Παντρεύοντας το παρελθόν με το μέλλον
Κυνηγός ή κυνηγημένος; Όργανο του νόμου ή παράνομος; Το δίλημμα αυτό μονοπώλησε τα παιδικά χρόνια πολλών από εμάς, όταν το Need for Speed III: Hot Pursuit, ως το πρώτο μέλος μίας νέας υπο-σειράς τότε, έθετε νέα standards και ανέβαζε τον πήχη, αποτελώντας έναν από τους διεκδικητές του arcade racing θρόνου, πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Βλέποντας τη σειρά να ακολουθεί ένα διαφορετικό δρόμο κατά την εποχή του PlayStation 2, με μοναδική εξαίρεση το άψογο Hot Pursuit 2 του 2002, πολλοί ήταν αυτοί -συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος- που ήλπιζαν πως με τον ερχομό των νέων συστημάτων, θα επέστρεφε και το Hot Pursuit. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη μέχρι και τη φετινή E3, όπου το νέο Hot Pursuit αποκαλύφθηκε στο κοινό. Αναβίωση και επιστροφή στις ρίζες, πίσω σε όλα όσα έκαναν το ακρώνυμο NFS αναγνωρίσιμο όσο λίγα, αυτή τη φορά με τη χρυσή υπογραφή της Criterion. Το αποτέλεσμα είναι ένα πάντρεμα του λατρεμένου παρελθόντος με την επαναστατική τεχνολογία του σήμερα. Ας ανακαλύψουμε τους καρπούς του γάμου αυτού.
Κάνω δυο δουλειές για να τα βγάλω πέρα: Career
Θέλοντας να παραδώσει μία ολοκληρωμένη εμπειρία, η Criterion δημιούργησε ένα ενιαίο Career σύστημα, όπου παρουσιάζει τη δράση και από τις δύο πλευρές του νόμου, με αγώνες, time trials, hot pursuits και προκλήσεις. Η εναλλαγή μεταξύ αστυνομικού και παρανόμου γίνεται φυσικά, δίχως πολυπλοκότητες, απλά επιλέγοντας το event που επιθυμούμε να συμμετάσχουμε στον τεράστιας έκτασης χάρτη της Seacrest County.
Είτε ως Cop είτε ως Racer, ξεκινάμε από χαμηλά, με στόχο την κορυφή, ή, κοινώς, το 20ο rank, με τίτλο “Ultimate Enforcer” και “Most Wanted”. Ο δρόμος είναι μακρύς, γεμάτος συναρπαστικές διαδρομές στην πανέμορφη ακτογραμμή, στις ανηφορικές ευθείες των ορεινών χιονισμένων τοπίων, στα πυκνά δάση προς τα δυτικά και στις απέραντες ευθείες των καυτών, ερημικών περιοχών. Τόσο μακρύς μάλιστα, που μετά από ένα πρώτο 9ωρο συνεχές κάψιμο μπροστά στην οθόνη (έτσι για να γνωριστούμε καλά με τον τίτλο), η πρόοδος μας δεν ξεπερνούσε το 25%. Πίσω στα είδη αγώνων όμως.
Breaking the law, breaking the law
Ως Racer, θα μας δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχουμε σε παραδοσιακούς αγώνες εναντίον επτά άλλων οδηγών, να δοκιμάσουμε νωρίς οχήματα που θα γίνουν διαθέσιμα αρκετά αργότερα στο παιχνίδι μέσω του Preview mode, ενός από τα συνολικά τρία είδη time trial, ενώ το μενού περιλαμβάνει ακόμα και μονομαχίες, με μονάχα ένα αντίπαλο όχημα στον αγώνα, το οποίο όμως δεν είναι διατεθειμένο να τα παρατήσει τόσο εύκολα.
