Και όμως, η ζωή μετά τα 300χλμ/ώρα μπορεί να γίνει βαρετή
Περιμένοντας να ολοκληρωθεί το downloading του Ferrari The Race Experience, βρεθήκαμε για ακόμα μια φορά στην ευχάριστη θέση της αναμονής για τη δοκιμή ενός racing τίτλου. Πριν ακόμα βρεθούμε στο ψηφιακό cockpit της θηριώδους 599ΧΧ και φορέσουμε τα αγωνιστικά μας γάντια, η φαντασία είχε ήδη αρχίσει να οργιάζει για το τι έπρεπε να περιμένουμε από τη νέα πρόταση της System 3. Εξάλλου, πρόκειται για μια δημιουργία που προσφέρει αποκλειστικά και μόνο οχήματα από το ιστορικό Maranello, οπότε είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος τί μπορεί να πάει στραβά. Και όμως, παρά τις πανέμορφες καμπύλες των κομψών Ιταλίδων και πέρα από τις ασύλληπτες ιπποδυνάμεις, το τελικό πόρισμα δεν είναι θετικό, γιατί κάπου χάθηκε η ουσία.
Το Ferrari The Race Experience αποτελεί ουσιαστικά το διάδοχο του Challenge Trofeo Pirelli, ενός τίτλου που, σε γενικές γραμμές, είχε το ίδιο περιεχόμενο και είχε επίσης διατεθεί μέσω του PlayStation Store. Ο developer διατυμπανίζει συνεχώς πως έχουμε μπροστά μας τον επίσημο εξομοιωτή οδήγησης της Ferrari και αν τελικά η ιταλική εταιρία έβαλε την υπογραφή της, τότε μάλλον φαίνεται πως δεν ήταν ιδιαίτερα προσεκτική.
Ταξίδι στο όνειρο…
Το πρώτο θετικό σημάδι έρχεται από την σχεδόν μεθυστική εισαγωγική σκηνή, όπου ορισμένα ιερά τέρατα του παρελθόντος προσπαθούν να ακολουθήσουν τους σύγχρονους "πυραύλους" της εταιρίας. Φυσικά, στον τίτλο της System 3 προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο αυτοκίνητα τα οποία φέρουν επάνω τους το θρυλικό Cavallino, οπότε η αρχή είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή. Στη συνέχεια εμφανίζεται το κεντρικό μενού επιλογών, όπου για φέτος η δημιουργός εμφανίζεται ιδιαίτερα απλόχερη. Είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ένας τίτλος είναι εφοδιασμένος με τόσα πολλά modes, ενώ αν αναλογιστεί κανείς πως η τιμή απόκτησης του είναι ιδιαίτερα χαμηλή, τότε θα οδηγηθεί στο συμπέρασμα πως η ομάδα ανάπτυξης δεν έκανε τσιγγουνιές.
Το career mode είναι αυτό που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των περισσοτέρων, αν και η αλήθεια είναι πως, τουλάχιστον στην αρχή, ο χρήστης θα θελήσει να βρεθεί αμέσως σε κάποια διαδρομή και να οδηγήσει την Ferrari των ονείρων του. Kάνοντας φιλότιμες προσπάθειες ώστε να αντισταθούμε και να εξερευνήσουμε περισσότερο το κυρίως μενού, γίνεται αντιληπτό πως παρέχεται κάτι για όλα τα γούστα.
Είτε κάποιος επιθυμεί απλά και μόνο να τρέξει ενάντια στον χρόνο, είτε να δοκιμάσει τις αντοχές του απέναντι σε αντιπάλους που ελέγχει η CPU, η πρόκληση φαίνεται αρχικά –το τονίζουμε- να είναι δεδομένη. Ανάλογα με τη χρονολογία κατασκευής του εκάστοτε οχήματος θα παρέχεται και ένα διαφορετικό τουρνουά, ενώ η επιλογή Challenge Cards θα αποτελέσει ένα ασταμάτητο παιχνίδι εξερεύνησης και συλλογής καρτών. Όσο περισσότερες αποκτήσει ο παίκτης, τόσο περισσότερες πληροφορίες θα μάθει για το ιστορικό της εταιρίας, ενώ θα μπορέσει στη συνέχεια να προβεί και σε ορισμένες, αισθητικές κυρίως, τροποποιήσεις των οχημάτων.
