MX Vs. ATV: Alive

Πόσο μοιάζει το Alive με τα Reflex και Untamed;

Δεν είναι απαραίτητο να στίψει κάποιος το μυαλό του ώστε να υποθέσει τί καινούργιο έχει να προσφέρει το MX vs. ATV Alive. Τα τελευταία χρόνια η σειρά έχει καθιερωθεί σαν ένα ετήσιο γεγονός και πέρα από τις ευφάνταστες ονομασίες που επιλέγει κάθε χρόνο η THQ, το ερώτημα που γεννάται είναι αν τελικά υπάρχει κάτι που να αξίζει, ώστε οι φίλοι του motocross να δαπανήσουν το χρόνο αλλά και τα χρήματά τους στη νέα αυτή πρόταση. Η Rainbow studios, η εσωτερική ομάδα ανάπτυξης της εταιρίας που εδρεύει στο Phoenix, ενώ τα προηγούμενα χρόνια έκανε φιλότιμες προσπάθειες ώστε να προσφέρει μια αξιοπρεπέστατη δημιουργία, φέτος δείχνει μια στασιμότητα σε όλους τους τομείς, ενώ είναι ίσως η πρώτη φορά που το περιεχόμενο φαντάζει τόσο φτωχό.

Βέβαια, όλη η χαρά και η ένταση ενός αγώνα motocross είναι και πάλι παρούσα αλλά προς αμφισβήτηση τίθεται η αντοχή του Alive σε βάθος χρόνου και, δυστυχώς, το τελικό πόρισμα δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικό.

Πρώτη ταχύτητα: Επιλογές

Η πρώτη… στραβοτιμονιά κάνει την εμφάνισή της από το κεντρικό κιόλας μενού, με τις επιλογές αγώνα να είναι αποκαρδιωτικά λίγες. Πέρα από το free ride, που πρακτικά δεν εξυπηρετεί κανέναν σκοπό πέρα από τις άσκοπες βόλτες σε τεράστια αλλά κακοσχεδιασμένα επίπεδα, την εμφάνισή τους κάνουν μόνο οι επιλογές long και short races. Τουλάχιστον, τα διαθέσιμα οχήματα δεν περιορίζονται μόνο στα δίτροχα, με τα γνωστά ATV να επιστρέφουν και να συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο, επιτρέποντας παράλληλα τη σύγκρουση αυτών των δυο κόσμων, υπό τη μορφή ενιαίων αναμετρήσεων.

Την απουσία του career mode προσπαθεί να καλύψει ένα υποτυπώδες σύστημα αξιολόγησης και επιβράβευσης σε experience points, τα οποία θα βελτιώνουν σταδιακά τα χαρακτηριστικά του αναβάτη αλλά και της μοτοσικλέτας. Παράλληλα, ολοένα και περισσότερες διαδρομές θα γίνονται διαθέσιμες, ενώ και οι μηχανές μεγαλύτερου κυβισμού θα προστίθενται στο γκαράζ του παίκτη.

Για ακόμα μια χρονιά οι επίσημες παρουσίες απουσιάζουν, αν και λόγω της φύσης των αγώνων, αυτή η παράλειψη δεν είναι και τόσο κατακριτέα. Στα αρχικά στάδια θα είναι διαθέσιμα οχήματα μόνο των 125cc, με τα αντίστοιχα των 250 και 450 κυβικών εκατοστών να ξεκλειδώνονται αρκετά αργότερα. Όπως συνηθίζεται σε έναν racing τίτλο, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει τον αναβάτη της αρεσκείας του, επιλέγοντας μέσα από ένα πλήθος αγωνιστικών αξεσουάρ -όπως είναι για παράδειγμα τα κράνη και οι αθλητικές φόρμες- αν και μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξέλιξη-βελτίωση μιας μηχανής.

Πρακτικά, τα νέα ανταλλακτικά που θα εμφανίζονται τόσο στην ενότητα που υπάρχει στο κεντρικό μενού, όσο και στην αντίστοιχη που λειτουργεί μέσω των online υπηρεσιών, θα "αναγκάσουν" τον παίκτη να πειραματιστεί μαζί τους για πολύ καιρό.

