Black Mirror III

Ένα συγκλονιστικά τρομακτικό τέλος για το μυθικό Black Mirror

Στο σύγχρονο gaming υπάρχουν πολλά παιχνίδια που υπόσχονται μια δυνατή εμπειρία τρόμου, γεμάτη συγκινήσεις, σασπένς και ανατροπές, αλλά είναι λίγα αυτά που πραγματικά την παραδίδουν. Τα περισσότερα βασίζονται σε φθηνά κινηματογραφικά κόλπα, που έχουν σκοπό να τρομάξουν τον παίκτη με απότομα συμβάντα, επικίνδυνες επιθέσεις και απόκοσμες κραυγές, πράγματα που ναι μεν ανατριχιάζουν κι τρομάζουν, αλλά στην πράξη δεν αφήνουν κάποιο ιδιαίτερο συναίσθημα. Τίτλοι όπως το Silent Hill, το Alan Wake και το Amnesia: The Dark Descent προσπάθησαν και κατάφεραν να ακολουθήσουν μια διαφορετική λογική. Να βασιστούν σε μια πιο "ποιητική" μορφή σχεδιασμού, δημιουργώντας έτσι ένα απόκοσμο σκοτεινό περιβάλλον, που γραπώνει την καρδιά και τις αισθήσεις του παίκτη και τον μεταφέρει αυτούσιο στον κόσμο του παιχνιδιού.

Το Black Mirror 3 λοιπόν, ανήκει στη δεύτερη αυτή κατηγορία. Πατώντας στις πλάτες των προκατόχων του, καταπελτίζει τον παίκτη μέσα σε ένα περιβάλλον που η τρέλα, η πραγματικότητα, ο φόβος και το θάρρος ελάχιστα διαφέρουν μεταξύ τους. Μόλις ένα χρόνο μετά το απότομο τέλος του δεύτερου μέρους, η Cranberry Production τήρησε την υπόσχεσή της και μας παρέδωσε ένα ισχυρό τελείωμα για τη γνωστή πλέον adventure τριλογία.

Smiling at eve upon the quiet sheaves – Σενάριο

Για όσους δεν θυμούνται ξεκάθαρα τα γεγονότα που μας οδήγησαν μέχρι εδώ, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μία γρήγορη αναφορά στους προηγούμενους τίτλους. ΠΡΟΣΟΧΗ, όσοι δεν έχετε ασχοληθεί με τη σειρά αλλά επιθυμείτε να το κάνετε στο μέλλον, οι ακόλουθες παράγραφοι θα πρέπει να αποφευχθούν, καθώς περιέχουν ορισμένα spoilers. Στο πρώτο παιχνίδι είχατε τον ρόλο του Samuel Gordon, τελευταίου απογόνου μιας παλιάς οικογένειας, που επιστρέφει στην πατρογονική του έπαυλη, ονόματι "Black Mirror", εν μέσω ορισμένων δολοφονιών, οι οποίες ήταν ίδιες με αυτές που συνέβαιναν δώδεκα χρόνια πριν, όταν σκοτώθηκε ο παππούς του.

Ορμώμενος από ένα συναίσθημα δικαιοσύνης, αλλά και κάτω από την επήρεια δυνατών πονοκεφάλων και οραμάτων, αποφασίζει να εξερευνήσει τα γεγονότα γύρω από την ιστορία της οικογενείας του. Έτσι, μάθατε πως οι απόγονοι της οικογένειας έχουν, για κάποιο λόγο, επηρεαστεί από σκοτεινές δυνάμεις και πως η κατάρα αυτή τους ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια.

Στη συνέχεια ανακαλύπτετε ότι οι πρόγονοί σας έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη μαύρη μαγεία και τον κόσμο πέρα από το δικό μας, και χρησιμοποιούσαν τη δύναμη του Dark Mirror για να έρθουν σε επαφή με το υπερπέραν και να αποκτήσουν δύναμη. Δυστυχώς για το χαρακτήρα μας, μαθαίνουμε προς το τέλος πως ούτε αυτός κατάφερε να ξεφύγει από την κατάρα, μιας και αυτός είναι τελικά ο υπεύθυνος για τις δολοφονίες στην περιοχή, καθώς και για όλα τα περίεργα φαινόμενα. Όταν όλα δείχνουν να οδηγούνται προς την καταστροφή, σε μία από τις ελάχιστες στιγμές διαύγειάς του, αποφασίζει να δώσει τέλος στην κατάρα και το μαρτύριό του, πηδώντας στο κενό από τη στέγη της έπαυλής του.

