Λίιιιγο μεγαλύτερη διάρκεια την επόμενη φορά…
Πριν προλάβουμε καλά καλά να βγάλουμε το δισκάκι από την κονσόλα μας, η EA, δια χειρός Visceral Games, μας προσφέρει το πρώτο επιπρόσθετο πακέτο για το εκπληκτικό Dead Space 2. Αυτό αποτελεί την παρθενική στιγμή για το συγκεκριμένο franchise -όσον αφορά την προσφορά νέου υλικού- και ως εκ τούτου δεν μπορούσαμε να ξέρουμε τι θα πρέπει να περιμένουμε για την ποιότητά του. Από τη μία πλευρά, η Visceral Games μας έχει ήδη δώσει πολύ καλά δείγματα για το επίπεδο της εργασίας της, από την άλλη, όμως, το σύντομο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο εκδίδεται το Dead Space: Severed σίγουρα δεν αποτελεί θετικό οιωνό.
Αναμφίβολα η εντυπωσιακή και αριστοτεχνική μίξη στοιχείων τρόμου και δράσης του Dead Space 2, αποτελούσαν στοιχεία που θέλαμε να ξαναδούμε. Ωστόσο, τα δύο νέα Chapters που έχουμε στα χέρια μας δε θα λέγαμε πως είναι αυτό ακριβώς που ζητούσαμε. Το Severed καταφέρνει να προσφέρει έντονες καταστάσεις, αλλά και την επιτυχημένη horror αισθητική των δύο τίτλων, παρουσιάζοντας, εντούτοις, το σημαντικότατο μειονέκτημα της διάρκειας, καθώς δύσκολα ξεπερνά τη μία ώρα. Θα πρέπει να τονίσουμε επίσης, πως η ανταπόκριση των παικτών στο online κομμάτι του τίτλου μάλλον δεν ήταν αυτή που περίμενη η Visceral Games καθώς δεν υπάρχει η παραμικρή προσθήκη σε αυτό το τμήμα.
Ένας νέος εφιάλτης για τους πρωταγωνιστές του Extraction
Η υπόθεση του Severed εκτυλίσσεται ουσιαστικά παράλληλα με αυτήν του Dead Space 2, βλέποντας συχνά τα “κόκκινα χνάρια” του Isaac Clarke μέσα από τα μάτια του Gabe. Στο νέο κεφάλαιο, λοιπόν, επανέρχεται στο προσκήνιο η ιστορία των δύο πρωταγωνιστών του Dead Space: Extraction, με την πλοκή του νέου κεφαλαίου να μας μεταφέρει τρία χρόνια μετά την επιτυχημένη διαφυγή τους από το Ishimura. Δεδομένου ότι δε δίνονται πληροφορίες για τις περιπέτειες των Gabriel Weller και Lexine Murdoch, το Severed φαίνεται έντονα πως απευθύνεται σε όσους μπόρεσαν να πιάσουν στα χέρια τους το πολύ καλό Extraction είτε στο Wii είτε στην ανανεωμένη έκδοσή του που ήταν διαθέσιμη στη συλλεκτική έκδοση του sequel για το PlayStation 3.
Όσοι ασχολήθηκαν με το Extraction γνωρίζουν ότι έδινε ιδιαίτερο βάρος στην αφήγηση της προσπάθειας για επιβίωση των δύο πρωταγωνιστών από τα Necromorphs, προσδίδοντάς τους ξεχωριστές προσωπικότητες και προκαλώντας αβίαστα το άγχος -τουλάχιστον για τον γραφόντα- σχετικά με την ασφαλή διαφυγή τους. Ως εκ τούτου η συνέχιση των περιπετειών τους δε θα μπορούσε παρά να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, στην παρακολούθηση της οποίας βοηθά σημαντικά η πολύ καλή δουλειά των ηθοποιών.
Μαθαίνοντας ήδη από την εισαγωγή ότι οι Gabriel και Lexine είναι πλέον παντρεμένοι, παίρνουμε τον έλεγχο του πρώτου έπειτα από την ξαφνική εμφάνιση των Necromorphs στο Sprawl, η οποία αποδεκατίζει την ομάδα ασφαλείας όπου είναι μέλος. Βλέποντας τον εφιάλτη που έζησε πριν από τρία χρόνια να επαναλαμβάνεται, έχει ως μόνο σκοπό την εύρεση και διάσωση της γυναίκας του καθώς και του αγέννητου εμβρύου που αυτή κυοφορεί. Ένα αρκετά σημαντικό πρόβλημα της πλοκής στο Severed, αφορά στην απαίτηση που έχει από τους παίκτες να έχουν ασχοληθεί με το Extraction. Το πιθανότερο είναι πως δε θα καταφέρει να τραβήξει το ενδιαφέρον όσων δεν γνωρίζουν το παρελθόν των δύο χαρακτήρων, ενώ είναι πολύ πιθανό να δώσει την εντύπωση πως δεν αποτελεί παρά μια δικαιολογία για την εξόντωση μερικών ακόμα Necromorphs.