Το τριπλό time trial πακέτο συμπληρώνεται από το παραδοσιακό, που όλοι έχουμε μάθε να αγαπάμε, όπου οι οδηγικές μας ικανότητες θα δοκιμαστούν χωρίς την παρουσία αστυνόμευσης, και το Gauntlet, στο οποίο πρέπει να ταξιδέψουμε από το σημείο Α στο σημείο Β εγκαίρως, με τις αστυνομικές δυνάμεις να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη. Τέλος, η κύρια ατραξιόν δεν είναι άλλη από το Hot Pursuit, όπου η ωμή δύναμη του Seacrest County Police Department θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να βάλει ένα τέλος στον αγώνα που ευελπιστούμε να κερδίσουμε.
Protect and Serve
Ως Cop από την άλλη, θα πρέπει να απλώσουμε το μακρύ χέρι του νόμου και να αποδείξουμε στους παραβάτες πως οι πράξεις τους δεν είναι δυνατόν να μείνουν ατιμώρητες. Ως η πιο ταχεία και άρτια εξοπλισμένη αστυνομική δύναμη σε όλες τις πολιτείες, θα έχουμε στη διάθεσή μας μία σειρά από ειδικά τροποποιημένα αυτοκίνητα παραγωγής, ανάλογα με τις ανάγκες της βάρδιάς μας.
Μιας και οι αγώνες, για ευνόητους λόγους, απουσιάζουν, το κενό καλύπτει το Interceptor, όπου καταδιώκουμε έναν παράνομο οδηγό, το Preview, που δικαιολογεί την παρουσία του κάνοντας χρήση της λογικής της εκπαίδευσης, το Rapid Response, ακόμα ένα είδος time trial, με μόνη διαφορά ότι το σημείο Β είναι το μπλόκο που έχουμε κληθεί να ενισχύσουμε, και φυσικά το Hot Pursuit, όπου παίζοντάς το από την πλευρά του νόμου, μεταμορφώνεται σε ένα από τα ισχυρότερα στοιχεία του νέου τίτλου της Criterion.
{PAGE_BREAK}
By the power of Autolog! Φέρνοντας την επανάσταση
Το συστατικό, όμως, που δίνει ζωή σε όλο το career και το κάνει μία εμπειρία που δύσκολα θα ξεχαστεί, είναι το ολόφρεσκο και επαναστατικό σύστημα Autolog, το οποίο η Criterion ανέπτυξε σε συνεργασία με τη σουηδική δημιουργό των Battlefield, DICE. Για τις ανάγκες του review, φίλοι μας έγιναν 12 εκ των developers της Criterion, κάτι που πιστεύουμε αρκεί για να καταλάβετε τον πόλεμο χρόνων, προόδου και συγκρούσεων που προέκυψαν. Πέρα από το να μας κρατά συνεχώς συνδεδεμένους σε ένα δίκτυο, όπου κάθε ένας φίλος μας που έχει στη κατοχή του το παιχνίδι ενημερώνεται για τη πρόοδο μας και αντιθέτως, το Autolog εκπληρώνει έναν στόχο, πολύ πιο σημαντικό: Κάθε φορά που πετυχαίναμε καλύτερο χρόνο από έναν από τους φίλους μας, το δημοσιεύαμε στο τοίχο μας για να το δουν όλοι, ενώ την επόμενη φορά που ο παίκτης του οποίου τον χρόνο ξεπεράσαμε θα συνδεθεί, μια όμορφη ειδοποίηση θα τον περιμένει.
Το όλο concept βασίζεται στη λογική του “πριζώματος”, της πρόκλησης και της συνεχούς σύγκρουσης μεταξύ των παικτών δηλαδή, η οποία αν και παθητική, αποδεικνύεται περισσότερο εθιστική από ποτέ. Με την ικανότητα να απαθανατίσουμε οποιαδήποτε στιγμή του αγώνα, είτε μέσω του Photo Mode για καλλιτεχνικές γωνίες λήψεις και φίλτρα, είτε απλά πατώντας το R3 για ένα γρήγορο screenshot δίχως να διακόπτεται η ροή του αγώνα, δημιουργούμε ένα album φωτογραφιών, ελεύθερων προς σχολιασμό από τους φίλους μας.
