Οι “διάβολοι-βασιλιάδες” επιστρέφουν.
Το Samurai Heroes είναι το τρίτο παιχνίδι της σειράς Sengoku Basara. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς κυκλοφόρησε στην Ευρώπη με το όνομα Devil Kings στο PS2 πριν από τέσσερα χρόνια, και πρόκεται για μια σειρά που αποτελεί την “απάντηση” της Capcom στο franchise Dynasty Warriors της Koei ή, πιο σωστά, είναι περίπου ίδια με τη σειρά Dynasty Warriors. Αν περιοριστούμε στα παιχνίδια τύπου Dynasty Warriors και αγνοήσουμε οτιδήποτε άλλο υπάρχει στο χώρο, το Samurai Heroes είναι πιθανότητα η καλύτερη σύγχρονη πρόταση στο είδος της και σίγουρα θα γίνει αρεστό σε όσους απολαμβάνουν το εν λόγω genre. Από την άλλη πλευρά, το Samurai Heroes παραμένει το ίδιο ξεπερασμένο και αδιάφορο για όλους τους υπόλοιπους.
Όσον αφορά στον τεχνικό τομέα, το νέο μέλος της σειράς Sengoku Basara είναι ένα σκαλοπάτι πιο πάνω σε σχέση με όλα τα αντίστοιχα παιχνίδια, παρόλο που δείχνει ξεπερασμένο. Η συνολική εμφάνιση του Samurai Heroes θυμίζει μεν σε ποιότητα γραφικών τα πρώτα παιχνίδια των κονσόλων της τρέχουσας γενιάς, αλλά τουλάχιστον ελάχιστοι θα το περάσουν για παιχνίδι του PS2 -σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει με όλα τα “next gen” Dynasty Warriors. Τα γραφικά είναι απλά, αλλά υπάρχει μία ποικιλία στα περιβάλλοντα, κάτι που δεν συμβαίνει και στην εμφάνιση των εχθρών, από όπου ξεχωρίζουν μόνο τα bosses και οι χαρακτήρες που έχουν ικανοποιητικές λεπτομέρειες.
Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται στη φεουδαρχική Ιαπωνία όπου οι φατρίες πολεμούν για την κυριαρχία. Η υπόθεση μπορεί να μην έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά τουλάχιστον επηρεάζει θετικά το campaign. Τα campaigns με τη σειράς τους είναι ξεχωριστά για κάθε έναν από τους 16 χαρακτήρες –εκ των οποίων κάποιοι δεν είναι διαθέσιμοι αρχικά και ξεκλειδώνονται στη συνέχεια-, σχετικά μικρά και περιλαμβάνουν οκτώ αποστολές που διαρκούν συνολικά περίπου τέσσερις στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας.
Σε κάθε campaign αντιμετωπίζουμε λίγο διαφορετικούς εχθρούς ανάλογα με τον πολεμιστή της επιλογής μας μας, ενώ αν επιλέξουμε να συνεχίσουμε με κάποιον χαρακτήρα μετά το πέρας του προσωπικού του campaign, θα ανοίξουν καινούργια μονοπάτια με νέους εχθρούς, ενώ θα διατηρήσουμε το level του και όλες τις ικανότητες και τα όπλα που έχουμε ξεκλειδώσει. Κάθε αποστολή έχει στο τέλος της έναν από τους επιλέξιμους -συνήθως- χαρακτήρες σαν αρχηγό της φατρίας και πρέπει να περάσουμε εκατοντάδες εχθρούς για να φτάσουμε σε αυτούς. Τα επίπεδα χωρίζονται σε περιοχές που μπορούμε να καταλάβουμε όπως στα Dynasty Warriors, και με τη σειράς τους οι περιοχές αυτές χωρίζονται από μικρούς διαδρόμους. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διάφορες περιοχές βρίσκονται πιο μεταξύ τους σε σχέση με τα Dynasty Warriors, και αν κάποιος επιτεθεί σε κάποια περιοχή που έχουμε καταλάβει, προλαβαίνουμε πιο εύκολα να γυρίσουμε πίσω για να την υπερασπιστούμε.
Σε άλλες αποστολές είμαστε υποχρεωμένοι να καταλάβουμε όλες τις περιοχές, σε άλλες όχι, αλλά το ξεκλείδωμα των περιοχών μας προσφέρει κάποια οφέλη. Σε κάποιες αποστολές υπάρχουν κρυφά μονοπάτια, ενώ σε όλες υπάρχουν μυστικοί στόχοι, που μας χαρίζουν επιπλέον πόντους εμπειρίας. Παραδοσιακά, αν χάσουμε πρέπει να ξεκινήσουμε την αποστολή από την αρχή. Αν και ο στόχος μας πάντα είναι ο ίδιος -να σκοτώσουμε ό,τι κινείται δηλαδή- οι αποστολές έχουν κάποιες σχετικά μικρές διαφορές μεταξύ τους και το παιχνίδι δεν κουράζει τόσο γρήγορα όσο τα Dynasty Warriors.
Στο κυρίως gameplay οι απλοί εχθροί υπάρχουν απλά κυρίως για να μας βοηθούν να φτάσουμε το μετρητή των combo ακόμα και σε τετραψήφια νούμερα. Συχνά συναντάμε τους αρχηγούς των ομάδων, οι οποίοι είναι οι μόνοι που έχουν κάποια ΑΙ, μαζί φυσικά με τα bosses στο τέλος ή και στα μέσα των επιπέδων. Εκτός από τα βασικά comcos υπάρχουν διάφορες ειδικές κινήσεις που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε. Κάποιες από αυτές είναι άχρηστες, ενώ άλλες, αντιθέτως, είναι πολύ χρήσιμες, με αποτέλεσμα να τις εκτελούμε συνεχώς.
Ανάλογα με την πορεία και τα combos μας, όταν γεμίσουν οι μπάρες ενέργειας, μπορούμε να εξαπολύσουμε τις, μάλλον υπερβολικά δυνατές, κινήσεις Basara, ενώ μπορούμε να επιβραδύνουμε και το χρόνο προς όφελός μας. Οι κινήσεις Basara, στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας, μπορούν να μειώσουν μέχρι και τη μισή ενέργεια των τελικών εχθρών, γεγονός που τις καθιστά υπερπολύτιμες. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στους χαρακτήρες λόγω των ειδικών κινήσεών τους, αλλά αυτές δεν είναι τόσο μεγάλες ώστε να μας ωθήσουν να ξαναπαίξουμε από την αρχή το campaign με κάθε έναν εξ αυτών χωριστά.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του συστήματος μάχης, όσο προχωράμε στην περιπέτεια, κερδίζουμε συμμάχους, οι οποίοι μας προσφέρουν ειδικά attributes όσο ζουν και επιτίθενται μαζί μας κατά τη διάρκεια των Basara. Το σύστημα μάχης του Sengoku Basara δεν είναι ιδιαίτερα δουλεμένο ή ισορροπημένο, αλλά σίγουρα είναι πιο “φρέσκο”, ευχάριστο και ενδιαφέρον από αυτά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία. Όσο προχωράμε κερδίζουμε όπλα και αντικείμενα, αλλά δυστυχώς, ιδιαίτερα τα όπλα, δεν είναι τόσο ενδιαφέροντα όσο θα μπορούσαν ή θα έπρεπε.
Αναφέρθηκε αρκετές φορές στο παρόν κείμενο, αλλά θα το επαναλάβουμε: Το Sengoku Basara: Samurai Heroes είναι σαν τα παιχνίδια Dynasty Warriors αλλά σαφώς καλύτερο. Παρόλα αυτά, δεν μπορεί να ξεφύγει από τη μετριότητα αφού δεν εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες που προσφέρει αυτός ο τύπος παιχνιδιών. Οι αντίπαλοι συνεχίζουν να έχουν ανύπαρκτη ΑΙ, το σύστημα μάχης, αν και εξελιγμένο, δεν προσφέρει το απαιτούμενο βάθος, ενώ δεν υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρων ή δουλεμένο looting.
Επίσης, υπάρχουν κάποια προβλήματα στην κάμερα και στη στόχευση των εχθρών, που όμως συνηθίζονται. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι διατίθεται λειτουργία co-op μέσω split screen, ενώ τη μουσική του έχει συνθέσει ο σπουδαίος Kow Otani (Shadow of the Colossus). Το Samurai Heroes προτείνεται άνετα στους φίλους των παιχνιδιών τύπου Dynasty Warriors, ενώ οι υπόλοιποι, απλά, θα περάσουν λίγες ευχάριστες ώρες μαζί του.