Το Ferrari The Race Experience αποτελεί μία πρώτης τάξεως εικονική εγκυκλοπαίδεια, ένα μεθυστικό οφθαλμόλουτρο για τους φίλους των τεσσάρων τροχών, μιας και ορισμένα τέρατα του παρελθόντος βρίσκονται στη λίστα –όχι όλα από την αρχή- ενώ η εικόνα των 458 Italia, Enzo FXX, California και, φυσικά, της θηριώδους 599XX, θα κάνουν τα…σάλια των περισσοτέρων να τρέξουν.
Ανώμαλη προσγείωση στην πραγματικότητα
Αλλά αρκετά με τα τυπικά. Το κουμπί της μίζας πατήθηκε με μια εντονότατη αίσθηση ανυπομονησίας και ο δωδεκακύλινδρος κινητήρας ξεκίνησε να γουργουρίζει, καταβροχθίζοντας αχόρταγα το καύσιμο. Οι στροφές άρχισαν να ανεβαίνουν απότομα, τα ελαστικά ούρλιαζαν στην άσφαλτο, ο έλεγχος έδειχνε να είναι εξωπραγματικός και, ευτυχώς, τα διαστημικά φρένα ήταν πάντοτε παρόντα ώστε να μειώσουν αισθητά την ταχύτητα. Όνειρο ή πραγματικότητα; Δύσκολη απάντηση.
Δυστυχώς, τα περισσότερα από όσα μόλις ειπώθηκαν, απέχουν έτη φωτός από την πραγματικότητα του Ferrari The Race Experience. Το πρώτο χτύπημα έρχεται από τον τεχνικό τομέα, ο οποίος δείχνει να μην έχει βελτιωθεί καθόλου σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο της εταιρίας. Η μεγαλύτερη απογοήτευση έρχεται από την κάμερα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, από την οποία δείχνει κατά κάποιο τρόπο να απουσιάζει η τρίτη διάσταση.
Η κίνηση των χεριών του οδηγού είναι τραγική, ενώ επιλέγοντας την παρακολούθηση από το εξωτερικό του οχήματος, η όμορφη εικόνα μιας Ferrari δεν είναι από μόνη της αρκετή. Πραγματικά το μοναδικό θετικό στοιχείο του τεχνικού τομέα είναι ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων, τα οποία είναι εφοδιασμένα με αρκετές λεπτομέρειες. Δυστυχώς, όμως, δείχνουν να χαραμίζονται μέσα στις 16 συνολικά διαθέσιμες αγωνιστικές πίστες, από τις οποίες λείπει η "ζωή". Τα textures δεν τιμούν σε καμία περίπτωση το PlayStation 3, ενώ σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η φτωχή εικόνα συνοδεύεται και από ένα ασταθές frame rate.
{PAGE_BREAK}
Η απογοήτευση της εξομοίωσης
Σε έναν racing τίτλο ο τομέας της οδήγησης παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και, δυστυχώς, το Ferrari The Race Experience σε αυτό το επίπεδο δείχνει ξεπερασμένο. Αυτό που περιμένει να ζήσει κάποιος όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι μιας Ferrari, είναι ένα αίσθημα φόβου αλλά και θαυμασμού. Οι τρομακτικές επιδόσεις απαιτούν αυξημένες οδηγικές ικανότητες και παρόλο που η System 3 παρουσιάζει την δημιουργία της σαν μια simulation εμπειρία, τελικά αποτυγχάνει παταγωδώς. Η αίσθηση της οδήγησης είναι πραγματικά αδιάφορη –λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το όχημα στο οποίο βρισκόμαστε- ενώ αν κάποιος απενεργοποιήσει όλες τις διαθέσιμες βοήθειες, θα νιώσει πως η συμπεριφορά των οχημάτων είναι υπερβολικά άδικη. Πραγματικά υπάρχουν στιγμές που ο τίτλος είναι "unplayable", με την ομάδα ανάπτυξης να θέλησε με ένα μάλλον "τρικ" να μπερδέψει το κοινό.
