A platform game. A platform for games
Κατά την πρώτη επαφή μας με το LittleBIGPlanet 2, σας είχαμε θέσει το εξής ερώτημα: Αν έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι ήταν αυτό που μετέτρεψε το πρώτο LittleBIGPlanet σε ένα gaming φαινόμενο, κομμάτι μίας φιλοσοφίας που ήθελε τους παίκτες να πλάθουν το δικό τους κόσμο στο παιχνίδι, να κινούν αυτοί τα νήματα. Η απάντηση είναι η ίδια που ήταν και τότε, και κρύβεται στα παιδικά χρόνια κάθε ενός από εμάς. Είτε ήταν Lego, είτε Playmobil, είτε ο,τιδήποτε παρεμφερές, καθόμασταν με τις ώρες και πλάθαμε δικά μας σενάρια, με τα πλαστικά ανθρωπάκια να είναι οι πρωταγωνιστές των ιστοριών που πήγαζαν από την ανεξάντλητη παιδική μας φαντασία. Κι ενώ μεγαλώνουμε και τα λιλιπούτεια ανδρείκελα αρχίζουν να χάνουν την αίγλη και τη γοητεία τους, άλλοι καταπνίγουν αυτή τη φαντασία, φορώντας τη μάσκα του ενήλικα, ενώ άλλοι τη διοχετεύουν συχνά στις τέχνες. Κινηματογράφος, μουσική, λογοτεχνία, σχέδιο, όλα λειτουργούν ως δίοδοι σε έναν άλλο, μαγικό κόσμο. Κανένα όμως δεν επιτρέπει την άμεση αλληλεπίδραση, τον έλεγχο των νημάτων. Απλά είμαστε θεατές στη φαντασμαγορία.
Και έρχονται τα videogames. Όπου τίτλοι όπως το νέο δημιούργημα της Media Molecule αποδεικνύουν πως όχι μόνο αποτελούν μορφή τέχνης, αλλά και έναν απέραντο καμβά για αποτύπωση κάθε ιδέας, φαντασίωσης και σκέψης μας. Αυτό είναι το LittleBIGPlanet 2.
Αστείρευτη φαντασία στη δημιουργία: Welcome to Craftworld
Αρκετοί είχαν παραπονεθεί για την έλλειψη ενός πιο “objective driven” Story Mode στην πρώτη περιπέτεια του Sackboy. Μιας και τα παιδιά από το Guildford τυχαίνει να έχουν μία εξαίσια σχέση με το community τους, οι παρατηρήσεις εισακούστηκαν. Αποτέλεσμα είναι μία από τις πιο συναρπαστικές και ξεκαρδιστικές περιπέτειες που έχουν δει τα μάτια μας, στην κάτι λιγότερο από 4ετη πορεία του PlayStation 3. Οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον Sackboy -ή Sackgirl, για να μην αφήνουμε στην απ’ έξω και το ασθενές φύλο- πλέον ομιλούν άπταιστα την αγγλική, αντί των κατά τα άλλα αξιαγάπητων αλαμπουρνέζικων που έχουμε μάθει να αγαπάμε σε τόσες δεκάδες τίτλους.
Στα cutscenes όλα αυτά, μιας και in-level, τα “Simlish” πηγαίνουν κι έρχονται. Αυτό που ξεκινά ως μία ακόμα περιπέτεια για τους πάνινους ήρωες μας, μετατρέπεται σε ένα επικών διαστάσεων ταξίδι με στόχο τη σωτηρία του Craftworld από τον Negativitron, που διαφθείρει τον έναν κόσμο μετά τον άλλο.
Sackboy, Master of all gadgets: Gameplay
Μέσω του Larry Da Vinci, θα δοκιμαστούμε και εν συνεχεία θα γίνουμε καθοριστικό μέλος της Συμμαχίας, που καθώς προοδεύουμε στους έξι συνολικά διαθέσιμους κόσμους, όλο και θα ενισχύεται με νέα μέλη. Και μαζί τους, θα αποκτάμε πρόσβαση και στις δημιουργίες τους, αντικείμενα που ευθύνονται και για την απίστευτη ποικιλία στο gameplay του LBP2. Το grappling hook, ένα από τα πρώτα gadgets που θα μας δοθούν, θυμίζει αρκετά το Swingshot του Ratchet, και εκτός του ότι μεταμορφώνει εντελώς την όλη platforming εμπειρία, είναι μονάχα η αρχή. Όταν θα επισκεφθούμε το εργαστήριο της Victoria λόγου χάρη, μας περιμένουν μαραφέτια όπως το Creatinator, ένα καπέλο που δημιουργεί γλυκά από το τίποτα.