Αντιθέτως, όσοι παρακολούθησαν τα γεγονότα που προηγήθηκαν του Severed, δύσκολα θα μείνουν ασυγκίνητοι από την προσπάθεια του Gabe για τη διάσωση της Lexine, ενώ το αναπάντεχο φινάλε σίγουρα θα προκαλέσει έκπληξη. Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις παικτών, η απελπιστικά μικρή διάρκεια ζημιώνει σημαντικά τη συνολική εμπειρία καθώς και την απόδοση μεγαλύτερου βάθους, αλλά και περισσότερων πληροφοριών γύρω από τη ζωή του συμπαθέστατου ζεύγους.
{PAGE_BREAK}
Ασταμάτητη δράση και déjà vu διαρκείας
Ξεκινώντας την ενασχόλησή μας θα δούμε ότι ο Gabe, ως μέλος της ασφαλείας βέβαια, διαθέτει το Pulse Rifle -με ορισμένες αναβαθμίσεις-, το Seeker Rifle αλλά και 50.000 credits ώστε να εξοπλιστούμε άμεσα με τα “εργαλεία” της αρεσκείας μας. Τα δύο νέα κεφάλαια χαρακτηρίζονται από την έντονη δράση, όπου οι χρησιμότητες της τηλεκίνησης περιορίζονται στη συλλογή αντικειμένων ενώ οι περιοχές μηδενικής βαρύτητας λάμπουν διά της απουσίας τους. Οι εντυπωσιακές σκηνές στις οποίες μας “κακόμαθε” το Dead Space 2 δεν λείπουν, ωστόσο, δανείζονται στοιχεία που ήδη έχουμε ξαναδεί σε αυτόν τον τίτλο. Η αμείωτη δράση λειτουργεί προς όφελος του Severed, καθώς το μικρό μέγεθός του δεν άφηνε περιθώρια για απλή περιπλάνηση σε τοποθεσίες. Ευτυχώς, οι συγκρούσεις με τα Necromorphs συνεχίζουν να είναι έντονες και απολαυστικές, ενώ οι απότομες εμφανίσεις τους συνεχίζουν να ξαφνιάζουν χωρίς να γίνονται κουραστικές.
Παρά το μικρό μέγεθος του αυτού του DLC, θα επισκεφθούμε σε μεγάλο βαθμό ανακυκλωμένες περιοχές από το Dead Space 2, αποτελώντας μάλλον μία σημαντική ένδειξη του μικρού χρονικού διαστήματος ανάπτυξης. Σίγουρα δε θα είχαμε πρόβλημα να βρεθούμε σε μέρη που είχαμε δει από τα μάτια του Isaac Clarke, διαπιστώνοντας το “μακελειό” που είχε δημιουργηθεί από το βασικό πρωταγωνιστή της σειράς, εντούτοις, στην προκειμένη περίπτωση το μεγαλύτερο ποσοστό του τίτλου μας τοποθετεί σε χώρους που έχουμε ξαναδεί τους… τελευταίους δύο μήνες. Οι καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε στις επανεμφανιζόμενες περιοχές είναι αρκετά διαφορετικές, αλλά σίγουρα το γεγονός ότι δε θα βρεθούμε σε νέα μέρη του τεράστιου σταθμού εξόρυξης απογοητεύει.
Εν αναμονή του sequel
Εν κατακλείδι, η επανεμφάνιση των Gabriel Weller και Lexine Murdoch ήταν κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη. Όμως, δε γίνεται παρά να αναρωτηθούμε αν η Visceral Games θα έπρεπε να δουλέψει περισσότερους μήνες στο πρώτο επιπρόσθετο πακέτο της σειράς ώστε να μας προσφέρει κάτι παραπάνω από ένα απλό “ορεκτικό” (ή… “επιδόρπιο” αν προτιμάτε). Το Dead Space 2: Severed καταφέρνει να προσφέρει μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εμπειρία για όσους ασχολήθηκαν με το Extraction αλλά και μία ακόμα ευκαιρία να διαμελίσουμε τα Necromorphs, δίνοντας όμως έντονα την εντύπωση πως δεν αποτελεί παρά ένα μικρό εισαγωγικό κεφάλαιο για την ενσωμάτωση ορισμένων χαρακτήρων στο επόμενο sequel.
Νικόλας Μαρκόγλου