Tο δεύτερο παιχνίδι της σειράς ξεκινά δώδεκα χρόνια μετά, με τον παίκτη στο ρόλο του νεαρού Darren Michaels, ενός νεαρού φοιτητή στην Αμερική. Διάφορα περίεργα περιστατικά συμβαίνουν γύρω από το χωριό στο οποίο μένει, περιστατικά που τον σπρώχνουν άθελά του να κυνηγήσει το μυστήριο που απλώνεται μπροστά του. Κάπου στο 1/3 του παιχνιδιού ανακαλύπτουμε πως για όσα συμβαίνουν στη ζωή του, ευθύνεται κάποιο μυστικό που υπάρχει στην Αγγλία, στην περιοχή του Willow Creek.

Αντιμετωπίζοντας πολλούς κινδύνους και εξερευνώντας σκοτεινά μυστικά, ανακαλύπτουμε εν τέλει πως ο πρωταγωνιστής είναι γιος του Samuel και πως η κατάρα τον έχει καλέσει και πάλι πίσω στο Black Mirror. Όλα τα βήματά του, όμως, μέχρι εκεί είχαν κανονιστεί με πονηριά από τη χαμένη αδελφή του, η οποία χρειαζόταν το αίμα του για να ανοίξει την πύλη του Dark Mirror και να αποκτήσει υπέρτατη δύναμη και εξουσία. Το παιχνίδι τελείωνε ακριβώς εκεί, με την πύλη να έχει ανοίξει και τον παίκτη να μένει άφωνος, περιμένοντας να δει το τι έχει συμβεί!

Το Black Mirror 3 λοιπόν, ξεκινάει ακριβώς μετά τα συμβάντα του δεύτερου τίτλου. Ο Darren (Adrian πλέον καθώς μάθαμε το αληθινό του όνομα) ξυπνά μέσα στο δάσος ζαλισμένος, μην καταλαβαίνοντας τι ακριβώς συμβαίνει γύρω του. Με μερική αμνησία και τις δυνάμεις του εξασθενημένες, περιπλανιέται σαν χαμένος μέχρι που συλλαμβάνεται από την αστυνομία. Η έπαυλη του Black Mirror έχει καεί ολοσχερώς, το προσωπικό της έχει σκοτωθεί και αυτός είναι ο μόνος ύποπτος.

Σύντομα όμως, λόγω έλλειψης στοιχείων αλλά και λόγω υποστήριξής του από κάποιο μυστηριώδες άτομο, αφήνεται ελεύθερος. Εξοργισμένος με την αδικία που τον κατατρέχει και τα συμβάντα του προηγούμενου παιχνιδιού, ξεκινά την προσωπική του σταυροφορία για να ξεπλύνει το όνομά του, να ανακαλύψει τι τελικά συμβαίνει στην περιοχή του Willow Creek και, εν τέλει, να σταματήσει την επερχόμενη καταστροφή. Το σενάριο του τίτλου είναι άριστα δομημένο, με σωστή ροή, αρκετές νέες ανατροπές, μυστήριες ομάδες, απόκρυφες τελετές και ολοκλήρωση που, αν και απότομη, καταφέρνει να κλείσει σωστά τη μεγάλη αυτή περιπέτεια.

Με σαφές επιρροές από Lovecraft, Keats αλλά και Shakespeare, η πλοκή υφαίνεται σε υψηλότατα επίπεδα και αναμένεται να συναρπάσει και τον πιο απαιτητικό παίκτη. Μοναδικό μειονέκτημα του παιχνιδιού σε αυτόν τον τομέα, είναι πως αν δεν έχετε δει τουλάχιστον τον προηγούμενο τίτλο, είναι σχεδόν αδύνατο να παρακολουθήσετε το τι συμβαίνει τριγύρω σας.

{PAGE_BREAK}

Sweet Sappho’s cheek, a smiling infant’s breath – Τεχνικός Τομέας

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού αγγίζει υψηλότατα επίπεδα τρέλας, ξεπερνώντας κατά πολύ τα προηγούμενα μέρη της σειράς. Ενώ εκείνα στέκονταν στις παρυφές του μυστηρίου και του τρόμου, το Black Mirror 3, όντας το τέλος της τριλογίας, αρνείται να παίξει την ήρεμη κλιμάκωση και βουτάει εξ αρχής στα βαθιά. Δεν θα υπάρξουν στιγμές που θα πεταχτείτε από την καρέκλα σας επειδή έγινε κάτι απότομο. Αλλά αν κάνετε το «λάθος» να παίξετε μέσα στη νύχτα, είναι σίγουρο πως η πίεσή σας θα ανέβει σε επικίνδυνο βαθμό, καθώς το σκοτάδι που αποπνέει ο κόσμος του παιχνιδιού πέφτει βαρύ στο στήθος και γραπώνει βαθιά τις αισθήσεις. Σε ένα βαθμό, φυσικά, όλα αυτά οφείλονται στη ροή του σεναρίου και σε όσα συμβαίνουν τριγύρω μας. Αλλά δεν μπορούμε να αρνηθούμε πως τα εύσημα πρέπει να δοθούν στην ομάδα που ασχολήθηκε καθαρά με τον τεχνικό τομέα.

