Οh, how the mighty have fallen…
Το πρώτο Force Unleashed κυκλοφόρησε το 2008 κάτω από έντονο hype και τυμπανοκρουσίες της Lucas Arts. Άλλωστε, θα ήταν το πρώτο παιχνίδι που θα ακουμπούσε τη χρονική περίοδο ανάμεσα στα επεισόδια 3 και 4, περίοδο που για δεκαετίες ολόκληρες ήταν το απόλυτο ταμπού για τον George Lucas. Ανεξαρτήτως αν το τελικό αποτέλεσμα ικανοποίησε ή όχι, ο τίτλος αποτέλεσε μια τεράστια εμπορική επιτυχία, πουλώντας πάνω από 7.000.000 τεμάχια. Οι περισσότεροι οπαδοί των Star Wars το λάτρεψαν καθώς το σενάριο του ήταν εξαιρετικά δυνατό, οι νέοι και παλαιοί χαρακτήρες αποδόθηκαν στην εντέλεια και αποκαλύφθηκε επιτέλους το μυστικό πίσω από τη δημιουργία της Rebel Alliance. Tα διάφορα τεχνικά προβλήματα, όμως, και το αρκετά επαναλαμβανόμενο gameplay, του στέρησαν μια θέση στο πάνθεον των video games.
Ωστόσο, μια τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία δεν θα μπορούσε να μείνει ανεκμετάλλευτη από τη Lucas Arts. Με λιγότερο hype και περισσότερη ουσία, συνέντευξη με τη συνέντευξη, οι δημιουργοί προσπαθούσαν εδώ και μήνες να μας κερδίσουν.
"You have grown weak old man" – Σενάριο
Όταν κρατάει κανείς στα χέρια του έναν τίτλο με το όνομα Star Wars, γίνεται αυτομάτως κατανοητό ότι θα περιέχει μια αξιοπρεπή ιστορία. Πρόκειται άλλωστε για ένα τεράστιο σύμπαν, με άπειρους λαούς και πλανήτες, που όμοιό του μόνο στο Star Trek και ίσως και στο Stargate μπορεί να βρει κανείς.
Η ιστορία μας λαμβάνει χώρα λίγο καιρό μετά τα γεγονότα του πρώτου τίτλου. Για όσους δεν θυμούνται, ο ήρωάς μας, o Starkiller, βρέθηκε πολύ κοντά στην εξόντωση του Emperor Palpatine και του Darth Vader αλλά εν τέλει ηττήθηκε, θυσιάζοντας τη ζωή του για να σώσει τους ανθρώπους που αγαπούσε. Ή μήπως όχι;
Μετά, λοιπόν, από μια πραγματικά συναρπαστική εισαγωγή, περιμέναμε να δούμε την ιστορία να απογειώνεται σιγά σιγά, να μας δείχνει το ηρωικό quest του Starkiller να βρει τη Juno και τους φίλους του και να συμμαχήσει μαζί τους ενάντια στη διαβολική Αυτοκρατορία.
Ο Starkiller συμπεριφέρεται σαν κακομαθημένο σχολιαρόπαιδο, που το μόνο που θέλει είναι να βρει τη Juno, o General Kota φέρεται σαν ένας ανίκανος κάτω από αγχολυτικά χάπια και η ίδια η Juno σχεδόν δεν αρθρώνει λέξη! Οι δε χιλιοδιαφημισμένες εμφανίσεις των Yoda και Boba Fett είναι απλά τραγικές και με μηδενική επαφή με το σενάριο, με τον πρώτο να αποτελεί απλά έναν ακίνητο θυρωρό και το δεύτερο, ένα γρήγορο cameo δίχως ουσία.
Παρόλα αυτά, είναι ανεπίτρεπτα ρηχό, και τελειώνοντάς το, θα μείνετε να κοιτάτε απορημένοι την οθόνη σας, ρωτώντας πού είναι το υπόλοιπο παιχνίδι. Γιατί, κακά τα ψέματα, το FU2 θα έπρεπε να ονομάζεται FU 1,5.
