Πόσο μοιάζει το Alive με τα Reflex και Untamed;
Δεν είναι απαραίτητο να στίψει κάποιος το μυαλό του ώστε να υποθέσει τί καινούργιο έχει να προσφέρει το MX vs. ATV Alive. Τα τελευταία χρόνια η σειρά έχει καθιερωθεί σαν ένα ετήσιο γεγονός και πέρα από τις ευφάνταστες ονομασίες που επιλέγει κάθε χρόνο η THQ, το ερώτημα που γεννάται είναι αν τελικά υπάρχει κάτι που να αξίζει, ώστε οι φίλοι του motocross να δαπανήσουν το χρόνο αλλά και τα χρήματά τους στη νέα αυτή πρόταση. Η Rainbow studios, η εσωτερική ομάδα ανάπτυξης της εταιρίας που εδρεύει στο Phoenix, ενώ τα προηγούμενα χρόνια έκανε φιλότιμες προσπάθειες ώστε να προσφέρει μια αξιοπρεπέστατη δημιουργία, φέτος δείχνει μια στασιμότητα σε όλους τους τομείς, ενώ είναι ίσως η πρώτη φορά που το περιεχόμενο φαντάζει τόσο φτωχό.
Βέβαια, όλη η χαρά και η ένταση ενός αγώνα motocross είναι και πάλι παρούσα αλλά προς αμφισβήτηση τίθεται η αντοχή του Alive σε βάθος χρόνου και, δυστυχώς, το τελικό πόρισμα δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικό.
Πρώτη ταχύτητα: Επιλογές
Την απουσία του career mode προσπαθεί να καλύψει ένα υποτυπώδες σύστημα αξιολόγησης και επιβράβευσης σε experience points, τα οποία θα βελτιώνουν σταδιακά τα χαρακτηριστικά του αναβάτη αλλά και της μοτοσικλέτας. Παράλληλα, ολοένα και περισσότερες διαδρομές θα γίνονται διαθέσιμες, ενώ και οι μηχανές μεγαλύτερου κυβισμού θα προστίθενται στο γκαράζ του παίκτη.
Πρακτικά, τα νέα ανταλλακτικά που θα εμφανίζονται τόσο στην ενότητα που υπάρχει στο κεντρικό μενού, όσο και στην αντίστοιχη που λειτουργεί μέσω των online υπηρεσιών, θα "αναγκάσουν" τον παίκτη να πειραματιστεί μαζί τους για πολύ καιρό.
Ενώ στην πλειοψηφία τους όλοι οι μηχανισμοί gameplay λειτουργούν σχεδόν άψογα, η αναγκαστική επανάληψη ορισμένων αγώνων -ώστε να αποκτηθούν experience points και να γίνουν προσβάσιμες περισσότερες διαδρομές- είναι σαφέστατα μια ενοχλητική διαδικασία.
Ανεβάζοντας σε δευτέρα: Μοντέλο χειρισμού
Πρακτικά, όταν ο παίκτης κινήσει το δεξιό αναλογικό μοχλό προς μια κατεύθυνση, ο αναβάτης θα ακουμπήσει το αντίστοιχο πόδι του στο έδαφος, και με τη βοήθεια της φυσικής η μηχανή θα εκτελέσει μια κοφτή και γρήγορη στροφή.
{PAGE_BREAK}
Τρίτη στο κιβώτιο: Λάσπη, πολύ λάσπη
Η νέα πρόταση της THQ συνεχίζει να προσφέρει ένα online τμήμα, το οποίο -στα χαρτιά τουλάχιστον- είναι ενδιαφέρον, αλλά στην πράξη δεν έχει να προσφέρει κάτι νέο. Ουσιαστικά η ομάδα ανάπτυξης επιτρέπει σε 12 φίλους να δημιουργήσουν ένα lobby, με τον πρωτοπόρο να επιλέγει κάθε φορά τη διαδρομή διεξαγωγής της επόμενης αναμέτρησης, ενώ παράλληλα ο ίδιος θα θέτει τους όρους. Τις ημέρες που είχαμε τον τίτλο για δοκιμή, η συγκεκριμένη ενότητα δεν ήταν προσβάσιμη, αλλά τουλάχιστον οι δικτυακοί αγώνες λειτουργούσαν αρκετά σωστά. Προβλήματα σαφέστατα και υπάρχουν, με την εξαφάνιση ενός αναβάτη σε ανύποπτο χρόνο και η επανεμφάνισή τους σε κάποιο άλλο σημείο της πίστας να δημιουργεί μια άσχημη εικόνα, αλλά πέρα από αυτό το στραβοπάτημα, το multiplayer είναι όσο διασκεδαστικό θα περίμενε κανείς να είναι.
Σε τεχνικό επίπεδο, με χαρακτηριστική άνεση ξεχωρίζει ο ήχος και ειδικότερα ο βρυχηθμός του συνόλου κινητήρα – εξάτμισης. Αυτή η ξερή και ανυπόφορη για πολλούς χροιά, έχει αναπαραχθεί σχεδόν τέλεια, με τους φίλους των συγκεκριμένων μηχανών να αισθάνονται πως όντως τραβάνε το γκάζι στην πραγματική τους μοτοσικλέτα.
Καρφωτή τετάρτη και ανώμαλη πτώση
Μπορεί η σειρά εδώ και χρόνια να μην καταφέρνει να προσφέρει νέα στοιχεία, αλλά φέτος -για έναν περίεργο λόγο- δείχνει μια τάση να περιορίζεται από μόνη της. Οι πραγματικά ελάχιστες επιλογές αγώνα, θα πατήσουν βίαια το φρένο στη διασκέδαση, σε ένα σύνολο που παραμένει στάσιμο -παρά τις καλές στιγμές του.
Η οδήγηση μέσα σε λάσπες και ειδικά όταν αυτή γίνεται με μηχανές της κατηγορίας motocross, είναι μια μοναδική εμπειρία και το Alive -παρά την έλλειψη ανταγωνισμού- τα καταφέρνει θαυμάσια. Αν όμως στο σύνολο προστεθούν και τα ATV, η αλήθεια είναι πως στην αγορά υπάρχουν σαφέστατα πλουσιότερες προτάσεις, οι οποίες είναι μάλιστα σε θέση να κρατήσουν απασχολημένους τους παίκτες για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Οπότε, κάτω από αυτό το πρίσμα, το αγοραστικό κοινό περιορίζεται σημαντικά, με την THQ να επιβάλλεται να προβεί σε γενναιόδωρες αλλαγές – προσθήκες στο μέλλον, αν φυσικά επιθυμεί να παραμείνει στο προσκήνιο.
Γιώργος Τσακίρογλου