Αυτό είναι το μπάσκετ!
Τα παιχνίδια που εκπροσωπούν τις μπασκετικές αρένες του NBA μας είχαν συνηθίσει στη διαμάχη μεταξύ δύο μεγάλων κυκλοφοριών το χρόνο, στα πρότυπα του FIFA και του PES στον χώρο του ποδοσφαίρου. Στη μία πλευρά του γηπέδου βρισκόταν το κραταιό NBA Live της EA, ενώ στην άλλη το NBA 2K από την Take Two. Αυτό, όμως, μέχρι πέρυσι, όπου ο “διάδοχος” της σειράς NBA Live δεν εμφανίστηκε τελικά ποτέ, ενώ το NBA 2K11 ξεχώρισε ως το καλύτερο παιχνίδι του είδους του τα τελευταία χρόνια, με όπλο την μοναδική εξομοίωση των μηχανισμών του αθλήματος, η οποία αποτελεί σήμα κατατεθέν της σειράς.
Μέχρι σήμερα.
“Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το 2K11, ξεκινήσαμε δουλειά για να το βελτιώσουμε,” λέει ο Chris Snyder της 2K Sports κατά την παρουσίαση του παιχνιδιού. Καθώς ξεκινά η ξενάγηση στα μενού του παιχνιδιού, είναι προφανές ότι η 2K Sports έχει προσπαθήσει να περάσει περισσότερο από ποτέ την αίσθηση της τηλεοπτικής παρουσίασης του παιχνιδιού. Εφέ, γραφικά και μουσική συνθέτουν ένα σύνολο που μας βάζει κατευθείαν στο πνεύμα της φιέστας ενός αγώνα NBA. “Θα είναι όσο πιο πιστό στην τηλεοπτική παρουσίαση γίνεται,” λέει ο Snyder, “αλλά θα αλλάζει και ανάλογα με το τι συμβαίνει – π.χ. όταν έρχεται η ώρα των play-offs, τα πάντα θα είναι πιο θεαματικά και έντονα.”
Και η παρουσίαση στο παρκέ χαίρει μεγάλης βελτίωσης. Οι developers έχουν δώσει μεγάλη σημασία στο signature style του κάθε παίκτη, έτσι ώστε ο τρόπος παιχνιδιού του καθενός να αντικατοπτρίζει το πραγματικό του αντίστοιχο. Και με τα γραφικά του καλύτερα από ποτέ, ο κάθε παίκτης αντικατοπτρίζει ακόμη καλύτερα και την εμφάνιση του αντιστοίχου του στην πραγματικότητα – συγκεκριμένα, βλέπουμε το μοντέλο του Dirk Nowitzki, το οποίο πραγματικά μοιάζει περισσότερο από ποτέ με τον “αδελφό” του στην πραγματική ζωή.
Το μόνο πρόβλημα, στο οποίο ο Snyder διστάζει να αναφερθεί, είναι ότι τα roster θα παραμείνουν ως είχαν στο 2K11, εξ αιτίας του lockout του πραγματικού NBA – ένα θέμα που μάλλον δεν θα ξεκαθαριστεί σύντομα. Ευτυχώς, όποτε δεήσει να γίνει, η ενημέρωση των roster θα είναι απλώς θέμα ενός update.
Ο χειρισμός του παιχνιδιού έχει ραφιναριστεί ώστε να ρέει πολύ πιο ομαλά και να δίνει στον παίκτη την αίσθηση του απόλυτου ελέγχου. Όλα τα σουτ ελέγχονται με τον δεξί αναλογικό μοχλό και το καθένα μπορεί να διακοπεί ανά πάσα στιγμή. Η δε ΑΙ είναι κατά πολύ βελτιωμένη, σε σημείο που θα μπορεί να εναλλάσσει τις τακτικές της, αποθαρρύνοντας τους παίκτες από το να “αποστηθίζουν” τα συστήματά της ώστε να την αναχαιτίσουν. Εν τω μεταξύ, η πρώτη σειρά μπροστά – μπροστά στο γήπεδο, θα είναι πλέον interactive και θα αντιδρά στα όσα γίνονται στο παιχνίδι, ενώ παίκτες από τον πάγκο θα μπορούν να αλληλεπιδρούν με αυτούς που βρίσκονται στο γήπεδο.
Modes όπως το My Player κάνουν τη θριαμβευτική επιστροφή τους, έχοντας και αυτά βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό: το My Player, συγκεκριμένα, επιτρέπει ακόμη μεγαλύτερη παραμετροποίηση στον original παίκτη που θα δημιουργήσουμε, ενώ θα μπορούμε να διαμορφώσουμε τα abilities του παίκτη μας ανάλογα με τη θέση που θα παίζει.