Πέρα από τους νέους χορηγούς και τους αγωνιστικούς χρωματισμούς που αυτοί θα παρέχουν, οι αλλαγές θα είναι σε θέση να αλλάξουν τόσο την εμφάνιση όσο και την συμπεριφορά της μηχανής στον δρόμο. Απλά, απαιτείται λίγη υπομονή, γιατί γενικότερη η εξέλιξη του MX vs. ATV Alive γίνεται με υπερβολικά αργούς και βαρετούς ρυθμούς. Για πρώτη φορά σε μια πρόταση που καταπιάνεται με το άθλημα του motocross -με την συμπαθητική παρουσία των ATV να μην περνάει απαρατήρητη- θα εμφανιστεί από την πρώτη ώρα ενασχόλησης ένα εντονότατο αίσθημα… βαρεμάρας για τον εξής απλό λόγο.

Ενώ στην πλειοψηφία τους όλοι οι μηχανισμοί gameplay λειτουργούν σχεδόν άψογα, η αναγκαστική επανάληψη ορισμένων αγώνων -ώστε να αποκτηθούν experience points και να γίνουν προσβάσιμες περισσότερες διαδρομές- είναι σαφέστατα μια ενοχλητική διαδικασία.

Ανεβάζοντας σε δευτέρα: Μοντέλο χειρισμού

Το περίεργο είναι πως ο κυρίως πυρήνας του τίτλου είναι εμφανές πως αποτελεί προϊόν προσεγμένης μελέτης, αλλά και γνώσης των δύο τροχών, οπότε είναι οι λανθασμένες επιλογές της ομάδας ανάπτυξης που τελικά θέτουν το δημιούργημα της υπό αμφισβήτηση. Το μοντέλο χειρισμού έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το Reflex και έτσι ο παίκτης μπορεί και πάλι να ελέγχει τόσο τη μηχανή όσο και τον αναβάτη. Η αξιοποίηση και των δύο αναλογικών μοχλών λειτουργεί πραγματικά άψογα, με τον ένα από αυτούς να έχει αναλάβει την οδήγηση της μοτοσικλέτας, ενώ ο δεύτερος τη στάση του οδηγού.

Πρακτικά, όταν ο παίκτης κινήσει το δεξιό αναλογικό μοχλό προς μια κατεύθυνση, ο αναβάτης θα ακουμπήσει το αντίστοιχο πόδι του στο έδαφος, και με τη βοήθεια της φυσικής η μηχανή θα εκτελέσει μια κοφτή και γρήγορη στροφή.

Φυσικά, το Alive, όπως και όλοι οι προκάτοχοί του, δεν κατατάσσεται ούτε στην κατηγορία των arcade αλλά ούτε και των simulation προτάσεων, προσφέροντας κάτι το ενδιάμεσο. Η οδήγηση μέσα στη λάσπη είναι πραγματικά απολαυστική, οι υψηλές ταχύτητες και τα ακροβατικά δεν απουσιάζουν, αλλά σε καμία περίπτωση οι άπειροι χρήστες δεν θα νιώσουν τρόμο, μιας και πολλά είναι τα λάθη που συγχωρούνται. Μπορεί οι συγκεκριμένοι αγώνες να διακρίνονται για τα υψηλά επίπεδα επικινδυνότητας, αλλά η THQ επιθυμεί να βλέπει τα πάντα μέσα από την οπτική της διασκέδασης, η οποία όμως είναι εμπλουτισμένη με πολλές δόσεις αδρεναλίνης.

