The Last of Us

Χημεία στο τέλος του κόσμου

Στην προσπάθειά μας για την κάλυψη των τελευταίων νέων και των πιο φρέσκων πληροφοριών γύρω από τα videogames, οι εκπρόσωποι του Tύπου έχουμε το παράξενο πρόβλημα ότι δεν μιλάμε αρκετά συχνά με τους ανθρώπους που αποτελούν την ψυχή και την καρδιά ενός παιχνιδιού, που έχουν συνεισφέρει στη δημιουργία του με κάποιο τρόπο που δεν περιλαμβάνει χρηματοδότηση ή δημόσιες σχέσεις. Αντίστοιχα, ως παίκτες, πολύ συχνά αγνοούμε βασικούς συντελεστές των αγαπημένων μας videogames, ακόμη κι όταν η συνεισφορά τους στο παιχνίδι ουρλιάζει μπροστά μας – ειδικά σε μια περίπτωση συντελεστή, ουρλιάζει κυριολεκτικά, σε αυτή δηλαδή των ηθοποιών, οι οποίοι δίνουν ζωή στους χαρακτήρες που παίζουμε. Αλλά όσο κι αν παραγνωρίζουμε την προσφορά τους, οι καλοί ηθοποιοί και οι προσεγμένες ερμηνείες γίνονται όλο και πιο ουσιαστικό μέρος της εμπειρίας ενός game – και σε κανένα game δεν φαίνεται πιο καθαρά αυτό από το τελευταίο παιχνίδι της Naughty Dog, The Last of Us.

Γι’αυτό και ήταν εξαιρετικά ευχάριστη έκπληξη όταν εμφανιστήκαμε στην παρουσίαση του αποκλειστικού στο PS3 survival action game, και ανακαλύψαμε ότι θα μιλούσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές του: τον Troy Baker, που υποδύεται τον Joel, και την Ashley Johnson, που ερμηνεύει το ρόλο της μικρής Ellie. Οι δύο ηθοποιοί έχουν διαφορετικό υπόβαθρο, καθώς η Johnson είναι περισσότερο γνωστή από τη δουλειά της στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο (έχει συμμετάσχει σε σειρές όπως το The Killing και ταινίες όπως το The Help, ενώ έχει κάνει κι ένα πολύ σύντομο πέρασμα από τους Avengers), ενώ ο Baker είναι βετεράνος voice actor με πολλαπλές συμμετοχές σε videogames και animation.

Αυτό που τους ενώνει είναι η στενή σχέση που έχουν αποκτήσει μέσα από την πρωτοποριακή τεχνική του performance capture, που χρησιμοποιεί η Naughty Dog για να δημιουργήσει τους πιο ανθρώπινους και ρεαλιστικούς χαρακτήρες που έχουμε δει ποτέ στα games. “Το performance capture θέτει τον πήχυ πολύ ψηλά,” λέει ο Baker. “Φέρνει τους χαρακτήρες στη ζωή με μοναδικό τρόπο. Τα περισσότερα παιχνίδια, βέβαια, γίνονται ακόμη με τον παραδοσιακό τρόπο, με τον ηθοποιό στο θάλαμο ηχογράφησης, αλλά η εμπειρία δεν είναι το ίδιο οργανική.”

Ο ενθουσιασμός με τον οποίο μιλά ο Baker για τη διαδικασία του performance capture (την μαγνητοσκόπηση των κινήσεων των ηθοποιών ταυτόχρονα με την ηχογράφηση του ήχου, έτσι ώστε να αποτυπώνεται ολόκληρη η ερμηνεία, καταλήγοντας σε πιο ρεαλιστικό αποτέλεσμα), και το μετέπειτα πέρασμα στο τελικό παιχνίδι, μοιάζει σχεδόν παιδικός. “Οι animators με κοροϊδεύουν,” ομολογεί, “γιατί βλέπω το πρώτο πέρασμα της ερμηνείας στα ψηφιακά μοντέλα και τρελαίνομαι, κι αυτοί λένε ‘Τι, αυτό; Μα αυτό δεν είναι τίποτα’. Βλέπω το επόμενο στάδιο και χάνω το μυαλό μου, κι αυτοί πάλι με πειράζουν, ‘Μα τι, αυτό; Εδώ δεν έχουμε βάλει καν το φωτισμό ακόμα.’ Αλλά παρόλο που έχουμε μάθει, στα games, να περιμένουμε το πραγματικά απίστευτο, το να βλέπεις το αποτέλεσμα όλης αυτής της σκληρής δουλειάς είναι φανταστικό.”

