Για κάθε τι που υπάρχει στη ζωή μας υπάρχουν θετικές και αρνητικές απόψεις. Υπάρχουν γούστα και πιστεύω. Έτσι έχει συμβεί και με τη σειρά Uncharted και ειδικότερα σε ό,τι αφορά το shooting στοιχείο που σχεδίασε η Naughty Dog για τη σειρά της. O υπογράφων έχει δηλώσει -με τίμημα είναι η αλήθεια- ότι το shooting στοιχείο σε αυτό το franchise χρειάζεται “ξήλωμα” και σχεδιασμό από το μηδέν. Και το γεγονός πως για μια ακόμα φορά ένα παιχνίδι της σειράς υποφέρει και χάνει “πόντους” από αυτήν την παράμετρο του gameplay, ίσως να αποδεικνύει ότι αυτή η αξίωση είναι ορθή. Στο Golden Abyss δεν δουλεύει σχεδόν τίποτα σε ό,τι αφορά το shooting τμήμα του.
Και δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά και μόνο στη στόχευση και τον τρόπο που φεύγουν οι σφαίρες από τα όπλα, αλλά σε όλη τη δομή των μαχών, δηλαδή στο πώς κάνουν spawn οι αντίπαλοι, πώς αυτοί κινούνται και στέκονται στον χάρτη και πώς αντιδρούν στις βολές και τις κινήσεις μας. Η αλήθεια είναι ότι το Bend Studio έκανε φιλότιμες προσπάθειες να διορθώσει πράγματα. H δυσκολία, για παράδειγμα, αυτή τη φορά είναι πιο ήπια και σπάνια πέσαμε σε “spikes”, σημεία δηλαδή όπου η κατάσταση έφευγε εκτός ελέγχου, ενώ το σύστημα κάλυψης δουλεύει άψογα.
Μια ακόμα σωστή κίνηση ήταν αυτή του auto aim, που βοηθά σημαντικά να εξοντώνουμε τους αντιπάλους, αφού με το κάθε πάτημα του L, το σταυρόνημα κλειδώνει αυτόματα στον πλησιέστερο στόχο που έχουμε εστιάσει. Από εκεί και πέρα, τα υπόλοιπα στοιχεία, απλά, δεν δουλεύουν. Η στόχευση με τη λειτουργία του γυροσκοπίου είναι σα να προσπαθείς να περάσεις κλωστή από βελόνα καθώς οι σφαίρες σφυρίζουν γύρω σου, η A.I. των εχθρών πότε σε χαζεύει με τις επιθετικές αποφάσεις της και πότε είναι χαμηλότερη αμοιβάδας.
Επιπροσθέτως, τα fillers (ευφυώς τοποθετημένα σημεία, που παρατείνουν τεχνηέντως τη διάρκεια, δίνοντάς μας ένα πολυβόλο όπλο για να εξοντώσουμε συνεχόμενα κύματα εχθρών) είναι εξαντλητικά πολλά και χωρίς λόγο ύπαρξης. Από την άλλη, το παιχνίδι είναι πιο “σφιχτό” από το Uncharted 3, περνάει γρήγορα από το ένα είδος gameplay στο άλλο και αποδίδει έτσι μια πιο ευχάριστη ροή. Αυτό που συμβαίνει με την τεχνολογία γραφικών του Uncharted: Golden Abyss πραγματικά δεν έχει προηγούμενο, αλλά ούτε και αντίπαλο στις άλλες κυκλοφορίες του PSVita. Χωρίς ο υπογράφων να έχει δει το Resident Evil Revelations, που κατά κοινή ομολογία είναι επίσης ένα τεχνολογικό επίτευγμα, τα γραφικά του Golden Abyss ξεπερνούν οτιδήποτε άλλο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά. Φωτισμοί πραγματικού χρόνου με… εξωγήινα αποτελέσματα, animation, lip synching, ομιλίες, μουσική βγαλμένη από ταινία, ηχητικά εφέ, υφές σε βλάστηση και πετρώματα, όλα είναι στοιχεία τόσο πλούσια και ποιοτικά, που μέχρι πρότινος ελάχιστοι θα περίμεναν να δουν σε φορητό σύστημα.
Αυτή είναι, ίσως, και η ειδοποιός διαφορά του Vita από τα smartphones και τις λοιπές “φορητές gaming συσκευές”, τις οποίες θα κληθεί να ανταγωνιστεί. Ναι, το Vita είναι, από τεχνολογικής άποψης, ένα φορητό PS3 και το Golden Abyss έρχεται για να το αποδείξει περίτρανα. Βέβαια, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ορισμένα προβλήματα, όπως την κάμερα, που συχνά-πυκνά κάνει ό,τι της έρθει στο “μυαλό” ή την σαφώς μικρότερη από τα άλλα Uncharted ποικιλία στα τοπία, αφού το Golden Abyss περιορίζεται σε περιβάλλον τροπικής ζούγκλας και ορισμένα κτίρια. Όμως, αυτά τα προβλήματα δεν μπορούν επ ουδενί να μειώσουν την εικόνα που δίνει η τεχνολογία του τίτλου. Δείτε τις στιγμές με τη βάρκα (σε δύο διαφορετικά κεφάλαια) και θα καταλάβετε αμέσως τι εννοούμε μιλώντας για “επίτευγμα”…
To Uncharted: Golden Abyss είναι ένα τεχνολογικό αριστούργημα, που είναι σε θέση να προκαλέσει δέος ακόμα και στον πλέον μυημένο, σύγχρονο gamer, αφού τα πράγματα που απεικονίζει η 5άρα οθόνη του Vita, μέχρι πρότινος ήταν όνειρο θερινής νυκτός για τα φορητά συστήματα. Και εκτός αυτού, έξυπνες χρήσεις των χαρακτηριστικών του συστήματος, του αποδίδουν “εγκυρότητα” και ταυτότητα, βοηθώντας το έτσι να αποφύγει το χαρακτηρισμό του “port”. Όμως, η κορυφαία τεχνολογία και τα υψηλά production values ποτέ δεν μπορούν να εγγυηθούν από μόνα τους την απόλυτη επιτυχία. Το πόνημα του Bend Studio επιτυγχάνει μεν το στόχο του, να προσφέρει δηλαδή έναν ποιοτικό “κράχτη” στο δύσκολο ξεκίνημα του ταξιδιού του Vita στην αγορά, αλλά τα προβλήματα υπάρχουν και στο αναπόφευκτο sequel θα πρέπει οπωσδήποτε να διευθετηθούν…