Τα χαρακτηριστικά του Autolog δεν τελειώνουν εδώ, αφού μέσω των Recommends μπορούμε να κάνουμε add φίλους φίλων, ή να αφήσουμε τη μηχανή σύγκρισης να βρει τα events που προπορευόμαστε όσον αφορά στους χρόνους, και να τα προτείνει στους φίλους μας, τρίβοντας τα στο πρόσωπό τους. Σε κάθε αγώνα, κάθε event του Career, βλέπουμε όχι μόνο το χρόνο που αποτελεί το στόχο μας, αλλά και όλους τους χρόνους της πρώτης πεντάδας φίλων, που λειτουργεί ως επιπλέον κίνητρο.
Μπορεί να τερματίσουμε με χρόνο μικρότερο του απαιτούμενου, κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στο event αυτό, αλλά η σκέψη ότι ένας από τους αχρείους φίλους μας τα κατάφερε με ακόμα καλύτερο χρόνο, μπορεί να μας κάνει να παλεύουμε για ώρες επάνω στο ίδιο event, αποδεικνύοντας για μία ακόμα φορά πόσο εθιστική μπορεί να αποδειχθεί η όλη διαδικασία, αλλά και το πόσο πολύ προσθέτει αντοχή στο χρόνο, αφού μας κάνει να επιστρέφουμε συνεχώς σε αγώνες που ειδάλλως δεν θα επισκεπτόμασταν ξανά.
Έριξες το Burnout σου στο NFS μου: Gameplay
Η Criterion δεν είναι τυχαία στο χώρο, αφού γνωρίζει άπταιστα τι απαιτεί ένα arcade racer για να δουλέψει σωστά. Δανειζόμενη τις βάζεις από τα αγαπημένα Burnout και τροποποιώντας τις προσθέτοντας στοιχεία ρεαλισμού εδώ κι εκεί, δημιούργησε ένα σαφώς arcade σύστημα χειρισμού, που όμως είναι κατάλληλο και για αυτόν που αναζητά την ακρίβεια στη συμπεριφορά των οχημάτων, με το κάθε ένα από τα περισσότερα από τα 65 οχήματα να έχει το δικό του οδηγικό χαρακτήρα και πάτημα. Οι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό των οδικών αρτηριών της Seacrest County χρίζουν θερμών συγχαρητηρίων, αφού όχι μόνο δημιούργησαν κάτι το απόλυτα αληθοφανές, αλλά του έδωσαν και την απαραίτητη ποικιλία, με τα περιβάλλοντα να εναλλάσσονται, καλύπτοντας όλα τα γούστα.
Αυτοί που έχουν όρεξη για υψηλές τελικές και drag races ανάμεσα σε πυκνή κίνηση, θα προτιμήσουν τους πολλαπλών λωρίδων αυτοκινητόδρομους ή τις απομονωμένες ατέλειωτες στενές ευθείες των ερήμων, ενώ αυτοί που αγαπούν να βλέπουν το όχημα τους από τα πλάγια, θα επισκεφθούν μία από τις πολλές οδικές οδούς με στροφές, είτε τις σχετικά επίπεδες παραλιακές, είτε αυτές που βρίσκονται σε υψόμετρο, και συνοδεύονται από ισχυρά καιρικά φαινόμενα.
Να αναφέρουμε κάπου εδώ πως το νέο Hot Pursuit παρουσιάζει και ένα νέο δυναμικό καιρικό σύστημα, που συνοδεύει τον 24ωρο κύκλο ημέρας/ νύχτας. Ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου, βρεγμένος, χιονισμένος, στεγνός, καυτός, μεταβάλλεται και η συμπεριφορά των οχημάτων μας, στοιχείο που πέρα από ρεαλισμό, προσθέτει και πρόκληση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μία καταδίωξη που ανακαλούμε, που ξεκίνησε με συννεφιά και βροντές, και κατέληξε με αστραπές και ισχυρή βροχή. Βοηθό στον αγώνα, ανεξαρτήτου πλευράς, αποτελούν τα ποικίλα gadgets. Ως αστυνομικοί θα έχετε τη δυνατότητα να εκτοξεύετε σειρές καρφιών, να καλείτε μπλόκα, βοήθεια ελικοπτέρου όπου εντοπίζει, ασκεί πίεση και εν τέλει εκτοξεύει ένα στρατηγικά τοποθετημένο Spike Strip στην προσπάθειά του να ακινητοποιήσει τον καταζητούμενο, ενώ αξιόπιστη επιλογή είναι πάντα και το EMP, που κάνει ζημιά στα ηλεκτρονικά του στόχου σας.