{PAGE_BREAK}

Οι δύο ηθοποιοί μίλησαν, εκτός των άλλων, για τους χαρακτήρες που ερμηνεύουν στο The Last of Us. Σύμφωνα με τον Baker, ο Joel είναι ένας βίαιος επιζών, που θυμάται τον κόσμο πριν την καταστροφή. Η Ellie, όπως λέει η Johnson, είναι ένα 14χρονο κορίτσι, που γεννήθηκε μετά την πανδημία και μεγάλωσε σε μια κλειστή κοινωνία. Είναι κι αυτή μια επιζώσα, αλλά με διαφορετικό τρόπο από αυτόν του Joel. “Για να παίξω τον Joel, η βασική φράση που διάβασα ήταν: ‘Έχουν μείνει πολύ λίγες ηθικές γραμμές τις οποίες δεν έχει περάσει’,” λέει ο Baker. “Αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό χαρακτηριστικό και από εκεί προέρχεται ο Joel, που παραδέχεται ότι έχει υπάρξει τόσο θύμα όσο και θύτης. Νομίζει ότι μπορεί να τα βγάλει πέρα μόνος του, αλλά θα ανακαλύψει τη σημαντική αλήθεια, ότι χρειαζόμαστε στη ζωή μας άλλους ανθρώπους, να μοιράζονται τη λύπη και τη χαρά μας.”

“Η Ellie ξέρει τον κόσμο μόνο όπως τον έβλεπε στην αποκλεισμένη ζώνη,” λέει η Johnson. “Βλέποντας λοιπόν τον έξω κόσμο για πρώτη φορά, συναρπάζεται από αυτά που αντικρίζει.” “Η Ellie βρίσκει ακόμη αξία στην νοσταλγία και στο παρελθόν, την ώρα που ο Joel θέλει να το αφήσει πίσω του,” βοηθάει ο Baker, καθώς η Johnson προσπαθεί να μετρήσει τα λόγια της, μήπως της ξεφύγει κανένα spoiler! “Από εκεί ξεκινά η ιστορία του Joel, καθώς η Ellie μπορεί να γίνει η λύτρωσή του.”

Κατόπιν, ακούσαμε τους ηθοποιούς να περιγράφουν πώς ξεκινούν να δουλεύουν μια σκηνή με τη βοήθεια του Neil Druckmann, creative director του παιχνιδιού, και πώς εξοικειώνονται με τις ατάκες και τις κινήσεις τους, κάνουν την πλήρη πρόβα στο στούντιο και τέλος αυτοσχεδιάζουν ο ένας με τον άλλο, και αμέσως μετά παρακολουθήσαμε την πιο πρόσφατη cut-scene του The Last of Us. Σε αυτή, ο Joel και η Ellie έχουν συναντήσει έναν τρίτο χαρακτήρα, τον Bill, ο οποίος ερμηνεύεται εξαιρετικά από τον Earl Brown, γνωστό από τη σειρά Deadwood.

Η αλλαγή αυτή στη δυναμική των δύο πρωταγωνιστών δεν περνά απαρατήρητη. “Εγώ κι η Ashley είμαστε πολύ δεμένοι, γι’αυτό και ήταν ενδιαφέρουσα η είσοδος ενός τρίτου ηθοποιού σην εξίσωση – ήταν λίγο σαν να κάνεις ζογκλερικά με αλυσοπρίονα,” λέει ο Baker. “Αλλά όταν έχεις μια καλή δυναμική ανάμεσα στους ηθοποιούς, το καινούριο γίνεται πολύ ενδιαφέρον.”

“Η σχέση μας χτίστηκε με το χρόνο,” προσθέτει η Johnson. “Εγώ προσλήφθηκα πρώτη και μετά κάναμε οντισιόν για τον Joel. Είδαμε εκατοντάδες ηθοποιούς πριν αποφασίσουμε, αλλά η χημεία με τον Troy ήταν άμεση, ακριβώς όπως γίνεται και στις ταινίες. Τελικά, οι δυο μας πλέον είμαστε πραγματικά ο Joel και η Ellie!”

Η δουλειά, όμως, δεν σταματά στο performance capture. Παρόλο που, σύμφωνα με τον Baker, το 90-95% των διαλόγων που ηχογραφούνται μέσω της πλήρους ερμηνείας, παραμένουν στο παιχνίδι (“γιατί είναι μεγάλη η διαφορά όταν μιλάς κάνοντας ταυτόχρονα κινήσεις, και άλλο όταν προσπαθείς απλώς να υποκριθείς ότι κινείσαι”), πολλές φορές χρειάζεται η πρόσθετη ηχογράφηση διαλόγων (διαδικασία γνωστή ως ADR), για αλλαγές ή για τις ανάγκες διαλόγων που ακούγονται σε unscripted σκηνές κατά τη διάρκεια του gameplay. Αυτό είναι που δίνει στο gameplay των παιχνιδιών της Naughty Dog αυτή την ασύγκριτη φυσικότητα και τον υποβλητικό ρεαλισμό που τα χαρακτηρίζει.

Το αποτέλεσμα είναι ήδη καταπληκτικό και αποτελεί άλλον ένα λόγο για τον οποίο το The Last of Us πιθανότατα θα εντυπωσιάσει με την κυκλοφορία του. Όπως και να έχει, η ανάπτυξη τεχνολογιών όπως το performance capture εισάγει τους δύο ηθοποιούς σε έναν νέο, άγνωστο, μα συναρπαστικό κόσμο – όπως ακριβώς οι δύο χαρακτήρες που υποδύονται, αντιμετωπίζουν τον νέο, άγνωστο και τρομακτικό κόσμο του The Last of Us.

Το The Last of Us αναμένεται το 2013 για PS3.

Ανταπόκριση: Μιχάλης Τέγος

{nomultithumb}

Exit mobile version