Resident Evil: Operation Raccoon City

Επιχείρηση Γης Μαδιάμ

Θα ήταν μάλλον υπεκφυγή να αγνοήσουμε ότι το “Πού πας ρε Capcom” έχει καθιερωθεί σαν slogan στους ψηφιακούς διαδρόμους του GameOver. Δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα, αυτό είναι κάτι που, τελικά, το κρίνουν οι ίδιοι οι gamers, αλλά το σίγουρο είναι ότι η ιαπωνική εταιρεία, στην διαβόητη πλέον προσπάθειά της να προσελκύσει περισσότερο δυτικό κοινό, έχει κάνει μερικές μάλλον αμφιλεγόμενες κινήσεις.

Η πολυαγαπημένη από το κοινό σειρά Resident Evil είναι ενδεικτική αυτής της προσπάθειας, καθώς είναι συνδεδεμένη με την Capcom όσο λίγα franchises, ενώ η προσπάθειά της να επανακαθορίσει την ταυτότητά της αντικατοπτρίζει αυτήν της ίδιας της θρυλικής εταιρείας. Ήδη το Resident Evil 5 αποτέλεσε ένα σοκ για τους οπαδούς του horror στοιχείου, έτσι όπως ήταν επικεντρωμένο στη δράση. Το RE: Operation Raccoon City αναμένεται να σοκάρει ακόμη περισσότερο – και, φοβόμαστε, όχι με την καλή έννοια.

Σε ακόμη εντονότερη αντιδιαστολή με το χαρακτήρα της σειράς, το RE: ORC είναι ένα shooter τρίτου προσώπου, με έξι πρωταγωνιστές, το ρόλο των οποίων μπορείτε να αναλάβετε. Ο καθένας τους, φυσικά, θα έχει διαφορετικές ικανότητες: ο Spectre είναι ο sniper τύπος, ο Vector ένας μυστηριώδης γνώστης των πολεμικών τεχνών, η Bertha έχει το ρόλο της medic, αλλά και της βασανίστριας, η Four-Eyes είναι η επιστήμονας, ο Beltway ο ειδικός στα εκρηκτικά και η Lupo έχει το ρόλο του αρχηγού της ομάδας. Από αυτούς τους έξι, θα επιλέγουμε μια τετραμελή ομάδα για να μπούμε στο παιχνίδι.

Αν θεωρείτε ότι το cast είναι κάπως ασυνήθιστο για πρωταγωνιστές της σειράς Resident Evil, έχετε δίκιο: η ομάδα που χειριζόμαστε δουλεύει για την Umbrella Corporation, πράγμα που σημαίνει ότι πλέον, μαχόμαστε στο πλευρό αυτών που αντιμετωπίζαμε σχεδόν σε όλα τα προηγούμενα games της σειράς! Η δράση τοποθετείται ανάμεσα στα γεγονότα των Resident Evil 2 και 3, κατά τη διάρκεια του ξεσπάσματος του T-virus, που μετέτρεψε τους κατοίκους της Raccoon City σε άμυαλα ζόμπι.

Η ομάδα που ελέγχουμε (μπορούμε να παίξουμε σε single-player, με την Α.Ι. να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα μέλη, αλλά θα υπάρχει και co-op στοιχείο) έχει σκοπό, ως όργανο της Umbrella, να εξαφανίσει κάθε ίχνος της ανάμειξης της εταιρείας, εξολοθρεύοντας τα ζόμπι, αλλά και κάθε επιζώντα ή άλλη δύναμη που κυκλοφορεί στα συντρίμμια της πόλης (μάλλον είμαστε τυχεροί που η Apple δεν είχε το ίδιο τμήμα αντιμετώπισης κρίσεων όταν της ξέφυγε το iPhone 4). Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μόνο τα ζόμπι να αντιμετωπίσουμε, αλλά και οπλισμένη και οργανωμένη αντίσταση από αντίπαλες στρατιωτικές δυνάμεις, ενώ την εμφάνισή τους θα κάνουν και τα “βιολογικά όπλα” που θυμόμαστε από τα παλιά παιχνίδια της σειράς.