Κάθε περιοχή και κτίριο είναι μοναδικά σχεδιασμένα, με επιμονή στη λεπτομέρεια αλλά και ευφυώς "διαστρεβλωμένα", ώστε να ταιριάζουν στο σκοτεινό αυτό κόσμο. Το art direction αγγίζει τέτοιο θαυμάσιο επίπεδο, που συχνά θα νιώσετε ρίγος όταν επισκέπτεστε νέες περιοχές, καθώς το περιβάλλον τους αποπνέει μια μόνιμη αίσθηση μούχλας και καταχνιάς, με ομίχλη, βροχή και τρομακτικές σκιάσεις που εγκλωβίζουν την καρδιά του παίκτη.

Η πραγματική μαγεία του τίτλου, όμως, κρύβεται πίσω από την εκπληκτική ηχητική επένδυση που μας χάρισε η Cranberry Production. Όπου και αν πάτε, όπου και αν σταθείτε, θα ακούτε ήχους που εμπλουτίζουν την ατμόσφαιρα. Σταγόνες που στάζουν σε μεταλλικά κουτιά, θρόισμα φύλλων, τιτίβισμα πουλιών, ακόμα και οι ήχοι των εντόμων είναι στοιχεία που εμπλουτίζουν το παιχνίδι. Η μουσική επένδυση για άλλη μια φορά δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο, με ορχηστρικές εκτελέσεις, prima σόλο ενορχηστρώσεις αλλά και μοντέρνες ηλεκτρονικές μορφές σύνθεσης.

Τέλος, το voice acting παραμένει σχεδόν ίδιο με αυτό του προηγούμενου τίτλου (μιας υπάρχουν μόνο 1-2 νέοι χαρακτήρες), με την ποιότητα των ερμηνειών να είναι από πολύ καλές ως απλά ικανοποιητικές και τις προφορές να δένουν άψογα στο ύφος και το στυλ του εκάστοτε χαρακτήρα. Βέβαια, δεν είναι όλα τα πράγματα έτσι όπως θα τα επιθυμούσαμε.

Το animation των 3D μοντέλων των χαρακτήρων δείχνει αρκετά πιο "στριφνό" απ’ ότι στο παρελθόν και καθιστά εμφανή μια βιασύνη για την κυκλοφορία του τίτλου. Οι CG βίντεο σκηνές, που απουσίαζαν από το δεύτερο παιχνίδι, επιστρέφουν σε ικανοποιητικό αριθμό μεν, σε κάκιστη ποιότητα δε. Μπορεί σκηνοθετικά να εκπληρώνουν το στόχο τους, αλλά από τεχνικής άποψης ελάχιστα διαφέρουν από αυτές του πρώτου τίτλου. Οκτώ χρόνια μετά, αυτό είναι λίγο ντροπιαστικό. Μετά τα Chronicles of Mystery, The Abbey και A Vampyre Story, ένα ακόμα adventure δείχνει κακό πρόσωπο όσον αφορά τον εν λόγω τομέα και το μειονέκτημα αυτό αρχίζει να μας προβληματίζει.

Gradual sand that through an hour-glass runs – Γρίφοι

Όλα καλά μέχρι στιγμής, αλλά σε ό,τι αφορά το κομμάτι του παιχνιδιού που δεν "αισθανόμαστε", αλλά παίζουμε, τι συμβαίνει; Το Black Mirror 3, λοιπόν, είναι ένα τυπικό adventure τρίτου προσώπου, με στατικά backgrounds, στα οποία κινούμε τον πρωταγωνιστή με ένα κλικ του mouse. O κέρσορας του ποντικιού μετατρέπεται σε "take", "look" και "talk" ανάλογα με το πού τον έχουμε τοποθετήσει, ενώ -ευτυχώς- με διπλό κλικ ο Adrian τρέχει προς το σημείο που επιλέγουμε, γεγονός που θα σας γλιτώσει σημαντικό χρόνο.

Μπορείτε να δείτε και να περιεργαστείτε αντικείμενα, να μιλήσετε με άλλους χαρακτήρες αλλά και να χρησιμοποιήσετε το γνωστό χάρτη της σειράς για να ταξιδέψετε σε διαφορετικά σημεία της περιοχής του Willow Creek. Το highlight button, που τόσοι πολλοί αναζητούν στις μέρες μας, είναι ευτυχώς εδώ, οπότε δεν υπάρχει λόγος να ανησυχήσετε για προβλήματα τύπου pixel hunting. Όσον αφορά τους διάφορους γρίφους και τα puzzles του παιχνιδιού, και εδώ τα πράγματα κινούνται κάτω από τα κλασσικά πρότυπα. Οι πιο συνήθεις γρίφοι αφορούν αντικείμενα που θα μαζέψετε και θα περιεργαστείτε ή συνδυάσετε με άλλα.

