Δεν αναπαύεται στις δάφνες της
Παρόλο που, ως η μόνη από τους τρεις “μεγάλους” του χώρου που παρουσίασε τα προϊόντα της στη φετινή Gamescom, ουσιαστικά έτρεχε χωρίς αντιπάλους, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τι θα μπορούσε να κάνει η Microsoft ή η Nintendo για να ξεπεράσει την παρουσία της Sony το απόγευμα της 14ης Αυγούστου. Η μεγάλη επικέντρωση της προσοχής στο PS Vita ήταν, αν μη τι άλλο, αναμενόμενη, καθώς το υπέροχο όσο και ταλαιπωρημένο φορητό έλαμψε δια της απουσίας του στην αντίστοιχη παρουσίαση της εταιρείας στην E3. Η βραδιά αυτή στην Κολωνία είχε σκοπό να στείλει το βροντερό μήνυμα ότι η Sony στέκεται πίσω από το Vita, και σε μεγάλο βαθμό το κατάφερε.
Καταρχήν, ανακοινώθηκαν όχι ένας, αλλά δύο νέοι first-party τίτλοι για το Vita. Το Killzone: Mercenary σηματοδοτεί την πολυακουσμένη άφιξη του σύμπαντος του Killzone στο φορητό της Sony, ενώ το Tearaway είναι η νέα έμπνευση της Media Molecule: ένας υπέροχος κόσμος φτιαγμένος από χαρτί, που αξιοποιεί όλες τις λειτουργίες του Vita δημιουργώντας ευφάνταστες αλληλεπιδράσεις που δεν έχουμε ξαναδεί ως τώρα και μοιάζει να χαρακτηρίζεται από την φαντασία και την δημιουργικότητα που έχουμε συνηθίσει από την developer του Little Big Planet.
Παρόλο που η Media Molecule δεν αναπτύσσει την έκδοση του Little Big Planet για το Vita, η εν λόγω εκδοχή φαίνεται εντυπωσιακή όπως πάντα, ενώ θα κυκλοφορήσει σε bundle με την Wi-Fi έκδοση του Vita, στην τιμή των 249,99€. Ταυτόχρονα, στο Vita θα κυκλοφορήσουν τίτλοι όπως το Sly Cooper: Thieves in Time, Ratchet & Clank: QForce και το περίφημο PlayStation All-Stars: Battle Royale, για το οποίο παρουσιάστηκαν και οι Ratchet, Spike, Dante από το νέο DmC και φυσικά, το Sackboy.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της SCEE, Jim Ryan, η Sony θέλει οι τίτλοι αυτοί να είναι συμβατοί όχι μόνο για cross-play με το PS3, αλλά και για “cross-buy”, δηλαδή να αγοράζονται μια φορά και να είναι διαθέσιμοι και στα δύο μηχανήματα. Τέλος, από τους third-party τίτλους που αναμένονται για το Vita, ξεχώρισαν σίγουρα τα Assassin’s Creed III: Liberation, Need for Speed: Most Wanted και FIFA 13. Αντίστοιχης σημασίας για την κονσόλα είναι και το Call of Duty Black Ops: Declassified, για το οποίο μάλιστα θα κυκλοφορήσει bundle με μια ειδική έκδοση του Vita για την περίσταση. Δυστυχώς, δεν μοιάζει το ίδιο δυνατό με άλλους τίτλους που εμφανίζονται στο φορητό.
Η αναφορά στο Vita δεν αφήνει απ’έξω ούτε την φημισμένη δυνατότητα cross-controller. Σε μια κίνηση που πιθανότατα προβληματίζει τη Nintendo, ο Pete Smith, director of product development στη SCEE, έδειξε το νέο, αναμενόμενο DLC του Little Big Planet 2 που θα επιτρέπει στο Vita να χρησιμοποιηθεί ως χειριστήριο του PS3, προσθέτοντας όχι μόνο μια δεύτερη οθόνη στο παιχνίδι, που θα παρουσιάζει πληροφορίες όπως μυστικά που δε φαίνονται στη μεγάλη οθόνη, αλλά και τους ιδιαίτερους τρόπους χειρισμού του Vita. Σε κάθε περίπτωση, το μήνυμα είναι σαφές: το Vita ήρθε για να μείνει και η Sony το υποστηρίζει σημαντικά.
Μετά την παρουσίαση των Beyond: Two Souls και The Last of Us στην E3, θεωρήσαμε ότι το PS3 θα έμενε πιο πίσω στη συγκεκριμένη παρουσίαση. Κάναμε λάθος, ωστόσο, καθώς είχαμε κι άλλες ανακοινώσεις νέων τίτλων, δύο από αυτούς μάλιστα από το Japan Studio. Το Rain είναι ένας πολύ όμορφος τίτλος για το PSN, όπου ελέγχουμε ένα αόρατο αγόρι που μπορούμε να δούμε μόνο όταν στέκεται στη βροχή, ενώ το Puppeteer συνδυάζει το platforming με ένα απίστευτα εντυπωσιακό art direction που παραπέμπει σε κουκλοθέατρο.