Ο έλεγχος και το shooting μάς φάνηκαν αρκετά προσεγμένα, με την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα σε ταχύτητα και βάρος – κάτι που δεν προξενεί απορία, καθώς η Slant Six Games έχει μακρά προϋπηρεσία στα shooters τέτοιου τύπου, με τη δουλειά της στη σειρά SOCOM (χωρίς αμφιβολία, ο λόγος που η Capcom επέλεξε την συγκεκριμένη ομάδα). Βρήκαμε τη δράση γρήγορη και ευχάριστη, αν και μας προβλημάτισε ο μηχανισμός αυτόματης κάλυψης, με τον οποίο ο χαρακτήρας μας κολλάει σε ένα σημείο κάλυψης, αν βρεθεί κοντά του – είναι εύκολο να μπερδευτεί και να μπαινοβγαίνει σε cover, ενώ εμείς θέλουμε να αντιμετωπίσουμε το ζόμπι που μας πίνει το αίμα ή το φαντάρο που μας πυροβολεί.

{PAGE_BREAK}

Εντύπωση μας έκανε ο μηχανισμός του “bleeding”, της αιμορραγίας δηλαδή: αν δεχτούμε αρκετή ζημιά, ο χαρακτήρας μας αρχίζει να αιμορραγεί, πράγμα που προσελκύει τα ζόμπι προς το μέρος του. Αν ο χαρακτήρας δαγκωθεί και μολυνθεί από κάποιο ζόμπι, χάνουμε τον έλεγχό του και αυτός θα αρχίσει να επιτίθεται ανεξέλεγκτα εναντίον των συντρόφων του, μέχρι κάποιος να τον πυροβολήσει στο κεφάλι – χαρίζοντάς του, όχι την αιώνια ανάπαυση, αλλά το πολυπόθητο respawn. Οι μηχανισμοί αυτοί έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο multiplayer, όπου μπορούν να εφαρμοστούν ως τακτικές ενάντια στην αντίπαλη ομάδα, καθώς την ώρα που οι δύο παρατάξεις μάχονται μεταξύ τους, έχουν να ανησυχούν και για τα ζόμπι που δεν γνωρίζουν πλευρές.

Το πρόβλημά μας με το Operation Raccoon City είναι ότι, ενώ γενικώς μοιάζει ικανοποιητικό στο είδος του, δεν δείχνει αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση – φαίνεται απλώς σαν η Capcom να πήρε τους μηχανισμούς ενός third-person shooter, να τους προσάρμοσε στο σύμπαν του RE και να πρόσθεσε μερικά στοιχεία Left 4 Dead.

Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ενδιαφέρον και σίγουρα οι οπαδοί του σύμπαντος θα εκτιμήσουν την εναλλακτική οπτική στα γεγονότα της σειράς (και την πολυδιαφημισμένη δυνατότητα να αλλάξουν το ρου της ιστορίας, με την ευκαιρία να σκοτώσουν τον Leon Kennedy), αλλά δεν υπάρχει κάτι που να ξεχωρίζει τον τίτλο από τον πολύ δυνατό ανταγωνισμό (αντίθετα, στο είδος από το οποίο ξεκίνησε η σειρά, ο ανταγωνισμός είναι σχεδόν μηδαμινός).

Παράλληλα, δεν υπάρχει η εγγύηση ότι ο συνδυασμός όλων αυτών των διαφορετικών στοιχείων και ιδεών θα παράγει ένα αρμονικό σύνολο. Την αμηχανία μας μοιάζει να μοιράζεται και η ίδια η εταιρεία, μετριάζοντας πρόσφατα τις προσδοκίες της για τις πωλήσεις του τίτλου. Δεν ξέρουμε ακριβώς “πού πάει η Capcom”, αλλά σε περιπτώσεις όπως αυτή, μοιάζει να βαδίζει ψάχνοντας στα τυφλά – και στο σκοτάδι της αγοράς παραμονεύουν πολλά.

Το Resident Evil: Operation Raccoon City αναμένεται στις 23 Μαρτίου του 2012 για Xbox 360 και PS3, και αργότερα για PC.

Μιχάλης Τέγος

{nomultithumb}

Exit mobile version