Ορισμένοι αφορούν στην κίνησή σας μέσα στο χώρο, τη συμπεριφορά σε ορισμένους χαρακτήρες, αλλά και κάποιες action sequences, όπου απλά πρέπει να κινηθείτε γρήγορα και σωστά για να μη χαθεί η ζωή του πρωταγωνιστή. Τα puzzles, από την άλλη, είναι αρκετά περισσότερα απ’ ότι έχει συνηθίσει κανείς σε 3rd person adventures και ποικίλουν σε ιδέες και τρόπους λύσης. Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να πούμε για τους γρίφους του παιχνιδιού, είναι πως η γενικότερη δυσκολία τους ξεπερνά το αναμενόμενο.

Αν περιμένατε ένα παιχνίδι που θα μπορούσατε να το ολοκληρώσετε εντός ολίγων ωρών, καλύτερα να το ξεχάσετε, καθώς η δυσκολία είναι αρκετά υψηλή από την αρχή, ενώ υπάρχουν πολλά puzzles που απαιτούν να "στίψετε" το μυαλό σας για να τα λύσετε. Ορισμένοι χρήστες στα fora σχολίασαν πως υπάρχει έλλειψη λογικής σε ορισμένα από αυτά, αλλά μετά από ένα σκληρό playthrough, θα λέγαμε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει μιας και αν δουλέψετε σωστά, πάντα υπάρχει η κατάλληλη πληροφορία για να σας καθοδηγήσει. Το πρόβλημα που υπάρχει στους γρίφους, είναι άλλο και δυστυχώς προδίδει και αυτό τη βιασύνη της εταιρείας για την κυκλοφορία του τίτλου.

Το beta testing ήταν μάλλον ελλιπές και έτσι έχει ξεφύγει ένα πολύ σημαντικό bug, που σταματά το παιχνίδι. Αυτό το bug αφορά ένα γρίφο, όπου πρέπει να υπογραμμίσετε κάποιες λέξεις σε ένα βιβλίο. Ο συγκεκριμένος γρίφος είναι "χαλασμένος" και ό,τι και αν δοκιμάσετε δεν μπορεί να λυθεί. Ευτυχώς, όλα τα puzzles περιέχουν τη δυνατότητα αυτόματης επίλυσης, οπότε, μπορείτε να τον προσπεράσετε. Αν και αυτή η δυνατότητα επιτρέπει να συνεχίσουμε παρακάτω, δεν παύει να είναι ένα ολέθριο ατόπημα για τέτοιο παιχνίδι.

{PAGE_BREAK}

A woodland rivulet, a Poet’s death – Συμπεράσματα

Αφήνοντας όμως το προαναφερθεν bug, το περίεργο animation και τα CG video στην άκρη, το Black Mirror 3 είναι ένα συναρπαστικό παιχνίδι. Αποτελεί μια σκοτεινή περιπέτεια γεμάτη συγκινήσεις που δεν θα αφήσει κανένα λάτρη της σειράς στεναχωρημένο. Ξεπερνώντας τους προκατόχους του σε όλους τους τομείς και υφαίνοντας μια ατμόσφαιρα που πολλά παιχνίδια θα ζήλευαν, καταφέρνει να αποτελέσει ένα υπέροχο τέλος για τη σειρά, ολοκληρώνοντας το μύθο και απαντώντας σε όλα τα ερωτήματα.

Για όσους ασχολήθηκαν με τα προηγούμενα παιχνίδια, είναι η απόλυτη αγορά για αυτή την περίοδο και όσοι αγαπούν τα adventures, πρέπει να το δουν. Για όλους τους υπόλοιπους, μιας και η σειρά έφτασε στο τέλος της, αποτελεί την τέλεια κινητήρια δύναμη να αποκτήσετε και τα τρία και να χαθείτε στον κόσμο του Black Mirror, έναν κόσμο στον οποίο κάθε βήμα γίνεται καλύτερο.

Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος

Ελάχιστες Απαιτήσεις συστήματος
Λειτουργικό Windows XP/Vista/7
Επεξεργαστής Intel Pentium 4 @ 2.0 GHz
Mνήμη RAM 1 GB
Κάρτα γραφικών 128 MΒ
Σκληρός δίσκος 6 GB
DirectX 9.0 compatible

Exit mobile version