Ασύμμετρη… απειλή;
Με τους δύο κύριους ανταγωνιστές να κινούνται σε, σχετικά –Microsoft- και μη –Sony-, ρηχά νερά, όλοι ανέμεναν από την Nintendo να κλέψει την παράσταση στην φετινή έκθεση. Εξάλλου, ήταν η μοναδική που θα παρουσίαζε νέο hardware, που από μόνο του δημιουργεί προσδοκίες για φρέσκο περιεχόμενο, εκπλήξεις, ενθουσιασμό και την τοποθετεί σε αυτό το παιχνίδι εντυπώσεων σε σαφή θέση ισχύος. Αντιθέτως, όχι μόνο δεν κατάφερε να πυροδοτήσει το ενδιαφέρον μας για την νέα κονσόλα, αλλά για ακόμα μια χρονιά, μας άφησε με πάμπολλα αναπάντητα ερωτήματα πάσης φύσεως για το όραμα της με το Wii U.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Ο κύριος Miyamoto καλωσορίζει το κοινό στην αίθουσα σε μια πολλά υποσχόμενη έναρξη, ξεκινώντας αμέσως την επίδειξη του Pikmin 3 που, απ’ ότι αποδείχτηκε, ήταν και το Highlight της συνέντευξης Τύπου. Οπτικά, το παιχνίδι φαίνεται εξαιρετικό, αλλά είναι ο τρόπος που επωφελείται από το νέο gamepad του Wii U, που έκλεψε την παράσταση και το κάνει ιδανικό για την ανάδειξη των ικανοτήτων του νέου συστήματος.
Φαίνεται πως πηγαίνει το concept της σειράς ένα μεγάλο βήμα παραπέρα, προς τέρψιν των φίλων της σειράς και όχι μόνο. Παρόλο που δεν το ανακοίνωσαν επίσημα, είναι σχεδόν σίγουρο πως ο τίτλος θα κυκλοφορήσει στο “παράθυρο” λανσαρίσματος του Wii U. Μετά από αυτή την ωραία αρχή, που “άναψε” λίγο το πλήθος, στην σκηνή ανέβηκε ο γνωστός και μη εξαιρετέος Reggie Fils-Aime, για μια ακόμη μικρή παρουσίαση του νέου gamepad, επαναλαμβάνοντας και πράγματα που ήδη είχαμε μάθει –όπως το Miiverse- από την κυριακάτικη ανακοίνωση του κυρίου Iwata.
Συγκρατούμε τα ατελείωτα χαρακτηριστικά του tablet-controller, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μια φορητή κονσόλα για το… σαλόνι. Μικρόφωνο, κάμερα, δόνηση, γυροσκόπιο, accelerometers –πως είναι στα ελληνικά;- βύσμα για ακουστικά, ηχεία και η λίστα είναι σχεδόν ατελείωτη. Η σημαντικότερη είδηση πάντως είναι σίγουρα η επιβεβαίωση της υποστήριξης δύο gamepads από την κονσόλα, χαρακτηριστικό που κανένα παιχνίδι δεν φαίνεται να υποστηρίζει ακόμα, οδηγώντας μας να πιστέψουμε πως είναι μια πρόσφατη “κατάκτηση” της Nintendo στον τεχνολογικό τομέα.
Netflix, Amazon Video, Hulu και Youtube επίσης ανακοινώθηκαν ως εφαρμογές, χωρίς όμως να γίνουν γνωστές λεπτομέρειες για το πότε θα είναι διαθέσιμες. Ακολούθησε η επίσημη ανακοίνωση του New Super Mario Bros U, το οποίο φαίνεται να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες της διαδικτυακής πλατφόρμας της κονσόλας. Χωρίς να εντυπωσιάσει ιδιαίτερα –ιδιαίτερα αυτή η “πλαστική” τρισδιάστατη αισθητική των χαρακτήρων δεν μας ενθουσίασε- φαίνεται να κινείται στα κλασικά στάνταρ διασκέδασης και ποιότητας των Mario με χαοτική multiplayer δράση και κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες για τον παίκτη που θα παίζει με το gamepad –απ’ ότι ανακοίνωσαν, θα μπορεί να στήνει εμπόδια στους υπόλοιπους αλλά πως ακριβώς, δεν γνωρίζουμε.
Η συνέχεια ήταν αφιερωμένη στους third party τίτλους, με τον πρόεδρο της Warner Games να ανεβαίνει στη σκηνή για να ανακοινώσει μια καινούργια έκδοση του Batman Arkham City –ονόματι Armored edition-, προσαρμοσμένη στη νέα κονσόλα και με πρόσθετο περιεχόμενο καθώς και ένα νέο Scribblenauts που θα κυκλοφορήσει και για το 3DS. Σε ένα σύντομο μοντάζ που ακολούθησε, παρουσιαστήκαν και άλλοι τίτλοι τρίτων εταιριών που θα καταφθάσουν στο Wii U μεταξύ αυτών και τα Mass Effect 3, Trine 2 και Darksiders 2.