Παράλληλα, το PlayStation Plus εξακολουθεί να αποτελεί όλο και πιο δελεαστική πρόταση – ειδικά εφόσον το παιχνίδι του μήνα που θα παίξουν δωρεάν οι συνδρομητές του Plus, είναι το Red Dead Redemption (!). Μάλιστα, η υπηρεσία αναμένεται να βελτιωθεί, αυξάνοντας τον αποθηκευτικό χώρο των cloud saves στο 1GB, ενώ θα κάνει την άφιξή της και στο Vita. Όπως πρόσθεσε ο Jim Ryan, για δύο εβδομάδες μετά τις 5 Σεπτεμβρίου, όλοι οι νέοι συνδρομητές θα μπορούν να εγγραφούν στην υπηρεσία με 25% έκπτωση.
{PAGE_BREAK}
Ακόμη και το WonderBook μοιάζει να είναι γεμάτο ενδιαφέρουσες πιθανότητες για τους μικρούς παίκτες στους οποίους απευθύνεται. Το Book of Spells μπορεί να απέτυχε να εντυπωσιάσει στην E3, αλλά το βραβευμένο studio Moonbot Studios ετοιμάζει τη δική του πρόταση, το παιδικό noir (;) Diggs Nightcrawler, που μοιάζει έξυπνο και εντυπωσιακό, ενώ μια άκρως ενδιαφέρουσα συνεργασία του WonderBook με το BBC, θα φέρει στην πλατφόρμα το περίφημο ντοκιμαντέρ Walking With Dinosaurs. Με όλες αυτές τις δυνατότητες για ψυχαγωγία, αλλά και εκπαίδευση, δεν είναι να απορεί κανείς που η Disney ήδη έχει αποφασίσει να συνεργαστεί με την τεχνολογία αυτή.
Ακόμη και στο Move η Sony δεν έδειξε διάθεση να επαναπαυτεί ή να παραδεχθεί ήττα. Μπορεί η επίδειξη του motion controller στο ξεχωριστό γι’αυτό mode στο FIFA 13 να συνάντησε απορημένα βλέμματα στο κοινό, αλλά το ενδιαφέρον σίγουρα αποκαταστάθηκε με την ανακοίνωση του Until Dawn, ενός horror game από τη Supermassive Games, που παραπέμπει σε slasher ταινίες τρόμου και λειτουργεί με το μαγικό ραβδάκι της Sony. Είναι, βέβαια, ο τελευταίος τίτλος που θα περιμέναμε να δούμε για το χειριστήριο κίνησης, και οπωσδήποτε θα πρέπει να μάθουμε περισσότερα προτού κρίνουμε, αλλά η περιέργειά μας σίγουρα έχει κινηθεί.
Τέλος, το project του PlayStation Mobile συνεχίζει ακάθεκτο, σκοπεύοντας να ενοποιήσει την εμπειρία του PlayStation σε κονσόλα, ταμπλέτα, smartphone κλπ. Όπως το έθεσε ο Ryan, “δεν αφορά μόνο στις φορητές συσκευές, αλλά και στο φορητό περιεχόμενο.” Με αρχές όπως την αγορά παιχνιδιού σε μία πλατφόρμα και την ταυτόχρονη απόκτησή του σε όποια άλλη συσκευή επιθυμήσουμε, η Sony ανακοίνωσε και δύο νέους συνεργάτες στο PlayStation Mobile, την Asus και το Wikipad.
Ένα μοντάζ σκηνών από το The Last of Us που έχουμε, όμως, ήδη δει ξανά, έκλεισε την press conference, αλλά το εντυπωσιακό ήταν ότι δεν έλειψε. Η Sony πάτησε όλα τα σωστά κουμπιά στην press conference της, δείχνοντας αυτοπεποίθηση και καθιστώντας σαφές ότι δεν ήρθε στην Κολωνία για να κάνει διακοπές. Η, σημαντική επιτέλους, υποστήριξη του Vita και η εντυπωσιακή γκάμα νέων τίτλων για το PS3, το οποίο πολλοί σπεύδουν να ξεγράψουν για χάρη του διαδόχου του, δείχνουν μια Sony που δεν εφησυχάζει, αλλά βρίσκεται σε μια εγρήγορση που εντυπωσιάζει, δεδομένου ότι βρισκόμαστε, πλέον, πολύ κοντά στη δύση της τρέχουσας γενιάς. Πολύ κοντά, αλλά δεν έχουμε φτάσει ακόμη – κι η Sony δεν μοιάζει να ανησυχεί αν καθυστερήσουμε και λίγο στο δρόμο.
Ανταπόκριση: Μιχάλης Τέγος
{nomultithumb}