Οι νοσταλγοί ξαναζούν, και οι νέοι μαθαίνουν
Όταν η Sony έκανε γνωστή την πρόθεσή της να επανακυκλοφορήσει ορισμένα από τα διαμάντια του PlayStation 2 σε μορφή συλλογών, re-mastered σε High Definition, η πρώτη μας σκέψη ήταν ο Sly Cooper. Ομολογούμε πως για ένα δέκατο του δευτερολέπτου το μυαλό μας πήγε στους Jak & Daxter και Ratchet & Clank, αλλά το πραγματικό “light bulb” ήρθε όταν συνειδητοποιήσαμε πόσο ακαταμάχητη θα ήταν μια συλλογή που θα περιείχε και τις τρεις περιπέτειες του Sly και της παρέας του. Μετά το God of War Collection λοιπόν, έρχεται το The Sly Trilogy, μια τριλογία που αποτελείται από τρία εκ των ποιοτικότερων platformers όλων των εποχών, που σε αντίθεση με τους τίτλους των άλλων δύο ντουέτων των Naughty Dog και Insomniac, έδιναν πραγματική έμφαση στο παραδοσιακό platforming, που όλοι μάθαμε να αγαπάμε στη δεκαετία του 1990, πάντα συνοδευόμενο με μία ισχυρή δόση ακροβατικών και stealth.
Κώδικας αναγραμμένος σε HD, υποστήριξη 3D, 116 trophies -με τρία Platinum, παρακαλώ- για όλους τους “trophy lovers” εκεί έξω, υποστήριξη PlayStation Move, σε ένα πακέτο με τιμή που δύσκολα κανείς μπορεί να της αντισταθεί.
Hope you’ve got time: Ένα μακρύ, λατρεμένο ταξίδι
Για όσους πραγματικά άτυχους δεν είχαν την ευκαιρία να γευθούν τη μαγεία της Sucker Punch πριν το αγαπημένο inFAMOUS, να αναφέρουμε πως όλα ξεκίνησαν στις αρχές του 2003, όταν το πρώτο Sly Racoon, το πρώτο δημιούργημα της Sucker Punch για το PlayStation 2 και ουσιαστικά το δεύτερο παιχνίδι της, κατάφερε να γοητεύσει κοινό και κριτικούς, θέτοντας τον πήχη ιδιαίτερα ψηλά. Τον πήχη αυτόν ήρθε να ανεβάσει στα ουράνια το Sly 2: Band of Thieves, βελτιώνοντας τα πάντα, από το ακόμα πιο εντυπωσιακό art direction, μέχρι τους πανέξυπνους γρίφους που έδεναν άψογα με το stealth στοιχείο, και την ενδιαφέρουσα αλληλεπίδραση μεταξύ των χαρακτήρων.
Ο επίλογος ήρθε με το Honor Among Thieves, που μάλιστα κατέφθασε μόλις έναν χρόνο μετά το πρώτο sequel, ενισχυμένο με την τελειοποιημένη πλέον cel-shaded μηχανή γραφικών της Sucker Punch, ικανή να παράγει ορισμένα από τα πιο όμορφα και χαρακτηριστικά οπτικά σύνολα στη βιβλιοθήκη του PlayStation 2.
Τα τρία αυτά platforming διαμάντια θα βρει κανείς στον Blu-ray δίσκο του The Sly Trilogy, χωρίς να υποχρεούται να τα παίξει με κάποια συγκεκριμένη σειρά, αν και το συνιστούμε θερμά. Στο πακέτο θα βρείτε και ορισμένα νέα mini-games, που κάνουν χρήση της PlayStation Move τεχνολογίας. Δεν σας κρύβουμε πως θα τα ανταλλάσσαμε δίχως δεύτερη σκέψη, με τη δυνατότητα χρήσης του Move στα κύρια παιχνίδια.
Stealth και cane, σε platforming που καίει: Gameplay
Η επιλογή του να παίξουμε τα παιχνίδια σύμφωνα με τη σειρά που κυκλοφόρησαν, κρίνεται σοφή όσον αφορά το gameplay, αφού με αυτό το τρόπο μπορούμε να βιώσουμε από πρώτο χέρι την εξέλιξη του franchise με τη πάροδο των χρόνων. Μπορεί το Sly Raccoon να κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2003, κι ενώ κανείς θα περίμενε πως σχεδόν οκτώ χρόνια μετά οι μηχανισμοί του gameplay θα φάνταζαν απαρχαιωμένοι και κουραστικοί, η αλήθεια εντοπίζεται πολύ μακριά.