Ένα ακόμα θέμα που έρχεται στην επιφάνεια έχει να κάνει και με τη φυσική των οχημάτων, η οποία με τη σειρά της αποτυγχάνει να πείσει. Πατώντας με δύναμη το φρένο σε κάποια στροφή, το όχημα δεν δείχνει την τάση να φεύγει από το δρόμο, ενώ ακόμα και αν τα κατεβάσματα των ταχυτήτων γίνονται γρηγορότερα του επιτρεπτού, το πίσω μέρος του οχήματος δεν δείχνει να χάνει τον άξονά του. Παράλληλα, η ασταθής συμπεριφορά των αντίπαλων οδηγών που διαχειρίζεται η CPU, θα δοκιμάσει ακόμα περισσότερο την υπομονή των παικτών, με τους αγώνες να είναι άλλοτε υπερβολικά εύκολοι και άλλοτε εκνευριστικά δύσκολοι.
Αν κάποιος επιθυμεί απλά και μόνο να επιλέξει ένα αμάξι των ονείρων του και να βρεθεί σε μια διαδρομή, το Ferrari The Race Experience δεν απογοητεύει, ενώ το θετικό είναι πως καταφέρνει να κρατήσει τους παίκτες κοντά του για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Η οδήγηση της Dino ή της 333 με αποκλειστικά και μόνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πραγματικά μια μοναδική εμπειρία, αλλά από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε με μια από τις ιστορικότερες εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων, καλό θα ήταν να υπήρχε περισσότερη φροντίδα σε όλους τους τομείς.
{VIDEO_1}
Ως μια σύγχρονη αγωνιστική πρόταση που σέβεται τον εαυτό της, το Ferrari The Race Experience, πέρα από τους αγώνες σε offline επίπεδο, προσφέρει και δικτυακές αναμετρήσεις. Ο τίτλος υπόσχεται αγώνες στους οποίους μπορούν να λάβουν μέρος μέχρι και 16 παίκτες, αν και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ποτέ το νούμερο δεν ξεπέρασε τους οκτώ. Για να υπάρχει κάποια ισορροπία σε αυτούς τους αγώνες, ακολουθείται η μορφή του ενιαίου ή επιτρέπεται η χρήση αυτοκινήτων παραπλήσιων δυνατοτήτων, ενώ το ευχάριστο είναι πως οι online αγώνες διακρίνονται για τη σταθερότητά τους και τον έντονο συναγωνισμό.
Συμπεράσματα: Υπομονή μέχρι το GT5
Το Ferrari The Race Experience αποτελεί μια ενδιαφέρουσα δημιουργία, η οποία όμως δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο βάρος του ονόματος που φέρει. Μπορεί η πραγματικά ασυναγώνιστη τιμή απόκτησης να είναι ένα κίνητρο -αξίζει να αναφερθεί ότι όσοι έχουν στην κατοχή τους το Challenge Trofeo Pirelli θα το αποκτήσουν ακόμα φθηνότερα- αλλά η προσπάθεια της System 3 αποτυγχάνει παταγωδώς στον τομέα της εξομοίωσης.
Τελικά προτείνεται αποκλειστικά και μόνο στους φίλους της Ferrari, οι οποίοι παρά τα ορατά προβλήματα, είναι σίγουρο πως θα διασκεδάσουν για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Τουλάχιστον μέχρι το Gran Turismo 5 να τους κάνει την τιμή να επισκεφθεί την κονσόλα τους.
Γιώργος Τσακίρογλου