Τι χρησιμότητα μπορούν να έχουν τάρτες με το μέγεθος των ηρώων μας όμως; Την κατατρόπωση των υποχείριων του Negativitron φυσικά, αφού απ’ ότι φαίνεται οι σχέσεις τους με τη ζάχαρη δεν είναι και οι καλύτερες. Την έλλειψη μυϊκής δύναμης του Sackboy έρχονται να καλύψουν τα, όπως αργότερα θα συνειδητοποιήσετε, απίστευτα χρήσιμα γάντια, που φορώντας τα, μπορούμε να σηκώσουμε σχεδόν τα πάντα.
Ακόμα και τους φίλους μας, αν νιώσουμε μία ξαφνική ανάγκη να τους εκτοξεύσουμε σε κάποια χαράδρα! Και όλα αυτά μέχρι το δεύτερο κόσμο. Στον τρίτο, το εργοστάσιο του Clive, έρχεται η αποκάλυψη ενός εκ των κυριότερων χαρακτηριστικών του παιχνιδιών. Ο λόγος για τα Sackbots, που πριν αξιοποιήσουμε προς όφελος μας, πρέπει να απελευθερώσουμε. Η πραγματική ιδιοφυΐα πίσω από την ιδέα προσθήκης αυτών των ελεγχόμενων από την τεχνητή νοημοσύνη πλασμάτων, γίνεται αντιληπτή στα μεταγενέστερα επίπεδα, όταν ομάδες Sackbots θα μας υπερασπίζονται φορώντας κράνη με ενσωματωμένα lazers, ή θα δημιουργούν στη κυριολεξία “lifelines”, ώστε να φέρουμε εις πέρας άλματα που ειδάλλως θα ήταν αδύνατα.
Περιττό να αναφέρουμε τις άπειρες δυνατότητες αξιοποίησής τους από τους παίκτες τους ίδιους, στα δικά τους levels. Μπορεί να νομίζετε πως μετά από όλα αυτά, κάπου εδώ το παιχνίδι ξεμένει από εκπλήξεις στα του gameplay, αλλά στην πραγματικότητα, δεν έχουμε καν ξεκινήσει. Στην Avalonia του Avalon Centrifuge, μας περιμένει η σημαντικότερη όλων των προσθηκών, τα άρματα.
Δεν έχει σημασία το σχήμα ή το μέγεθος. Κουνέλια, μέλισσες, σαρανταποδαρούσες, κουτάβια, και γενικά όλο το μηχανικό ζωικό βασίλειο μας δανείζει μία χείρα βοηθείας ενάντια στα σατανικά σχέδια του Negativitron. Κάθε ένα τους προσφέρει μία διαφορετική εμπειρία, και ως συνέπεια προσθέτει με τον δικό του τρόπο στο gameplay. Τα βιονικά κουνέλια παραδείγματος χάρη, εκτός του ότι πηδούν ιδιαίτερα ψηλά, είναι σε θέση να εκτελέσουν και κάθετες επιθέσεις, καταστρέφοντας τα πάντα κατά τη κάθοδο τους. Οι μέλισσες πυροβολούν ακτίνες πέρα από τη προφανή ικανότητα πτήσης, ενώ τα κουτάβια εκπέμπουν υπερηχητικά κύματα προς τα αριστερά και δεξιά τους, ανοίγοντας συχνά το δρόμο.
{PAGE_BREAK}
Ιδιαίτερα διασκεδαστικό αποδείχθηκε και το τμήμα όπου ελέγχαμε ένα είδος unicycle, σαφώς επηρεασμένο από το σύμπαν του Tron, που έπαιζε με την έλλειψη βαρύτητας που επικρατούσε στο συγκεκριμένο επίπεδο. Ως αποτέλεσμα, ετοιμαστείτε για αρκετές δόσεις εναλλακτικού Ikaruga, Space Invaders και Pong, καθώς και παραλλαγές ή μείξεις άλλων γνωστών concepts. Για άλλη μία φορά, τρέμουμε από ενθουσιασμό στην ιδέα του τι θα δημιουργήσουν οι παίκτες, αφού τα εργαλεία που οι developers χρησιμοποίησαν για όλα τα παραπάνω που περιγράφουμε, βρίσκονται μέσα στο δίσκο, στο Create mode. Και όσο πλησιάζαμε προς το τέλος, τόσο πλήθαινε και η χρήση του “οπλοστασίου” αυτού που είχαμε στη διάθεση μας. Στο άσυλο της λατινογενούς Eve θα σώσουμε τα φλεγόμενο δάσος και θα αποκρούσουμε τα φλεγόμενα Sackbots που η Νέμεσίς μας έχει εναντιώσει και στείλει προς εξόντωση μας, με ένα κράνος που εκτοξεύει νερό. Το από πού πηγάζουν οι γελοίες ποσότητες H20 που εκτοξεύουμε, άγνωστο.