Πιο απλή έχει γίνει και η διαδικασία του draft, όπου πλέον θα απαιτείται μόνο ένας αγώνας για να καθορίσει τη θέση που θα έχουμε στην τελική επιλογή των ομάδων. Συν τοις άλλοις, φέτος θα υπάρχει και το Create a Legend, όπου θα καλούμαστε να επιλέξουμε έναν υπάρχοντα παίκτη του NBA και να τον οδηγήσουμε στο Hall of Fame. Παράλληλα, πρόσφατα επιβεβαιώθηκε και το Online Association, με τη βοήθεια του οποίου θα μπορούμε να παίζουμε σαιζόν όπου οι αντίπαλες ομάδες ελέγχονται από άλλους παίκτες online.
{PAGE_BREAK}
Αναμφίβολα, όμως, το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό του 2K12 είναι και το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να ξεπεράσει την παρουσία του Michael Jordan στο προηγούμενο: το NBA’s Greatest είναι ένα mode όπου καλούμαστε να ζήσουμε ξανά από την αρχή μερικές από τις καλύτερες στιγμές του NBA, παρέα με κάποιους από τους μεγαλύτερους θρύλους του αθλήματος, από τα 60s μέχρι σήμερα. “Πρόκειται για την εξέλιξη του Jordan Challenge,” λέει ο Snyder και προχωρά να μας δείξει δύο από τα 15 συνολικά ματς, το καθένα τους βασισμένο σε συγκεκριμένο πραγματικό αγώνα συγκεκριμένης εποχής.
Πρώτο στη λίστα, συνοδευόμενο από εγκυκλοπαιδικά στοιχεία σχετικά με το ματς και τους παίκτες είναι ένας αγώνας Celtics εναντίον Lakers από τη δεκαετία του 60, με τον τότε κολοσσό Bill Russell να πρωταγωνιστεί. Το πιο εντυπωσιακό, πέρα από την λεπτομερή αποτύπωση των στατιστικών των ομάδων, είναι η παρουσίαση: η εικόνα είναι ασπρόμαυρη και κακής ποιότητας, σαν τηλεοπτική μετάδοση της εποχής, ενώ ακόμα και οι καρτέλες που πέφτουν είναι πιστές στις αντίστοιχες πραγματικές που εμφανίζονταν τότε.
Ο ήχος ακούγεται και αυτός σαν να έχει ηχογραφηθεί με τον τότε εξοπλισμό (ο σχολιασμός έχει τον χαρακτήρα ρετροσπεκτίβας, παρακολουθώντας τον αγώνα ενώ ταυτόχρονα σχολιάζοντας την συνολική καριέρα του εκάστοτε παίκτη), ενώ αναπαρίστανται ακόμη και οι κανόνες που ίσχυαν τότε: δεν υπάρχει γραμμή τριπόντων, ούτε βλέπουμε τόσα πολλά καρφώματα.
Μετά το σοκ, περνάμε σε ένα ακόμη μεγαλύτερο: ένα ματς του 1991 με τους Lakers εναντίον των Trailblazers, με πρωταγωνιστή, ποιον άλλο, τον Magic Johnson. Το νέο signature style φροντίζει ώστε οι κινήσεις του θρυλικού παίκτη να μοιάζουν απόλυτα πιστές στην πραγματικότητα, με το χαρακτηριστικό του baby skyhook να κλέβει την παράσταση. Οι Legend Teams που πρωταγωνιστούν στο NBA’s Greatest μπορούν να ξεκλειδωθούν ώστε να χρησιμοποιούνται εναντίον των σημερινών – αν και αυτό δεν φαίνεται να επεκτείνεται και στο online.
Το NBA 2K12 μοιάζει έτοιμο να επαναλάβει την θριαμβευτική πορεία του προκατόχου του. Για άλλη μια χρονιά παίζει χωρίς αντίπαλο, αλλά αυτό δεν φαίνεται να εφησυχάζει τους δημιουργούς στην 2K Sports, που, όπως όλα δείχνουν, έχουν ετοιμάσει ένα παιχνίδι που γκρεμίζει ξανά όλα τα προγνωστικά και πατά γερά ως ο καλύτερος εξομοιωτής μπάσκετ στην αγορά.
Το NBA 2K12 αναμένεται στις 7 Οκτωβρίου για PC, Xbox 360, PS3, PSP, PS2 και Wii.
Μιχάλης Τέγος
{nomultithumb}