Never land
Ήταν ακόμα τέλη 2009 όταν στο GameOver διαβάσατε την κριτική του πρώτου Stoked, ενός τίτλου που ενώ ήρθε από το πουθενά, και δίχως να αποτελεί κάποιο ΑΑΑ επίτευγμα, κατάφερε να μπει στις καρδιές των φίλων του snowboarding. Το διασκεδαστικό μα συνάμα απαιτητικό gameplay του, η αίσθηση της ελευθερίας καθώς πηδάς από τα 7.500 πόδια και ξεκινάς την κάθοδο σου στο χιονισμένο τοπίο, ήταν στοιχεία που έκαναν το Stoked να ξεχωρίζει, ακόμα για τους λίγους που ασχολήθηκαν μαζί του.
Took you long enough
Η ομάδα ανάπτυξης από την Minnesota, Destineer, μήνες μετά την κυκλοφορία του αρχικού Stoked, επέστρεψε με μία βελτιωμένη συνταγή, που περιελάμβανε δύο επιπλέον βουνά, βελτιωμένη τεχνολογία, επιπλέον modes παιχνιδιού, καθώς και -ίσως το πιο σημαντικό όλων- πιο ομαλό και προσβάσιμο gameplay, με το στοιχείο του εκνευρισμού να απουσιάζει πλήρως. Το γιατί χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος και τέσσερις μήνες πριν το Big Air Edition καταφθάσει και στα μέρη μας, αποτελεί μυστήριο. Να ‘ναι καλά η Namco Bandai λοιπόν, που το τελευταίο διάστημα μας εκπλήσσει ευχάριστα με τις publishing επιλογές της, που έστω και τόσο καιρό μετά, διαθέτει το παιχνίδι στην ευρωπαϊκή αγορά.
Κάτω από τους τόνους χιονιού θα βρεις λίγο από Amped: Gameplay
Η ειρωνεία του όλου, είναι ότι ακόμα και τόσο καιρό μετά, το Stoked Big Air Edition εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη πρόταση στο είδος – τουλάχιστον μέχρι να δούμε τι ετοιμάζει η ΕΑ με το νέο SSX. Δεν υπερβάλουμε λέγοντας πως ένας τίτλος του 2009, καταφέρνει να φαντάζει πιο φρέσκος και να προσφέρει πρόκληση, μεγαλύτερη από πολλούς ΑΑΑ τίτλους των τελευταίων μηνών. Μπορεί να αποτελεί μία από τις λιγότερο προωθημένες αποκλειστικότητες του Xbox 360, μπορεί το σύστημα Career να εξακολουθεί να μπερδεύει τον παίκτη κατά καιρούς, ή το frame rate να τα βρίσκει σκούρα όταν μπροστά σας ξεδιπλώνονται χιλιάδες μέτρα έκτασης.
Αυτό, όμως, δεν το εμποδίζει από το αιχμαλωτίσει τον παίκτη στον κόσμο του, κάνοντάς τον να θέλει να γίνεται συνεχώς καλύτερος, κυριεύοντας τη μία κορυφή μετά την άλλη. Πιάσαμε τον εαυτό μας να περνάει ίσα και με 20 λεπτά σε ένα και μόνο Challenge, μέχρι να φέρουμε εις πέρας το συνδυασμό κόλπων που καλούμασταν να πραγματοποιήσουμε. Και αυτό γιατί γνωρίζεις πως, όταν προσγειώνεις την σανίδα σου και δεν έχεις καταφέρει να τραβήξεις αυτό το αναθεματισμένο Reverse 720 Grab, φταις εσύ, και όχι το παιχνίδι που δεν είναι αρκετά εύκολο για σένα.
Σε καμία περίπτωση όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως το “Stoked 1.5” δεν μπορεί να προσφέρει διασκέδαση. Ίσα ίσα, που το gameplay πλέον έχει βρει την απόλυτη ισορροπία μεταξύ simulation και arcade. Και με την προσθήκη του Racing Mode, που εκμεταλλεύεται τις “σκαλισμένες” περιοχές προς όφελος της αδρεναλίνης σας, ακόμα κι αυτός που δεν επιζητεί την απόλυτη πρόκληση, μπορεί να περάσει καλά. Εξίσου καλά μπορεί να περάσει και αυτός που με το “Grab Bible” poster στο χέρι, θα περάσει ώρες τελειοποιώντας την τακτική του στα halfpipes, ή τροχίζοντας τη σανίδα του στα κάγκελα. Είναι αυτή η σχέση ρεαλισμού και εύκολης πρόσβασης που το κάνει τόσο ξεχωριστό. Κάτι που καθόλου τυχαία συνέβαινε και με τα -επίσης αποκλειστικά για συστήματα της Microsoft- Amped, αφού μέλη της τότε ομάδας του Amped, όπως ο Tony Chiodo, πλέον έχουν ενσωματωθεί στο δυναμικό της αμερικανικής εταιρείας.
{PAGE_BREAK}
Θα πάρω τα βουνά: Τεχνολογία και τελικές σκέψεις
Παρότι τυπικά low-budget, κι ενώ κανείς δεν θα περίμενε πολλά από έναν τίτλο του 2009, ο τίτλος της Destineer έρχεται φορτωμένος με χαρακτηριστικά που γοητεύουν και εκπλήσσουν. Το frame rate έχει δεχτεί ένα ισχυρό τονωτικό, κι ενώ ανά διαστήματα κάνει άλματα μαζί σας, δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα. Τα physics επίσης έχουν βελτιωθεί, με το hit detection να είναι τόσο ευαίσθητο, που η παραμικρή προσγείωση σε λανθασμένη γωνία να μπορεί να σας στοιχίσει χρόνο και κόκαλα.
Με δεκάδες χορηγούς και άλλους τόσους διάσημους snowboarders να εντοπίζονται στο παιχνίδι, δίνεται η ψευδαίσθηση ότι βρίσκεστε στο επίκεντρο. Φωτογραφίσεις, προκλήσεις από επαγγελματίες, δυνατότητα να δημιουργήσετε το δικό σας παίκτη/παίκτρια από το μηδέν, όλα είναι μέρος ενός τεράστιου Career, που έχει δεκάδες ώρες παιχνιδιού να προσφέρει. Και με τη δυνατότητα για αναπαραγωγή της δικής σας μουσικής, θα έχετε πάντα τους αγαπημένους σας ήχους συντροφιά.
Εκεί που όμως το Stoked διαπρέπει, είναι ο 24ωρος κύκλος μέρας και νύχτας, καθώς και τα καιρικά φαινόμενα που τον συνοδεύουν. Πιλοτάρετε το ελικόπτερο σας όσο είναι ακόμα απόγευμα και χιονίζει, ανεβείτε στις κορυφές της Ιαπωνίας, κι ενώ χαράζει, ξεκινήστε την κάθοδο σας προς τους πρόποδες, με το χιόνι να είναι ακόμη φρέσκο. Μην συμμετάσχετε σε κάποιο event, απλά νιώστε το βουνό καθώς το σκοτάδι της νυκτός καλύπτει τα πάντα γύρω σας. Αυτό είναι το Stoked.
Δημήτρης Μπάνος