{PAGE_BREAK}

Τρίτη στο κιβώτιο: Λάσπη, πολύ λάσπη

Η νέα πρόταση της THQ συνεχίζει να προσφέρει ένα online τμήμα, το οποίο -στα χαρτιά τουλάχιστον- είναι ενδιαφέρον, αλλά στην πράξη δεν έχει να προσφέρει κάτι νέο. Ουσιαστικά η ομάδα ανάπτυξης επιτρέπει σε 12 φίλους να δημιουργήσουν ένα lobby, με τον πρωτοπόρο να επιλέγει κάθε φορά τη διαδρομή διεξαγωγής της επόμενης αναμέτρησης, ενώ παράλληλα ο ίδιος θα θέτει τους όρους. Τις ημέρες που είχαμε τον τίτλο για δοκιμή, η συγκεκριμένη ενότητα δεν ήταν προσβάσιμη, αλλά τουλάχιστον οι δικτυακοί αγώνες λειτουργούσαν αρκετά σωστά. Προβλήματα σαφέστατα και υπάρχουν, με την εξαφάνιση ενός αναβάτη σε ανύποπτο χρόνο και η επανεμφάνισή τους σε κάποιο άλλο σημείο της πίστας να δημιουργεί μια άσχημη εικόνα, αλλά πέρα από αυτό το στραβοπάτημα, το multiplayer είναι όσο διασκεδαστικό θα περίμενε κανείς να είναι.

Σε τεχνικό επίπεδο, με χαρακτηριστική άνεση ξεχωρίζει ο ήχος και ειδικότερα ο βρυχηθμός του συνόλου κινητήρα – εξάτμισης. Αυτή η ξερή και ανυπόφορη για πολλούς χροιά, έχει αναπαραχθεί σχεδόν τέλεια, με τους φίλους των συγκεκριμένων μηχανών να αισθάνονται πως όντως τραβάνε το γκάζι στην πραγματική τους μοτοσικλέτα.

Σε ό,τι αφορά τα γραφικά, η ομάδα ανάπτυξης δεν έχει κάνει κάποιο βήμα εξέλιξης σε σχέση με το Reflex και έτσι το Alive δείχνει ίδιο ακόμα και με το παλιότερο Untamed. Στα θετικά συγκαταλέγεται η σταδιακή παραμόρφωση της διαδρομής, καθώς και οι υψηλές ταχύτητες οι οποίες αναπτύσσονται, παρά το γεγονός πως γενικότερα η οθόνη θα είναι συνεχώς πλημμυρισμένη από οχήματα. Στον αντίποδα, οι μηχανές μαστίζονται από εντονότατο alliasing, πολλές φορές η βαρύτητα δείχνει να αγνοεί την πραγματικότητα, ενώ το animation ενός αναβάτη κατά την πτώση είναι για ακόμα μια φορά τραγικό.

Καρφωτή τετάρτη και ανώμαλη πτώση

Μπορεί η σειρά εδώ και χρόνια να μην καταφέρνει να προσφέρει νέα στοιχεία, αλλά φέτος -για έναν περίεργο λόγο- δείχνει μια τάση να περιορίζεται από μόνη της. Οι πραγματικά ελάχιστες επιλογές αγώνα, θα πατήσουν βίαια το φρένο στη διασκέδαση, σε ένα σύνολο που παραμένει στάσιμο -παρά τις καλές στιγμές του.

Η οδήγηση μέσα σε λάσπες και ειδικά όταν αυτή γίνεται με μηχανές της κατηγορίας motocross, είναι μια μοναδική εμπειρία και το Alive -παρά την έλλειψη ανταγωνισμού- τα καταφέρνει θαυμάσια. Αν όμως στο σύνολο προστεθούν και τα ATV, η αλήθεια είναι πως στην αγορά υπάρχουν σαφέστατα πλουσιότερες προτάσεις, οι οποίες είναι μάλιστα σε θέση να κρατήσουν απασχολημένους τους παίκτες για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Οπότε, κάτω από αυτό το πρίσμα, το αγοραστικό κοινό περιορίζεται σημαντικά, με την THQ να επιβάλλεται να προβεί σε γενναιόδωρες αλλαγές – προσθήκες στο μέλλον, αν φυσικά επιθυμεί να παραμείνει στο προσκήνιο.

Γιώργος Τσακίρογλου

Exit mobile version