα δε θα μετανιώσετε μια ενδεχόμενη αγορά.

Γιάννης Σκουλουδάκης

Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος

ΛειτουργικόWindows XP/ Vista/ 7
ΕπεξεργαστήςIntel Core 2 Duo E4400 2.0GHz,
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+

Κάρτα Γραφικών

Nvidia Geforce 7900 GT,  ATI Radeon X800 XT

Μνήμη RAM

2 GB

Σκληρός δίσκος

6 GB
Exit mobile version