Φυσικά, κανείς δεν αμφιβάλλει για την ποιότητα αυτών των παιχνιδιών και είναι πολύ θετικό που θα κυκλοφορήσουν στην κονσόλα της Nintendo αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως κάποια από αυτά είναι ήδη διαθέσιμα σε άλλες κονσόλες εδώ και μήνες και αφού δεν έχουμε ακόμα πειστεί για την ανωτερότητα ή έστω τη διαφορετικότητα των εκδόσεων για Wii U, μας είναι δύσκολο ακόμα να ενθουσιαστούμε. Ο Reggie πάλι στη σκηνή, αυτή τη φορά για το νέο Wii Fit που για να είμαστε ειλικρινείς, όπως και τα Just Dance 4 και Sing –παιχνίδι karaoke-, δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε το οτιδήποτε χωρίς να φανούμε προκατειλημμένοι.
Καταλαβαίνουμε πως δεν ανήκουμε στο κοινό στο οποίο απευθύνονται, οπότε, πάμε παρακάτω. Τρεις νέοι first party τίτλοι για το 3DS –το οποίο αύριο, θα έχει τη δική συνέντευξη Τύπου-, από την οικογένεια του Mario για ακόμα μια φορά: New Super Mario Bros 2, Paper Mario Sticker Star και Luigi’s Mansion: Dark Moon. Αν εξαιρέσουμε πως αρχίζει να γίνεται λιγάκι κουραστική αυτή η ανελέητη εκμετάλλευση των συγκεκριμένων χαρακτήρων, τα παιχνίδια φαινόντουσαν πολλά υποσχόμενα.
Επιστροφή στο Wii U με δύο αποκλειστικούς τίτλους. Το Lego City Undercover και το Zombi U. Το πρώτο είναι ένα open world παιχνίδι στο σύμπαν των Lego, με το γνωστό ανατρεπτικό χιούμορ και την αξιολάτρευτη αισθητική, ενώ το δεύτερο, ένα ενδιαφέρον παιχνίδι επιβίωσης – τρόμου για το οποίο θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα. Οι ιδέες που έδειξε για την χρησιμοποίηση του gamepad ήταν ίσως οι πιο έξυπνες και διαφορετικές από οποιονδήποτε άλλον τίτλο που παρουσιάστηκε αλλά και πάλι, δεν φάνηκε σαν αυθεντικό gameplay demo, οπότε επιφυλασσόμαστε να εκφράσουμε άποψη ακόμα.
Αξίζει να αναφέρουμε πως για την παρουσίαση του τελευταίου –όπως και του Just Dance 4 και των υπολοίπων παιχνιδιών της Ubisoft για το Wii U-, ανέβηκε στη σκηνή ο πρόεδρος της Ubisoft, Yves Guillemaut, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά τις πολύ καλές σχέσεις των δύο εταιρειών.
Τέλος, σε ένα από τα πιο χλιαρά κλεισίματα συνέντευξης Τύπου που θυμόμαστε, η Nintendo παρουσίασε το Nintendoland.
Ένα εικονικό θεματικό πάρκο του σύμπαντος και των παιχνιδιών της το οποίο ουσιαστικό θα αναλάβει τον ρόλο της ανάδειξης διάφορων concepts και δυνατοτήτων της κονσόλας σε επίπεδο gameplay, μέσα από απλά και σύντομα mini games. Όπως είπε και η ίδια η Nintendo, το Nintendoland φιλοδοξεί να παίξει τον ρόλο του Wii Sports για το Wii U. Ενός απλού και κατανοητού παιχνιδιού δηλαδή που θα διαφημίσει το “ασύμμετρο” gameplay που τόσο έντονα φαίνεται να “πιστεύει” η ιαπωνική εταιρεία. Βέβαια, μια σημαντική διαφορά κατά την άποψη μας είναι πως δεν θα είναι διαθέσιμο ως bundle με την κοσνόλα.
Κάπως έτσι τελείωσε μια απογοητευτική από σχεδόν όλες τις απόψεις, συνέντευξη Τύπου που μάλλον, φανερώνει και φέτος, πως η Nintendo δεν είναι ακόμα εκατό τοις εκατό έτοιμη για το Wii U. Καμία μεγάλη έκπληξη σε επίπεδο software, πληροφορίες με το σταγονόμετρο για την ίδια την κονσόλα και ένα όραμα που αδυνατεί να μας το μεταδώσει με πειστικότητα από τη σκηνή. Πλέον, αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εντυπώσεις της κονσόλας από πρώτο χέρι για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα. Μέχρι τότε, θα αναρωτιόμαστε που είναι εκείνο το παιχνίδι της Retro που όλοι ήταν τόσο σίγουροι για την ύπαρξη του…
{nomultithumb}