Επειδή το κείμενο μετατρέπεται στην καλύτερη σε walkthrough και στη χειρότερη στα απομνημονεύματα ενός ερωτευμένου με το LittleBIGPlanet 2, ολοκληρώνουμε τα του Story mode, λέγοντας πως ο τελευταίος κόσμος, το Cosmos και χώρος όπου δίνεται η τελική μάχη, καταφέρνει να συνδυάσει με τέτοιο άψογο τρόπο κάθε τι που μέχρι στιγμής είχαμε έρθει σε επαφή στους πέντε προηγούμενους κόσμους, που το σενάριο να δείτε τους τίτλους τέλους και ξάφνου να συνειδητοποιήσετε πως το στόμα σας είναι ανοιχτό, δεν είναι διόλου απίθανο.
You are beautiful, in every single way: Ο ορισμός της φαντασμαγορίας
Το πρώτο LittleBIGPlanet ήταν δίχως αμφιβολία ένα πανέμορφο παιχνίδι. Ο διάδοχος του ανεβάζει τη μπάρα κλίμακες ολόκληρες ψηλότερα, κυρίως χάρη στα απίστευτα effects και τεχνικές φωτισμού, καθώς και την αποστομωτική ποικιλία και ποικιλομορφία περιβαλλόντων και χρωμάτων. Η χρωματική παλέτα της μηχανής γραφικών δείχνει να μην έχει όρια, καθώς μεταφερόμαστε από πολύχρωμα εργαστήρια ζαχαροπλαστικής σε εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, και από τις “space age” εγκαταστάσεις του Avalon στο κενό του διαστήματος. Ω ναι, δεν διαβάσατε λάθος. Η κλίμακα μεταβάλλεται σε τέτοιο βαθμό, που τη μία στιγμή μπορεί να τα βάζετε με αντιπάλους στο μέγεθος σας, και την επόμενη με κολοσσούς ολόκληρους.
Και το frame rate εκεί, ανεπηρέαστο, παρά το όλο χάος που μπορεί, δηλαδή τι μπορεί, σίγουρα ξεσπά μπροστά στα μάτια σας. Άλλης μίας αναφοράς είναι άξιο το μοντέλο φωτισμού, που επίσης χαρακτηρίζεται από τεράστιο εύρος. Υπάρχουν επίπεδα που πλησιάζουν τη διχρωμία του Limbo, άλλα ξεχωρίζουν για τη καθαρότητα και ζωντάνια τους, αντίθετα, άλλα για την noir και retro αισθητική τους, ενώ άλλα θα φέρουν REZ αναμνήσεις στο μυαλό σας.
{VIDEO_1}
Τα αντικείμενα και κοστούμια που απαρτίζουν τη γκαρνταρόμπα των Sackboys και girls, είναι για μία ακόμα φορά αξιαγάπητα, αν και ομολογούμε ότι περιμέναμε πρόσβαση σε μεγαλύτερο αριθμό εξ αρχής. Στο σύνολο τους είναι πολλά, και το λέμε αυτό έχοντας μονάχα ξεκλειδώσει το 70% των διαθέσιμων αντικειμένων. Κι επειδή το LittleBIGPlanet 2 δεν θα ήταν πραγματικό LittleBIGPlanet δίχως ένα αριστουργηματικό soundtrack να το συνοδεύει, η Media Molecule δεν μας χάλασε χατίρι, προσφέροντας μας ένα πραγματικά μαγευτικό ακουστικό σύνολο. Είτε έχουμε να κάνουμε με ήδη υπάρχον κλασσικό υλικό, που έχει επεξεργαστεί ειδικά για την περίσταση, είτε για original ήχους, οποιουδήποτε τύπου παράπονο δηλώνει περίτρανα απών.
To be continued…
Λόγω της αδυναμίας μας να συνδεθούμε στο PlayStation Network μέσω του τελικού κώδικα που μας στάλθηκε από την Sony Hellas, δεν είχαμε δυνατότητα πρόσβασης σε τομείς του LBP2 όπως το Create, Community, Store και γενικά κάθε τι που προϋπόθετε Sign in εκ μέρους μας. Ένα συμπληρωματικό review είναι δεδομένο πως θα ακολουθήσει, μιας και έχουμε ουσιαστικά να κάνουμε με το άλλο μισό του παιχνιδιού, αν όχι περισσότερο. Μέχρι τότε, απολαύστε την απόλαυση που βιώσαμε απολαμβάνοντας το απολαυστικό Story του LittleBIGPlanet 2, συνώνυμο του όρου videogame, στην πιο αγνή και δημιουργική μορφή του.
Δημήτρης Μπάνος