{PAGE_BREAK}
"The mediclorians are off the charts!" – Τεχνικός τομέας
Σενάριο λοιπόν, μηδέν. Ευτυχώς για εμάς, ο τεχνικός τομέας του τίτλου καταφέρνει και παραμένει στα υψηλότατα επίπεδα που έχουμε συνηθίσει στα περισσότερα παιχνίδια του σύμπαντος Star Wars. Όλες οι περιοχές είναι πανέμορφα σχεδιασμένες, με art direction που συγκινεί και τονίζει τη μοναδικότητα τους. Ο πλανήτης Kamino έχει έντονο το μινιμαλιστικό στοιχείο, το οποίο συνδυάζεται άψογα με βιοφόρμες εμπνευσμένες από το υδάτινο στοιχείο, ενώ ο Kaito Neimodia είναι ένας φόρος τιμής στο ρουστίκ, με γήινα χρώματα να ενώνονται όμορφα με χρωματικές παλέτες του κόκκινου και του χρυσού. Όλα τα επίπεδα είναι σχεδιασμένα με επιμονή στη λεπτομέρεια, στολισμένα με υπέροχα εφέ φωτισμού και αντανακλάσεων, και δημιουργούν δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο όμορφα οπτικά σύνολα που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό.
Η δε φημισμένη Euphoria engine δείχνει για άλλη μια φορά τα δόντια της, με τις διάφορες καταστροφές που μπορούμε να προκαλέσουμε να έχουν την τιμητική τους, ειδικά όταν μιλάμε για γυάλινες επιφάνειες. Με τις Force powers να είναι πιο καταστρεπτικές από ποτέ, ο αντίκτυπός τους στο περιβάλλον σπάνια απογοητεύει.
Και για όσους ανησυχούν για τα τεχνικά προβλήματα του πρώτου τίτλου, μπορούν πλέον να ηρεμήσουν. Το Force Unleashed 2 "τρέχει" άψογα, και μετά από τρία playthroughs, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι δεν εντοπίσαμε το παραμικρό glitch, bug, pop in ή πτώση στο frame rate. Τα συγχαρητήριά μας στη Lucas Arts, λοιπόν, που τουλάχιστον από τεχνικής πλευράς, μας προσέφερε έναν αρτιότατο τίτλο.
"The Force is strong with you my friend" – Gameplay
Eκεί που θα νομίσετε πως το παιχνίδι είναι πολύ επιφανειακό, θα ανακαλύψετε πως μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ ότι περιμένατε. Ιδιαίτερα ευχάριστη είναι η προσθήκη του grapple, με το οποίο μπορείτε να πιάσετε οποιονδήποτε ανθρώπινο αντίπαλο και να εκτελέσετε μια σειρά εντυπωσιακών λαβών και κινήσεων.
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, εντυπωσιακή είναι η προσθήκη μιας μπάρας τύπου rage meter, η οποία γεμίζει σταδιακά καθώς πολεμάμε. Όταν γεμίσει εντελώς, μπορούμε να την ενεργοποιήσουμε για περιορισμένο χρονικό διάστημα ένα "Unleashed mode", στο οποίο όλες οι δυνάμεις γίνονται εξωφρενικά ισχυρές με ολοκαίνουργια αποτελέσματα.