Οπλισμένοι έρχονται και οι racers όμως, με εξίσου ισχυρά Spike Strips, EMP Jammers, και το κυριότερο όλων, ενεργοποίηση του Turbo, που δίνει στο όχημα ένα συνεχές boost αρκετών δευτερολέπτων, ό,τι πρέπει για τις μεγάλες ευθείες ή το τελευταίο χιλιόμετρο πριν τον τερματισμό. Πληροφοριακά, όλα τα όπλα και gadgets είναι αναβαθμίσιμα, γινόμενα όλα και πιο ισχυρά όσο σημειώνουμε πρόοδο στο παιχνίδι.
Όσες ώρες κι αν περάσουν όμως, όσο κι αν νομίζει κάποιος πως έχει πλέον πάρει το "κολάι" και μπορεί να αντεπεξέλθει σε κάθε στροφή και μανούβρα, το παιχνίδι θα συνεχίζει να τον εκπλήσσει, βάζοντάς τον να οδηγήσει ένα νέο όχημα, που θα τον κάνει να φαίνεται λες και είναι ο πρώτος του αγώνας. Στο μυαλό έρχεται το αειθαλές τέρας που ακούει στο όνομα McLaren F1 GTR, αρχικά κατασκευασμένο το 1995, που ακόμα και σήμερα, σχεδόν 16 χρόνια μετά την αρχική του εμφάνιση, εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα supercars των car lovers, άποψη που συμμεριζόμαστε. Μπορεί να σας βγάλει την πίστη μέχρι να συνηθίσετε το σκληρό τιμόνι του και την αγάπη του σασί για το χειρόφρενο, αλλά η ανταμοιβή αξίζει το κόπο, και με το παραπάνω μάλιστα.
{PAGE_BREAK}
Catch me if you can: Multiplayer
Στον online τομέα, το Hot Pursuit κρατά τα τρία ουσιαστικά είδη αγώνων, Race, Interceptor και Hot Pursuit. Έχοντας για αντιπάλους τις διάνοιες της Criterion, αρχικά ομολογούμε πως φάγαμε τη σκόνη τους, αλλά δεν αργήσαμε να κάνουμε ένα δυναμικό comeback, δίνοντας μαθήματα με τις αγαπημένες Jaguar XKR, Maserati GranTurismo S, Alfa Romeo 8C Competizione ως Racer, ή το θηρίο που ακούει στο όνομα CCX, της σουηδικής Koenigsegg, ως αστυνομικοί. Στην ακινητοποίηση παραβατών του νόμου με πικρία ομολογούμε πως βοήθησε πολύ και η Porsche Panamera Turbo, παρά το γεγονός ότι σχεδιαστικά είναι τόσο γοητευτική όσο και η οδοντοστοιχία του Jeremy Clarkson. Κλείνοντας τα του multiplayer, αναφέρουμε πως η δυνατότητα split-screen απουσιάζει, ενώ δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας στο άκουσμα τριών μόνο online modes, μιας και προσφέρουν τέτοια ποικιλία, που πρώτα θα βαρεθείτε και μετά το παιχνίδι θα ξεμείνει από events.
The beauty of the beasts: Τεχνολογία
Η μηχανή γραφικών που η ομάδα από το Guildford της Μεγάλης Βρετανίας με τόση μαεστρία δημιούργησε, τροφοδοτεί το παιχνίδι με άπλετη λεπτομέρεια, ποικιλία και ζωντάνια, ικανή να κάνει πολλούς -και εδώ μιλάμε εκ πείρας- να επιλέγουν την Freedrive επιλογή στο χάρτη, και απλά να κάνουν βόλτες, εξερευνώντας τα πανέμορφα, γεμάτα πολυμορφία τοπία της Seacrest County.
Είτε οδηγούμε νωρίς το πρωί, τις μεσημεριανές ώρες με τον ήλιο να καίει, τα απογεύματα, το σούρουπο, είτε αργά στο σκοτάδι της νυκτός, τα περιβάλλοντα δεν παύουν να χάνουν τη γοητεία τους για μια στιγμή. Τα καταπράσινα δάση, οι γραφικές παραλίες, τα χιονισμένα βουνά, οι βιομηχανικές περιοχές, όλα τους έχουν μία χαρακτηριστική γοητεία, φρεσκάδα και λάμψη, που όσο κι αν σπάσαμε το κεφάλι μας, δεν ανακαλούμε να έχουμε δει σε racing τίτλο. Τα αυτοκίνητα σφύζουν λεπτομερειών και πιστότητας, ενώ οι αντανακλάσεις τους κάτω από το φως του ηλίου σαγηνεύουν.
Το ίδιο ισχύει και για τα εφέ φωτισμού από τα φανάρια (και τις σειρήνες, ως συνέπεια), που είναι έντονα και πιο καθαρά από ποτέ. Ευχάριστη προσθήκη αποτελεί και η δυνατότητα του να σβήνουμε και να ανάβουμε τα φώτα μας κατά βούληση, ενώ ίδια δυνατότητα υπάρχει και για τον κινητήρα. Επιλέξτε την Alfa Romeo 8C Spider, μπείτε σε ένα τούνελ, σβήστε τη μηχανή, και ανάψτε την απότομα, καρφώνοντας δευτέρα, για έναν ηχητικό οργασμό μεγατόνων, συνοδευόμενο από ορισμένα από τα ομορφότερα effects καπνού που έχετε δει.
{VIDEO_1}
Η ομορφιά δένει άψογα με την καταστροφή, αφού από το παιχνίδι δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα ζημιών της Criterion, που θα έκανε τίτλους όπως το Forza Motorsport ΙΙΙ να ντρέπεται. Το επίπεδο καταστροφής σε καμία περίπτωση δεν αγγίζει αυτό του Burnout Paradise, μιας και έχουμε να κάνουμε με αδειοδοτημένα αυτοκίνητα και η ελαστικότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι μετρημένη, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα απολαύσουμε έναν καταζητούμενο να γίνεται σμπαράλια μετά από ένα επιτυχές Takedown ή τους απρόσεκτους οδηγούς να καρφώνονται στα μπλόκα, με αποτέλεσμα λαμαρίνες να πετάνε από εδώ και από εκεί.
Θετικό είναι και το γεγονός ότι όλα τα οχήματα που απαρτίζουν την κίνηση, δεν είναι generic μοντέλα χαμηλών πολυγώνων, αλλά κανονικά αυτοκίνητα παραγωγής, όπως το Audi A4, αρκετά pickup φορτηγά της Dodge, GMC και άλλα πολλά. Προσθέστε το δυναμικό σύστημα καιρού, ορισμένους από τους πιο αληθοφανείς ήχους κινητήρων που έχουμε ακούσει, και ένα ανέλπιστα καλοφτιαγμένο soundtrack στην εξίσωση, κι έχετε ένα από τα ομορφότερα arcade racers όλων των εποχών.
A legend, reborn: Συμπέρασμα
Προσέξτε τον ενικό, δεν είναι τυχαίος. Και αυτό γιατί το συμπέρασμα που βγάλαμε κατά την ενασχόληση μας με τον τίτλο, είναι ένα. Πολύ απλά, η Criterion πήρε μία συνταγή που αγαπήθηκε από εκατοντάδες χιλιάδες παικτών στο παρελθόν, πρόσθεσε όλα αυτά που την κάνουν έναν από τους σημαντικότερους developers της βιομηχανίας, και δημιούργησε το καλύτερο arcade racing παιχνίδι της τρέχουσας γενιάς συστημάτων. Ο βασιλιάς επέστρεψε.
Δημήτρης Μπάνος