Τέτοια ήταν η πορεία των platformers, όπου πέρα από ορισμένα λαμπρά δείγματα της τρέχουσας γενιάς, το πρώτο παιχνίδι στην τριλογία καταφέρνει να φαντάζει πιο φρέσκο από την πλειοψηφία των προσφάτων κυκλοφοριών. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα επόμενα δύο Sly, που τελειοποίησαν τη φόρμουλα, σε βαθμό που ακόμα και σήμερα παίζονται πιο άνετα από τίτλους του 2010. Ειδικά στη “ναυαρχίδα” της τριλογίας, το Sly 2: Band of Thieves, ήρθαμε για ακόμα μία φορά σε επαφή με όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν έναν εξαίσιο τίτλο, και δυστυχώς τείνουν να κινδυνεύουν με εξαφάνιση στις μέρες μας.
Η νοσταλγία πραγματικά παντρεύεται με το υποδειγματικό gameplay στις περιπέτειες του Sly, αφού ακόμα και τότε, επί τη χρυσή εποχή του PlayStation 2, ορισμένα στοιχεία αποτελούσαν ωδή και στο παρελθόν. Τόσα χρόνια αργότερα, τα στοιχεία αυτά έχουν ενισχυμένη επίδραση στα συναισθήματα του παίκτη, κάνοντας το νοσταλγό να αναπολεί, και το νέο παίκτη να απορεί τί πήγε στραβά και τέτοια παιχνίδια δεν κυκλοφορούν πλέον.
{PAGE_BREAK}
Oh my, you haven’t aged a bit! Τεχνολογία και συμπεράσματα
Και μιλώντας για αντοχή στο χρόνο, το gameplay δεν είναι το μόνο που τα έβγαλε πέρα αλώβητο, αφού ο τεχνολογικός τομέας επιστρέφει σαν να μην πέρασε μια μέρα. Η cel-shaded μηχανή γραφικών της Sucker Punch συνεργάστηκε άψογα με το upscaling της Sanzaru Games, και λόγω της καρτουνιστικής φύσης της, τα τρία παιχνίδια δείχνουν πανέμορφα και τρέχουν ομαλότατα στα 720p, είτε είστε κάτοχοι 3DTV και απολαμβάνετε την όλη εμπειρία σε στερεοσκοπικό 3D, είτε είστε κοινοί θνητοί σαν κι εμάς και παίζετε σε HDTV. Άξιο αναφοράς, το γεγονός ότι τα προβλήματα με το frame rate, κυρίως εντοπιζόμενα στο πρώτο παιχνίδι, έμειναν στο παρελθόν, αφού απουσιάζουν περίτρανα από τη συλλογή.
Η πολύ καλή δουλειά στο porting της αμερικανικής Sanzaru Games αντικατοπτρίζεται και στα loading times, αν και τα Sly ποτέ δεν υπέφεραν από αυτά, ειδικά με την ιδιαίτερα νεωτεριστική δομή τους, που δεν ξεχώριζε cutscenes από gameplay. Ανέπαφος, αν όχι βελτιωμένος, επιστρέφει και ο ήχος, αφού απολαύσαμε και τα τρία παιχνίδια με τα Logitech G51 μας σε ρύθμιση Surround, εκμεταλλευόμενοι την υποστήριξη Dolby 5.1, δίχως τη παραμικρή απώλεια.
{VIDEO_1}
Αξίζει, λοιπόν, το The Sly Trilogy τα χρήματα σας; Με μία λέξη, ναι. Κι αυτό γιατί, όπως τονίσαμε αρκετές φορές μέσα στο κείμενο, η Sony προσφέρει σε μία άκρως δελεαστική τιμή, τρία από τα καλύτερα παιχνίδια του PlayStation 2, και ταυτόχρονα καλύτερα platformers όλων των εποχών, re-mastered σωστά, δίχως απώλειες. Αν δεν είχατε την ευκαιρία να παίξετε αυτά τα αγνοημένα από πολλούς θαύματα του platforming, μην χάσετε αυτή τη μοναδική ευκαιρία. Αν πάλι έχετε γνωριστεί με τον Sly, ακόμα ένας λόγος να τα ξαναπείτε. Γρήγορα, γιατί έχουν σειρά οι Jak & Daxter και Ratchet & Clank.
Δημήτρης Μπάνος