"Do, or do not. There is no try" – Game design
{PAGE_BREAK}
Κατ’ αρχάς, το level design είναι απίστευτα γραμμικό. Απλά προχωρούμε συνεχώς προς μία κατεύθυνση μέχρι να φτάσουμε στο τέλος του επιπέδου. Ενδεικτικό της γραμμικότητάς τους είναι το γεγονός, ότι αυτή τη φορά δεν έχουμε ούτε καν χάρτη στη διάθεσή μας. Τη θέση του χάρτη παίρνει μια νέα δυνατότητα με το όνομα "Force Sence", με την οποία ο χαρακτήρας μας βλέπει ένα διάφανο κύμα Δύναμης προς την κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθήσει. Ενδιαφέρουσα προσθήκη μεν, απόλυτα άχρηστη δε, καθώς ουδέποτε χρειάστηκε να ψάξουμε να βρούμε το πού θα πρέπει πάμε, ειδικά όταν τα περισσότερα collectibles και holocrons βρίσκονται μπροστά μας καθώς προχωράμε. Η εξαιρετικά χαμηλή ποικιλία των αντιπάλων είναι ένα ακόμα μεγάλο πρόβλημα. Νομίζαμε ότι στο πρώτο παιχνίδι υπήρχε επανάληψη αλλά εδώ το φαινόμενο αγγίζει τραγικά επίπεδα.
Οι αντίπαλοι που θα συναντάμε είναι πραγματικά ελάχιστοι και ως επί τω πλείστον αποτελούνται από διαφορετικές κάστες Storm Troopers και Force junkies του Vader. Λογικό μεν όταν έχεις να κάνεις με τόσο λίγες περιοχές, αλλά σίγουρα πολύ ενοχλητικό. Αυτό που δεν είναι καθόλου λογικό, είναι το γεγονός πως για όλα τα mech fights -που όπως πάντα τελειώνουν με ένα a la God of War QTE-, το QTE είναι πάντα ίδιο.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η διάρκεια του δευτέρου μέρους είναι σχεδόν η μισή από την αντίστοιχη του πρώτου, καθώς δύναται να ολοκληρωθεί σε 5-6 ώρες με περισσή ευκολία. Και κάπου εδώ έρχεται και το τελευταίο αρνητικό στοιχείο, το οποίο έρχεται να μας αποδείξει πως η φράση "καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς" πρέπει να μπει άμεσα στη σχολική διδασκαλία. Πόσες φορές δεν έχουμε εκνευριστεί που στο sequel μιας σειράς, ο χαρακτήρας μας ξεκινούσε με τις δυνάμεις του από το μηδέν; Πόσες φορές δεν έχουμε παρακαλέσει τους developers να μας λυπηθούν και να μας δώσουν τον ήρωά μας πίσω, γερό και δυνατό;
{VIDEO_1}
Ε, λοιπόν, οι προσευχές μας εισακούστηκαν και, δυστυχώς, απεδείχθη ότι είναι καλύτερα να ξεκινάμε πάντα από το μηδέν. Και εξηγούμαστε. Από το πρώτο κιόλας επίπεδο του παιχνιδιού, ο Starkiller έχει πρόσβαση σε σχεδόν όλες τις δυνάμεις του. Μπορεί εκ πρώτης όψεως αυτό να φαντάζει θετικό, αλλά σύντομα θα αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι, καθώς η ευκολία με την οποία εξολοθρεύουμε τους εχθρούς, είναι ίδια με την ευκολία του να διαλύσει ανεμοστρόβιλος ένα κάστρο από άμμο.
"Named must your fear be, before banish it you can" – Συμπεράσματα
Ενοχλητικά ρηχό σενάριο για Star Wars τίτλο, σύντομη διάρκεια, εκνευριστική γραμμικότητα και συνεχής ανακύκλωση των ίδιων εχθρών, αφήνουν μια πικρή γεύση στο στόμα. Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα παιχνίδι, που αν και άριστο στο χειρισμό και στον τεχνικό τομέα του, δεν καταφέρνει να είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Οι φίλοι του Star Wars φυσικά και θα πρέπει να το δουν, καθώς το τέλος προετοιμάζει μια ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα σεναριακή συνέχεια. Οι υπόλοιποι, μάλλον θα πρέπει να κινηθούν προς Castlevania και Enslaved μεριά.
Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος